Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 8 van de 8 [ 198 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Plaats een nieuw onderwerp

vreemde gewoontes hondeneigenaren

 
Profiel   

Zoe_97 schreef
mensne op de hondenshcool. ik geef er les, de afspraak is (en weet iedereen), hondne palssen of poepen niet op het terreinmmaar op het plasveldje ernaast. Toch is het elke les raak, mensne die last minute aankomen en hun hond op het rainingsterrein laten plassen en poepen. Een ongelukje kan altijd gebeuren, maar de hond wordt nieteens gecorrigeerd en het is elke les dezelfde hond...


Onze hond kon ik wel een hele wandeling laten maken
Maar tijdens de les moest hij altijd wel poepen of plassen van de spanning.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-17 21:15 



 
Profiel   

Vandaag me weer verwonderd over de rare gewoonte van sommige hondeneigenaren die hun hond, die niet wil komen, straffen als het dier eindelijk bij baasje of vrouwtje komt. Dat vind ik zo'n bizar fenomeen, de hond luistert, komt en krijgt op zijn/haar flikker omdat hij/zij doet wat er gezegd word :(:) . En als je dan het baasje/vrouwtje er op aanspreekt krijg je te horen dat ze heus wel weten hoe je een hond op moet voeden :Z . Het was te zien, daarom waren ze natuurlijk al zeker 5 minuten aan het roepen en gillen voordat de hond de moed had verzameld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-17 17:17 



 
Profiel   

Inoterry schreef
Vandaag me weer verwonderd over de rare gewoonte van sommige hondeneigenaren die hun hond, die niet wil komen, straffen als het dier eindelijk bij baasje of vrouwtje komt. Dat vind ik zo'n bizar fenomeen, de hond luistert, komt en krijgt op zijn/haar flikker omdat hij/zij doet wat er gezegd word :(:) . En als je dan het baasje/vrouwtje er op aanspreekt krijg je te horen dat ze heus wel weten hoe je een hond op moet voeden :Z . Het was te zien, daarom waren ze natuurlijk al zeker 5 minuten aan het roepen en gillen voordat de hond de moed had verzameld.

Op zich helemaal met je eens, hoewel ik me het mechanisme van deze opvoed/trainingsblunder wel kan begrijpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-17 17:39 



 
Profiel   

AmyII ik vind het oprecht heel naar dat jij last hebt van domme mensen met honden.
Je zou toch veilig en zonder ngst over straat moeten kunnen lopen.
Ik denk dat ik zou roepen “ hond terug of ik gebruik deospray, pepeprspray” gewoon om af te schrikken niet om het te doen.

Inoterry wij hebben ook iemand in de straat die zijn zwabber op zijn flikker geeft als het beestje komt.
Ik zei vorige week al, beestje komt de volgende keer niet meer, eigenaar moest lachen.

Wij hebben sinds gisteren weer hondentraining. Loopt een amerikaanse buldog bij met muilkorf vanwege niet sociaal en bijt kleine honden.
Hond fixeerde enorm op een klein hondje uit Griekenland.
En ik ga er niet naast staan met mijn 6 maanden oude cocker spanielpup. Ik durf het niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 10:16 



 
Profiel   

Balen van de training Luuntje, goed dat je er niet naast bent gaan staan, zou doodzonde zijn als jouw pup een slechte ervaring opdoet...

Die dreigementen probeer ik wel een beetje te voorkomen hoor, vaak zijn de baasjes ook duidelijk mensen waar je dat soort dingen niet hoeft te roepen als je begrijpt wat ik bedoel (snel ruzie).

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 11:22 



 
Profiel   

AmyII ik snap wat je bedoelt met die bazen.
Maar ik vind het erg dat je gewoon niet angstvrij door je woonplaats kan lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 11:25 



 
Profiel   

Nee het is jammer.. vaak gaat het wel goed hoor, de momenten dat ik echt met angst en beven een hond vermijd worden gelukkig steeds minder (ik leer dat er ook zat honden zijn die ook los alleen aandacht voor zichzelf en hun baas hebben).

En ik heb geleerd dat groot maken en het commando ‘weg!’ regelmatig erg goed werkt. Dan komt er gelukkig geen roep of wat dan ook aan te pas.
Maar soms blijft het lastig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 15:55 



 
Profiel   

Luuntje ik zou het zeker bespreken met de instructeur want die moet dit gaan oplossen .

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 16:02 



 
Profiel   

Kohtje de instructeur heeft de buldog goed in de gaten.
Legt de eigenaar ook uit dat ze eerder moet optreden.
Dat je hond kan kijken en fixeren.

