Ervaringen met Life Coach Leidy ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Keell94

Berichten: 4056
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 22:38

se7entje schreef:
Ok, maar als je dan de riem niet hoog plaatst en het ziet als een leerproces, snap best dat de hond niet heel gelukkig is als hij altijd heeft mogen trekken en nu niet, zijn de mijne het ook niet altijd mee eens :P
En van daaruit uitbouwt dat hij het als normaal gaat zien dan neem ik aan dat hij daar wel zijn rust weer in vindt.
Tenminste, dat zie ik bij mijn honden wel, die soms weer proberen, mijn schuld want ik ben niet concequent genoeg, maar als ze dan naar een paar meter weer doorhebben dat ik het meen dan doen ze het ook braaf zonder spanning of stress... totdat ze weer enthousiast mogen racen in het bos en ik het weer niet erg vinden dat ze ff trekken want ze gaan toch zo los :o


ik heb een rottweiler van 42 kilo die echt al zijn kracht erin zet, voor mij met me 56 kilo soms best lastig te houden XD los luisterd hij als een trein maar aan de lijn, trekken en trekken. Bij mij duurt een wandeling naar het grasveld 500 meter verderop soms wel 10 minuten XD, zodra hij trekt ga ik stilstaan tot hij zijn aandacht weer bij mij heeft en uit zichzelf gaat zitten en weer oplet en dan loop ik verder, helaas zoals jij zelf zegt ben ik ook niet altijd consequent genoeg dus ligt ook een groot deel aan mezelf hoor :P hij is nu bijna 2 jaar oud en verschillende methodes al geprobeerd maar helaas werken ze allemaal maar tijdelijk bij hem, zelfs op de hondenschool zitten ze met de handen in het haar van uhm hoe gaan we dit aanpakken, wat bij veel honden wel werkt werkt bij hem gewoon totaal niet :P

hebben ook wel hele relaxte wandelingen gemaakt hoor en hem uiteraard goed beloond, hij kan het dus wel degelijk

Tinkermuts

Berichten: 9388
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Ervaringen met Life Coach Leidy ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 08:04

Keel94 ik weet niet waar je woont maar ik zou je aanraden om eens te gaan trainen bij een rottweiler kringgroep. Ik denk dat zij jou wel kunnen helpen. Vlgs mij is de jouwe een kruising gezien z'n witte aftekening maar meeste kringgroepen nemen ook x aantal andere rassen in de groepen aan.

sasja0705
Berichten: 2036
Geregistreerd: 03-08-10

Re: Ervaringen met Life Coach Leidy ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 13:06

Ook bij mij komen er regelmatig de filmpjes langs op fb ( iets met cookies ) . De eerste vond ik wel interessant, dus aangeklikt en daarop meteen : huh? Want geen enkele sequens te zien , wat er nu gedaan wordt.
Ik snap het op de ene kant wel, want heb je een echt goede en vooral simpele manier, dan wil je die natuurlijk niet echt prijsgeven maar op de andere kant... ben dus nieuwsgierig geworden en heb meer bekeken en ook haar optredens en dat is mij dan toch ff too much geheimzinnigheid en zoals al benoemd "ikke"

Men mag van CM vinden wat men wil - en natuurlijk laat men in de shows ook niet alles zien , maar ook in de shows worden handvatten en uitleg gegeven waar men iets mee kan als men wil.

Opleidingen en papieren zijn voor mij niet echt belangrijk als de betreffende "coach" laat zien dat ie verstand van zaken heeft.
En ja , ook dat is waar : in de meeste gevallen is niet de hond het probleem maar de mens
en in veel cursussen heb ik zelf mogen zien en meemaken dat de nadruk op de hond ligt en niet op de mensen en hoe zich de mens moet gedragen ... dus problemen voorgeprogrammeerd.
Maar als ik hier lees dat er 250 / 300 voor een sessie gevraagd worden... dan heb ik toch echt de verkeerde beroep gekozen :D

Maaaar wie weet ... ik zal haar website eens doorgeven aan mijn buren met hun Duitse herder. Dat beestje is echt een gevolg van zijn (niet-) opvoeding , inmiddels levensgevaarlijk en niet handelbaar... tenminste niet voor zijn baasjes.
Ik zal het hun voorleggen, en als hun bereid zijn om zulk een som te investeren, dan kan mevrouw zich echt bewijzen...
-wordt vervolgd *D

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Re: Ervaringen met Life Coach Leidy ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 13:44

Maar dat vind ik dus het euvel. Ik vind haar, ondanks dat ze geen of wel papieren heeft, niet kundig genoeg. En vind dus niet dat ze genoeg verstand van zaken heeft.

Aangezien ze gedrag niet/slecht leest. En slechts de mensen blij maakt en niet een goede balans tussen eigenaar en hond. Want zolang de hond niet gelukkig is, in het geen waar het knelt, dan is dit toch nooit een langdurige oplossing?

Ninette

Berichten: 750
Geregistreerd: 15-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 22:33

Kom steeds meer verhalen tegen over haar, ik lees nu ook dat ze petitie gekopieerd heeft van een ander.

Ze werkt dus met een choke collar ;(

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 22:44

Ninette schreef:
Kom steeds meer verhalen tegen over haar, ik lees nu ook dat ze petitie gekopieerd heeft van een ander.

Ze werkt dus met een choke collar ;(


Hoe weet je dit ? Kunnen dr gene die les van haar gekregen hebben, dit bevestigen ?

Is dit zo een pinnen ketting?

xDenies

Berichten: 13498
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 22:56

Ninette schreef:
Ze werkt dus met een choke collar ;(


Leidy is hier geweest. Ze werkt gewoon met een normale halsband. Zelf in m'n handen gehad.

Mizora

Berichten: 18107
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 22:58

choke collar (choke chain) is een slipketting. Een pinnenketting heet een prikband en in het engels een prong collar.

Of ze er mee werkt weet ik overigens niet. Nu is het wel zo dat een prikband er gemeen uit ziet, maar een niet geslepen variant (je koopt ze ongeslepen in de winkel, maar sommige mensen zijn gekken) is minder schadelijk voor de hond en geeft een duidelijkere correctie (heeft geen loze ruimte in principe waardoor de correctie te laat aan kan komen).

se7entje

Berichten: 841
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Brabant

Re: Ervaringen met Life Coach Leidy ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 23:06

Ik heb begrepen van de mensen waar zeis geweest waar ik ook bij was dat ze moesten zorgen voor een goed passende normale halsband, die lieten hem eerst uit met tuigje of halte maar ze had van re voren aangegeven voor die halsband.

xDenies

Berichten: 13498
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 23:10

Je krijgt inderdaad een email met uitleg over wat voor halsband je het beste kan gebruiken (geen klik systeem), geen slipketting, gewoon bij voorkeur een leren halsband.

Ik heb hier een lijn waar een halsband aan vast zit. Als je deze stopring niet goed zet krijg je dus ook een 'wurg-effect'. Omdat ik een halsband van haar leende en mijn eigen halsband gebruikte (had maar één halsband extra gekocht) dacht ik voor de foto die lijn er bij te pakken maar dat wilde ze liever niet. Als ik er mee wilde wandelen moest ik dat zelf weten (maar halsband liever).

Ze staat gewoon voor hoe zij werkt en voor de één pakt het goed uit. Maar al die spook verhalen over wurgkettingen en schokhalsbanden word ik een beetje moe van. Maar goed over iedereen die wat bekender is of dingen anders doet zijn er spookverhalen. Ook vast genoeg over Ceasar Milan. Maar ook vast over Anky van Grunsven.

Ik heb er met m'n neus boven op gestaan.

BeFunny

Berichten: 10631
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 23:20

Ik ben dus geen voorstander van Leidy. Maar kan me niet voorstellen dat ze met een slipketting werkt.
Ik ben wel een filmpje tegen gekomen van een hond die eerst alleen uitgelaten kon worden met slipketting en toen ze klaar was kon die op dat moment gewoon lopen ;)
Nou weet ik natuurlijk niet of ze het echt nooit gebruikt. Maar wel dat een verhaal heel makkelijk een andere wending krijgt.

En de petitie gekopieerd? Er zijn heel veel van dat soort petities. Uiteindelijk is er door de petitie wel aandacht gekomen voor het onderwerp, ik vind de intenties van haar om de petitie te starten niet ok. Maar het is landelijk gegaan. Ze heeft het bereikt kennelijk moet je gewoon heel hard roeptoeteren om dat te bereiken.

Het enige is dat ze een methode presenteerd als de Leidy methode, kopiëren is haar dus niet vreemd.

Als ze wel met de slipketting werkt ben ik wel nieuwsgierig.

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Re: Ervaringen met Life Coach Leidy ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 23:23

Dankjewel mizora :)

Ik ben benieuwd naar je bronnen ninette?

Ninette

Berichten: 750
Geregistreerd: 15-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 23:28

Is al gelukt, sorry dat dubbel was
Laatst bijgewerkt door Ninette op 26-06-17 23:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Ninette

Berichten: 750
Geregistreerd: 15-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 23:29

Ik wil een afbeelding plaatsen maar het lukt niet, ik doe vast iets verkeerd...zodra ik bestand gekozen heb en dan save ? En dan?
Afbeelding

Ninette

Berichten: 750
Geregistreerd: 15-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 23:31

En buiten dat ik ga denk ik petitie starten tegen grote honden die in een flat wonen :7

BeFunny

Berichten: 10631
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Ervaringen met Life Coach Leidy ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 23:40

Het eerste stukje staat iets over de choke collar, maar in het tweede stukje niet?

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 23:42

Ik weet even niet wat ik voor me moet zien bij een stoffen slip met grote schakels ? Een halve slip?

En de 2 stukjes zijn verschillend??

Ninette

Berichten: 750
Geregistreerd: 15-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 23:46

Dat heeft ze zelf aangepast nadat er vragen over gesteld waren, ze past haar berichten dus aan...zeggen ze >;), lees ook verhalen uit eerste hand, en helaas meer negatief dan positief.

BeFunny

Berichten: 10631
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 23:49

Ja dat zou zeker kunnen hoor. Als ze het wel gebruikt. Dan liegt ze ook op tv dat ze echt honden niet aanraakt een slipketting is echt wel een fors middel.

Ze heeft een bericht of eigenlijk een onderwerp in zijn geheel verwijderd ik zal kijken of er nog iemand een screenshot heeft van het eerste bericht van dat onderwerp.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 27-06-17 00:02, in het totaal 1 keer bewerkt

BeFunny

Berichten: 10631
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Ervaringen met Life Coach Leidy ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 00:01

O en een stoffen band met grote ringen ziet er zo uit dus ook weer geen extreem tuig ;)

Afbeelding

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Re: Ervaringen met Life Coach Leidy ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 00:22

Halve slip dus. En Tsjaa dat ze dingen verwijderd, is niks nieuws :')

Eoweyn_x

Berichten: 3629
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Daar.

Re: Ervaringen met Life Coach Leidy ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 01:14

Petitie is inderdaad gejat...

Ninette

Berichten: 750
Geregistreerd: 15-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 06:38

Maar hondefluisteraar zijn en zelf met twee grote honden in een flat wonen? Matcht niet echt samen....ze zal het wel weer goedpraten onder mom van maar ik loop hard en wandel vaak met de honden....

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 07:03

Ninette schreef:
Maar hondefluisteraar zijn en zelf met twee grote honden in een flat wonen? Matcht niet echt samen....ze zal het wel weer goedpraten onder mom van maar ik loop hard en wandel vaak met de honden....


Jij probeert echt van alles wat negatiefs te maken he? Ik zie nog altijd liever iemand met twee grote hondrn in een flat die idd enkele kilometers loopt met ze per dag dan zo'n kleine dweil in een groot huis die een kwartiertje per dag in de tuin mag.

Ik ga nogmaals temmen. Prima dat je je mening geeft maar dit belachelijke gespeculeer slaat nergens op.

Simbaa
Berichten: 3965
Geregistreerd: 17-12-04

Re: Ervaringen met Life Coach Leidy ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 07:25

Wat heeft honden in een flat houden nou te maken met een goede of slechte trainer zijn!?
Ik heb ook een grote hond in een flat en dat maakt mij echt niet slechter als trainer als ik dat zou zijn.
Dat is echt een kul-argument!