Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 27 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Verhuizing met volwassen kat

 
Profiel   

Ik heb kattdn met hun favourite zooi als 1e verhuisd ( aangezien oude huis ook deels op zijn kop stond met inpakken etc) ze samen in de badkamer gestopt met alles wat ze nodiv hadden. verdamper is goed idee heb ik toen niet gebruikt overigens. Badkamer zou bij mij niets aan gedaan worden vandaar dat ze daar zaten. Konden zo ook niet ontsnappen tijdens verhuizen/verbouwen.

Zorg voor genoeg oude favoriete meubels als hij het huis in mag dan heeft hin vertrouwde plekjes met zijn lucht en minder kans op.meteen vetgrinpen aan nieuwe spullen. Als kat uiteindelijk helemaal gewend kan je die gefaseerd indien gewenst alsnog naar de stort brengen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-17 18:34 



 
Profiel   

Ik ben dit weekend verhuisd, mocht er nog iemand tips zoeken, dit is wat tot dusver redelijk werkt:
Ik ben in mijn huis met een goede bekende (oud huisgenootje die de katten dus ook goed kent) de meubels uit elkaar gaan halen, om wat minder stress te geven bij de katten. Dat werkte redelijk goed. Wij waren ook de enigen die in mijn huis kwamen, we gaven de spullen bij de deur aan de mensen die het naar het nieuwe huis brachten (we verhuisden binnen de flat := ) . Toen alle vreemden weg waren en alleen mijn vriend, oud-huisgenoot en ik er nog waren hebben we de katten overgebracht. We hebben ze in de slaapkamer gezet, direct onder het bed zodat ze zich gelijk mochten verstoppen. Daarna teruggelopen voor de spulletjes (kattenbak, voer- en drinkbakjes, krabpaal) en dat allemaal op de slaapkamer gezet, en daar zitten ze nu nog steeds. De ene kat is al flink op (voorzichtige) ontdekkingstocht, de ander is alleen vannacht er even opuit geweest. Hoewel de dappere van de twee al wel behoefte lijkt te hebben aan een wandeling door het hele huis willen we even wachten tot ze beiden helemaal comfortabel zijn in de slaapkamer, zodat de bangere van de twee nog wat vertrouwds heeft (namelijk de andere kat).
Het gaat wel al vlot, dus ik denk dat ik ze morgen ga laten rondlopen. De dappere is ook al gewoon op de bak geweest dus dat is een goed teken :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 11:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 27 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen