vreemde gewoontes hondeneigenaren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jis_

Berichten: 11634
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 13:04

Zo heeft iedereen weer een reden om een andere kant op te gaan.
Hier een dame die haar hond gewoon op straat los gooit met riem en al als ze ons ziet lopen en haar hond gaat trekken, Deze dame weet dat mijn honden niks doen dan alleen een beetje grommen als ze haar hond te druk vinden. riep ook een keer, even socializen hoor!! Mijn honden gewoon netjes aan de riem en die van haar als een idioot er om heen springend. ;(

Het is eigenlijk een schat van een hond maar vind haar steeds irritanter worden omdat haar baas haar maar laat doen.

Rangeela

Berichten: 754
Geregistreerd: 25-02-08
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 13:10

Wat betreft de discussie over de losloopvelden (omheind)

Ik vind het juist verstandig dat eigenaren van niet sociale honden hier gebruik van maken. Kunnen die honden ook even hun energie kwijt zonder anderen in gevaar te brengen. Sociale honden kunnen ook gewoon is losloop gebieden spelen. En even op elkaar wachten zodat er geen ongelukken gebeuren is toch niet zo erg? En anders later terug komen als je er niet op wilt wachten?

Mizora

Berichten: 18100
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 13:28

Rangeela schreef:
Wat betreft de discussie over de losloopvelden (omheind)

Ik vind het juist verstandig dat eigenaren van niet sociale honden hier gebruik van maken. Kunnen die honden ook even hun energie kwijt zonder anderen in gevaar te brengen. Sociale honden kunnen ook gewoon is losloop gebieden spelen. En even op elkaar wachten zodat er geen ongelukken gebeuren is toch niet zo erg? En anders later terug komen als je er niet op wilt wachten?


Niet alle sociale honden kunnen los in een niet omheind losloopgebied. Sommige gaan veel te ver van hun baas weg, sommige peren hem gewoon en sommige jagen, dat kan op zowel levend wild zijn als op auto's, fietsers, hardlopers, helikopters, etc.

Overigens vind ik het inderdaad geen enkel probleem om even te wachten bij een omheind losloopgebied totdat iemand anders de honden terug de auto in heeft. Net als dat ik het fijn vind als iemand even wacht todat ik mijn hond bij me geroepen heb voordat hij het hek open doet om erin te gaan.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 14:23

KayC schreef:
Mizora schreef:
Omdat een hond niet opeens weet dat het daar niet mag, en dat kan je alleen uitleggen door hem te corrigeren, nadat je zo veel mogelijk je best hebt gedaan om het te voorkomen. Je kan het hem namelijk ook niet vertellen.


Dan nog kent een hond het verschil niet tussen een trainingsveld of een 'gewoon' veld, wanneer dit allebei grasvelden zijn.

Ik vind dat altijd zo raar he, dat dieren gestraft worden wanneer ze hun behoefte doen op een plek waar de eigenaar, of wie dan ook, het niet wil.
Het is jouw verantwoordelijkheid als eigenaar om ervoor te zorgen dat je hond de gelegenheid en voldoende tijd heeft om zijn behoefte te doen.

Helemaal eens met KayC. Als de hond zijn behoefte doet op het trainingsveld is dat omdat zijn eigenaar dat niet goed georganiseerd heeft. Daar de hond voor corrigeren vind ik echt niet kunnen. Een hondenschool waar ze zeggen dat je dit zo moet doen ben ik gelukkig nog niet tegengekomen.
Opruimen en de volgende keer de hond vooraf ergens uitlaten waar het wel past en het is opgelost.

StellaMay

Berichten: 520
Geregistreerd: 06-02-12
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 17:06

In een woonwijk wonen, dicht bevolkt, huizen strak op elkaar, en dan je 2 enorme Cane Corso's 's ochtends de deur uitgooien, om ze 's avonds weer binnen te halen.
Die struinen dus gewoon door de wijk heen. Handig joh als je dat niet verwacht en er komen 2 van die kalveren om de hoek heen denderen -O- :wow:

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 18:17

StellaMay schreef:
In een woonwijk wonen, dicht bevolkt, huizen strak op elkaar, en dan je 2 enorme Cane Corso's 's ochtends de deur uitgooien, om ze 's avonds weer binnen te halen.
Die struinen dus gewoon door de wijk heen. Handig joh als je dat niet verwacht en er komen 2 van die kalveren om de hoek heen denderen -O- :wow:

Wow, komen die daar mee weg? Dat kun je hier vergeten in de bebouwde kom...