Ik ga met mijn pup er vooralsnog niet naast staan.
De hond vind ik te onbetrouwbaar en de eigenaar is niet sterk genoeg om de hond te houden en te traag met ingrijpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 17:26 



 
Profiel   

Van die mensen die hun honden met een flexi rollijn uitlaten en de hond niet bij zich houden. Gevolg dat er ineens 60kilo op mij en mijn pup luid grommend en blaffend af kwam. Flexi rollijn schoot door zijn rem heen. Resultaat: doodsbange hond die nu uit angst blaft/gromt.
We maken er het beste van en met babysteps wordt het beter.

Ik heb altijd hele verhalen tegen mijn honden. Mijn jongste is ook echt m'n maatje en volgt mij overal waar ik ga en sta en daar kan je hele gesprekken mee voeren. Hij beweegt z'n kop, reageert een soort van op wat je verteld. Ja; geweldig! :P

Terwijl je druk aan het oefenen/trainen met je pup bent, er een koppeltje op de stoep langs loopt die naar je hond gaat zitten fluiten en roepen. Als je dan netjes vraagt of ze dit liever niet willen doen krijg je een 'val-dood'-blik.



Ohja en iemand haalde aan dat ze het vervelend vond dat mensen oversteken? Tsja, dat doe ik ook. De reden staat boven uitgelegd ;) Niet altijd direct oordelen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 17:40 



 
Profiel   

Mensen die niet kunnen omgaan met een rollijn zijn inderdaad dramatisch. Ik heb mijn honden er tegenwoordig wel vrij veel aan omdat ze heel weinig los kunnen, maar dat betekent dat ze bij iedere tegenligger gewoon even bij me geroepen worden. Als ik slechts één hond had zou hij waarschijnlijk voornamelijk aan een vaste lange lijn lopen, maar met twee ben je binnen no time bezig met een onwaarschijnlijk ingewikkelde knoop te ontrafelen (eens maar nooit weer!)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 18:00 



 
Profiel   

luuntje schreef
Kohtje de instructeur heeft de buldog goed in de gaten.
Legt de eigenaar ook uit dat ze eerder moet optreden.
Dat je hond kan kijken en fixeren.

Ik ga met mijn pup er vooralsnog niet naast staan.
De hond vind ik te onbetrouwbaar en de eigenaar is niet sterk genoeg om de hond te houden en te traag met ingrijpen.

Mensen die hun hond niet onder controle hebben. Zo vreselijk. Wij hadden op de hondenschool een agressieve Mechelaar. Vrouw was gewoon niet sterk genoeg voor de hond (klein mager vrouwtje en grote Mechelaar reu). Hond heeft ook verschillende keren bijna een andere hond gegrepen. (Als instructeur net op tijd kunnen tussen springen). Deze persoon luisterde ook echt niet naar tips. Het stomme is in België als vereniging aangesloten bij de Kkush mag je helemaal geen leden weigeren of wegsturen (of je moet een proces bij de kkush opstarten). Als instructeur/bestuur is het eigenlijk in zo’n geval waar de eigenaar echt niet luisterd een kwestie van wachten tot het goed fout gaat voor je stappen kan overnemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 19:01 



 
Profiel   

Wat bizar, je moet toch ook de veiligheid van andere deelnemers kunnen garanderen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 19:04 



 
Profiel   

Vinden wij ook. Wij hebben geprobeerd een muilband/korf te verplichten. Maar als de eigenaar het er niet mee eens is mag je het niet verplichten, dan moet je ook een procedure opstarten. Gelukkig zijn ze zelf gestopt.
Als instructeur zetten we ze altijd helemaal op de hoek met 3 keer zoveel afstand tussen dan andere honden onderling. En niet los werken. Toch ging het zo’n 2/3 keer per les bijna mis...

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 19:06 



 
Profiel   

Standaard ook een riem aan het hek een idee voor een volgende malloot?

Maar levensgevaarlijk inderdaad. Gelukkig mogen er hier wel honden geweigerd worden. Dat is niet alleen fijn voor de andere cursisten, maar geeft ook de instructeur de mogelijkheid om aan te geven dat ze met bepaalde type honden niet (voldoende goed) kan werken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 19:15 



 
Profiel   

Dat is niet mogelijk gezien de hoeveelheid volgoefeningen. De hond had ook al een bepaald niveau (B-klas gehaald) van voordat hij aan het puberen ging en groter en sterker werd. In die klassen loop je zoveel parcoursen en figuren dat je in No time in de knoop zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 19:24 



 
Profiel   

Zoe_97 schreef
Vinden wij ook. Wij hebben geprobeerd een muilband/korf te verplichten. Maar als de eigenaar het er niet mee eens is mag je het niet verplichten, dan moet je ook een procedure opstarten. Gelukkig zijn ze zelf gestopt.
Als instructeur zetten we ze altijd helemaal op de hoek met 3 keer zoveel afstand tussen dan andere honden onderling. En niet los werken. Toch ging het zo’n 2/3 keer per les bijna mis...



Mijn hond is idd ook lastig met andere honden en kon flink uitvallen incl bijten. Ik werd geïntroduceerd in een klein groepje. Iedereen wist wie ik en wie mijn hond was (op de hele hondenschool), zodat ze rekening konden houden met het gedrag. Te dicht passeren bijvoorbeeld ging al fout.

Toch heb ik heel fijn in die groep mee kunnen doen. Dankzij iedereen om ons heen daar. Ik stond altijd op het hoekje met een aantal meter er tussen. Op het eind van de cursus stond ik er tussenin, alleen niet zo dicht op elkaar als de rest :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 19:26 



 
Profiel   

loez schreef
Zoe_97 schreef
Vinden wij ook. Wij hebben geprobeerd een muilband/korf te verplichten. Maar als de eigenaar het er niet mee eens is mag je het niet verplichten, dan moet je ook een procedure opstarten. Gelukkig zijn ze zelf gestopt.
Als instructeur zetten we ze altijd helemaal op de hoek met 3 keer zoveel afstand tussen dan andere honden onderling. En niet los werken. Toch ging het zo’n 2/3 keer per les bijna mis...



Mijn hond is idd ook lastig met andere honden en kon flink uitvallen incl bijten. Ik werd geïntroduceerd in een klein groepje. Iedereen wist wie ik en wie mijn hond was (op de hele hondenschool), zodat ze rekening konden houden met het gedrag. Te dicht passeren bijvoorbeeld ging al fout.

Toch heb ik heel fijn in die groep mee kunnen doen. Dankzij iedereen om ons heen daar. Ik stond altijd op het hoekje met een aantal meter er tussen. Op het eind van de cursus stond ik er tussenin, alleen niet zo dicht op elkaar als de rest :D

Zo hebben we Idd ook honden maar om succes te bereiken moet de geleider de hond ook mentaal en vooral fysiek aankunnen. Als de hond uitvalt hoort de geleider niet tegen de grond gesleurd te worden omdat ze simpelweg de gracht niet heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 19:29 



 
Profiel   

@ Zoë, ooooh nee dat ben ik helemaal met je eens!! Met mijn Boerboelreu moet ik dat ook niet doen. Die heeft nog een en ander te leren en vind andere honden geweldig :')waardoor ik ook als een lappenpop er achter aan vlieg als ik niet uit kijk. Haha dat gebeurd dus ook echt niet

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 19:38 



 
Profiel   

Zo hebben wij op de hondenschool ook een vrouwtje rondlopen van een meter hoog, die dan geleider is van een deense dog reu van anderhalve meter hoog. Dat is geen goeie combinatie, kan ik je wel vertellen.
Ik stond op een gegeven moment naast het plein een berichtje te sturen terwijl zij van het plein afkomt en mij dus passeert. Mijn border zat mooi in de voet naast mij te wachten, als haar hond het in zijn kop haalt om keihard naar de mijne uit te halen. Uit reflex en een beetje van schrik laat ik mijn telefoon vallen, ga achteruit en probeer die 2 honden uit elkaar te houden (mijne is een vod en doet dus niets, maar ik ging hem niet zomaar overhoop laten lopen), terwijl dat vrouwtje op haar buik achter die deen gesleurd wordt. 8)7
Ik vind nog altijd dat die vrouw mij een nieuwe telefoon schuldig is trouwens :P , want die lag natuurlijk in stukken uiteen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 08:13 



 
Profiel   

Xanthippe schreef
Zo hebben wij op de hondenschool ook een vrouwtje rondlopen van een meter hoog, die dan geleider is van een deense dog reu van anderhalve meter hoog. Dat is geen goeie combinatie, kan ik je wel vertellen.
.

Wel als ze erop rijdt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 10:08 



 
Profiel   

Kuggur schreef
Xanthippe schreef
Zo hebben wij op de hondenschool ook een vrouwtje rondlopen van een meter hoog, die dan geleider is van een deense dog reu van anderhalve meter hoog. Dat is geen goeie combinatie, kan ik je wel vertellen.
.

Wel als ze erop rijdt.


Ik zal het is voorstellen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 11:16 



 
Profiel   

Ligt dan toch aan het vrouwtje :D Hier loopt er 1 met 3 cane corso's ze hoeft maar naar ze te kijken en ze lopen in het gareel, zij is ook maar 1,50 hoog haha
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 13:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 8 van de 8 [ 198 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen