Discussie; Is dit de wet van de natuur?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LilChar

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 19:45

Fenrir schreef:
Ik heb de foto van internet maar geloof dat het voor een korenslang (rattenslang) is.



Wat grappig zeg! Ik heb meer een woestijn thema voor mijn rattenslang namelijk! Ik dacht dat ze in mexico een beetje in de droogte leven, daarom.

Sorry offtopic een beetje :p

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41589
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 19:46

Klopt, Fenrir. Een kennis van mij had een Nephila, deze had een eigen frame met daarin haar web. Waar ze nooit uit kwam.

Ook had hij een boompython. Die had geen groot terrarium, hing alleen maar aan zijn tak (maar kon wel languit liggen als hij dat zou willen).

Koudbloedige dieren bewegen over het algemeen gewoon niet zo veel. Kost te veel energie.

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 19:56

LilChar schreef:
Fenrir schreef:
Ik heb de foto van internet maar geloof dat het voor een korenslang (rattenslang) is.



Wat grappig zeg! Ik heb meer een woestijn thema voor mijn rattenslang namelijk! Ik dacht dat ze in mexico een beetje in de droogte leven, daarom.

Sorry offtopic een beetje :p


Ik kan het mis hebben hoor, niet specifiek op 1 soort gezocht

Lukasje
Berichten: 11251
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 22:40

sanso schreef:
Lukasje schreef:
Ik vermoed, nee correctie: weet, dat menig slangen- en roofvogelliefhebber hun dieren levende prooien geven.
Ik zou het niet kunnen nee. Maar is het de natuur? Eigenlijk wel he. Daar gaat ie het alvast niet in de vorm van koteletjes voorgeschoteld krijgen ...


Dit is niet waar, de meeste voeren ingevroren prooidieren net als ik. Er bestaat altijd een risico dat het prooidier de slang oid bijt en niemand wilt dat.
Ik draai zelf al een hele tijd mee in dat wereldje en 85% voert ingevroren prooidieren.


Dan zal ik een aantal van de overige 15% kennen ??