Narcose oudere cavia?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tazzey
Berichten: 9504
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Narcose oudere cavia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 21:53

Niet iedere wond is daarvoor geschikt, overleg met de dierenarts is verstandig.

Veerle_88

Berichten: 267
Geregistreerd: 02-06-09
Woonplaats: Drenthe

Re: Narcose oudere cavia?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-17 20:23

Nu doet het volgende probleem zich voor: wanneer ik haar zusje er bij zet, beginnen ze te klappertanden en zijn ze klaar voor de aanval.. ze zitten allebei in een apart hok nu.. hoe krijg ik ze weer bij elkaar nadat de hechtingen eruit zijn?

melody7

Berichten: 13686
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 20:29

Tot de wond goed dicht is kun je ze beter apart houden als de ander zo reageert. (Liefst zo dat ze elkaar wel zien) Ik heb gelukkig 5 zeugjes en een castraat, daarvan was er maar één lief tegen de geopereerde zeug. Ze zijn dan zwakker, en blijkbaar worden de vriendinnetjes daar niet bepaald zorgzaam van.. Ik ben niet pro alleen houden, maar soms is dat even beter.

Ik heb mijn dame gewoon weer bij de groep gezet toen ze genezen was. Dat was geen enkel probleem, de rest deed weer helemaal normaal tegen haar :)

Veerle_88

Berichten: 267
Geregistreerd: 02-06-09
Woonplaats: Drenthe

Re: Narcose oudere cavia?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-17 21:05

Ik heb nu het hok in 2 delen gedplitst. Het hok is 1.20 dus gelukkig groot zat. Er zit een tralies tussen die ik goed heb vast gezet zodat ze hem niet opzij kunnen duwen. Hebben allebei een huisje en drinken. Hopen dat t zo beter lukt over 8 dagen.

Zoolgangster

Berichten: 9590
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 02:11

Veerle_88 schreef:
Ik heb nu het hok in 2 delen gedplitst. Het hok is 1.20 dus gelukkig groot zat. Er zit een tralies tussen die ik goed heb vast gezet zodat ze hem niet opzij kunnen duwen. Hebben allebei een huisje en drinken. Hopen dat t zo beter lukt over 8 dagen.


Dat de andere cavia zo agressief reageert komt vaker voor na een operatie, want dan ruikt de geopereerde cavia ineens vreemd, daarom is het goed dat je tralies tussen ze hebt, dan wennen ze meestal vanzelf wel weer aan elkaar.

Yank

Berichten: 696
Geregistreerd: 13-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 22:05

Hoe gaat het inmiddels met haar?

Veerle_88

Berichten: 267
Geregistreerd: 02-06-09
Woonplaats: Drenthe

Re: Narcose oudere cavia?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-17 10:13

Het gaat gelukkig supergoed! Inmiddels van de pijnstilling af en is bijna weer de oude! Ze eet zoals voorheen, en maakt weer veel lawaai :D

Ze heeft nu alleen wat bloed in haar urine (kan door de pijnstillers komen, dat stond in de bijsluiter) hopen dat het gauw stopt! Deze week mogen haar hechtingen eruit!

De zusjes zouden nog wel het een en ander uitvechten waneer ze weer bij elkaar komen...

Tazzey
Berichten: 9504
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Narcose oudere cavia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 14:16

Wat fijn dat het goed met haar gaat!

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Re: Narcose oudere cavia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 17:26

Still going strong?
Fijn dat het allemaal zo soepel is gegaan.

Veerle_88

Berichten: 267
Geregistreerd: 02-06-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-17 17:00

Ja! Enige probleem is dat de zusjes niet meer samen kunnen :( heb ze nu een week samen in 1 hok. De geopereerde caaf (moffel) heeft allemaal bijtwonden in haar kont dus moet toch weer een hekje tussen?!. Gaat het nog ophouuden dat haar zusje (piertje) haar klappertandent achterna zit terwijl er niks wordt uitgelokt? Moffel giert alleen heeeeeeel hard wanneer piertje bij haar in de buurt komt