Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 56 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Puppy kattenbak zindelijk maken

 
Profiel   

Volgens mij hebben mijn oom en tante gewoon zo'n ding.
http://www.bitiba.nl/shop/honden/verzor ... eid/553507
Ongeveer zoiets maar dan toch wel met een opstaand randje geloof ik.

Je hebt nu ook iets van huisdieren grasmat, leuk principe maar wel aardig aan de prijs
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-17 11:19 



 
Profiel   

Zonnetje81 schreef
Heb jij een oudere staff of nog een jongere?

Misschien kan ik de bak open knippen. Bij een doosje lekt het natuurlijk door.


Mijn staffie wordt eind deze maand 9. Dus eigenlijk niet gek oud, maar heeft wel al dr kwaaltjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-17 11:25 



 
Profiel   

Oploopplakje maken .
Zou de bak niet in een bench zetten. Gewoon pup los op veilige plek met losse bak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-17 11:34 



 
Profiel   

Ik had gewoon kattenbakvulling, maar ik had geen vreter. Je zou ook voor houtpellets kunnen kiezen. Ik wist niet eens dat er hondenbakvulling bestond :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-17 11:39 



 
Profiel   

Maar ik ben wel van mening dat je hem eerst gewoon zindelijk moet maken en er niet een gewoonte van moet maken op de bak.
Denk je niet dat je katten ook gebruik gaan maken van die bak?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-17 11:42 



 
Profiel   

kohtje schreef
Maar ik ben wel van mening dat je hem eerst gewoon zindelijk moet maken en er niet een gewoonte van moet maken op de bak.
Denk je niet dat je katten ook gebruik gaan maken van die bak?


Ik ben juist van eerst zindelijk maken op de bak en daarna pas buiten zindelijk maken, het vervangt inderdaad geen wandelingen. Maar het aanleren van een bak is best lastig als ze eenmaal goed zindelijk zijn (je gaat toch met ze wandelen) , terwijl het aanleren van buiten goed te doen is want zo nodig haal je een tijdje de bak binnen weg, maar mijn ervaring is eigenlijk dat ze vanzelf steeds wat verder van hun slaapplaats/territorium af willen plassen als ze volwassen worden.

Ik heb ze in eerste instantie terras-zindelijk gemaakt (op grasmatten) en op een keer wilden ze daar alleen 's nachts en eventueel 's ochtends vroeg op, alle andere momenten kon ik vergeten, behalve als ik ze echt niet ging uitlaten (dan deden ze het liever daar dan binnen).

En toen ik eenmaal 400m2 tuin had merkte ik op dat 1 van de honden eigenlijk nooit meer poepte in de tuin nadat we er een paar weken woonde en op een keer zelfs alleen haar ochtendplas daar wilde doen en verder niet, de ander is gemakkelijker, maar poept ook zelden meer in de tuin.

Het gaat me dus juist om de 7 weken oude hondjes die gemakkelijk de bak in moeten kunnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-17 11:48 



 
Profiel   

Een pup op de kattenbak leren, omdat jij dagen te lang weg bent?

Zou dan maar een kat aanschaffen (dat niet eens eigenlijk) en geen hond, want dit verdient zo'n hond, en zeker pup niet.

Doe dan in ieder geval moeite om een oppas te zoeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-17 11:54 



 
Profiel   

Te lang weg zijn is per hond verschillend. Die van mij hadden al snel geen probleem met 3-4 uur alleen thuis zijn, maar hebben veel langer een probleem gehad met 3-4 uur hun plas ophouden, deed ik de deur naar het terras open, dan was het binnen droog (meestal), was dat geen mogelijkheid, dan moest ik naderhand dweilen.

En 's nachts heeft er één totdat ze een jaar was er iedere nacht uitgemoeten. Het had me een hoop slaap gescheeld als ze gewoon op de kattenbak was gegaan toen. Dat heeft niets met hond-waardig zijn te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-17 12:07 



 
Profiel   

Ik wil dat mijn hondje niet onnodig met een vollle blaas zit en of dit nu de nacht is of als er op het werk onverwacht iets uitloopt. Ik kan in sommige situaties niet zeggen van oh wacht zoek het uit met je probleem ik moet naar huis. Ze wordt gewoon zindelijk gemaakt en gaat volop mee naar buiten en ben van mening dat dat prima samen kan gaan: op de bak en buiten zindelijk maken. Krantje dat kan volgens iedereen dan wel.

Het is een extra luxe voor het hondje. Dat anderen het hier opblazen en bijna insinueren dat ze dag en nacht alleen zit en andere principes erop na houden prima maar ik ga dit wel doen. Ik hoef hier mijn prive situatie niet neer te knallen. De dierenwinkeleigenaar vond het een prima idee en zei dat ik anderen maar lekker moet laten kletsen.

Btw dit topic is niet gemaakt voor de discussie wel niet op de bak. En verder dan dit ga ik mezelf niet verantwoorden en verdedigen. :D Ik wilde graag ervaringen en tips uitwisselen.

Het hondje gaat mee naar de cursus en ik wil sport en spel ermee gaan doen. Ze mag lekker mee naar de paarden en in het voorjaar/zomer lekker overdag in de tuin. Dat is nu geen optie met de puppy in de winter.

Nee mijn katten gaan er niet op die zitten als ik er niet ben niet bij het hondje in de kamer.

De bench is gereed. Nu nog de hangbakjes erin en als ze er is het hondengrit erin! :D

[ img ]


Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 07-10-17 12:22, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-17 12:11 



 
Profiel   

Ik zou geen plasplek maken naast de slaapplek. Vaak vinden honden dat echt niet fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-17 12:13 



 
Profiel   

Machie schreef
Ik zou geen plasplek maken naast de slaapplek. Vaak vinden honden dat echt niet fijn.


Mij is de tip gegeven juist niet teveel ruimte te geven anders gaat ze overal zitten behalve waar het moet. Dus om het aan te leren schijnt het zo wel te moeten. Anders had ik haar in de grote bench gezet die ik al een had van 125. :D Daar kan ze lekker in spelen. Als ze het principe snapt kan ze in de grote bench.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-17 12:16 



 
Profiel   

Mijn honden hebben nooit wat in de bench gedaan. Ik liet ze gewoon op tijd uit ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-17 12:51 



 
Profiel   

Machie schreef
Mijn honden hebben nooit wat in de bench gedaan. Ik liet ze gewoon op tijd uit ;)


Je krijgt een pluim van me. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-17 12:55 



 
Profiel   

Gewoon op tijd uitlaten is niet bij alle honden even evident. Sommige honden(rassen) melden zich een stuk beter dan andere rassen en hebben een stuk betere controle over hun blaas dan anderen. Bij de probleemhonden kan je met 6 maanden nog steeds op 6-7x uitlaten per dag en 1 a 2x per nacht laten plassen zitten. Dat betekent dat je hele leven om de blaas van je hond draait.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-17 12:57 



 
Profiel   

Inderdaad en daarom wil ik dat ze het alternatief heeft en dat alvast leert! En mocht ze altijd plasje ophouden is dat super handig en fijn maar kan ze dat niet en wil ze na 3 uurtjes plassen dan moet dat kunnen. Dan heb ik geen stress, hondje geen stress, hondje geen pijnlijke blaas, geen gemopper. Iedereen blij :-) En ik heb momenteel alle tijd voor mijn hondje dus ik ga lekker genieten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-17 12:59 



 
Profiel   

Ik zou de bak ook niet naast haar kussen zetten. Naar mijn weten vinden ze dat niet erg prettig.
En overal gaan zitten...tsjah, je moet ze natuurlijk wel eerst duidelijk maken wat de bedoeling is en ik denk dat het op deze manier juist in de hand gewerkt wordt om te gaan zitten zodra je van je nest af bent. Maar is niet wetenschappelijk onderbouwd, zijn mijn eigen ideeën erbij

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-17 15:03 



 
Profiel   

Mijn honden hebben wel in huis geplast hoor. Maar ik heb ze niet langer opgesloten dan ze aankonden. Dat was als pup dus max 2 uurtjes. 's nachts slapen ze gewoon boven en dan melden ze zich en laat ik ze direct uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-17 16:23 



 
Profiel   

Ik heb een chihuahua die kattenbak zindelijk is. Als pup geleerd op eerst een kittenbakje, die had een laag stuk voor inloop zeg maar. En nu heeft ze deze bak http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... bak/438237 . Als ik dr uitlaat doet ze ook netjes dr behoefte buiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-17 16:36 



