Derde kitten wordt niet geaccepteerd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Moos99
Berichten: 1675
Geregistreerd: 30-11-10

Derde kitten wordt niet geaccepteerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-17 08:55

Hallo!
Een jaar geleden heb ik me aangemeld als gastgezin bij de dierenambulance. Ze brachten toen een jonge kitten van net 3 weken oud die we zelf met de fles hebben opgevoed. We hebben toen gevraagd of ze de eerste volgende kitten wilde brengen zodat de eerste kitten kansen zou krijgen om te spelen en zodat de kittens konden leren van elkaar. Een week later werd er een wilde kitten van 7 weken gebracht. Het was een hele periode en veel geduld voordat zij tevoorschijn durfde te komen en uberhaubt nieuwsgierig begon te worden. Na ongeveer 3 maanden konden we zeggen dat ze een echte "huiskat" was geworden. De 2 katten zijn echte maatjes, gaan samen op pad, komen altijd samen thuis, slapen samen, eten samen spelen samen ga zo maar door. Ze vermaken zich helemaal prima en leken 2 hele lieve gelukkige katten.

Ongeveer 3 weken geleden belde de dierenambulance, er was een kitten gevonden, of we die in de opvang wilde. Ik wist dat het enigszins lastig zou worden omdat onze katten naar buiten gaan en de kitten niet, maar ik wilde het wel proberen. We hebben alles gedaan om de introductie soepel te laten verlopen. ALs wij thuis waren mochten ze gewoon samen maar konden onze "oudere" katten ook altijd zich afzonderen boven of naar buiten gaan. De ontmoetingen liepen niet soepel, onze katten raakte erg gestressed van de aanwezigheid van de kitten. Ze wilde niet meer in de buurt komen en als ze wel in de buurt kwamen was het een hoop geblaas en gebrom. Het resultaat is nu dat onze katten van sochtends vroeg tot savonds laat buiten weg blijven, en pas rond 22.00u terug komen omdat ze weten dat ze dan hun vlees halen altijd binnen komen slapen. Dan laat ik de kitten beneden in de huiskamer en de katten in de beneden kamer + badkamer en boven. Ik probeer de kennismakingen nog steeds goed te laten verlopen door ze snoepjes te geven samen, speeltjes te gebruiken etc maar het wil niet echt helpen. Alleen de kater gaat nu redelijk goed, want die ruikt soms aan haar neusje en laatst gingen ze een soort van spelen (liep wel uit op ruzie omdat de kater boos werd uiteindelijk).

De kitten wil zo graag spelen en aandacht van de katten, ze loopt er altijd op af, probeert ze uit te dagen. Onze katten kijken dan gestressed en vluchten naar buiten. De kitten is nu 9 weken, en ben ook alweer gehecht geraakt. (Laatste x dat ik een opvang doe, daar ben ik niet voor gemaakt :+ ) Ik zou haar enorm graag willen houden maar ik wil dat mijn 2 andere katten een gelukkig leven hebben. Voordat de kitten kwam kwamen ze heel vaak in en uit gelopen, kwamen ze even op schoot liggen of boven op bed slapen, nu laten ze zichzelf niet meer zien en blijven ze weg. Laatst lag de kitten boven te slapen en kwam mijn kater binnen, hij keek gestressed rond of ze er echt niet was en toen hij besefte dat ze nergens te bekennen was leek hij enorm opgelucht :(:) hij ging ineens overal kopjes geven en spinnen en kwam knuffelen wat hij de afgelopen 3 weken al niet meer had gedaan.

Zijn er nog laatste ideeën om dit op te lossen, of zouden jullie een nieuw huisje zoeken voor de kitten? Ik wil haar niet weg doen tot er een nieuwe eigenaar is, anders gaat ze namelijk het asiel in van de dierenambulance en zoeken die een baasje.

Goof

Berichten: 28784
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Derde kitten wordt niet geaccepteerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 09:11

Herkenbaar. Ik heb ooit een kitten bij mijn 2 katten gezet en dat ging ook niet goed. Mijn katten zag ik ook niet meer, terwijl ze voorheen altijd samen op schoot lagen. Bovendien kreeg 1 van de twee zoveel stress dat hij begon af te vallen en echt dun werd. Ik heb hem laten checken bij de dierenarts en hij bleek gezond, dus de klachten kwamen echt puur van de stress heb ik besloten een ander huisje te zoeken voor de kitten.
Nou was de kitten in eerste instantie een opknappertje en zou hij niet blijven, maar net als jij was ik er enorm gehecht aan geraakt. Gelukkig heeft de kitten nu elders een heerlijk leventje (bij een bokker!) en is bij mijn katten de rust weer terug gekeerd.

Goof

Berichten: 28784
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 09:12

Goof schreef:
Herkenbaar. Ik heb ooit een kitten bij mijn 2 katten gezet en dat ging ook niet goed. Mijn katten zag ik ook niet meer, terwijl ze voorheen altijd samen op schoot lagen. Bovendien kreeg 1 van de twee zoveel stress dat hij begon af te vallen en echt dun werd. Ik heb hem laten checken bij de dierenarts en hij bleek gezond, dus de klachten kwamen echt puur van de stress en toen heb ik besloten een ander huisje te zoeken voor de kitten.
Nou was de kitten in eerste instantie een opknappertje en zou hij niet blijven, maar net als jij was ik er enorm gehecht aan geraakt. Gelukkig heeft de kitten nu elders een heerlijk leventje (bij een bokker!) en is bij mijn katten de rust weer terug gekeerd.

Moos99
Berichten: 1675
Geregistreerd: 30-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-17 09:17

Goof schreef:
Herkenbaar. Ik heb ooit een kitten bij mijn 2 katten gezet en dat ging ook niet goed. Mijn katten zag ik ook niet meer, terwijl ze voorheen altijd samen op schoot lagen. Bovendien kreeg 1 van de twee zoveel stress dat hij begon af te vallen en echt dun werd. Ik heb hem laten checken bij de dierenarts en hij bleek gezond, dus de klachten kwamen echt puur van de stress heb ik besloten een ander huisje te zoeken voor de kitten.
Nou was de kitten in eerste instantie een opknappertje en zou hij niet blijven, maar net als jij was ik er enorm gehecht aan geraakt. Gelukkig heeft de kitten nu elders een heerlijk leventje (bij een bokker!) en is bij mijn katten de rust weer terug gekeerd.


Precies hetzelfde verhaal inderdaad. Deze kitten is ook een opknappertje en hebben we in korte tijd al het een en ander bij mee gemaakt. Ze kwam hier vermagerd onder de wormen en vlooien, en een gebroken poot. Daar had ze in zoverre lang mee rond gelopen dat die nu krom is gegroeid. Ze is nu zo opgeknapt, heerlijk actief, altijd rennen spelen maar ook zeer veel knuffelen. Het liefst komt ze in je nek liggen en kijkt ze je liefdevol aan met likjes en kopjes. Ze is zeer sociaal en knuffelbaar maar ook lekker relax als ze alleen moet blijven of in de nacht alleen beneden. Als mijn katten haar zouden accepteren zou er geen twijfel zijn en mocht ze lekker hier blijven.

Goof

Berichten: 28784
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Derde kitten wordt niet geaccepteerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 09:22

Jammer is dat he.
Die van mij was notabene van een collega, maar die zorgde er niet voor. Dier was graatmager en zat onder de vlooien en wormen, ik vond hem zeer zwak en vermoed dat hij het niet overleefd zou hebben (zoals helaas ook een andere kitten in datzelfde huis) als hij zou blijven, dus ik heb hem opgehaald en meegenomen. En hij was zo dankbaar, hij lag heel de dag op me. Op mij, of op de hond, want daar was hij ook verliefd op. Dat klikte zo goed, maar goed. Mijn andere katten waren er eerder en hun geluk ging echt voor, vandaar mijn beslissing. Absoluut geen spijt van, maar soms mis ik die eigenwijs nog wel.

horsiegek

Berichten: 2358
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Re: Derde kitten wordt niet geaccepteerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 09:28

Bij ons op stal hadden de katten ook wat problemen met elkaar, ze hebben een feromonenspray gebruikt in huis en zijn nu super met elkaar. Stop je gewoon in het stopcontact en dan verspreidt het een beetje liefde door de kamer: http://www.medpets.nl/zoeken/Feromonen% ... GwodU1wNhQ

Moos99
Berichten: 1675
Geregistreerd: 30-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-17 13:18

horsiegek schreef:
Bij ons op stal hadden de katten ook wat problemen met elkaar, ze hebben een feromonenspray gebruikt in huis en zijn nu super met elkaar. Stop je gewoon in het stopcontact en dan verspreidt het een beetje liefde door de kamer: http://www.medpets.nl/zoeken/Feromonen% ... GwodU1wNhQ


Zeker een poging waard!