Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 7 [ 173 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

SUPpen met hond, wie?

 
Profiel   

Het lijkt een nieuwe rage, ik zag het voor het eerst op Facebook bij een vriendin.

SUPpen met hond, het lijkt me onwijs leuk om te doen met één van onze honden en was er wat informatie over aan het opzoeken.

Wie SUPt er ook met zijn of haar hond? Of heeft het wel eens geprobeerd?


Wat is suppen?

SUP = Stand Up Paddle, staand op een surfboard peddelen.
Je krijgt een extra lange peddel mee, zodat je rechtop kan blijven staan.
In plaats van een surfboard zijn er speciale sup boards ontwikkeld.
Deze sup boards hebben een breed oppervlak, zodat je stabiel staat.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-16 08:32 



 
Profiel   

Ik geef even een schopje tegen dit topic. Ben benieuwd of er ondertussen al meer sup pups zijn :)
Ben aan het denken om deze hobby ook te gaan beoefenen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-18 22:45 



 
Profiel   

Mijn vader heeft een lesje gehad met zijn reu en volgende week staat de volgende les op de planning. Ze vinden het in ieder geval heel erg leuk en de reu ontspant ontzettend als hij op het water is.

Zelf zou ik het ook wel willen doen met mijn hond, maar ben te bang dat ik in het water val en een anafactische shock reactie krijg. Misschien dat mijn teefje een keertje mee mag met mijn vader.

Hebben jullie je eigen boards of huren/lenen jullie ze? Ik vind ze namelijk wel behoorlijk prijzig voor die paar weken per jaar dat het leuk weer is om te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-18 02:54 



 
Profiel   

Ik sup met de hond. Heel erg gaaf om te doen. Behalve dan als hij bedenkt dat die eend wel heel erg dicht bij is, en hij kans maakt :D . Maar dat gaat steeds beter. Soms zwemt hij er naast en soms staat hij op het board. Tijdens het suppen heeft hij een tuigje om zodat ik hem kan helpen om weer op het board te komen. Op open water draagt hij een zwemvest. En ik zelf uiteraard ook.
Eerst huurde ik een board en nu heb ik mijn eigen board. Het gekke is dat ik nu minder sup dan in het voor- en najaar. Omdat bik momenteel helemaal lek gestoken wordt. Alleen op zee heb ik er geen last van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-18 05:39 



 
Profiel   

[ img ]

Wij! (Foto uit een filmpje)
We hebben een eigen board en Johnny draagt altijd een zwemvest waarmee we hem makkelijk aan boord kunnen trekken. Hij houdt alleen niet van zwemmen dus hij ligt meestal op de punt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-18 06:40 



 
Profiel   

[ img ]

Wij hebben het ook 1x gedaan en ik vond het super leuk! Zo leuk dat ik er serieus over na heb gedacht om een plankie te kopen.. alleen iets met geld xD
Even sparen maar het is super gaaf!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-18 07:08 



 
Profiel   

Ik sup ook met Koda :D met mooi weer zijn we vaak op de zeilboot van mijn ouders en gaan we ergens voor anker liggen. Om de zoveel uur moet Koda natuurlijk wel plassen, dus dan gaan we met de sup naar de kant toe en vaak ook even zwemmen!

Wij hebben er toen, in de aanbieding, er een gekocht bij de Aldi, en het is nog goede kwaliteit ook.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-18 09:12 



 
Profiel   

RyanneZarita schreef
[ [url=m/tlw8DE.png]Afbeelding[/url] ]

Wij! (Foto uit een filmpje)
We hebben een eigen board en Johnny draagt altijd een zwemvest waarmee we hem makkelijk aan boord kunnen trekken. Hij houdt alleen niet van zwemmen dus hij ligt meestal op de punt.


Wat leuk! Wel sup-board heb jij? Is dat een van aqua Marina? Hoe bevalt die?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-18 07:19 



 
Profiel   

Mijn moeder heeft een eigen sup gekocht nadat ze (ook via IkSup) les heeft gehad met de hond. Doet ze nog steeds graag!
Alleen hondlief is af en toe iets te enthousiast waardoor ze al een paar keer te water zijn gegaan. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-18 08:49 



 
Profiel   

Ik vraag me stiekem wel af waar je die sups kan kopen?
Via internet zie ik er wel veel maar beetje duur..
Niet dat je ze voor 5 tientjes kan krijgen maar boven de 300 euro vind ik wel veel

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-18 09:17 



 
Profiel   

Action en de lidl hebben ze laatst gehad voor 150,-


Ik zou er ook wel een willen. Alleen zijn de honden van mn schoonouders waterratten :+ Dus dat is wiebelen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-18 09:21 



 
Profiel   

Ik merk ook dat ik niet zo stabiel ben staand op die dingen :P Maar ik ben eigenlijk een flinke surfplank gewend, die zijn toch steviger dan de opblaasbare (maar minder houvast voor de hond).

Op de knieen of zittend is ook prima te suppen! Vooral met de enthousiastere honden :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-18 09:39 



 
Profiel   

Ik zou het graag willen proberen en zou eens niet zo flauw moeten zijn en die SUPmensen in Roermond moeten contacteren. Heb er al aan gedacht om een clinic ofzo te organiseren voor mensen op de FB met hetzelfde ras om maar niet alleen te moeten gaan

Hoe zoeken jullie trouwens water uit waar je op kunt suppen? Wij hebben hier bv de maas maar daar wordt je omver geblazen door de speedboten en waterskiers.

Ben erg beniewd hoe het evenwicht is op zo een board. Hond zal in het begin wel nerveus zijn, hij is niet zo van de stabiele ondergronden maar dit kan hem wel helpen om meer vertrouwen te krijgen op dat vlak

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-18 09:41 



 
Profiel   

x_Jeanine_x schreef
Action en de lidl hebben ze laatst gehad voor 150,-


Ik zou er ook wel een willen. Alleen zijn de honden van mn schoonouders waterratten :+ Dus dat is wiebelen :D


Echt..

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-18 10:26 



 
Profiel   

JesdaJinn schreef
x_Jeanine_x schreef
Action en de lidl hebben ze laatst gehad voor 150,-


Ik zou er ook wel een willen. Alleen zijn de honden van mn schoonouders waterratten :+ Dus dat is wiebelen :D


Echt..

https://www.lidl-shop.be/nl-BE/F2-Opbla ... p100236724

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-18 10:32 



 
Profiel   

Schuur_ schreef
Ik zou het graag willen proberen en zou eens niet zo flauw moeten zijn en die SUPmensen in Roermond moeten contacteren. Heb er al aan gedacht om een clinic ofzo te organiseren voor mensen op de FB met hetzelfde ras om maar niet alleen te moeten gaan

Hoe zoeken jullie trouwens water uit waar je op kunt suppen? Wij hebben hier bv de maas maar daar wordt je omver geblazen door de speedboten en waterskiers.

Ben erg beniewd hoe het evenwicht is op zo een board. Hond zal in het begin wel nerveus zijn, hij is niet zo van de stabiele ondergronden maar dit kan hem wel helpen om meer vertrouwen te krijgen op dat vlak


Een hond die nerveus is op de plank, daar is het te snel voor gegaan. Gewoon langzaam opbouwen en zorgen dat de hond er gerust op is. Hier in het zuiden heb ik eventueel nog wel een hele fijne Hondenschool die ook sup lessen aanbieden.

Qua water gaan wij op een recreatie plas die ook gecontroleerd wordt op blauwalg etc. Is een zijtak van de Maas. De Maas zelf stroomt te sterk en dan is het moeilijker in balans te blijven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-18 10:33 



 
Profiel   

De galderse meren hebben ook een fijne sup/watersportplas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-18 11:24 



 
Profiel   

StonedRomy schreef
Schuur_ schreef
Ik zou het graag willen proberen en zou eens niet zo flauw moeten zijn en die SUPmensen in Roermond moeten contacteren. Heb er al aan gedacht om een clinic ofzo te organiseren voor mensen op de FB met hetzelfde ras om maar niet alleen te moeten gaan

Hoe zoeken jullie trouwens water uit waar je op kunt suppen? Wij hebben hier bv de maas maar daar wordt je omver geblazen door de speedboten en waterskiers.

Ben erg beniewd hoe het evenwicht is op zo een board. Hond zal in het begin wel nerveus zijn, hij is niet zo van de stabiele ondergronden maar dit kan hem wel helpen om meer vertrouwen te krijgen op dat vlak


Een hond die nerveus is op de plank, daar is het te snel voor gegaan. Gewoon langzaam opbouwen en zorgen dat de hond er gerust op is. Hier in het zuiden heb ik eventueel nog wel een hele fijne Hondenschool die ook sup lessen aanbieden.

Qua water gaan wij op een recreatie plas die ook gecontroleerd wordt op blauwalg etc. Is een zijtak van de Maas. De Maas zelf stroomt te sterk en dan is het moeilijker in balans te blijven.


Ik heb geen idee of de hond nerveus is op de plank. Nog nooit gedaan ;) Welke hondenschool? School4Dogs had een clinic/Summerschool met SUPpen maar sta ik nu als eerste op de reservelijst. Was meteen volgeboekt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-18 11:27 



 
Profiel   

JesdaJinn schreef
x_Jeanine_x schreef
Action en de lidl hebben ze laatst gehad voor 150,-


Ik zou er ook wel een willen. Alleen zijn de honden van mn schoonouders waterratten :+ Dus dat is wiebelen :D


Echt..


Dat is 250 euro :P 100 euro meer xD

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-18 12:42 



 
Profiel   

Leeuk! Wij hebben laatst ook een middag geSUPt met de honden, was waanzinnig leuk! We hebben zelf 2 grote honden en mochten het grote 2 persoon board proberen, een absolute aanrader met 2 honden!

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-18 12:58 



 
Profiel   

Evel_Knievel schreef
RyanneZarita schreef
[ [url=m/tlw8DE.png]Afbeelding[/url] ]

Wij! (Foto uit een filmpje)
We hebben een eigen board en Johnny draagt altijd een zwemvest waarmee we hem makkelijk aan boord kunnen trekken. Hij houdt alleen niet van zwemmen dus hij ligt meestal op de punt.


Wat leuk! Wel sup-board heb jij? Is dat een van aqua Marina? Hoe bevalt die?


Ja geloof het wel! Bevalt heel goed. Je moet wel even oefenen met rechtopstaan, maar wij hebben redelijk rustig vaarwater achter ons huis waar we goed konden oefenen (en ook eerst zonder hond haha)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-18 13:26 



 
Profiel   

StonedRomy schreef
Mijn vader heeft een lesje gehad met zijn reu en volgende week staat de volgende les op de planning. Ze vinden het in ieder geval heel erg leuk en de reu ontspant ontzettend als hij op het water is.

Zelf zou ik het ook wel willen doen met mijn hond, maar ben te bang dat ik in het water val en een anafactische shock reactie krijg. Misschien dat mijn teefje een keertje mee mag met mijn vader.

Hebben jullie je eigen boards of huren/lenen jullie ze? Ik vind ze namelijk wel behoorlijk prijzig voor die paar weken per jaar dat het leuk weer is om te doen.


Dit gebeurt enkel in zeer zeldzame gevallen, als je hier bang voor bent al even de voetjes en polsen af en toe in het water poedelen. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-18 13:32 



 
Profiel   

Gaaf, die lijkt me ook erg leuk om met mn hond te gaan doen! Wij wonen aan het water en ook vlakbij een recreatiemeer.
Wat is handiger, een opblaasbare of een harde supboard?
Zie ik nu goed dat de hond aan je vast zit? Is dat wel handig voor als één van beide valt? Of is een zwemvest ook genoeg?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-18 13:34 



 
Profiel   

Balou_k schreef
StonedRomy schreef
Mijn vader heeft een lesje gehad met zijn reu en volgende week staat de volgende les op de planning. Ze vinden het in ieder geval heel erg leuk en de reu ontspant ontzettend als hij op het water is.

Zelf zou ik het ook wel willen doen met mijn hond, maar ben te bang dat ik in het water val en een anafactische shock reactie krijg. Misschien dat mijn teefje een keertje mee mag met mijn vader.

Hebben jullie je eigen boards of huren/lenen jullie ze? Ik vind ze namelijk wel behoorlijk prijzig voor die paar weken per jaar dat het leuk weer is om te doen.


Dit gebeurt enkel in zeer zeldzame gevallen, als je hier bang voor bent al even de voetjes en polsen af en toe in het water poedelen. :)


Ja het gebeurt in zeldzame gevallen, maar ik ben al een heel aantal keren bewusteloos geraakt bij lagere temperaturen... bewusteloos in het water staat niet hoog op mijn verlanglijstje. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-18 13:39 



 
Profiel   

StonedRomy schreef
Ja het gebeurt in zeldzame gevallen, maar ik ben al een heel aantal keren bewusteloos geraakt bij lagere temperaturen... bewusteloos in het water staat niet hoog op mijn verlanglijstje. :=


Heh, wat flauw! :+

Wellicht een idee om dit tijdens een les te doen of met iemand erbij. :) Voelt dan toch veiliger.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-18 13:53 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 7 [ 173 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen