Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 7 van de 7 [ 175 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Plaats een nieuw onderwerp

Waar zijn de hondentrimsters?

 
Profiel   

Bedankt Roxyolly! Ik zou het even goed bekijken :D

Wat een leuk hondje Hittepit!

Ik heb van het zomer mijn dierverzorgingsdiploma niv 4 gehaald.
En kwam tijdens mijn opleiding er achter dat ik dieren 'opknappen' echt het leukste van het vak vind.
En ik vind het ook geweldig om onze eigen hond mooi te maken. En ik pas nu ook op een hond, wiens vacht er eerst echt verschrikkelijk uit zag (En de eigenaar wist maar niet waarom de hond zo'n jeuk had). Daarom leek het mij geweldig om zo'n opleiding te volgen. Om er later eventueel mijn werk van te maken :D

Dit is onze Puck:
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-15 20:36 



 
Profiel   

[ img ]

Zo kwam ze 2,5 jaar geleden bij ons. Krap 5 kilo,erg bang en haar vacht was een ramp.
Dankzij een fantastische trimster is haar vacht weer netjes geworden. Ze heeft mij ook goede tips meegegeven was zo'n haarballetjes niet gewend. Was van de rottweilers en bouviers. Maar ik kwam binnen en ze zat met haar neus tegen mijn been geplakt.
Heb haar toen ook meegenomen.
En ze is een gouden hondje..

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-15 20:41 



 
Profiel   

Ik doe mijn cocker spaniel tegenwoordig zelf. Enige wat niet zo mooi wordt zijn haar pootjes, die knipt mijn moeder altijd bij. Helaas heb ik geen 70 tot 80 euro voor een trimbeurt over := heb nu voor 120 een eigen scheermachine waarmee ik haar 3 keer gedaan heb, das al goed geld besparen. Messen slijpen is 7,50 en nieuwe messen 20 euro. Eerste weekje zou het misschien mooier eruit zien door een trimster, daarna zie je er niks meer van.
Onze oude trimster was 45, dat vonden we een prima prijs, ik vind scheren (van mijn paarden ook) namelijk een verschrikkelijk werkje. Maar die belachelijke prijzen vind ik te ver gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-15 23:43 



 
Profiel   

smurffie schreef
Ik doe mijn cocker spaniel tegenwoordig zelf. Enige wat niet zo mooi wordt zijn haar pootjes, die knipt mijn moeder altijd bij. Helaas heb ik geen 70 tot 80 euro voor een trimbeurt over := heb nu voor 120 een eigen scheermachine waarmee ik haar 3 keer gedaan heb, das al goed geld besparen. Messen slijpen is 7,50 en nieuwe messen 20 euro. Eerste weekje zou het misschien mooier eruit zien door een trimster, daarna zie je er niks meer van.
Onze oude trimster was 45, dat vonden we een prima prijs, ik vind scheren (van mijn paarden ook) namelijk een verschrikkelijk werkje. Maar die belachelijke prijzen vind ik te ver gaan.


Als je het zelf kan prima toch!
€70-€80 vind ik ook wel erg veel voor een cocker! Bij ons in de trimsalon liggen de prijzen een stuk lager

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-15 07:11 



 
Profiel   

roxyolly schreef
smurffie schreef
Ik doe mijn cocker spaniel tegenwoordig zelf. Enige wat niet zo mooi wordt zijn haar pootjes, die knipt mijn moeder altijd bij. Helaas heb ik geen 70 tot 80 euro voor een trimbeurt over := heb nu voor 120 een eigen scheermachine waarmee ik haar 3 keer gedaan heb, das al goed geld besparen. Messen slijpen is 7,50 en nieuwe messen 20 euro. Eerste weekje zou het misschien mooier eruit zien door een trimster, daarna zie je er niks meer van.
Onze oude trimster was 45, dat vonden we een prima prijs, ik vind scheren (van mijn paarden ook) namelijk een verschrikkelijk werkje. Maar die belachelijke prijzen vind ik te ver gaan.


Als je het zelf kan prima toch!
€70-€80 vind ik ook wel erg veel voor een cocker! Bij ons in de trimsalon liggen de prijzen een stuk lager


Bij ons liggen die prijzen ook rond dat berag mede omdat we mobiel zijn en alle diploma's hebben
En goedkoop is vaak duurkoop
En 45euro is dan ook een mooi bedrag en ik snap dat het veel geld is zeker als het je zelf lukt !

Maar let wel altijd op dat je naar een trimmer gaat met diplomas en die aangesloten staat die heeft wel de kennis van de hond :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-15 07:36 



 
Profiel   

Hallo allemaal!
Ikzelf ben geen hondentrimster hoor maar behandelen jullie wel eens Shiba Inu's in jullie salon?
Zelf heb ik namelijk een Shiba en ze is pas 5 maanden, maar hoor veel mensen over dat ze de vacht laten uitblazen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-15 09:12 



 
Profiel   

smurffie schreef
Ik doe mijn cocker spaniel tegenwoordig zelf. Enige wat niet zo mooi wordt zijn haar pootjes, die knipt mijn moeder altijd bij. Helaas heb ik geen 70 tot 80 euro voor een trimbeurt over := heb nu voor 120 een eigen scheermachine waarmee ik haar 3 keer gedaan heb, das al goed geld besparen. Messen slijpen is 7,50 en nieuwe messen 20 euro. Eerste weekje zou het misschien mooier eruit zien door een trimster, daarna zie je er niks meer van.
Onze oude trimster was 45, dat vonden we een prima prijs, ik vind scheren (van mijn paarden ook) namelijk een verschrikkelijk werkje. Maar die belachelijke prijzen vind ik te ver gaan.

Voor een cocker scheren is €70-80 enorm veel, eerlijk gezegd vind ik €45 voor scheren ook te veel. Maar als je cocker geplukt wordt is het een heel ander verhaal, dat is enorm tijdrovend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-15 15:32 



 
Profiel   

Ceetje_bokt schreef
smurffie schreef
Ik doe mijn cocker spaniel tegenwoordig zelf. Enige wat niet zo mooi wordt zijn haar pootjes, die knipt mijn moeder altijd bij. Helaas heb ik geen 70 tot 80 euro voor een trimbeurt over := heb nu voor 120 een eigen scheermachine waarmee ik haar 3 keer gedaan heb, das al goed geld besparen. Messen slijpen is 7,50 en nieuwe messen 20 euro. Eerste weekje zou het misschien mooier eruit zien door een trimster, daarna zie je er niks meer van.
Onze oude trimster was 45, dat vonden we een prima prijs, ik vind scheren (van mijn paarden ook) namelijk een verschrikkelijk werkje. Maar die belachelijke prijzen vind ik te ver gaan.

Voor een cocker scheren is €70-80 enorm veel, eerlijk gezegd vind ik €45 voor scheren ook te veel. Maar als je cocker geplukt wordt is het een heel ander verhaal, dat is enorm tijdrovend.


ben ik t niet mee eens.
je kan een pluk cocker hebben met weinig vacht en is dus eerder klaar als een scheer cocker met een ontplofte dikke castraat vacht.
wat denk je overigens hoe dat je spullen aantast zo'n dikke cocker vacht om te scheren.
de meeste scheer cockers worden niet voor niets geschoren dat is vaak toch wel te danken aan een bijna onhandelbare vacht(in de zin van dat het voor een hond nog leuk blijft)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-15 17:54 



 
Profiel   

Citaat
Voor een cocker scheren is €70-80 enorm veel, eerlijk gezegd vind ik €45 voor scheren ook te veel. Maar als je cocker geplukt wordt is het een heel ander verhaal, dat is enorm tijdrovend.


ben ik t niet mee eens.
je kan een pluk cocker hebben met weinig vacht en is dus eerder klaar als een scheer cocker met een ontplofte dikke castraat vacht.
wat denk je overigens hoe dat je spullen aantast zo'n dikke cocker vacht om te scheren.
de meeste scheer cockers worden niet voor niets geschoren dat is vaak toch wel te danken aan een bijna onhandelbare vacht(in de zin van dat het voor een hond nog leuk blijft)[/quote]

Een cocker met een gezonde mooie plukvacht is haast het werk niet inderdaad! Ik werk in Rotterdam en al mijn collegas daar zijn ook gediplomeerd en aangesloten en de prijzen liggen ver onder de 70-80 voor een cocker, zal per regio ook wel verschillen

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-15 01:49 



 
Profiel   

Ik hoop dat er terug een beetje leven in dit topic komt... -O-

Zijn er hier trimmers met een mobiel trimsalon ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-17 15:02 



 
Profiel   

BlueMilk schreef
Ik hoop dat er terug een beetje leven in dit topic komt... -O-

Zijn er hier trimmers met een mobiel trimsalon ?


Jazekers !
Wij hebben een Mobiele trimsalon en we zijn TOP trimsalon eerste van Nederland als Top :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-17 15:36 



 
Profiel   

Ik heb sinds enkele maanden mijn eigen trimsalon :D
Niet mobiel, maar aan huis

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-17 16:14 



 
Profiel   

BlueMilk schreef
Ik hoop dat er terug een beetje leven in dit topic komt... -O-

Zijn er hier trimmers met een mobiel trimsalon ?


Daar ben ik ook benieuwd naar, en naar de ervaringen.

Ik heb nu bijna een jaar m'n diploma en werk op 3 verschillende plekken, zo'n 4 dagen per week.
Hartstikke leuk, ik doe er veel ervaring mee op. Toch begint het steeds meer te kriebelen, een eigen salon, dat is toch wel mijn doel. Nu woon ik momenteel nog anti kraak. Ik zou het liefst aan huis een trimsalon starten. Nu wil ik het liefst ergens gaan wonen waar ik meteen kan kijken of het daar mogelijk is een salon te starten. Of een trimsalon overnemen... of toch een mobiele trimsalon. Alles staat nog open. Erg plaatsgebonden ben ik niet al zou het fijn zijn enigszins in de buurt te blijven wonen bij de baan waar ik in loondienst ben zodat ik dat kan blijven doen. Maar ja waar begin je. :Y) Ondertussen spaar ik rustig door..

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-17 18:15 



 
Profiel   

Welke trimtafel(s) hebben jullie ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-17 18:22 



 
Profiel   

Ik gebruik de eettafel ervoor, maar heb hooguit 2x per jaar een hondje te trimmen.
Heb ook geen opleiding ofzo en trim alleen logeerhondjes die toe zijn aan een knipbeurt en aangezien ik tegenwoordig zelden nog oppas- en logeerhondjes heb trim ik ook vrijwel niet meer. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-17 18:26 



 
Profiel   

BlueMilk schreef
Welke trimtafel(s) hebben jullie ?

Een Ravenstein. Ik dacht, gelijk maar met goed spul beginnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-17 00:16 



 
Profiel   

Nog iemand interesse in dit topic?

Ik ga vanaf september deze opleiding volgen :D 2 avonden per week en dat 2 jaar.
Ben echt zo enthousiast om te beginnen *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-19 10:42 



 
Profiel   

xLaraaj schreef
Nog iemand interesse in dit topic?

Ik ga vanaf september deze opleiding volgen :D 2 avonden per week en dat 2 jaar.
Ben echt zo enthousiast om te beginnen *\o/*


Leuk veel plezier!
Bij wie doe je de opleiding?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-19 11:05 



 
Profiel   

Ik ga deze volgen in Syntra Asse ^^
Wat dragen jullie het liefst tijdens het trimmen qua broeken?
Er zijn nog enorm veel solden dus is het misschien interessant voor al wat kledij te kopen.
Heb al 1 trimshirt

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-19 16:14 



 
Profiel   

xLaraaj schreef
Ik ga deze volgen in Syntra Asse ^^
Wat dragen jullie het liefst tijdens het trimmen qua broeken?
Er zijn nog enorm veel solden dus is het misschien interessant voor al wat kledij te kopen.
Heb al 1 trimshirt


Je kan gewoon een spijkerbroek aan doen dat heeft mijn moeder altijd
Ik heb een echte trimbroek en shirt
Lijk alleen net z'n poppetje die in een regenpak loopt hahaa maar wel erg fijn voor de haren :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-19 20:42 



 
Profiel   

Spijkerbroek met zo weinig mogelijk rek er in. Hoemeer elasthan hoe aantrekkelijker je word voor haren. Bij een goede spijkerbroek vallen of veeg je ze er zo af

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 06:52 



 
Profiel   

Dank jullie beide. Nu weet ik ongeveer wat ik moet voorzien :)
Ben wel zenuwachtig. Al 4 jaar gee schoolbank meer gezien en ben bang dat ik de oudste ga zijn van de klas maar zó veel zin in :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 08:19 



 
Profiel   

xLaraaj schreef
Dank jullie beide. Nu weet ik ongeveer wat ik moet voorzien :)
Ben wel zenuwachtig. Al 4 jaar gee schoolbank meer gezien en ben bang dat ik de oudste ga zijn van de klas maar zó veel zin in :D


Maak je geen zorgen!
En waarschijnlijk ben je niet de oudste ik was zelfs met mijn 18 de jongste en er doen mensen rond de 50 nog een opleiding hondentrimmen just fijn dat ze een opleiding volgen je werk wel met levende dieren :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 20:24 



 
Profiel   

Puur uit interesse.

Als het om kammen/borstelen aankomt dan ga ik vrijwel altijd naar de trimmer.
Wat vragen jullie voor een Duitse Herder en (langharige) Border Collie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 20:26 



 
Profiel   

JesdaJinn schreef
Puur uit interesse.

Als het om kammen/borstelen aankomt dan ga ik vrijwel altijd naar de trimmer.
Wat vragen jullie voor een Duitse Herder en (langharige) Border Collie?


Duitse herder vanaf 65 en border collie vanaf 47,50. Vanaf omdat het duurder kan worden als ze niet goed onderhouden zijn. Dan doe ik wel een ontwolbehandeling dus incl bad
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-19 21:41 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 7 van de 7 [ 175 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen