Fulltime werken en een kat (of twee) nemen; hoe dan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Fulltime werken en een kat (of twee) nemen; hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 02:51

Okee menschen, het is heel simpel. Er zijn twee soorten katten: de soort die meer op zichzelf is en de meer solidaire kat. (Net als bij mensen dus :D )
De solidaire kat doe je logischerwijs geen plezier met een maatje. De sociale kat dan weer wel. Echter zijn katten niet als andere dieren: een mensenmaatje volstaat ook, hoeft niet een andere kat te zijn. Dus als je veel thuis bent voor je sociale kat is dat helemaal prima.

Schokkend nieuws dus: het verschilt per kat. In het asiel weten ze het meestal wel te vertellen.

Ik heb nog nooit een kat opgevoed en ze doen hier ook nooit iets wat niet mag. Ik zal wel geluk hebben.

Duhelo

Berichten: 28556
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 10:11

Magrathea schreef:
Okee menschen, het is heel simpel. Er zijn twee soorten katten: de soort die meer op zichzelf is en de meer solidaire kat. (Net als bij mensen dus :D )
De solidaire kat doe je logischerwijs geen plezier met een maatje. De sociale kat dan weer wel. Echter zijn katten niet als andere dieren: een mensenmaatje volstaat ook, hoeft niet een andere kat te zijn. Dus als je veel thuis bent voor je sociale kat is dat helemaal prima.

Schokkend nieuws dus: het verschilt per kat. In het asiel weten ze het meestal wel te vertellen.

Ik heb nog nooit een kat opgevoed en ze doen hier ook nooit iets wat niet mag. Ik zal wel geluk hebben.

het is een soliTaire kat ;). SoliDair is net wél sociaal zijn ;)

Zelfs al heb je twee katten die liever op zich zijn, dan is het gewoon een kwestie van ze toegang te geven tot verschillende ruimtes en de keuze elkaar te ontlopen (inderdaad door veel hoge slaapplekken te geven, vanaf verschillende kanten bereikbaar, meerdere kattenbakken, meerdere voerplekken.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Fulltime werken en een kat (of twee) nemen; hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 14:22

Had ik ook en toch ging het fout nadat ze al enkele jaren samen leefden. Pas toen de kater weg ging, om andere redenen, leefde de kattin echt op. Niet alle katten kunnen goed samen. Het ging een aantal jaar ok maar pas toen er eentje weg was, begreep ik dat het nooit ideaal was geweest.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 21:11

Duhelo schreef:
het is een soliTaire kat ;). SoliDair is net wél sociaal zijn ;)

Zelfs al heb je twee katten die liever op zich zijn, dan is het gewoon een kwestie van ze toegang te geven tot verschillende ruimtes en de keuze elkaar te ontlopen (inderdaad door veel hoge slaapplekken te geven, vanaf verschillende kanten bereikbaar, meerdere kattenbakken, meerdere voerplekken.


Oeps :o ik twijfelde al.

Wat jij zegt klopt inderdaad ook. Als ze echt goed met elkaar zijn is het niet zo'n probleem maar als je het niet zeker weet kan het een hoop problemen voorkomen

M_aaike
Berichten: 924
Geregistreerd: 26-07-04

Re: Fulltime werken en een kat (of twee) nemen; hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-16 20:34

Update!

Heb twee super leuke kittens gereserveerd, over een paar weekjes komen ze bij me wonen!

Bedankt allemaal voor jullie adviezen!

Bloodymary
Berichten: 4540
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Fulltime werken en een kat (of twee) nemen; hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 20:44

Leuk, veel succes er mee! Wat zijn het en welke kleur? Foto?

Roodvos

Berichten: 6674
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Re: Fulltime werken en een kat (of twee) nemen; hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 20:48

Leuk zeg! Gefeliciteerd!
Foto? O:)

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 23:07

Spannend! Alvast veel plezier er mee en tja...een plaatje zou inderdaad niet erg zijn. :D

M_aaike
Berichten: 924
Geregistreerd: 26-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-16 23:40

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Geen goede foto's maar dit zijn ze! Wilde absoluut geen rode kater en waar ben ik verliefd op geworden? :+

De grijze is een poes en de andere een kater.

Over een paar weekjes kan ik ze halen.
Nu nog even uit gaan zoeken wat voor voer ik wil geven etc.

Ik heb in mijn huiskamer een hele mooie leren bank staan. Nu wilde ik de kittens als ik aan het werk ben daar eigenlijk niet alleen laten.
Als ze in de gang en twee slaapkamers mogen komen hebben ze wel genoeg ruimte toch?

Bloemetje75
Berichten: 1989
Geregistreerd: 19-07-11

Re: Fulltime werken en een kat (of twee) nemen; hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 00:14

Ja hoor, ruimte genoeg voor die twee boefjes. Ik kan je zeggendat rode katers het allerleukste zijn! Veel plezier met ze.

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 00:35

noah14 schreef:
Ik vind dat een kat zeker kan, maar zou de eerste paar dagen (of een week) wel vrij nemen zodat jullie beide rustig kunnen wennen. En gewoon zorgen dat ze genoeg hebben te doen, qua speelgoed en een grote krabpaal zodat ze zich kunnen uitleven.

Mijn huis is 100 m2 en ik heb 5 katten!! Maar ze mogen wel overal komen, behalve de kinderkamers.


toilet en douche vallen ook af, want ik neem aan dat die deuren niet standaard open staan de hele dag.. alleen als je er zelf bent, kunnen ze daarin (ook eventuele inbouwkasten en of ketelruimten vallen af)..

100m2 is meer dan zat hoor, maar mensen verkijken zich nog wel eens op hoeveel vierkante meter werkelijk altijd voor de katten beschikbaar is..

mijn apartement is 150m2, ik heb 4 katten.
mijn logia (onderdeel van de woonkamer) is 5m2 en 3 meter hoog, volledig van de katten.. totale woonkamer is 50m2 volledig ter beschikking.. computerkamer/werkkamer is 30 vierkante meter, ook hier mogen de katten vrij rondtoeren..
echter, offlimits: slaapkamer 25m2, badkamer 12m2, wc 2m2, ketelruimte 4m2. badkamer en toilet mogen ze an sich wel komen als we er zijn maar tel ik dus niet mee.. van de 150m2 is er dan dus nog 107m2 over waar de katten vrije beschikking over hebben.

Herfstblad
Berichten: 783
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 13:45

Mag ik dit topic omhoog schoppen? Ik zit eigenlijk in dezelfde situatie en ben opzoek naar mensen die hun kat ook alleen hebben zitten? En dus full time werken.

xPabloBokt

Berichten: 9424
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 13:49

Herfstblad schreef:
Mag ik dit topic omhoog schoppen? Ik zit eigenlijk in dezelfde situatie en ben opzoek naar mensen die hun kat ook alleen hebben zitten? En dus full time werken.


Mijn vriend en ik hebben beide onze katten alleen gehad voordat we gingen samenwonen en werkten beiden fulltime. Onze katten konden dit prima hebben.

Ik had mijn kat toentertijd op 35m2 en mijn vriend had zijn kat op 60m2.

We wonen inmiddels samen in een woning van bijna 125m2 en ik heb het idee dat mijn kat sinds ze met de andere samen zit, minder goed alleen kan zijn. Mijn vriend en ik kunnen gelukkig allebei regelmatig thuiswerken, en ik merk wel dat mijn kat dat prettig vind. Die van mijn vriend is heel blij als we er zijn, maar die toont geen stress als we veel van huis zijn.

Conclusie is denk ik dat het echt per kat en per kattencombinatie verschilt of ze goed alleen kunnen zijn. Die van mij is er namelijk zienderogen slechter in en gaat ook tekenen van stress vertonen als ze veel alleen thuis is, die van mijn vriend totaal niet. Deze verschijnselen had ze veel minder toen ze nog niet het huis deelde met de kat van mijn vriend. Het zijn ook geen dikke vriendinnen en de kat van mijn vriend heeft echt een voedselobsessie, dus ik verwacht ook dat daar het een en ander niet lekker in loopt als wij veel van huis zijn. Wij zorgen dan ook altijd voor oppas in huis als we een paar dagen weg zijn, vrienden van ons doen dat en die zijn ook regelmatig langer dan alleen het voermoment bij de katten als wij met vakantie zijn. Die gaan dan echt in huis zitten en onze katten gezelschap houden, dus daar boffen we enorm mee.

Ik denk dat een volwassen of wat oudere kat met een reeds gevestigd karakter daarom ook een goed idee is. Dan weet je op voorhand al of de kat goed alleen kan zijn of niet.
Laatst bijgewerkt door xPabloBokt op 04-04-24 13:52, in het totaal 2 keer bewerkt

Nyaleti

Berichten: 6218
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 13:50

Herfstblad schreef:
Mag ik dit topic omhoog schoppen? Ik zit eigenlijk in dezelfde situatie en ben opzoek naar mensen die hun kat ook alleen hebben zitten? En dus full time werken.


Kan hoor, als je maar goed nadenkt en niet enkel aan jezelf.

Ben je fulltime aan het werk en 's avonds nog 3x soorten en 3x naar een vriendin en dus eigenlijk nooit thuis, vind ik het not done.
In de slaapkamer slapen vind ik dan ook echt wel een 'must' anders zit het beestje altijd maar alleen.

Vind het een mooie mogelijkheid om een oudere kat een mooi huisje te geven. En sowieso vanuit het asiel; dan weet je of het matcht. Een kitten zou ik juist niet doen want je weet gewoon niet wat voor karakter het wordt.

Ineke2

Berichten: 33124
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 13:53

Herfstblad schreef:
Mag ik dit topic omhoog schoppen? Ik zit eigenlijk in dezelfde situatie en ben opzoek naar mensen die hun kat ook alleen hebben zitten? En dus full time werken.

Ik vind dat sneu. Je bent dan echt veel uren van huis en slaapt ook nog. Dus effectief heb je misschien gemiddeld 2 uur per dag tijd voor je kat.

welmoedz

Berichten: 1576
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 14:02

Herfstblad schreef:
Mag ik dit topic omhoog schoppen? Ik zit eigenlijk in dezelfde situatie en ben opzoek naar mensen die hun kat ook alleen hebben zitten? En dus full time werken.


Als je er 2 neemt zou ik t wel oke vinden. 1 vind ik dan not done als je zelf lang weg bent. Ik denk dat zoiets prima geschikt is;

https://dierenasiels.com/dier/67999F83- ... 84F29DB69E
Laatst bijgewerkt door welmoedz op 04-04-24 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Tancreda4

Berichten: 24052
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 14:03

Ik heb jaren geen kat gehad omdat ik full time op kantoor werken én dan nog savonds (en weekend) naar stal ging. Ik vond dat echt niet fair tegenover een kat, ook geen oudje. Ik had in die tijd wel eens een oppaskatje; was op zichzelf, wilde weinig geaaid, kwam nooit op schoot. Dus niet zo erg dat ik veel weg was. Op dag 2 kwam ze al op schoot en bleef maar aandacht vragen; ondanks dat ze niet een kroelerd was thuis, had ze wel de reuring van mensen in huis nodig blijkbaar. Voor mij een bevestiging dat ik geen kat moest nemen toen.

Pas in corona tijd heb ik een kat genomen, omdat we thuis gingen werken en het ook niet meer terug naar kantoor zou worden. Inmiddels 3 jaar een kat (eerst een half jaar 2 - oudje en kitten - en daarna nog alleen de kitten). Ik merk dat hij moeit heeft met de dagen dat ik veel weg ben, en als ik een paar dagen weg ben is hij erg van slag en eet hij amper. Nu is hij wel een corona katje en opgegroeid met mijn aanwezigheid (al was hij eerste half jaar van zijn leven wild), is hij alleen in huis én mag hij niet naar buiten als ik er niet ben. Dat speelt ook wel mee. Maar ik zou geen (enkele) kat nemen als ik zoveel van huis zou zijn. Zolang ik mijn kat heb, wil ik eigenlijk ook nooit meer full time naar kantoor, voor hem :o

Herfstblad
Berichten: 783
Geregistreerd: 06-09-21

Re: Fulltime werken en een kat (of twee) nemen; hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 14:32

Ik twijfel dus of ik er een maatje voor haar bij zal nemen. Maar of dat goed gaat?

Ik werk 36 uur. De ene week 4 dagen en de andere week 5 dagen. Daarnaast rijd ik sinds kort weer paard. 2 keer per week. (Een avond door de weeks en een weekend dagdeel) En doe ik nog wat aan sport. (Een halve avond en in het weekend een uurtje of 1,5)

Ik woon alleen, dus ze krijgt verder de volle aandacht. In de ochtend bij het klaarmaken. Bij thuis komst van werk en savonds op de bank.

Ze is 10 jaar en bij mij gekomen omdat ze werd gepest door haar soortgenootje.

Miss_Mii21

Berichten: 542
Geregistreerd: 08-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 14:36

Herfstblad schreef:
Ik twijfel dus of ik er een maatje voor haar bij zal nemen. Maar of dat goed gaat?

Ik werk 36 uur. De ene week 4 dagen en de andere week 5 dagen. Daarnaast rijd ik sinds kort weer paard. 2 keer per week. (Een avond door de weeks en een weekend dagdeel) En doe ik nog wat aan sport. (Een halve avond en in het weekend een uurtje of 1,5)

Ik woon alleen, dus ze krijgt verder de volle aandacht. In de ochtend bij het klaarmaken. Bij thuis komst van werk en savonds op de bank.

Ze is 10 jaar en bij mij gekomen omdat ze werd gepest door haar soortgenootje.


Ze is al wat ouder, ik weet niet hoe goed ze met andere dieren om gaat?
Ik werk zelf ook fulltime, ben 7 dagen per week naar mijn paard... heb er 2. Elke ochtend als ik opsta krijgen ze eten en aandacht, als ik vrij laat thuis ben 20/21 uur, krijgen ze eten en aandacht.. in het weekend meer aandacht. Gaat heel prima. Maar een jonge kat bij een oudere... kan goed gaan, kan niet goed gaan. Een al oudere kat, is altijd de vraag of dat matcht....

Herfstblad
Berichten: 783
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 15:05

Miss_Mii21 schreef:
Herfstblad schreef:
Ik twijfel dus of ik er een maatje voor haar bij zal nemen. Maar of dat goed gaat?

Ik werk 36 uur. De ene week 4 dagen en de andere week 5 dagen. Daarnaast rijd ik sinds kort weer paard. 2 keer per week. (Een avond door de weeks en een weekend dagdeel) En doe ik nog wat aan sport. (Een halve avond en in het weekend een uurtje of 1,5)

Ik woon alleen, dus ze krijgt verder de volle aandacht. In de ochtend bij het klaarmaken. Bij thuis komst van werk en savonds op de bank.

Ze is 10 jaar en bij mij gekomen omdat ze werd gepest door haar soortgenootje.


Ze is al wat ouder, ik weet niet hoe goed ze met andere dieren om gaat?
Ik werk zelf ook fulltime, ben 7 dagen per week naar mijn paard... heb er 2. Elke ochtend als ik opsta krijgen ze eten en aandacht, als ik vrij laat thuis ben 20/21 uur, krijgen ze eten en aandacht.. in het weekend meer aandacht. Gaat heel prima. Maar een jonge kat bij een oudere... kan goed gaan, kan niet goed gaan. Een al oudere kat, is altijd de vraag of dat matcht....



Dat is hem nu juist. Waar doe ik goed aan? Ik wil dat zij gelukkig is. Ik heb niet een heel groot huis. 40 m2 ongeveer. Ze lijkt niet ongelukkig. Ze is wel blij en aanhankelijk als ik thuis ben. Maar soms ligt ze ook gewoon te slapen als ik thuis kom.

Nyaleti

Berichten: 6218
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Fulltime werken en een kat (of twee) nemen; hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 15:37

Hoeveel jaar woont ze nu al alleen zonder andere katten?
En hoelang is de situatie al zo? Dat er 5dagen pw overdag niemand thuis is?
Als ze al 6 jaar alleen woont, zou ik het risico niet lopen om er nu een bij te doen.

Waarom overweeg je om een kat erbij te doen? Omdat het "hoort" ?

Herfstblad
Berichten: 783
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 15:44

Nyaleti schreef:
Hoeveel jaar woont ze nu al alleen zonder andere katten?
En hoelang is de situatie al zo? Dat er 5dagen pw overdag niemand thuis is?
Als ze al 6 jaar alleen woont, zou ik het risico niet lopen om er nu een bij te doen.

Waarom overweeg je om een kat erbij te doen? Omdat het "hoort" ?


Ze is sinds november 22 bij mij.

Nou idd wel een beetje omdat het "hoort." In mijn persoonlijke kring hadden we het erover en iemand zei dat ze het toch wel naar vindt dat haar poes een hele dag alleen is. Toen ging ik eens nadenken over mijn situatie en nu zit ik een beetje omhoog.

Miss_Mii21

Berichten: 542
Geregistreerd: 08-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 16:41

M_aaike schreef:
Ik woon nu al een tijdje op mezelf en mis de gezelligheid van een dier om me heen te hebben enorm.

Nu werk ik gewoon fulltime dus een hond wordt 'm sowieso niet voor mij de eerste jaren.
Iedereen om me heen zegt dat een kat best zo lang alleen kan zijn. Maar is dit ook waar?
Ik denk er dan wel over om er twee te nemen, zodat ze elkaar hebben wanneer ik aan het werk ben.

Maar wat doe je dan? Twee poezen? Twee katers? Een poes en een kater?

En is 70 m2 niet te klein voor twee katten?

Hoe doe je dat met de opvoeding? Is een paar dagen weekend genoeg om ze te laten wennen of moet je er een week vrij voor nemen?

Genoeg stof tot nadenken dacht ik zo. :D


Ik werk ook fulltime, heb 2 katten op het moment en ben elke avond naar mijn paard. Had in mijn studietijd ook 2 katten en was fulltime weg. Ik had minder dan 70m2.

Ik had twee katers, die het prima samen redde. Ik had wel een paar extra dagen vrij of je kan misschien thuiswerken de ma/di dat je net nog wat langer een oogje in het zeil kan houden. Soms kan het echt weken duren voordat ze aan elkaar gewend zijn, snap dat je niet oneindig thuis kan werken/vrij kan nemen.. ga daar n beetje pragmatisch mee om. Zolang ze elkaar kunnen ontwijken lijkt het mij prima. Als ze echt elkaar afmaken zou ik ze apart zetten, maar ook dan kan je niet dagen achtereen thuis zijn...

Opvoeden is niet kwestie van paar dagen,ik heb een Noor die nog steeds overal overheen loopt, die blijf ik corrigeren... en ik zit echt niet alle dagen thuis. Zorgen als je niet thuis bent, dat ze dan niet kunnen komen waar je kwestbare dingen liggen. En als je thuis bent kan je corrigeren. Beetje pragmatisch mee omgaan.

Maar een kat die al 10 jaar is, dacht ik te lezen, zou ik wel even goed nadenken of het goed gaat om er eentje bij te zetten. Weet niet hoe sociaal hij/zij is. Bij een jongere kat is dat makkelijker, zou mijn idee hierbij zijn.

Nyaleti

Berichten: 6218
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 17:15

Herfstblad schreef:
Nyaleti schreef:
Hoeveel jaar woont ze nu al alleen zonder andere katten?
En hoelang is de situatie al zo? Dat er 5dagen pw overdag niemand thuis is?
Als ze al 6 jaar alleen woont, zou ik het risico niet lopen om er nu een bij te doen.

Waarom overweeg je om een kat erbij te doen? Omdat het "hoort" ?


Ze is sinds november 22 bij mij.

Nou idd wel een beetje omdat het "hoort." In mijn persoonlijke kring hadden we het erover en iemand zei dat ze het toch wel naar vindt dat haar poes een hele dag alleen is. Toen ging ik eens nadenken over mijn situatie en nu zit ik een beetje omhoog.



Oh 1,5 jaar pas. Maar ze is verhuisd omdat het niet met de andere katten ging? Was zij de "boosdoener"?
Misschien was de andere kat een drukke kitten? Of een dominante poes? Dan weet je een beetje wat ze niét wilt.

Je kan het voorleggen aan het asiel. Een wat oudere kat erbij doen, beetje zelfde karakter.. (geduld hebben en niet binnen een week een kat willen :D ). Als je je situatie uitlegt, dan is het asiel ook voorbereid dat het beestje mogelijk terug komt naar hun, mocht het niet klikken.

Niet elke kat heeft zin in gezelschap natuurlijk. Als zij stress krijgt van elke andere kat, dan is ze beter af alleen.

Herfstblad
Berichten: 783
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 17:35

Herfstblad schreef:
Nyaleti schreef:
Hoeveel jaar woont ze nu al alleen zonder andere katten?
En hoelang is de situatie al zo? Dat er 5dagen pw overdag niemand thuis is?
Als ze al 6 jaar alleen woont, zou ik het risico niet lopen om er nu een bij te doen.

Waarom overweeg je om een kat erbij te doen? Omdat het "hoort" ?


Ze is sinds november 22 bij mij.

Nou idd wel een beetje omdat het "hoort." In mijn persoonlijke kring hadden we het erover en iemand zei dat ze het toch wel naar vindt dat haar poes een hele dag alleen is. Toen ging ik eens nadenken over mijn situatie en nu zit ik een beetje omhoog.



Oh 1,5 jaar pas. Maar ze is verhuisd omdat het niet met de andere katten ging? Was zij de "boosdoener"?
Misschien was de andere kat een drukke kitten? Of een dominante poes? Dan weet je een beetje wat ze niét wilt.

Je kan het voorleggen aan het asiel. Een wat oudere kat erbij doen, beetje zelfde karakter.. (geduld hebben en niet binnen een week een kat willen :D ). Als je je situatie uitlegt, dan is het asiel ook voorbereid dat het beestje mogelijk terug komt naar hun, mocht het niet klikken.

Niet elke kat heeft zin in gezelschap natuurlijk. Als zij stress krijgt van elke andere kat, dan is ze beter af alleen.[/quote]

Als ik er een andere kat bij doe is dat sowieso na 12 mei. Want 9 mei ga ik nog een lang weekend weg, dus dat is dan niet gelijk heel handig.

Toen ik net thuis kwam zat ze voor de gang deur te wachten. Ze hoort dan de sleutel van de voordeur. Niet miauwend of iets. Bij binnenkomst wel even aanhalen en wat lekkers gegeven. Maar nu zit ze alleen in het donker in mijn slaapkamer op de kast bij de open staande deur. Dat vindt ze denk ik lekker. Die frisse lucht. Ze is 2 stappen buiten geweest. Maar het is niet dat ze nu huilend van aandacht te kort om mij heen loopt.