Kan Bokt mijn vader helpen aan een lieve hond?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kaplaars

Berichten: 1549
Geregistreerd: 07-11-04
Woonplaats: Bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 09:54

Ts: succes met de zoektocht, er zijn al veel tips gegeven. Hopelijk komt er een passende hond op jullie pad.

Mizora: als mijn situatie anders was geweest, had ik haar graag opgevangen. (Situatie is juist met kleine kinderen en twee andere honden.)

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14475
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-17 09:56

Ik denk dat naar een cursus gaan, voorlopig ook nog veel te intensief is voor mijn vader. En ik kan dat niet van hem overnemen, ik kan dagelijks lekker wandelen maar naar een dagdeel cursus.. Nee. Daarnaast klinkt t als een hond met een flinke gebruiksaanwijzing inderdaad. Achter een auto aan gaan..
In een optimale situatie is dat geen probleem, maar je moet begrijpen dat een rondje van 10 a 15 minuten en dat 3x per dag, heel goed maar ook al vrij vermoeiend voor mijn vader is. Daarna wil hij weer lekker op de bank ploffen en knuffelen.
De dagelijkse grote ronde van minstens een half uur, zullen ik en m'n broer voorlopig doen.

Als hij dan naar allemaal cursussen moet.. T is gewoon geen combi vrees ik.

Bombon ziet er inderdaad erg leuk uit! Ik zal hem aan mijn vader laten zien :j

Donderdagochtend ga ik naar een kadidaat kijken :D !

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101818
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Kan Bokt mijn vader helpen aan een lieve hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 10:03

Ik heb even mee gelezen en vind het ook super lief dat je hier je vader mee wil helpen. :j
Ben benieuwd wat voor hond jullie uiteindelijk uitkiezen.
Hou je ons op de hoogte?

Enjoy_

Berichten: 609
Geregistreerd: 09-06-07
Woonplaats: Heemstede

Re: Kan Bokt mijn vader helpen aan een lieve hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 19:44


DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Kan Bokt mijn vader helpen aan een lieve hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 19:45


Troopers
Berichten: 77
Geregistreerd: 28-05-15

Re: Kan Bokt mijn vader helpen aan een lieve hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 19:49

oh wat lief van je dat je dit doet!
ik zou zelf direct aan een asiel of iets denken maar daar had je al gekeken
ik wens je veel succes

Simbaa
Berichten: 3963
Geregistreerd: 17-12-04

Re: Kan Bokt mijn vader helpen aan een lieve hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 07:54

Met datgene wat jullie te bieden hebben zou ik het toch veel meer zoeken in de (kleine) gezelschapshonden.
3x een kwartier en wellicht een half uur een lange ronde is zelfs voor een rustige hond echt weinig.
Geen probleem, maar ik kan me niet voorstellen dat een hond zoals Bombom daar genoeg aan heeft.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 08:03

Simbaa schreef:
Met datgene wat jullie te bieden hebben zou ik het toch veel meer zoeken in de (kleine) gezelschapshonden.
3x een kwartier en wellicht een half uur een lange ronde is zelfs voor een rustige hond echt weinig.
Geen probleem, maar ik kan me niet voorstellen dat een hond zoals Bombom daar genoeg aan heeft.


Mee eens. Zou dan echt voor een (oudere?)hond met een lager energielevel gaan, tenzij je voor een andere oplossing als een dagelijkse uitlaatservice zou inschakelen voor een langere wandeling.

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14475
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-17 08:12

'Wellicht een half uur' leest anders dan mijn geplaatste 'minstens een half uur'. Kan aan mij liggen. ;)
Zal er eigenlijk alleen maar boven zitten. Nooit onder.

En mijn excuus, ik heb een 's' te weinig getypt.
Citaat:
De dagelijkse grote rondes van minstens een half uur, zullen ik en m'n broer voorlopig doen.

Ik bedoelde dus eigenlijk dat overdag mijn broer een grote ronde doet, die is dan thuis. En ik 's avonds. Dus 3 kortere rondjes en 2 lange van, ik herhaal, minstens.. een half uur.

En wij hebben nog een terras aan het water waar hij/zij altijd toegang tot heeft, extra benen strekken en frisse neus halen. Ook in de winter. :)

Wijsje
Berichten: 464
Geregistreerd: 06-06-16

Re: Kan Bokt mijn vader helpen aan een lieve hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 08:21

Ik werk in de thuiszorg en heb al meerdere keren een hondje aangeboden gekregen omdat het baasje naar een verzorgingshuis moest.
Wellicht een optie om thuiszorg een oproep te laten doen aan hun medewerkers om zulke gevallen te melden?

Zoolgangster

Berichten: 9663
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 15:58

DewiRox schreef:
Wat een fijn topic!
Ik kwam net deze tegen op Facebook en moest gelijk aan jullie denken:
https://markt.labradorpagina.nl/goed-hu ... bram-2210/


Heb een lab in huis te logeren gehad die net zo oud was... en ik lees tussen de regels van de advertentie door (fout van me ja, maar toch) dat dit een high energy hond is... oftewel: deze hond kon wel eens te druk zijn voor iemand als de vader van TS.
Mijn ervaring met de high energy lab was: ik liep er een half uur van huis mee, en daarna keek hij me aan of we nog iets gingen doen....

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14475
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: Kan Bokt mijn vader helpen aan een lieve hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-17 16:24

Dacht een perfecte match gevonden te hebben en zou donderdagochtend gaan kijken en wellicht gelijk meenemen ivm de afstand, krijg ik berichtje dat ie toch al weg is. oliebol. Nou, m'n paps zag t al helemaal zitten. Teleurgestelde paps breekt m'n hart -O-

Henniie

Berichten: 524
Geregistreerd: 10-08-08

Re: Kan Bokt mijn vader helpen aan een lieve hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 16:36

Iemand die ik ken heeft ook een nieuw plekje voor der hond nodig eventueel kan ik je in pb de fb pagina sturen met oproep.

Sammyoo

Berichten: 4758
Geregistreerd: 31-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 07:40

Cynn schreef:
Dacht een perfecte match gevonden te hebben en zou donderdagochtend gaan kijken en wellicht gelijk meenemen ivm de afstand, krijg ik berichtje dat ie toch al weg is. oliebol. Nou, m'n paps zag t al helemaal zitten. Teleurgestelde paps breekt m'n hart -O-

Jeetje wat flauw zeg.. als je een afspraak maakt ga je toch niet met nog iemand anders in zee. Het is geen auto die je verkoopt. Jammer voor je vader. Bombon heeft inmiddels ook zijn baasje gevonden.

Ik promoot maar weer gelijk de Bodeguero... dat is een heel leuk vrolijk Spaans hondenras en ze passen in veel situaties. Deze hond ken ik niet persoonlijk https://www.animalinneed.com/honden-in- ... 97-jimmy-2, maar je zou eens informatie op kunnen vragen.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 07:59

Cynn schreef:
We staan zeker open voor een rescue hondje, maar ik heb her en daar ook slechte ervaringen gelezen van dit soort instanties en ik vind het dan zo'n moeilijke gok.. -O-
Voor zowel mijn vader maar eigenlijk vooral voor het dier zelf, zou ik het ontzettend vervelend vinden als er achteraf na het laten overvliegen van het dier, toch geen klik is of het hondje heeft een te groot rugzakje..

Erg moeilijk!

Dan ga je toch voor eentje die hier al in opvang zit?
Binnenkort krijgen wij een opvangertje van SOS-strays (http://www.sos-strays.be/nederlands/nl-adoptie.html). De honden komen naar Belgie en Nederland in een opvanggezin. Ze krijgen een week om te wennen en dan wordt er een beschrijving op de website gezet waarin uitgelegd wordt hoe die hond zich gedraagt in het opvnaggezin. Vanaf dan kunnen geinteresseerden kennismaken met de hond.
Voor vertrek uit het asiel is er een screening op karakter. De overgrote meerderheid zijn gewoon makkelijke sociale honden. Met het opvanggezin kan je bespreken op welke punten er nog werk is aan de opvoeding en in hoeverre de hond wel of niet past bij jou.

Mizora

Berichten: 18101
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 13:09

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 2078224026

Hoppa klinkt perfect!
Degene die hem opvangt en zeer goed kent (jaren in haar bezit gehad) gevraagd en zij denkt dat het een zeer goede match is. Een puli is zo'n 40cm hoog en verhaard niet. Je kan hem kort houden of in vilten laten groeien, het enige wat niet kan is hem zonder vilten lang laten zijn.

dieseltje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Horst

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 13:44

Mizora schreef:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 2078224026

Hoppa klinkt perfect!
Degene die hem opvangt en zeer goed kent (jaren in haar bezit gehad) gevraagd en zij denkt dat het een zeer goede match is. Een puli is zo'n 40cm hoog en verhaard niet. Je kan hem kort houden of in vilten laten groeien, het enige wat niet kan is hem zonder vilten lang laten zijn.


Leuke hond!
Wel jammer dat hij al wat ouder is...evengoed kan hij nog wat jaartjes mee

Mizora

Berichten: 18101
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Kan Bokt mijn vader helpen aan een lieve hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 13:46

Ze worden gemiddeld wel een jaar of 15. Dus dat helpt.

cynthiar
Berichten: 4466
Geregistreerd: 08-03-05

Re: Kan Bokt mijn vader helpen aan een lieve hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 14:21

Ik weet niet of je een jack russell wat vind, maar deze stond gister op facebook. Alleen wel in Belgie.Afbeelding

In deze facebookgroep stond hij
Afbeelding

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14475
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: Kan Bokt mijn vader helpen aan een lieve hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-17 14:25

Phoeh, België vind ik wel erg ver rijden :o

Suzanne F.

Berichten: 49276
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 14:26

Hij ziet er wel schattig uit, die Jack Russel.

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 15:57

Mizora schreef:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 2078224026

Hoppa klinkt perfect!
Degene die hem opvangt en zeer goed kent (jaren in haar bezit gehad) gevraagd en zij denkt dat het een zeer goede match is. Een puli is zo'n 40cm hoog en verhaard niet. Je kan hem kort houden of in vilten laten groeien, het enige wat niet kan is hem zonder vilten lang laten zijn.

Ik heb Hoppa ooit ontmoet, en het is een vreselijk leuk hondje.. Ik heb er al 5, kan hem er niet bij hebben, maar heb er wel serieus over gedacht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 16:30

Wat voor ras zoek je? Ik heb zelf 2 ridgeback dames, waarvan 1 herplaatser. Heerlijke honden, rustig in huis en energiek buiten. Ik weet dat er op facebook een groep is waar ze regelamtig volwassen herplaatsers van dit ras (of mix met dit ras) aanbieden.

Bellex

Berichten: 9302
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: Kan Bokt mijn vader helpen aan een lieve hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 16:40

Ach als ik iemand wel een leuk hondje gun is het jou lieve papa! Tot jullie er 1 hebben gevonden, roep gerust als hij eens een dagje, nachtje oid een knuffelkont bij zich wil, dan mag je altijd Lexie oppikken!
Ik hou mijn oren en ogen open voor een leuk maatje voor jullie!

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 08:58

SVRL schreef:
Wat voor ras zoek je? Ik heb zelf 2 ridgeback dames, waarvan 1 herplaatser. Heerlijke honden, rustig in huis en energiek buiten. Ik weet dat er op facebook een groep is waar ze regelamtig volwassen herplaatsers van dit ras (of mix met dit ras) aanbieden.


Ridgebacks zijn veel te groot en te sterk voor de vader van TS met hetgeen hij heeft doorgemaakt. Ik zag ook Rotweiler voorbij komen in dit topic. Ook echt geen hond voor de vader van TS gezien karakter en grootte.