Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 56 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Puppy kattenbak zindelijk maken

 
Profiel   

Ik kon zo gauw geen topic vinden. Zijn er mensen die hun puppy/hondje kattenbak zindelijk hebben gemaakt?

Ik ben benieuwd naar tips hoe dit te doen! :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-17 11:14 



 

Waarom zou je dat willen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-17 11:15 



 
Profiel   

Ik denk op dezelfde manier als dat je buiten zou doen? Steeds vanuit een dutje meteen op de kattenbak zetten :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-17 11:15 



 
Profiel   

Lekker naar buiten voor plasjes en poepjes.....:)

Denk dat je dat hetzelfde moet aanpakken als buiten zindelijk maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-17 11:23 



 
Profiel   

Ik zou inderdaad ook zeggen hetzelfde als buiten. Dus na een dutje of spelen even op de kattenbak en de hemel in prijzen als ze iets doen. Voor een heel klein hondje of misschien een naakt hondje zou ik het wel snappen, met de kou hebben die toch vaak nog net even iets minder zin om naar buiten te gaan :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-17 11:56 



 
Profiel   

Ik ga volgende (kleine) honden ook kattenbakzindelijk maken. Ik heb er één die tot dik een jaar iedere nacht uit moest (afhankelijk van het eten, want bij sommige soorten brokken meldde ze zich wel 2 tot 3x per nacht). Ze meldde zich beperkt en plaste daarna op haar kussen, het kleed of de vloerbedekking.

Nu gaat het sinds een maand opeens heel goed, maar tot dan moest ik alsnog op blijven letten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-17 12:00 



 
Profiel   

Mizora schreef
Ik ga volgende (kleine) honden ook kattenbakzindelijk maken. Ik heb er één die tot dik een jaar iedere nacht uit moest (afhankelijk van het eten, want bij sommige soorten brokken meldde ze zich wel 2 tot 3x per nacht). Ze meldde zich beperkt en plaste daarna op haar kussen, het kleed of de vloerbedekking.

Nu gaat het sinds een maand opeens heel goed, maar tot dan moest ik alsnog op blijven letten.


Dat hoeft niet te komen door klein zijn hoor. Mijn niets mankerende puber van nu 11 maanden en 36 kg ;) vind de nacht soms nog te lang.... hoewel het sinds 1 maand nog maar sporadisch is. Tm 6 maanden leeftijd moest hij sowieso elke nacht er uit... handig op een flat haha maar het is goed gekomen ;)

Terwijl huidige pup gemakkelijk 9 a 10 uur echt slaapt al vanaf 8 weken jong.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-17 12:44 



 
Profiel   

Heeft inderdaad niets te maken met klein zijn, maar grote honden gebruiken zoveel kattengrit.

Zij was met tegenwoordig 6.5kg ook niet vreselijk klein, maar was wel uiterst gemakkelijk met onzindelijk zijn. Maar het is goedgekomen. Pas hebben ze per ongeluk 17 uur zonder plaspauze gedaan ('s avonds om 20 uur uitgelaten en pas om 13 uur de volgende dag weer) en heeft ze het gewoon opgehouden. Ze kwamen zich geen van beide zelfs melden om uitgelaten te worden toen ik terugkwam. Ik was extreem zenuwachtig voor een proposal presentatie en toen hebben we ook nog flink uitloop gekregen doordat er een brandoefening was. Ik had het ook heel redelijk van ze gevonden als ze in huis geplast hadden (maar ben blij dat ze het niet gedaan hebben). Ik hoef er hopelijk niet bij te zeggen dat dit de langste periode ooit geweest is dat ze niet tussendoor zijn uitgelaten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-17 12:52 



 
Profiel   

Jammer niemand die al een kattenbak zindelijke hond heeft. Het lijkt me makkelijk voor de dagen dat ik een keer langer weg ben door wat voor reden dan ook. Dan hoeft ze niet onnodig met een volle blaas te zitten. Lijkt me niks mis mee om een kleine hond die extra optie te geven naast het gewoon uitlaten en wandelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-17 23:55 



 
Profiel   

Het hondje van mijn oom en tante is kattenbak zindelijk, al weet ik niet of het echt een kattenbak is. Ze zijn wat slechter te been en wonen op een flat dus af en toe is het een uitkomst. Ze hebben het hetzelfde gedaan als gewoon zindelijk maken dus de tips die hier boven al gegeven zijn.

Ze hebben wel een lage open versie, ik weet niet of je van plan was een dichte te gaan gebruiken. Maar ik zou zeker beginnen met een open, doe ik hier met de kittens ook en als het echt goed gaat er eventueel een deksel op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-17 04:46 



 
Profiel   

Sowieso een open bak. Alleen moet ik op zoek naar een hele lage bak maar waar ga ik dat vinden. Ik zie op youtube wasmachine bakken maar dat is een beetje groot. De gewone kattenbak is nu nog te hoog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-17 08:59 



 
Profiel   

Zon stom idee vind ik het nog niet. Mijn staff kan op dit moment namelijk ook steeds minder lang haar behoeftes ophouden. Soms is tegenwoordig voor haar de nacht ook te lang. Ik zat er idd een tijd terug ook aan te denken wat ik voor haar (En uiteindelijk ook voor mezelf natuurlijk.) wat 'fijner' te maken als ze haar behoeftes niet op kan houden.

Dan heb ik idd liever dat ze het in een kattenbak oid doet, dan dat ze rond kan lopen door haar eigen plas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-17 09:13 



 
Profiel   

Heb jij een oudere staff of nog een jongere?

Misschien kan ik de bak open knippen. Bij een doosje lekt het natuurlijk door.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-17 09:22 



 
Profiel   

En een kittenkattenbak?
https://www.petfooddiscount.nl/product/ ... P-EALw_wcB

Onse Chinese naakthond is ook gekattenbaktraind (niet door ons) toen we hem kregen, maar dit kwam omdat hij showhond was.
Hoe ze het gedaan hebben geen idee, maar ik denk inderdaad van mat op kattenbak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-17 09:24 



 
Profiel   

Onze oude russel hebben we op een gegeven moment konijnenkooi zindelijk gemaakt. Zij begon door haar leeftijd wat vaker te moeten maar voelde zich schuldig als ze niet kon ophouden. Ze had heel snel door wat de bedoeling was. We gebruikten een binnenkooi voor konijnen. Mooie maat 100 cm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-17 09:26 



 
Profiel   

Waarom moet de bak extra laag zijn ,gewone kattenbak is niet echt hoog toch?
Ik wil straks wel een hondentoilet in de tuin maken met grind voor als ik een dag weg ben .

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-17 09:28 



 
Profiel   

Jah wij! Onze pup kwam van de broodfok en was zieker dan ziek. Ze kwam in februari bgij ons, dus ook nog eens veel te koud voor haar om steeds naar buiten te moeten. Wij hebben toen voor een kattenbak gekozen.

Ik weet niet wat voor hond je hebt, maar wij hebben een Boomer en die kwam in het begin dus zelf echt niet in een kattenbak. Wij hebben dus in het begin de onderkant van zo'n plastic bench genomen, bovenkant er dus af en kattengrit er in. Deze bij de buitendeur gezet waar ze uiteindelijk ook door naar buiten zou gaan.
De eerste paar keer hebben we haar er op gezet, zoals je ook doet als ze naar buiten gaan. Dus na spelen, slaapje, als ze onrustig zijn. Na 3 keer ging ze uit zichzelf. 's Nachts op dezelfde manier. Overdag ging ze ook wel eens naar buiten natuurlijk, kort en als het weer het toeliet.

Na een tijdje wilde ze niet meer op de bak poepen en wilde ze daarvoor naar buiten, wat ze ook netjes aan gaf. Kattenbak hebben we ook nog gewisseld naar de onderkant van een normale, lage kattenbak toen ze daar in kon. Uiteindelijk ging ze gewoon naar buiten.

Je moet er wel op letten dat je na elke keer de bak uit schept, anders lopen ze in hun eigen uitwerpselen te stampen en heb je kans dat ze er niet meer op willen.

Dit was voor ons een noodoplossing, maar ik zou het bij de volgende pup zo weer doen! Doordat ze ten alle tijden hun behoeften kunnen doen, is de kans op ongelukjes veel kleiner (die van ons heeft er geen gehad). De overgang naar buiten was ook niet groot, ze ging ook al naar buiten en dat hebben we gewoon steeds verder uitgebreid. Zelfs nu kan ze nog op de bak (tijdje geleden was ze ziek en hebben we de bak neergezet, zodat ze direct erop kon als ze wat voelde. Dit deed ze nog steeds). Daarnaast kan ze ook heel goed aangeven als ze iets moet.

Wij hebben trouwens ook katten, die hun eigen kattenbak hebben, maar daar bleef ze vanaf dag 1 gewoon braaf weg.

Ik kan het dus alleen maar aanraden :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-17 09:32 



 
Profiel   

Een gewone kattenbak is niet echt hoog, maar voor pups van 7 weken van een klein ras, is iets al snel te hoog om om routinematig mee te pakken. Je wilt voorkomen dat ze plassen tijdens het proberen te klimmen in de kattenbak.

Om een indicatie te geven: de hekjes waar deze pups achter zitten zijn 23cm hoog, ik heb ze namelijk ook voor mijn cavia's gehad.
https://www.youtube.com/watch?v=gzY0HGCeXHw

Een kattenbak is al snel 12.5cm (dat is een lage instap, gewone instap is al snel 17.5cm). Dat is voor dit soort hondjes veel te hoog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-17 09:35 



 
Profiel   

Ok ,mijn Cavalier pups zouden die 12,5 cm zo nemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-17 09:44 



 
Profiel   

Met 9 weken mijn poedelpups ook, met 7 weken was alles hoger dan een paar centimeter een uitdaging. En zowel cavaliers als middenslag poedels zijn geen zeer kleine honden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-17 09:52 



 
Profiel   

bij mij liepen ze met 7 weken al buiten om hun behoeften te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-17 09:56 



 
Profiel   

Mijn ouders hadden vroeger een Sint Bernard die zindelijk was op een stukje zand in de achtertuin!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-17 09:57 



 
Profiel   

Dit is denk ik niet handig voor reutjes?

Wat doen jullie voor vulling in de bak?
Kattenbakvulling? Dat lijkt mij erg eng ivm klonteren en opeten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-17 10:02 



 
Profiel   

Het valt vies tegen hoe hoog de kattenbakken zijn voor een mini pupje van 7 weken. Als ze dan al erg moeten en dan moeten gaan klimmen dan is de kans groot dat ze eerst gaan zitten. Ik ga in de bench proberen een nestje te maken die wat hoger is zodat ze in de kattenbak stapt. Na het plassen zal klimmen wel lukken. Ze moet nog komen. Ben heel benieuwd! Het is een jack russell. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-17 10:17 



 
Profiel   

kainda schreef
Dit is denk ik niet handig voor reutjes?

Wat doen jullie voor vulling in de bak?
Kattenbakvulling? Dat lijkt mij erg eng ivm klonteren en opeten?


Ik heb hondenbakvulling gekocht.


[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-17 10:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 56 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen