'Even snuffelen hoor' even aaien hoor'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kabayo

Berichten: 14036
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-17 20:24

Jenny pff vervelend zeg. Haha zou dat helpen?

Vivalavida. Dat is toch ook wel een beetje van de zotte? Een tuig moeten kopen omdat mensen niet met hun tengels van je dier af kunnen blijven?

Esaqar jeetje.. Mijn hond is best dominant tegen over kleinere honden. Daar loopt ze als teef stevig om om te dekken. Ik pak haar er van af, dit mag gewoon niet. Ze is van zichzelf echt een piepert zonder er iets gebeurd. Nou kreeg direct reacties : oh nee mag wel hoor. Is niet erg. Of 'als je verstand van honden hebt is het normaal als ze dat doen' ja koekkoek :+

Mvdbijl vervelend he... Zucht

Alysha. Gelukkig. Zielverwand..

Nikas ook jij leest mijn berichten half. Ik zég er juist wat van, maar dat word genegeerd. Ik ben zelf ook totaal niet sociaal :+ misschien ligt het daar aan.

Mywishmax. Das ook wel erg raar. Dierenmishandelaar?? Sjongejonge. Echt iederéén heeft een oordeel klaar liggen he? Vreselijk ook dat voeren. Deed een familielid ook eens. Nu heb ik een schooier :=

Dierenfan haha enge herder. Herders zijn leuk

Diablo ja dat is t punt. Vragen. Niet gewoon doen!

Minimelola. Ja dat is erg netjes. Helaas vergeet half Nederland dat je ook kan vragen

Annetdottie, wie zegt dat ik lomp en bot doe en kortaf door loop? Ik heb nergens gezegt wát ik precies zeg. Ik zeg gewoon, nee bedankt, ze hoeft niet geaaid te worden. En als niemand dat snapt. Ja dan loop ik door.
Zou fijn zijn als je mijn berichten leest :) ik ga naar een strand waar ze lekker los mag en gek doen, en ook bij mijn ouders met twee honden op een boerderij. Ik vind dat je erg veel met 'jij' praat. Ik voel mij daardoor aangevallen. Mijn hond piept naar andere honden want elke hond duikt er boven op. Ze denkt nu bij elke hond spelen, als ik het toelaat gaat het nooit over. Dat noem je opvoeding he. Ik heb al helemaal geen zin in opmerkingen van, waarom neem je dan een pup. En nogmaals, lees eens goed. Pup is 4 maand oud. Staat in de op. Als ik mij niet vergis, regel 1. Ben trouwens doorgelopen bij die labrador (zonder eigenaar) maar die kwam als een idioot achter ons aan. Pup werd echt steeds banger, en ze hoeft niet getraumatiseerd te worden. Toen heb ik haar opgepakt.
Vind het jammer dat je mij helemaal de les gaat lezen vanaf bokt. Kom liever gewoon langs, of gewoon niet, want ik volg les op cursus.

Pateeke. Vervelend

Ben blij dat ik niet de enige ben. Ik heb nu visite en barbeque. Dus ik reageer niet op alles, sorry

Mensen ik hoef écht en écht geen advies of les van bokt. Ik heb maar een klein deel hier neergezet. Ik heb gewoon cursus. Puppycursus net afgerond en ga zo verder met gehoorzame huishond. Als je mij echt zo nodig les wilt geven kom dan langs.

Anoniem

Re: 'Even snuffelen hoor' even aaien hoor'

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 20:31

Bij de meeste mensen komt het niet eens in ze op dat jij het weleens niet leuk zou kunnen vinden. Gewoon onwetendheid.
Je gaat er gelijk vanuit dat mensen schijt aan je hebben, dat is 9 vd 10 keer volgens mij niet aan de orde....

alleirbag

Berichten: 1322
Geregistreerd: 02-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 20:32

Wow, wat een negativiteit. Mijn God.
Thank God voor de blokkeer-optie!

Kabayo

Berichten: 14036
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-17 20:33

alleirbag schreef:
Wow, wat een negativiteit. Mijn God.
Thank God voor de blokkeer-optie!

Haha. Het is de waarheid. Of je het wil of niet

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 20:34

alleirbag schreef:
Wow, wat een negativiteit. Mijn God.
Thank God voor de blokkeer-optie!

Als niemand ooit een probleem mag hebben omdat er ergere dingen zijn kunnen we de helpsecties hier wel opdoeken :o

alleirbag

Berichten: 1322
Geregistreerd: 02-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 20:36

Wat een goed idee, Magrathea! Dat zou inderdaad heerlijk zijn, dat iedereen gewoon is tevreden is en niet altijd zo intens loopt te zeiken om het minste of geringste. Eens om zich heen kijkt en denkt; "verdorie, wat heb ik het eigenlijk goed"...

Edit; ... al vind ik hulp vragen wel iets heel anders dan klagen over alles. Ik vraag ook wel eens hulp, en geef het ook wel eens, maar zeuren is zonde van m'n energie. :-)

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: 'Even snuffelen hoor' even aaien hoor'

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 20:44

Hier hetzelfde probleem met mensen, maar dan niet met een puppy maar met een bange hond. Mijn hond plast of poept nog regelmatig van angst wanneer hij onverwacht benaderd wordt. Wanneer hij angstig toont willen mensen hem troosten, maar zij zijn juist de oorzaak.

Mijn hond heeft daarom een tuigje met 'niet aaien' erop. Dan denken mensen vaak dat hij bijt of een hulphond is oid, prima. Als ze hem maar met rust laten.

melissac

Berichten: 1008
Geregistreerd: 02-06-13
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 20:50

Het is bij mij heel simpel, als ze vragen of ze de hond mogen aaien mag het wel, ik zeg er wel altijd bij dat hij best druk kan zijn dus als ze bang zijn dat het niet verstandig is.

Als ze het niet vragen maar het wel doen loop ik gewoon stijf door.

Al moet ik zeggen dat ze het hier wel geleerd hebben want de meeste mensen kennen mij nog van onze gevaarlijke dalmatiër.

Wat betreft andere honden die loslopen, mijn hond is altijd aangelijnd. Honden mogen best naar hem toe komen en als ze leuk spelen mag hij los tenzij er kleine honden in de buurt zijn, hij kan nog al hardhandig spelen en ik wil het niet op m'n geweten hebben dat hij een hond erg verwond.

Lauratje_88

Berichten: 1738
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Antwerpen, Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 20:59

Toen ik mijn hond nog had vond ik het ook vervelend dat mensen zomaar aaiden, vele oudere mensen hadden vaak ook snoepjes mee. Als in geen hondenkoekjes maar echte 'mensen'snoepjes. Sommige vroegen of het beestje een snoepje mocht andere propten het gewoon in de muil van mijn hond, terwijl ik voorbij wandelde.
Zo vroeg een oudere vrouw eens of hij rijsttaartje mocht. Ik zei nee hij mag dit niet. Geeft ze het toch en zei ze ja hij mag het wel. Ze bedoelde dus of hij het luste (iets mogen = iets lekker vinden) ik dacht dat ze vroeg of hij het mocht hebben.
Gelukkige luisterde hij toen ik vroeg om los te laten.
Heb mijn beestje daarna maar geleerd dat hij enkel iets mag aannemen als ik het zeg.

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 21:04

Kabayo schreef:
alleirbag schreef:
De halve wereld staat in de fik, mensen leven in oorlog, hebben niets eten, er gebeuren de gruwelijkste dingen, ook dichterbij huis. Als je grootste probleem is dat je pup ongevraagd geaaid wordt, heb je een ontzettend mooi leven om vreselijk dankbaar voor te zijn.

Dankje voor je nutteloze reactie :+ oorlog komt hier ook nog wel, dat is kwestie van tijd.

Jenny pff vervelend zeg. Haha zou dat helpen?

Vivalavida. Dat is toch ook wel een beetje van de zotte? Een tuig moeten kopen omdat mensen niet met hun tengels van je dier af kunnen blijven?

Esaqar jeetje.. Mijn hond is best dominant tegen over kleinere honden. Daar loopt ze als teef stevig om om te dekken. Ik pak haar er van af, dit mag gewoon niet. Ze is van zichzelf echt een piepert zonder er iets gebeurd. Nou kreeg direct reacties : oh nee mag wel hoor. Is niet erg. Of 'als je verstand van honden hebt is het normaal als ze dat doen' ja koekkoek :+

Mvdbijl vervelend he... Zucht

Alysha. Gelukkig. Zielverwand..

Nikas ook jij leest mijn berichten half. Ik zég er juist wat van, maar dat word genegeerd. Ik ben zelf ook totaal niet sociaal :+ misschien ligt het daar aan.

Mywishmax. Das ook wel erg raar. Dierenmishandelaar?? Sjongejonge. Echt iederéén heeft een oordeel klaar liggen he? Vreselijk ook dat voeren. Deed een familielid ook eens. Nu heb ik een schooier :=

Dierenfan haha enge herder. Herders zijn leuk

Diablo ja dat is t punt. Vragen. Niet gewoon doen!

Minimelola. Ja dat is erg netjes. Helaas vergeet half Nederland dat je ook kan vragen

Annetdottie, wie zegt dat ik lomp en bot doe en kortaf door loop? Ik heb nergens gezegt wát ik precies zeg. Ik zeg gewoon, nee bedankt, ze hoeft niet geaaid te worden. En als niemand dat snapt. Ja dan loop ik door.
Zou fijn zijn als je mijn berichten leest :) ik ga naar een strand waar ze lekker los mag en gek doen, en ook bij mijn ouders met twee honden op een boerderij. Ik vind dat je erg veel met 'jij' praat. Ik voel mij daardoor aangevallen. Mijn hond piept naar andere honden want elke hond duikt er boven op. Ze denkt nu bij elke hond spelen, als ik het toelaat gaat het nooit over. Dat noem je opvoeding he. Ik heb al helemaal geen zin in opmerkingen van, waarom neem je dan een pup. En nogmaals, lees eens goed. Pup is 4 maand oud. Staat in de op. Als ik mij niet vergis, regel 1. Ben trouwens doorgelopen bij die labrador (zonder eigenaar) maar die kwam als een idioot achter ons aan. Pup werd echt steeds banger, en ze hoeft niet getraumatiseerd te worden. Toen heb ik haar opgepakt.
Vind het jammer dat je mij helemaal de les gaat lezen vanaf bokt. Kom liever gewoon langs, of gewoon niet, want ik volg les op cursus.

Pateeke. Vervelend

Ben blij dat ik niet de enige ben. Ik heb nu visite en barbeque. Dus ik reageer niet op alles, sorry

Mensen ik hoef écht en écht geen advies of les van bokt. Ik heb maar een klein deel hier neergezet. Ik heb gewoon cursus. Puppycursus net afgerond en ga zo verder met gehoorzame huishond. Als je mij echt zo nodig les wilt geven kom dan langs.


Mooi ja, dat je jezelf totaal niet sociaal vind verklaart dan wel weer een hoop, had vier pagina's sneren kunnen voorkomen, had je dat gewoon direct vermeld.

pinto_1

Berichten: 2565
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 21:08

Ik herken je ergernis, TS.

Toen mijn honden nog pup waren wilde ook iedereen ze aaien. Ondanks mijn commando. Tot er een ouder echtpaar in het bos liep en mijn puppy's vrolijk erop af renden. Deze mensen waren er niet van gediend, en zwaaiden met hun paraplu's om mijn hondjes tegen te houden. Tja, dat was natuurlijk alleen maar aanleiding om nog gekker te doen, want deze grote mensen wilden immers juist spelen?
Ik kreeg een hoop boze woorden naar mij toegeworpen, wat ik kon begrijpen. Deze mensen liepen in hun zondagse kleren een rondje in het bos.

En nog steeds ben ik bezig om mijn honden bij passerende mensen (zonder honden) aan de voet te laten lopen. En gaan mensen geluidjes maken om ze te roepen. :roll:

Kabayo

Berichten: 14036
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: 'Even snuffelen hoor' even aaien hoor'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-17 21:13

Nabster. Volgens mij had ik nergens om gevraagd :) het ging puur om ervaringen

Pinto ontzettend vervelend he.. Zucht

Koia

Berichten: 583
Geregistreerd: 07-05-10
Woonplaats: Hoogstraten

Re: 'Even snuffelen hoor' even aaien hoor'

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 21:49

Wat vervelend toch dat je in een land woont waar je met andere mensen en dieren in aanmerking komt..soms wel elke dag. Zucht..ik snap je frustraties hoor..ik had ook liever gewoon helemaal alleen op de wereld willen zijn, zonder al die vervelende invloeden van buitenaf die mij en mijn hond expres komen lastig vallen de hele dag door. Vaak kom ik thuis en dan heeft iemand zomaar mijn hond aangeraakt of een praatje met mij willen aanknopen..zooo vermoeiend en irritant :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 22:01