 
Profiel   

Dit wil ik straks ook met mijn pup doen.
Ik woon in een appartement 3hoog.
En ik weet uit eerdere ervaringen dat de tijd tussen wakker worden en plassen vrij kort is. En als ik dan eerst naar beneden moet rennen met de pup onder de armen, heeft hij alles al onder geplast voordat ik beneden ben :=
Bij mij is het:
Na het spelen - plassen.
Na het drinken - plassen.
Na het slapen - plassen.
En inderdaad iedere keer als er een plas gedaan is op de bak of buiten er een groot feestje van maken *\o/*
De kattenbak is er voor mij alleen in het begin, als hij 's ochtends wakker wordt, dat hij de eerste plas op de bak doet. Dan heb ik tijd om mij aan te kleden en met hem naar buiten te gaan.
De tijd tussen wakker worden en op de bak zetten wil ik dan steeds verder uitbreiden totdat hij uiteindelijk alles lekker buiten kan gaan doen :)F

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-17 17:10 



 
Profiel   

Ons hondje Anouk deed het ook op de kattenbak, eigenlijk zonder erg.
Vond dat de kat best vaak geplast had op de bak.
Zitten kijken maar dat deed dus de hond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-17 12:31 



 
Profiel   

De opstelling die je laat zien lijkt me de snelste weg naar een onzindelijke hond. De basis van zindelijk maken is dat de hond zijn slaapplaats niet wil bevuilen. En bij uitbereiding jouw huis niet bevuilen. Door de kattenbak in de bench te zetten ga je de hond net leren wel zijn slaapplaats wél te bevuilen, zeker in zo'n krappe bench.
Als je de hond wil leren op de kattenbak te gaan zet je de bak best een eindje weg, liefst naast de buitendeur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-17 12:50 



 
Profiel   

Snap echt niet dat mensen een hond leren op de kattenbak te gaan, je wilt tenslotte dat ze leren buiten hun behoefte doen. Daarbij wil een hond vaak ook niet zijn eigen omgeving bevuilen, en daar valt een huis ook onder, die lucht gaat hoor heel het huis hangen. Daarbij moet je gewoon geen hond nemen als je lang weg bent ( of naar oppas doen). En dan een bak in de bench :( dat hoort een fijne plek te zijn, niet tussen zijn eigen stront. Hier veel pups opgevoed maar door vaak eruit te gaan en snachts vaak de wekker zetten zijn ze zo zindelijk en hoef je dit soort rare dingen niet te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-17 13:07 



 
Profiel   

Machie schreef
Mijn honden hebben nooit wat in de bench gedaan. Ik liet ze gewoon op tijd uit ;)

Nou inderdaad, dat honden vaak hun behoefte in de bench doen is vaak gewoon de schuld van de eigenaar ( te weinig eruit en te snel willen ). Er zullen altijd uitzonderingen zijn maar alle verhalen die ik hoor over moeilijk zindelijk worden, ligt het toch altijd aan de eigenaar. Hier ook zelden ongelukjes gehad met de honden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-17 13:11 



 
Profiel   

luffwinny schreef
Machie schreef
Mijn honden hebben nooit wat in de bench gedaan. Ik liet ze gewoon op tijd uit ;)

Nou inderdaad, dat honden vaak hun behoefte in de bench doen is vaak gewoon de schuld van de eigenaar ( te weinig eruit en te snel willen ). Er zullen altijd uitzonderingen zijn maar alle verhalen die ik hoor over moeilijk zindelijk worden, ligt het toch altijd aan de eigenaar. Hier ook zelden ongelukjes gehad met de honden.


Hoe zou jij dit aanpakken met een oudere hond? Ik heb namelijk het vermoeden dat mijn teefje haar behoeftes minder lang op kan houden. Maar ik kan niet elke 2 uur zomaar even thuis zijn. Dan lijkt mij dit voor haar toch wel een fijnere oplossing.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-17 13:44 



 
Profiel   

In geval bij medische noodzaak kan ik het nog begrijpen, maar niet bij jonge/ gezonde honden. Maar dan zeker niet op de manier waarop ts het doet ( bak in de bench). Een hond die zijn eigen bed vervuild is gewoon zielig ( als dat om medische noodzaak zou moeten zou ik serieus overwegen om mijn hond te laten inslapen want dat is niet hondwaardig). Veel honden willen al niet eens hun behoefte in de tuin doen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-17 13:51 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 56 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen