vreemde gewoontes hondeneigenaren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 19:45

CharleyT schreef:
Nicje87 schreef:
Maar je kan dan toch 2 minuten wachten en rekening met elksaar houden? Het is toch niet voor niks dat iemand naar een omheind terrein gaat. Anders loop ik wel in het bos. Als iemand toch eigenwijs is en geen 2 minuten mij de gelegenheid geeft de honden in de auto te doen, prima, maar dan is er geen fikkie meer met 3 Mechelaars...


Geen Fikkie meer, nou dat klinkt stoer en erg sociaal. Als je dan maar wel de kosten betaald.

Nou ja, ze laat de honden in een omheind veld als er niemand is. Als er toch iemand komt geeft ze aan dat ze haar honden uit het veld haalt en of de eigenaar even wilt wachten omdat haar honden dat niet aankunnen. Als je dan toch je hond er in stopt... wie is er dan fout? 2 min wachten of je hond aan gevaar blootstellen.....

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 20:42

Ik ging met mijn hond niet meer naar dat soort velden.

We speelden met de bal in een weiland waar geen andere honden kwamen of ik ging naar een bos waar het verplicht was aan te lijnen. De confrontatie zicht ik niet met op.

Betekende wel dat ik minstens 2x per dag met de auto naar die plek moest rijden. (Is maar 3,5km van ons huis, maar erheen lopen en er terug elke dag zou wel erg veel tijd in beslag nemen. Daarbij hield ik ervan om in het bos te lopen een daar woonde ik nu eenmaal niet tegenaan.

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: vreemde gewoontes hondeneigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 20:44

Vreemde gewoontes: je hond de hele weg laten blaffen. Zodat je precies kunt horen waar ze zijn in de wijk. 8)7

StellaMay

Berichten: 520
Geregistreerd: 06-02-12
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 22:14

Cookies schreef:
Vreemde gewoontes: je hond de hele weg laten blaffen. Zodat je precies kunt horen waar ze zijn in de wijk. 8)7


Nou je haalt de woorden uit mijn mond! Toevallig had ik daar gisterochtend om 6.00 last van. :7
Er kwamen een paar kwebbeldames uit de straat elkaar tegen met hun keffers, al die lijnen natuurlijk in elkaar en blaffen tot ze bijna geen stemmetjes meer hadden.
En dan niet corrigeren, of corrigeren op zo'n halfwasse manier; "Nee, sttt, niet doen! Sttt! Stil!". Ja hoor, dat wordt 'm wel. Ga zo door :')

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 22:56

mijn hond staat goed onder appèl, en kan dus ook tijdens loslopen goed luisteren.

Liepen we 's avonds door het parkje bij ons achter, komt er een blije Jack Russel op ons afgerend, compleet niet onder de indruk van 'hee, kom, kom hier- kom op nee xxxx, kom hier' die op een drafje achter hem aan wobbelden.

Ik heb gestopt bij de weg natuurlijk, en gewacht tot meneer aangehobbeld kwam.

Vriendelijk gewaarschuwd dat sommige honden niet zo vriendelijk zijn, en niet zo goed zijn hond negeerden- maar ook dat het dichtbij de weg gevaarlijk is je hond los te hebben.

'Ja, maar ik dacht, die van jou kan dat zo goed, dan kan die van jou tegen die van mij zeggen hoe dat moet' (dit was serieus, en neemt niet in acht wáár mijn hond los loopt, ik weet waar het wel en niet mag)

Ik kon niets anders verzinnen dan 'maar mijn hond is Spaans, dus die spreekt geen Nederlands'

:+

_Rianne_
Berichten: 5239
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Huisje weltevree :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 23:30

LadyMadonna schreef:
Mensen die buiten losloopgebied hun hond los laten lopen.
Mijn oude hond was doof en had een tikkie angstagressie.
Daardoor ging ik nooit naar losloopgebieden. Maar waar je ook gaat wandelen, je komt altijd loslopende honden tegen |o



JA. Dit.
En als je er wat van zegt heb jij het gedaan. ( En als je er niks van zegt en je kwetsbare kleine hondje met nekhernia optilt om te voorkomen dat, in het aanlijngebied, een loslopende labrador hem tegen de grond beukt.. gaan ze helemaal uit hun dak tegen je.. :roll: )