Sommigen hier maken constant mee dat "mensen ongevraagd, eten in de muil van de hond proppen" bij het voorbijlopen of dat "kinderen hun vingers ongevraagd in de hond zijn bek douwen" wel apart, zoiets heb ik dus nog nooit meegemaakt!

alleirbag

Berichten: 1322
Geregistreerd: 02-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 22:06

Koia schreef:
Wat vervelend toch dat je in een land woont waar je met andere mensen en dieren in aanmerking komt..soms wel elke dag. Zucht..ik snap je frustraties hoor..ik had ook liever gewoon helemaal alleen op de wereld willen zijn, zonder al die vervelende invloeden van buitenaf die mij en mijn hond expres komen lastig vallen de hele dag door. Vaak kom ik thuis en dan heeft iemand zomaar mijn hond aangeraakt of een praatje met mij willen aanknopen..zooo vermoeiend en irritant :(


Geniaal :-)

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 22:12

VivaLaVida schreef:
Sommigen hier maken constant mee dat "mensen ongevraagd, eten in de muil van de hond proppen" bij het voorbijlopen of dat "kinderen hun vingers ongevraagd in de hond zijn bek douwen" wel apart, zoiets heb ik dus nog nooit meegemaakt!

Hier ook weinig, maar ik denk dat het best wel gebeurt.
Bij ons op de hondenschool eens gehad. Daar mochten de honden na de les in een afgesloten stuk spelen. Ging altijd prima, tot een klein ventje (jaar of 8 denk ik) snoepjes over het hek begon te gooien, ongevraagd. Dat ging fout. Onze hond kreeg toen behoorlijk ruzie met een andere hond, omdat ze beiden het snoepje wilden hebben. De andere hond eindigde bij de dierenarts. Heel vervelend dus als dat ongevraagd gebeurt.

Lauratje_88

Berichten: 1738
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Antwerpen, Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 22:14

Het eten in de muil proppen gebeurde misschien niet elke dag, misschien zelfs niet elke week maar ongevraagd eten aan mijn hond aanbieden (waarvan soms zelfs chocolade) vind ik gewoon not done.
En ja ik woonde toen in een dorp met veel oudere mensen die het blijkbaar maar gewoon vonden om eten aan een hond te geven als die voorbij kwam.
9 van de 10 keer heb ik geen probleem mee dat mensen mijn hond wouden aaien of een koekje wouden geven (na een tijdje nam ik zelfs zelf een zak met koekjes mee zodat mensen hem een koekje konden geven als ze dat wouden) maar is het zoveel gevraagd om eerst te vragen of het mag? Mijn hond is geen publieke eigendom.
VivaLaVida leuk dat jij dat nog nooit hebt meegemaakt. Wil dat zeggen dat andere mensen deze ervaring niet kunnen hebben?

nuscaniels

Berichten: 1968
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 22:24

Zal ik ook wel niet sociaal zijn maar ik vond het heel irritant al die mensen die vonden dat ze iets met mijn pup te maken hadden. Ik gaf wel aan er niet van gediend te zijn. Als je puppies zo leuk vind haal je er zelf maar eentje.
Ik zit ook niet aan andermans kinderen, paard of wat dan ook.
Zou wat wezen als men het net zo gewoon zou vinden om kinderen te roepen, aan te zitten en snoep te geven.

Es_ther

Berichten: 18716
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 22:28

Bij de hond van m'n ex werd het zelfs aangemoedigd dat mensen hem gingen aaien. Gevolg; een over actieve hond die bij elk mens en hond die hij zag begon te kwispelen en op mensen te springen. Ook aan de riem.
Was het nou een klein hondje, oké, maar dit was een hond die aardig aan de maat was en z'n gewicht goed kon misbruiken..

Lauratje_88

Berichten: 1738
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Antwerpen, Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 22:28

Ik vind het eigenlijk grappig dat er mensen zijn die denken te mogen beslissen wat een ander met zijn/haar eigen hond wel/niet mag doen.

Urona447
Berichten: 2810
Geregistreerd: 13-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 22:36

Hier een mechelse herder van 12 weken en niemand mag hem aaien. Ik zeg vriendelijk dat ik het goed vind dat ze het vragen maar dat het een hond in opleiding is. Nog geen enkele keren problemen mee gehad!

Ik zorg er altijd voor dat ik tussen mijn hond en een andere hond sta en en blokkeer heel duidelijk het zogenaamde snuffelen aan mekaar.

Het sociale gedeelte gebeurd met honden die ik ken.

mika11

Berichten: 11109
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 22:42

Ik heb 2 honden, de oudste is al 16.
Maar toen 3 jaar geleden de 2e hond kwam als pup, had ik hetzelfde.
Veel mensen die hem buiten tegen kwamen gingen hem lokken, roepen, soms zelfs op hem af lopen om bij hem neer te knielen etc.
Het is een Franse waterhond, dus als pup inderdaad een heel schattig krullebolletje om te zien <3

Ik begreep al die mensen wel, want hij zag er ook onweerstaanbaar leuk uit, vond ik zelf ook ha ha!

Leuk was het niet altijd, want mijn pup vond alle mensen erg leuk en wilde wel naar iedereen toe.
Hij liep eens los, toen sprong hij tegen een mevrouw op die er heel netjes gekleed uitzag.
En toen zat er een modderige pootafdruk op haar mooie jas, terwijl die mevrouw juist niet mijn pup bij zich had gelokt :o

Maar boos worden of druk maken, heb ik nooit gedaan.
Als ik niet wou dat mensen aan mijn pup gingen zitten, hield ik hem gewoon dicht bij me en zelf heel afstandelijk kijken zodat mensen niet snel bij je durven komen. :)

En toch, toen mijn hond wat ouder werd, ging de interesse in andere mensen er ook wel af.
Dus meestal komt het vanzelf wel weer goed, als de hond iets ouder wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 23:22

Lauratje_88 schreef:
VivaLaVida leuk dat jij dat nog nooit hebt meegemaakt. Wil dat zeggen dat andere mensen deze ervaring niet kunnen hebben?


ik schrijf dat nergens hoor :')

Overigens denk ik wel dat sommigen zwaar overdrijven in wat ze allemaal meemaken en de frequentie daarvan.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 23:31

Urona447 schreef:
Hier een mechelse herder van 12 weken en niemand mag hem aaien. Ik zeg vriendelijk dat ik het goed vind dat ze het vragen maar dat het een hond in opleiding is. Nog geen enkele keren problemen mee gehad!

Ik zorg er altijd voor dat ik tussen mijn hond en een andere hond sta en en blokkeer heel duidelijk het zogenaamde snuffelen aan mekaar.

Het sociale gedeelte gebeurd met honden die ik ken.


Kijk dit bedoel ik ts, het is toch niet zo moeilijk om je eigen plan te trekken en te zorgen dat het gaat zoals jij wil? Het lukt Urona ook ;) .
Is geen kwestie van half lezen, maar van een andere mening: niet zo afhankelijk opstellen van "al die vervelende mensen en honden die jouw pup belagen", maar de leiding nemen en doen wat nodig is voor je hond.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 00:03

Koia schreef:
Wat vervelend toch dat je in een land woont waar je met andere mensen en dieren in aanmerking komt..soms wel elke dag. Zucht..ik snap je frustraties hoor..ik had ook liever gewoon helemaal alleen op de wereld willen zijn, zonder al die vervelende invloeden van buitenaf die mij en mijn hond expres komen lastig vallen de hele dag door. Vaak kom ik thuis en dan heeft iemand zomaar mijn hond aangeraakt of een praatje met mij willen aanknopen..zooo vermoeiend en irritant :(

_/-\o_ nou idd zeg.

Joh, ik herken je verhaal heus wel, want ik denk dat iedereen die een pup heeft ze wel kent. Hier een aussie pup, nou dan weet je het wel.
Maar weet je, er zijn tientallen (ook volwassen) mensen die dromen van een pup, maar bij wie het gewoon niet in het leven past om wat voor reden dan ook of de financiele situatie het niet toelaat. En als ze dan blij worden van ukkie aaien, nou ja, dan hebben we allebij een mooie dag. Ik geniet de hele dag al.

Ik denk de het aantal echt irritantie mensen die er ook heus zijn wel (heel erg) meevallen en dan geef ik gewoon aan dat ik het nu even niet wil en doorloop. Niets ingewikkeld aan.