Waar zijn de hondentrimsters?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Re: Waar zijn de hondentrimsters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 22:44

Een vriendin van mij heeft een soort abbo zodat mensen elke maand even langs komen. Zo wordt de hond lekker bij gehouden.
Ik vind het jammer dat er hier veel trimmers zitten die alles model strijkbout maken. Alles kaal geschoren.

xSCWx
Berichten: 7060
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 23:32

Remy schreef:
Een uurtarief van 30 euro is echt laag! Dan hou je nog geen tientje per uur over -O- !
Hoe leuk ik het vak ook vind, het is zwaar en belastend werk en ik ga echt niet voor nog geen tientje per uur staan trimmen :o

Wat is jouw uurtarief? Als ik vragen mag dan haha.

Remy

Berichten: 2722
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Sint Anthonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 16:44

xSCWx schreef:
Remy schreef:
Een uurtarief van 30 euro is echt laag! Dan hou je nog geen tientje per uur over -O- !
Hoe leuk ik het vak ook vind, het is zwaar en belastend werk en ik ga echt niet voor nog geen tientje per uur staan trimmen :o

Wat is jouw uurtarief? Als ik vragen mag dan haha.


Ik ga per 1 januari naar 45 euro per uur. Heb helaas toen ik begon de fout gemaakt om veel te laag in te schieten en zie dan je prijzen maar eens omhoog te krijgen.
Als je net begonnen bent, dan ben je bang dat je geen klanten krijgt maar als je mooi knipt komen die vanzelf. Ik heb bijna al mijn klanten via mond tot mond reclame gekregen, ook van buiten de regio. Nieuwe klanten neem ik alleen aan als ze ermee akkoord gaan dat ik ze doorplan, (tenzij ze werk in ploegendiensten hebben, dan kan dat natuurlijk niet). Dan krijgen ze ook de bijbehorende service (tussendoor snoetjes, nageltjes, zooltjes bijwerken, klein potje conditioner mee, dat soort dingen).

Ik moet dat wel doen anders blijf ik onbeperkt klanten aannemen en vallen de vaste erbuiten (of zoals dus in de praktijk gebeurt, dan sta ik meer uren te trimmen dan ik wil omdat ik ze niet wil laten vallen).

Tijdens de schoolvakanties geef ik mezelf ook meestal vrij, een luxe waar mijn lijf me dankbaar voor is en waardoor ik het leuk blijf vinden. En heb ik weer tijd om in mijn lederatelier te werken.

xSCWx
Berichten: 7060
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Waar zijn de hondentrimsters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 18:20

Wauw 45? Ik begreep dat 30-35 euro een gemiddeld uurtarief was.
Ondanks dat ik mijn trimsalon open op een gunstige plek, vind ik dat zelfs een hoop geld. Maar, ik begrijp je wel!

Florale
Berichten: 2787
Geregistreerd: 04-02-07

Re: Waar zijn de hondentrimsters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 18:36

Mijn trimster vroeg voor de kleine hondjes ook 45 euro. En voor veel klitten en vlooien kwam er ook wat bij. Grotere honden waren rond de 80 meen ik te herinneren. Pluktarieven geen idee. Maar ze was goed en lief voor de honden.

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 18:39

hittepit_12 schreef:
Mijn trimster vroeg voor de kleine hondjes ook 45 euro. En voor veel klitten en vlooien kwam er ook wat bij. Grotere honden waren rond de 80 meen ik te herinneren. Pluktarieven geen idee. Maar ze was goed en lief voor de honden.


45€ is wel een normale prijs maar dat is per hondje niet per uur denk ik?

Remy

Berichten: 2722
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Sint Anthonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 18:41

Het hangt er ook vanaf hoe snel je werkt natuurlijk :-)

Toen ik net begon deed ik wel dubbel zo lang over een hondje als nu. Door de jaren heen ben ik sneller en beter gaan trimmen, daarnaast heb ik een clipper vac voor de scheerhondjes en geïnvesteerd in een aantal fantastische Geib scharen waaronder een megagrote chunker. Als je daarmee om kunt gaan wordt de kniptijd een stuk korter 8-)

Ik ben nu de laatste plukhonden aan het doorsturen naar een collegaatje zodat ik daarna alleen nog kleine (knip)hondjes overhoud.

Als je net begint moet je je prijs baseren op een normale tijd die je ervoor nodig hebt, ook al ben je nog niet zo snel. Dat is dan jouw investering en zodra je sneller wordt ga je daardoor vanzelf naar het uurtarief dat je voor ogen had. Ik werk altijd heel schematisch: vanaf het moment dat ik aan een hond begin moet hij na een kwartier volledig voorbewerkt zijn (nagels, oren, 2x wassen, drogen, opfohnen, voetjes en liezen uitscheren), dan lijf, achterpoten, voorpoten, kop, oren en staart. Ik ben ongeveer een uur en een kwartier bezig met een kniphond die elke 8-10 weken komt. Zitten er klitten in, dan langer. Puppy's en nieuwe klanten kosten ook meer tijd maar dat zie ik als een investering.

En soms ben ik langer bezig door onderbrekingen zoals de telefoon.
Met mijn allereerste klantje was ik trouwens 4 uur bezig (het arme ding) voor ik tevreden was :Y)

Florale
Berichten: 2787
Geregistreerd: 04-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 19:38

cinniz123 schreef:
hittepit_12 schreef:
Mijn trimster vroeg voor de kleine hondjes ook 45 euro. En voor veel klitten en vlooien kwam er ook wat bij. Grotere honden waren rond de 80 meen ik te herinneren. Pluktarieven geen idee. Maar ze was goed en lief voor de honden.


45€ is wel een normale prijs maar dat is per hondje niet per uur denk ik?



Per hondje was dat. Was ze ongeveer anderhalf uur bezig. Maar mijn hondje blijft ook braaf staan en luistert prima. Houd haar ook goed bij. Nu ze hier niet meer zit, doe ik het zelf. Ben ik ongeveer 2.5 uur bezig inclusief wassen en droog föhnen.

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 19:53

Remy schreef:
: vanaf het moment dat ik aan een hond begin moet hij na een kwartier volledig voorbewerkt zijn (nagels, oren, 2x wassen, drogen, opfohnen, voetjes en liezen uitscheren), dan lijf, achterpoten, voorpoten, kop, oren en staart.


Whoow waar droog jij mee dan?
Dacht dat ik toch wel een fijne waterblazer/fohn had maar die van jou gaat sneller!!
Vertel vertel! ;)

En grote schaar heb ik ook,vind ik voor de poedels en doodles heel fijn maar voor t kleine spul toch niet.

saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Re: Waar zijn de hondentrimsters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 19:55

Ik ben bezig met de opleiding! :) Sinds september vorig jaar en ik doe in februari examen. :)

xSCWx
Berichten: 7060
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 22:31

cinniz123 schreef:
Remy schreef:
: vanaf het moment dat ik aan een hond begin moet hij na een kwartier volledig voorbewerkt zijn (nagels, oren, 2x wassen, drogen, opfohnen, voetjes en liezen uitscheren), dan lijf, achterpoten, voorpoten, kop, oren en staart.


Whoow waar droog jij mee dan?
Dacht dat ik toch wel een fijne waterblazer/fohn had maar die van jou gaat sneller!!
Vertel vertel! ;)

En grote schaar heb ik ook,vind ik voor de poedels en doodles heel fijn maar voor t kleine spul toch niet.

Wij gebruiken de monster (zó fijn ding) én het ligt ook aan de shampoo die je gebruikt heb ik het idee. Sommigen drogen op 1 of andere manier sneller.

Remy

Berichten: 2722
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Sint Anthonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 00:02

Ik heb een combidroger (blazer met 2 warme standen) en een hele krachtige Hercules. Meestal gebruik ik de combidroger omdat je met de warme lucht en een platte mond de haren mooi glad kunt blazen. Het ligt ook erg aan de techniek; je moet onderaan beginnen zodat je er geen klitten in blaast en vlak op de huid blazen.
Vooraf zo goed mogelijk drogen met de handdoek scheelt al erg veel tijd.

Gebruiken jullie ook oog- en oorbescherming? Ik heb altijd een veiligheidsbril op en als ik de headset niet op heb dan heb ik tijdens het drogen ook oortjes in.

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Waar zijn de hondentrimsters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 08:19

Ja dat van de manier weet ik wel en heb ook een combi droger met 2 standen maar wellicht is hij minder krachtig.
Heb vroeger de gizmo gehad die blies knetter hard maar zonder warmte en vond hem heel lomp dus ben toen op de tornado overgegaan maar deze blies niet zo krachtig.
Nu de combi blazer van trim.

Ga toch eens opzoeken ;)
Moet wel zeggen dat de kleine boomertjes snel drogen maar een cocker blijft toch wel veel langer nat en de doodles ook.

lor1_1984

Berichten: 12048
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Waar zijn de hondentrimsters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 18:14

Ik ga morgen een effileerschaar bestellen, wil gewoon een simpel huistuinkeukenschaartje omdat ik maar 1 hond bijwerk (tijdelijk) en zag ze vanaf €1,40 bij aliexpress.
Is het een miskoop dan is het jammer, maar met wat mazzel is het gewoon een fijne schaar om iig de voetjes een beetje netjes bij te werken. :)

Avalon87

Berichten: 1153
Geregistreerd: 24-06-11
Woonplaats: Nuenen

Re: Waar zijn de hondentrimsters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 19:11

Hoi allemaal. Ik wil me ook graag melden ik heb zo n 6 jaar geleden mijn diploma hondentrimmen behaald.

Een effileersvhaartje van 1,40 kan imo niet veel zijn, gezien de prijzen vanaf 45euro beginnen. Kun je niet 2ehands een goede schaar vinden?

lor1_1984

Berichten: 12048
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Waar zijn de hondentrimsters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 19:13

Het is puur voor tijdelijk, is het niks dan knip ik gewoon verder met het keukenschaartje wat ik nu ook al gebruik. :)

xSCWx
Berichten: 7060
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Waar zijn de hondentrimsters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 20:36

Heb je een foto van het hondje als je hem getrimd hebt? Ben nu wel nieuwsgierig eigenlijk

lor1_1984

Berichten: 12048
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 21:15

dit is hem nu (nadat ik z'n voetjes al een beetje bijgeknipt had):
Afbeelding

Enige wat ik eraan ga doen qua trimmen is voetjes iets verder inkorten en netjes afwerken, voetzooltjes verder knippen (tussen de kussentjes zegmaar), oogjes vrijhouden en af en toe wat klitjes/viltjes en uitstekende plukjes wegknippen.
Baasje vind deze lengte erg mooi, achterhand mag alleen wat meer in verhouding omdat het nu net een leeuwtje lijkt.
Vacht is trouwens zeer makkelijk: 1-2x per week ff borstelen en hij is klitvrij.
Het is trouwens een Chihuahua-Shih Tzu mix met het bottenstel van de Chi en de vacht vd Shih.

Florale
Berichten: 2787
Geregistreerd: 04-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 21:49

Zitten hier trimsters in de kop van Noord Holland toevallig?

Baredawn

Berichten: 178
Geregistreerd: 24-10-12
Woonplaats: Beverwijk

Re: Waar zijn de hondentrimsters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 22:40

Niet uit de kop, maar wel uit Noord-Holland. Ik zit in Beverwijk en heb nu ruim 11 jaar mijn eigen trimsalon aan huis.

GreaseMonkey
Berichten: 1968
Geregistreerd: 11-04-07
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 19:05

Nou, hier is de kogel door de kerk. Begin volgend jaar ga ik ook aan de opleiding beginnen bij het hki! Toen ik dit topic tegen kwam vorige week was ik nog aan het twijfelen en onderzoeken. Afgelopen week heb ik een korte snuffelstage gehad bij een salon hier in de buurt, en ik vond het helemaal geweldig!

BlueMilk

Berichten: 1933
Geregistreerd: 14-12-04
Woonplaats: Brugge, België

Re: Waar zijn de hondentrimsters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 19:47

Veel succes met de opleiding :)

Maaike_VR

Berichten: 491
Geregistreerd: 21-07-09
Woonplaats: Oisterwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-15 21:31

GreaseMonkey schreef:
Nou, hier is de kogel door de kerk. Begin volgend jaar ga ik ook aan de opleiding beginnen bij het hki! Toen ik dit topic tegen kwam vorige week was ik nog aan het twijfelen en onderzoeken. Afgelopen week heb ik een korte snuffelstage gehad bij een salon hier in de buurt, en ik vond het helemaal geweldig!


Succes! +:)+

Suusie22

Berichten: 6297
Geregistreerd: 06-09-10

Re: Waar zijn de hondentrimsters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 21:37

Leuk! Veel succes alvast :D

Ceetje_bokt
Berichten: 5171
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Waar zijn de hondentrimsters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 21:51

Leuk topic! Ik heb grote bewondering voor goede hondentrimsters: zwaar werk! Ik heb twee cocker spaniels en toen we ze net hadden uit het asiel bracht ik ze ook bij de trimster. Elke drie maanden twee honden was best een hoog bedrag, maar niet duur voor het werk. Jammer genoeg zagen ze er na twee maanden niet meer uit. Ik heb mensen leren kennen die hun Cockers zelf deden en daar heb een paar keer les van gekregen, sindsdien doe ik ze zelf. Ik kan ze dan ook wat netter houden, eerst hadden ze beide een cockerkapsel, maar inmiddels scheer ik er eentje. Zij heeft een hopeloze castratenvacht en die houd ik lekker kort. Netjes scheren is echt heel erg moeilijk. Ik vind het wel leuk en gezellig om te doen.
Veel succes allemaal met de salons!