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 23:48

_Rianne_ schreef:
LadyMadonna schreef:
Mensen die buiten losloopgebied hun hond los laten lopen.
Mijn oude hond was doof en had een tikkie angstagressie.
Daardoor ging ik nooit naar losloopgebieden. Maar waar je ook gaat wandelen, je komt altijd loslopende honden tegen |o



JA. Dit.
En als je er wat van zegt heb jij het gedaan. ( En als je er niks van zegt en je kwetsbare kleine hondje met nekhernia optilt om te voorkomen dat, in het aanlijngebied, een loslopende labrador hem tegen de grond beukt.. gaan ze helemaal uit hun dak tegen je.. :roll: )

Helaas veel te herkenbaar.
Baasje niet te bekennen in de buurt en nog boos worden als je haar hond van die van jezelf aftrapt omdat ie toch echt even NIET kwam om te spelen.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 00:19

Aftrappen is ook niet helemaal normaal hoor.

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: vreemde gewoontes hondeneigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 00:34

Nee mn hond laten bijten door een andere hond is wel normaal? Ja dan kies ik toch echt voor mn eigen hond. Ik ga niet voor niks naar aanlijnplicht gebieden..

Anoniem

Re: vreemde gewoontes hondeneigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 00:49

Tjah ik trap ze ook weg... want als die van mij bijten. Ook al zitten ze aan de lijn. Dan kan ik alsnog voor de kosten opdraaien.

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 01:19

love_western schreef:
Tjah ik trap ze ook weg... want als die van mij bijten. Ook al zitten ze aan de lijn. Dan kan ik alsnog voor de kosten opdraaien.

Ook dat, maar ik ga mn hond toch niet laten bijten door een andere hond? Nu zijn die van mij al meerdere keren besprongen zonder iets terug te doen, maar ik zat vervolgens wel met een hond die gelijk over de zeik raakte als een andere hond vlug op ons af kwam of flink begon te grommen.
Omdat een ander zn fatsoen niet kan hebben om zn,blijkbaar niet eens sociale en goed opgevoedde, hond los te laten lopen waar t al niet eens mag..

xZiva_

Berichten: 3994
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 02:17

Buurman heeft sinds een jaar een nieuwe hond, leek op het eerste oog een lief beest. Tot:

- hier in de straat woont een vrouw met een klein hondje (toen nog puppy). Beestje had 3 pootjes en daarvoor een speciaal leren tuigje wat steun gaf. Hond heeft het kleintje gegrepen (nog steeds niet duidelijk waarom) door het leren tuig heen gebeten :=
- alle honden hier in de buurt gaan vanaf het begin al tekeer als ze hem zien (kennis?)

-zodra ik naar onze schuur loop ligt de hond naar mij te grommen (tuinen liggen in T-vorm)

-hond heeft altijd een bal in zijn bek tijdens het uitlaten en begint bij het zien van onze hond heel hard te schudden en grommen (onze hond heeft niet eens interesse :')
- hond heeft zijn eigen baas gegrepen en vingertop er af gebeten >;)

Ik vertrouw de hond dus totaal niet. Nu heeft ie mij ook al een keer aangevlogen (meerdere buurtbewoners trouwens) en mijn hond ook al meerdere keren (stond zelfs bij ons binnen :+ ) en elke keer zegt de buurman doodleuk: ze heeft nog niet gegeten vandaag. En hij loopt/fietst vrolijk met haar verder zonder te corrigeren oid.

:o?

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: vreemde gewoontes hondeneigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 08:13

Eentje van een niet- hondenbezitster:

Om eerlijk te zijn heb ik het niet zo op honden die ik niet ken. Honden die ik al ken kan ik best leuk mee maar vreemde honden moeten gewoon uit mijn buurt blijven.
Hier in de buurt gebeurt het regelmatig dat mensen hun hond niet aanlijnen (het is een dichtbevolkte woonwijk) en van de week liep ik gewoon over de stoep naar de supermarkt toen er ineens een hond op dook en direct zijn neus in mijn kruis stak.

Van schrik stond ik volledig verstijfd en het baasje maar lachen. Ik heb gezegd dat de volgende keer als die hond het weer doet ik hem van me aftrap.
Dat vond het baasje dan weer niet zo leuk om te horen...

Ja, ik ben bang voor honden maar ik ben altijd bereid kennis te maken en van het baasje te horen hoe de hond is. Als ik dan in paniek raak omdat een vreemde hond zomaar in 'mijn' ruimte komt terwijl hij aangelijnd hoort te zijn, dan reageer ik niet altijd vriendelijk. Is dat dan zo erg?

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 09:41

AmyII schreef:
Eentje van een niet- hondenbezitster:

Om eerlijk te zijn heb ik het niet zo op honden die ik niet ken. Honden die ik al ken kan ik best leuk mee maar vreemde honden moeten gewoon uit mijn buurt blijven.
Hier in de buurt gebeurt het regelmatig dat mensen hun hond niet aanlijnen (het is een dichtbevolkte woonwijk) en van de week liep ik gewoon over de stoep naar de supermarkt toen er ineens een hond op dook en direct zijn neus in mijn kruis stak.

Van schrik stond ik volledig verstijfd en het baasje maar lachen. Ik heb gezegd dat de volgende keer als die hond het weer doet ik hem van me aftrap.
Dat vond het baasje dan weer niet zo leuk om te horen...

Ja, ik ben bang voor honden maar ik ben altijd bereid kennis te maken en van het baasje te horen hoe de hond is. Als ik dan in paniek raak omdat een vreemde hond zomaar in 'mijn' ruimte komt terwijl hij aangelijnd hoort te zijn, dan reageer ik niet altijd vriendelijk. Is dat dan zo erg?


Waar honden aangelijnd horen te zijn, dien je als eigenaar gewoon je hond bij je te houden. Bij ons is echter nabij het omheinde uitlaatveld het station van de Randstadrail. Mensen gebruiken het pad over dat veld om een stukje af te snijden naar en van de halte. En ja sorry, als je bang van honden bent is dat een minder goed idee?? Daar kan ik mij wel heel erg irriteren aan het hysterische gedoe of kinderen die gaan gillen en rennen omdat er een hond komt kijken. Loop dan lekker om als je bang bent. Maar waar honden aangelijnd dienen te zijn en je hebt je hond toch los, dat kan echt alleen als je hem heel goed onder appél hebt en gewoon naast je laat volgen. En aangezien dat maar heel weinig mensen kunnen, dan hoort je hond dus echt aangelijnd.

luuntje

Berichten: 13973
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: vreemde gewoontes hondeneigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 10:01

Amy wat een onbeschoft iemand met hond.
Ik zou daar ook niet van gediend zijn.

Wij hebben mensen in de straat wonen en die laten hun honden los in de straat lopen.
Jongste hond ging achter een meisje aanrennen. Meisje rende gillend naar huis.
Eigenaar van de hond mopperde op meisje dat ze moest blijven staan.

Eh nee eikel, jij moet je hond aanlijnen en opvoeden. Meisje mag gewoon in de straat lopen, spelen, fietsen, wat dan ook.

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: vreemde gewoontes hondeneigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 11:12

DatBenIkNou: Je zal mij vrijwel nooit in een gebied zien waar honden los mogen lopen en als ik daar te vinden ben: tsja. De hond mag daar los dus als ik bang wordt heb ik mezelf ermee, kunnen honden en eigenaren niks aan doen dan.

Maar ik ga bewust nauwelijks naar het bos of strand, juist om losloopgebieden te vermijden.

Er zijn in mijn buurt weinig mensen die hun hond daadwerkelijk aanlijnen en soms springt de hond ondanks dat hij aangelijnd is toch mijn kant op/ tegen me aan (sliplijn). En dan zijn die mensen verontwaardigd als ik een beetje pinnig reageer.

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: vreemde gewoontes hondeneigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 14:20

Begrijp heel goed dat je daar geen behoefte aan hebt.

Even over mensen die verontwaardigd zijn dat een loslopende hond op ze af komt lopen. Was van de zomer op een losloopgebied ( goede omheining eromheen, groot en echt niet te missen dat de honden er los lopen. Wandelhond zag mensen en rende erheen. ( mijn eigen hond kwam naast mij staan )

Die mensen zaten op een kleed te picknicken. Ben me toch uitgescholden door ze. Tja, dan vind ik het een beetje je eigen schuld. Je gaat niet je broodje worst opeten, Al zittend op een kleed in een losloopgebied en dan boos worden dat een hond op je af komt.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 14:28

Als ik daar loop kun je niet eens meer boos worden. Ik heb ware picknick hooligans. Bootcamp klasjes zijn ook favoriet.

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: vreemde gewoontes hondeneigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 14:35

Tja, het is een hondenlosloop gebied- dan weet je dat als je tóch wilt picnicen, daar weleens een hond op af komt.

Je gaat toch ook niet lopen zeuren dat er loslopende kinderen in de speeltuin zijn?

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Re: vreemde gewoontes hondeneigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 15:06

Dan moet je er rekening mee houden dat dat kán gebeuren ja. Maar er zijn ook veel hondeneigenaren die zeggen "ach, dan had je niet naar het losloopgebied moeten gaan" en laten hun hond hun gang maar gaan. We moeten de gebieden gewoon delen dus een beetje beschaafd blijven zou wel fijn zijn.

Je hond zijn gang laten gaan en weglopen van je verantwoordelijkheid vind ik echt uitermate onbeschoft. Net als die mensen die gaan roepen: "halló, het is een hóndenstrand hoor"!
Nee, je hond mag hier loslopen, het is geen hondenstrand. Je mag hier ook picknicken, paardrijden, zwemmen, kitesurfen, naakt rondlopen, schelpen zoeken, kuilen graven, zonnen, barbecuen, boekjes lezen, knuffelen met je vriend of vriendin en jezelf ingraven.

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: vreemde gewoontes hondeneigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 15:10

Ach, hond stond op een meter van ze af, ga dan geen dingen naar hem gooien en dreigen met de politie bellen... En roepen dat je hoopt dat Nederland de wapenwet van Amerika overneemt zodat je de hond de volgende keer kan afknallen. Ik loop dan inderdaad door en fluit een keer.

Hondenstrand is dan weer wat anders, is ook minder herkenbaar als echt specifiek alleen voor honden.

Goof

Berichten: 28794
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 15:18

StonedRomy schreef:
Hondenstrand is dan weer wat anders, is ook minder herkenbaar als echt specifiek alleen voor honden.


Niks is ooit maar 'alleen' voor honden, dat is het punt.
Mensen zien losloopgebieden vaak als vrijbrief om de riem los te klikken en de handen volledig van hun hond af te trekken (ik bedoel hier niet jou mee, maar mensen in het algemeen, ik gebruik enkel jouw quote om op in te haken). Er wordt slecht gecontroleerd waar de hond is en wat deze doet en als het al wordt waargenomen wordt de hond niet gecorrigeerd of bij zich geroepen, want 'he, het is toch een losloopgebied?'
En om die reden vermijd ik die gebieden het liefst.

Toevallig was ik gisteren in een park dat tevens een losloopgebied is. Vermoeiend zeg. Al binnen 1 minuut na aankomst dook er een reu op mijn hond en besprong haar. Als je hond hitsig is, houd hem dan lekker aan de riem. Verder enkele honden tegen gekomen die al meeeters van tevoren stoppen met lopen, fixeren op jouw hond en een dreigende houding aannemen. Eigenaren vinden het vervolgens alleen maar grappig als hij vervolgens op jouw hond afduikt.

In het kader van de 'vreemde gewoontes' (waar dit topic eigenlijk allang niet meer over gaat) vind ik hondeneigenaren eigenlijk vooral vaak asociaal.

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 15:27

Mensen die kleine honden bij voorbaat ‘fikkies’ ‘onopgevoed’ ‘keffers’ of andere nare namen geven :')

Hier een Yorkshire terriër en een shih tsu en beide blaffen ze niet, luisteren ze beter dan menig andere hond en zijn ze sociaal. Erger me meer aan mensen met grote honden die menen dat wij altijd maar aan de kant moeten met ‘die poedersuiker die iedereen in de hielen hangen’. Altijd grote honden gehad waaronder rottweilers, herders ed en onze fikkies hebben dezelfde opvoeding gehad.
De air en stress waarmee sommigen hun hond uitlaten vind ik een vreemde gewoonte. Lopen met de hond is toch juist leuk en relax? Lekker het bos in oid is toch heerlijk.

Rare gewoonte van mezelf is dan weer dat ik hun dekentje op de bank zo leg dat ze lekker kunnen liggen. Vouw/prop een soort van rand eraan en dan kunnen ze in het midden mooi liggen :')
Of dat mams een salontafel heeft gekocht waar een kussen onder kan omdat onze Shi tsu daar graag ligt :j

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 15:38

Goof schreef:
StonedRomy schreef:
Hondenstrand is dan weer wat anders, is ook minder herkenbaar als echt specifiek alleen voor honden.


Niks is ooit maar 'alleen' voor honden, dat is het punt.
Mensen zien losloopgebieden vaak als vrijbrief om de riem los te klikken en de handen volledig van hun hond af te trekken (ik bedoel hier niet jou mee, maar mensen in het algemeen, ik gebruik enkel jouw quote om op in te haken). Er wordt slecht gecontroleerd waar de hond is en wat deze doet en als het al wordt waargenomen wordt de hond niet gecorrigeerd of bij zich geroepen, want 'he, het is toch een losloopgebied?'
En om die reden vermijd ik die gebieden het liefst.

Toevallig was ik gisteren in een park dat tevens een losloopgebied is. Vermoeiend zeg. Al binnen 1 minuut na aankomst dook er een reu op mijn hond en besprong haar. Als je hond hitsig is, houd hem dan lekker aan de riem. Verder enkele honden tegen gekomen die al meeeters van tevoren stoppen met lopen, fixeren op jouw hond en een dreigende houding aannemen. Eigenaren vinden het vervolgens alleen maar grappig als hij vervolgens op jouw hond afduikt.

In het kader van de 'vreemde gewoontes' (waar dit topic eigenlijk allang niet meer over gaat) vind ik hondeneigenaren eigenlijk vooral vaak asociaal.

+:)+

Kan altijd gebeuren dat je hond wat onverwachts doet. Het zijn nu eenmaal dieren maar haal dan niet je schouders op. Je hebt geen gebied voor jezelf, het is nog altijd delen. Mijn mond valt regelmatig open van de onbeschofte hondeneigenaren. Helemaal als mensen met meerdere honden lopen. Van die groepen mensen met honden en ineens is het verantwoordelijkheidsgevoel weg.

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 15:43

ilaan schreef:
Mensen die kleine honden bij voorbaat ‘fikkies’ ‘onopgevoed’ ‘keffers’ of andere nare namen geven :')

Hier een Yorkshire terriër en een shih tsu en beide blaffen ze niet, luisteren ze beter dan menig andere hond en zijn ze sociaal. Erger me meer aan mensen met grote honden die menen dat wij altijd maar aan de kant moeten met ‘die poedersuiker die iedereen in de hielen hangen’. Altijd grote honden gehad waaronder rottweilers, herders ed en onze fikkies hebben dezelfde opvoeding gehad.
De air en stress waarmee sommigen hun hond uitlaten vind ik een vreemde gewoonte. Lopen met de hond is toch juist leuk en relax? Lekker het bos in oid is toch heerlijk.

Rare gewoonte van mezelf is dan weer dat ik hun dekentje op de bank zo leg dat ze lekker kunnen liggen. Vouw/prop een soort van rand eraan en dan kunnen ze in het midden mooi liggen :')
Of dat mams een salontafel heeft gekocht waar een kussen onder kan omdat onze Shi tsu daar graag ligt :j

Vooroordelen over rassen en soorten houd je toch wel. Ik geef t toe, bij die kleine hondjes is onopgevoed ook het eerste wat in mij op komt. Waarom, omdat die hier in de omgeving rond lopen geen van alle luisteren. Hebben hier in de woonwijk regelmatig op de rem kunnen trappen omdat ze weer eens voor de auto's langs schieten, andere honden terroriseren of al luid blaffend en grommend mensen en dieren ''begroeten''.

Maar van de andere kant. Wij hebben staffords( Staffordshire bull terriers, de engelse dus) en die zijn prima opgevoed. Negeren andere honden als we dat van de willen, hier is hier. Nee is nee.
Maar wij horen ook genoeg ''vooroordelen'' over dit soort rassen voorbij komen. En als we in het bos lopen (aanlijnplicht gebieden!!) en er komt er weer een ''spelen'', waarop wij de baas aanspreken dat het hier geen losloopgebied is, hebben wij de (valse) pitbull's en moeten wij ze maar muilkorven. Terwijl hun gewoon braaf naast ons gaan zitten afwachten. Zelfs als ze daadwerkelijk gepakt worden.