StellaMay

Berichten: 520
Geregistreerd: 06-02-12
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 18:21

Kuggur schreef:
StellaMay schreef:
In een woonwijk wonen, dicht bevolkt, huizen strak op elkaar, en dan je 2 enorme Cane Corso's 's ochtends de deur uitgooien, om ze 's avonds weer binnen te halen.
Die struinen dus gewoon door de wijk heen. Handig joh als je dat niet verwacht en er komen 2 van die kalveren om de hoek heen denderen -O- :wow:

Wow, komen die daar mee weg? Dat kun je hier vergeten in de bebouwde kom...


Het zijn helaas het soort mensen waarmee je geen goed gesprek kan voeren. Iets met auto's bekrassen en bakstenen door je ramen of in je tuin.. -O-

KarmaChansy

Berichten: 6927
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: vreemde gewoontes hondeneigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 19:28

En de wijkagent kan ook niks doen?

Change3x

Berichten: 6583
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 19:42

Mijn buren kiezen er altijd voor om hun honden de deur uit te gooien zodat ze zichzelf uitlaten. Dat eindigt altijd in hondenpoep in onze voortuin en kattenbrokken die zijn opgegeten door die honden. Zo irritant! Erop aanspreken helpt helaas niet, dus telkens als ik de hondjes in onze tuin zie komen jaag ik ze maar weg (en gaan mijn hondjes heel erg tekeer).

>;) :r

KarmaChansy

Berichten: 6927
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: vreemde gewoontes hondeneigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 19:58

Ik zou ze echt gewoon oppakken en bij het Asiel droppen. Vooral als de eigenaar er op is aangesproken. Zelfde voor katten trouwens :p

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 20:13

Ik was 10 of 11 en liep met mijn toenmalige hond bij struiken ed. We liepen samen lekker te struinen, vond ze geweldig en als ik haar riep, was ze binnen 2 seconde bij me. Ik hield haar altijd goed in de gaten en ik was haar opeens kwijt. Ik roepen en fluiten en raakte in paniek, ze kwam niet. Stond er opeens en vrouw met mijn hond in haar armen. ''Ze liep op de weg.'' PARDON!? Mijn hond liep echt op 4 meter afstand van me de hele tijd en daar was geen weg oid. Ik heb gezegd dat ze perfect luistert, beter dan haar twee jack russels die haar man een paar meter verderop in bedwang probeerde te houden :Y)

Change3x

Berichten: 6583
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 20:25

Oppakken en bij het asiel droppen is nog nooit bij ons opgekomen. :')

Loslopende katten heb ik geen problemen mee, in onze wijk alleen maar net opgevoede katten. :D (en onze honden en zelfs onze katten jagen ze wel weg mochten ze in onze tuin komen 8)7 )

Ook nog zoiets: schuin achter ons huis is nog een ander klein bos, daar is ook een hondenpoepveldje, je weet wel, zo een met van die houtstukjes. Mensen gooien daar hun plastic zakjes neer waar hondenstront in zit, inmiddels ligt er al een hele verzameling. Dan denk ik dus altijd, dan kun je de poep van je hond net zo goed niet opruimen en het laten verteren door de natuur als je het plastic zakje met de stront toch niet wilt opruimen.

KarmaChansy

Berichten: 6927
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 20:30

Verschriķkelijk ik krijg daar echt de kriebels van haha inderdaad paj het dan niet op goede regenbui en het is wel weg.

Tja ik ben er heel makkelijk in hoor. Ik ga eerst een gesprek aan, mochten ze dan er niks mee doen breng ik de dieren gewoon weg. De meeste mensen begrijpen het maar sommige zijn hardleers :')

Deni11

Berichten: 1216
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 20:31

Change3x schreef:
Ook nog zoiets: schuin achter ons huis is nog een ander klein bos, daar is ook een hondenpoepveldje, je weet wel, zo een met van die houtstukjes. Mensen gooien daar hun plastic zakjes neer waar hondenstront in zit, inmiddels ligt er al een hele verzameling. Dan denk ik dus altijd, dan kun je de poep van je hond net zo goed niet opruimen en het laten verteren door de natuur als je het plastic zakje met de stront toch niet wilt opruimen.


Dat is toch ook van de zotte := milieuvervuilers..
Wij hebben altijd hele lieve sociale honden, maar heb het nooit zo met mensen die zeuren en miepen over alles, dat ik denk van het is geen baby maar een dier :)) .
1x een speelse grom/blaf en dan zijn ze al 'aan het vechten' comm'on laat die honden ook eens leuk met elkaar spelen. Daar staat natuurlijk wel tegenover, dat als iemand zijn hond vast heeft, ik de mijne ook aanlijn. En zodra een hond losloopt die van mij ook losgaat en ze het maar samen uitzoeken :wave:

Maar mensen die alles meteen als gevaarlijk opvatten en nogal menselijk met hun dier omgaan heb ik niks mee :D

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 20:46

Mijn verhaal is 100 % onze schuld, maar het gevolg ervan was best wel een grappig zicht.
Een aantal jaar geleden hadden wij een duitse herder die overgevlogen was van amerika toen de vrouw van mijn mama hier 6 maanden kwam wonen. Het ging niet zo goed tussen mijn hond en de duitse herder dus die zaten altijd apart en netjes aangelijnd (lange koord) in de tuin. Op een dag ging de duitse herder weer naar buiten maar en op het moment dat hij moest aangelijnd worden kwam er een buur langs met zijn hond en heeft hij die hond aangevallen (helemaal ons fout natuurlijk, gelukkig mankeerde er niets). Natuurlijk hebben wij onze les wel geleerd en ging dit geen tweede keer gebeuren.
Maar die man (in de 70 is hij nu denk k) liep toen 2 maand rond met een baseball knuppel :') _O-

StellaMay

Berichten: 520
Geregistreerd: 06-02-12
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 00:45

kirri schreef:
En de wijkagent kan ook niks doen?


Onze wijkagent is een beetje een banketstaaf rozenwater. Je zou denken "Jeetje wat onaardig om te zeggen!", maar het is helaas wel zo.
Er zijn meerdere incidenten in deze buurt gebeurd over de jaren waar hij niks aan wil/durft te doen. :n

Inoterry

Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 01:52

KimD schreef:
Mizora schreef:
Omdat een hond niet opeens weet dat het daar niet mag, en dat kan je alleen uitleggen door hem te corrigeren, nadat je zo veel mogelijk je best hebt gedaan om het te voorkomen. Je kan het hem namelijk ook niet vertellen.


8)7

Dus dan corrigeer je de hond? Dan corrigeer je de eigenaar, niet de hond.


Corrigeren is niks anders dan de hond laten weten dat iets niet mag en iets heel anders dan straffen. Ik snap dus echt niet waarom je een hond niet mag leren dat iets niet mag door simpel de aandacht naar je toe te halen en simpel nee te zeggen. Zo heb ik mijn zwaar asociale "andere honden zijn om te killen" Maltezer ook om weten te draaien in een blij ei wat vrolijk met elk hondje kon spelen.

Mijn, volgens sommigen, rare gewoonte. Als ik ga wandelen gaat de hondenbuggy mee, zodat mijn 16 jarige Jack Russel tussendoor even uit kan rusten :D . Mijn 13 jarige kruising Jack Russel-Dwergpincher heeft het nodig om elke dag minimaal 1 uur te lopen en Terry houd dat niet vol. Zit nog wel te wachten op de goedbedoelende persoon die mij er op gaat wijzen dat hij ook kan lopen :D

Leandra

Berichten: 1597
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 04:38

Op de dierenartsenpraktijk waar ik werk kwam eens een vrouw met een dochtertje van bijna 2 en hun hondje. Het meisje trok aan de haren en staart van het hondje en als het hondje dan gromde kreeg hij op zijn kop.
Op mijn opmerking tegen het meisje dat het hondje dat toch niet zo heel leuk vond antwoordde de vrouw: ja, dat doet ze wel vaker, maar op deze leeftijd (dochter) kan je ze nog niet zoveel leren :?

Ik heb zelf een dochter van toen ietsje ouder, maar zij wist op die leeftijd al heel goed wat wel en niet mocht.

StonedRomy

Berichten: 7542
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 04:49

Grommen afstraffen blijf ik de vreemdste vinden. Zijn meestal de mensen die daarna zeggen dat hun hond vanuit het niets heeft gebeten en daarom ingeslapen moet worden. Hond heeft het aangegeven, hond heeft gecommuniceerd met je.... Je hebt hem daar alleen standaard voor afgestraft.

Daarop voortgaand, mensen die boos op mij worden omdat ik mijn hond niet afstraf als ze eens een keertje aangeeft dat ze haar grens heeft bereikt door te grommen. Haal haar dan gewoon weg uit de situatie en bedenk hoe ik het in stukjes kan hakken zodat ze er iets van leert zonder overprikkeld te raken en dus te moeten grommen.

Mijn eigen vreemde gewoonte is dat mijn hond naast me op bed mag liggen.. En een eigen kussen+ dekbed heeft op mijn bed.

Oh en dat ze geen eten krijgt wat over de datum is, maar dat ik datzelfde bakje zoete aardappel wel voor mezelf opwarm. Als we sushi bestellen , bestel ik ook een portie voor de hond. Mijn honden spreek ik vaak met u aan, doe ik normaal niet snel bij mensen.

Ik gebruik een zweep bij mijn honden. Stonden ze laatst erg maf van te kijken. Mijn hond had wat moeite met een oefening, dus mijn rijzweep uit de auto gehaald en dan hoef ik maar de zweep op haar achterpoot te leggen en ze weet weer dat ze die ook heeft. Heb het zelfs onze mishandelde hond aangeleerd dat zweep gewoon een verlengstuk van mijn arm is en ook leuk kan zijn.

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 13:46

eclair98 schreef:
Ik was 10 of 11 en liep met mijn toenmalige hond bij struiken ed. We liepen samen lekker te struinen, vond ze geweldig en als ik haar riep, was ze binnen 2 seconde bij me. Ik hield haar altijd goed in de gaten en ik was haar opeens kwijt. Ik roepen en fluiten en raakte in paniek, ze kwam niet. Stond er opeens en vrouw met mijn hond in haar armen. ''Ze liep op de weg.'' PARDON!? Mijn hond liep echt op 4 meter afstand van me de hele tijd en daar was geen weg oid. Ik heb gezegd dat ze perfect luistert, beter dan haar twee jack russels die haar man een paar meter verderop in bedwang probeerde te houden :Y)


nou ja zeg- wat stom! Die mensen hebben gewoon recht onder je neus je hond weggekaapt. Maar aangezien je haar goed in de gaten hield, en ze maar 4 meter van je af ging: dan heb je toch ook gezien dat ze je hond pakten?

Zorry
Berichten: 1386
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: rotterdam

Re: vreemde gewoontes hondeneigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 13:58

Wij wonen aan een park waar het verplicht is je hond aangelijnd te hebben. Onze honden lopen altijd aan de lijn omdat er een aantal zijn die het niet zo op vreemde honden hebben en zeker geen kleintjes.
Van de week liep ik met 2 honden als ik een vrouw aan zie komen met een Jack Russel, de hond komt mijn kant opgelopen waarop ik aan de eigenaar vraag of ze de hond bij zich wilt houden.
Krijg ik de reactie het zijn toch pups, nee mevr eentje is een pup de andere volwassen en die houd niet van vreemde honden, en dan nog al zijn het pups u hond moet niet zomaar op vreemde honden aflopen. Reactie van mevr dat ik dan maar ergens anders moet gaan lopen als mij honden niet vriendelijke zijn, waarop ik reageer het is hier een aanlijnplicht dus u bent fout ik niet. Iedereen laat zijn hond hier los zegt ze dus dan geldt de aanlijnplicht niet .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 14:14

Deni11: helemaal mee eens! Ik heb ook lieve en sociale honden, maar ze zijn nog jong en daardoor af en toe wat overenthousiast. Ik vind het dan ook niet meer dan normaal (en alleen maar goed) dat ze dan eens een snauw krijgen van een andere hond. Ze moeten immers leren dat niet alle honden het leuk vinden om met hen te spelen. En inderdaad, hond aangelijnd= jouw hond aanlijnen. Geeft de eigenaar aan dat ze los mogen, dan mogen ze even spelen. Dit hebben wij altijd zo gedaan, nooit problemen mee gehad en mijn honden hebben er altijd leuke 'speeldates' aan overgehouden. :j Woont hier een vrouw in de buurt die ook twee grote jonge honden heeft, nou als onze honden elkaar in het bos tegenkomen is het gekkenhuis. Die zijn zo gek met elkaar, dat is zo leuk om te zien <3

Andere honden ontwijken maak ik me ook nog wel eens schuldig aan :=
Ik loop dan wel niet in het dorp/de stad, maar in het bos schiet ik nog wel eens een ander paadje in als ik andere honden aan zie komen. Mijn honden willen nog wel eens overenthousiast zijn, zijn beide nog vrij jong, als ze dan een andere hond zien willen ze altijd alleen maar spelen. Apart van elkaar luisteren ze prima, maar samen jutten ze elkaar nogal op en gaat het nog niet altijd goed. Als ik dan honden tegenkom die er niet uit zien alsof ze willen spelen of die aan de kleine kant zijn neem ik nog wel eens een alternatieve route :+ Hartstikke leuk dat Fikkie wil spelen, maar ik denk dat Fikkie het wat minder vindt als er ineens 150 kilo puur enthousiasme op hem afgestormd komt :=

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 16:24

khirshanta schreef:
eclair98 schreef:
Ik was 10 of 11 en liep met mijn toenmalige hond bij struiken ed. We liepen samen lekker te struinen, vond ze geweldig en als ik haar riep, was ze binnen 2 seconde bij me. Ik hield haar altijd goed in de gaten en ik was haar opeens kwijt. Ik roepen en fluiten en raakte in paniek, ze kwam niet. Stond er opeens en vrouw met mijn hond in haar armen. ''Ze liep op de weg.'' PARDON!? Mijn hond liep echt op 4 meter afstand van me de hele tijd en daar was geen weg oid. Ik heb gezegd dat ze perfect luistert, beter dan haar twee jack russels die haar man een paar meter verderop in bedwang probeerde te houden :Y)


nou ja zeg- wat stom! Die mensen hebben gewoon recht onder je neus je hond weggekaapt. Maar aangezien je haar goed in de gaten hield, en ze maar 4 meter van je af ging: dan heb je toch ook gezien dat ze je hond pakten?

Het waren behoorlijk dichte bosjes, als je er niet op voorbereid bent zie je dat niet :=

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 16:31

Ik heb er nog eentje en daar wordt ik nog steeds woest om -:(-

Ik liep met Saar, een vriendin en een oppashond op een parkeerplaats opweg naar de IJssel waar je erg leuk kan wandelen. Saar en die oppas hond, Moyga, liepen los en ook die Moyga luisterde goed en bleef in onze buurt. Het was donker en opeens kwam er een enorme, brede hond, die mij tot de broekband kwam, uit het niks aanrennen en sprong boven op Saar. Saaf is amper 6 kilo en moest enorm janken vam schrik. Ze kroop onder dat zwarte mormel vandaan en rendr weg. Die hond ging er grommend achter aan en zo rende ze rondjes. Moyga was er niet van gediend dat dat zwarte mormel achter Saar aan ging en rende er ook achteraan. Zo rende daar 3 honden en saar was compleet in paniek! Ik kon uiteindelijk Moyga te pakken krijgen en toen kwamen de eigenaren van dat zwarte mormel aanlopen en liepen door. Toen ik aangaf dat ze als de sodebliksem die hond bij zich moesten nemen, lachtte ze. Uiteindelijk werd dat zwarte mormel moe en sjokte achter de bazen aan en Saar kwam jankend naar me toe :( Als ik dat beest nog eens tegen kom of die eigenaren...

CharleyT
Berichten: 3995
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 16:54

Nicje87 schreef:
Maar je kan dan toch 2 minuten wachten en rekening met elksaar houden? Het is toch niet voor niks dat iemand naar een omheind terrein gaat. Anders loop ik wel in het bos. Als iemand toch eigenwijs is en geen 2 minuten mij de gelegenheid geeft de honden in de auto te doen, prima, maar dan is er geen fikkie meer met 3 Mechelaars...


Geen Fikkie meer, nou dat klinkt stoer en erg sociaal. Als je dan maar wel de kosten betaald.