Hond blaft om 5 uur in de ochtend

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yessy

Berichten: 23022
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Hond blaft om 5 uur in de ochtend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 16:47

Je zou een deurveer kunnen overwegen, dan blijft de deur zo goed als dicht en kan hij wel in en uit wandelen (maar de katten natuurlijk ook).

Martinedd

Berichten: 1309
Geregistreerd: 04-08-04
Woonplaats: In de rimboe in Friesland

Re: Hond blaft om 5 uur in de ochtend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 15:38

beginnende dementie?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110655
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 15:50

Yessy schreef:
Je zou een deurveer kunnen overwegen, dan blijft de deur zo goed als dicht en kan hij wel in en uit wandelen (maar de katten natuurlijk ook).


Of een kattenluik met sensor en de hond een halsband om doen die erop reageert zodat alleen hij naar binnen kan?

Nachocheese
Berichten: 782
Geregistreerd: 01-04-15

Re: Hond blaft om 5 uur in de ochtend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 15:56

Hier ook een jonge hond gehad die ineens na zijn puppytijd weer begon met janken rond een uur of 5. We hebben hem toen maar mee naar bed genomen. En sindsdien slaapt die standaard bij ons in bed. En slaapt die gerust uit tot een uurtje of 10 :+

Ik snap dat dat niet voor iedereen de oplossing is hoor. Maar persoonlijk als we weer een pup/andere hond zouden nemen. Mag die gelijk mee naar bed :D


Maar lastig. De hond van mijn ouders, was ook een demente hond. Die was op een gegeven moment ook aan het blaffen naar zaken die er niet waren. Maar je zou eerder denken dat het een gevolg is van het plassen, dat die er toen uit mocht.

Succes iig

Jis_

Berichten: 11578
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 11:35

Ik heb een jonge herplaatser die overdreven waakte. Die hielt ik weg bij de straat kant. Tot ik hem overdag had geleerd niet overal op te reageren.
Nu blaft hij nog maar zelden s'nachts of vroeg in de ochtend met de keukendeur wel weer open.

Maar omdat het bij jou om een oude hond gaat zou ik ook denken aan gaan blaffen door dementie. Had even geleden een logee hond met dementie en dit zelfde gedrag. Niet gaan corrigeren, heeft geen zin. Als hij wel stil is in de gang lekker daar laten slapen.

callum
Berichten: 2783
Geregistreerd: 06-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 11:57

Martinedd schreef:
beginnende dementie?


Dit wilde ik ook zeggen idd dit gedrag zie je wel bij honden die beginnen te dementeren

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Re: Hond blaft om 5 uur in de ochtend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 12:25

Als het niet medisch is gewoon goede oordoppen in doen.. de buren hebben er geen last van toch?
Ik heb hier ook een pup die de eerste nachten echt ging blaffen word wel minder gelukkig maar ja hondje is pas een weekje hier.. Met oordoppen hoor ik haar niet en nu gaat het al veel beter.. Negeren dus ze stoppen vanzelf wel..

Steppe

Berichten: 2798
Geregistreerd: 15-11-05

Re: Hond blaft om 5 uur in de ochtend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-17 15:24

Van donderdag op vrijdag was hij stil of wij zo moe en niks hebben gehoord. Zaterdagochtend kwam hij om half 7. Vanmorgen niks gehoord dus om 8 uur naar buiten. Vooruitgang hopelijk wel.

janouk
Blogger

Berichten: 17864
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Hond blaft om 5 uur in de ochtend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 16:37

_/-\o_ *\o/* hier ook al dagen rust hahaha vannacht moest ik naar beneden om 3u omdat ik moest plassen........lang opgehouden want ik dacht dat anders pup wakker zou worden. Maar nee hoor, hij keek me aan en draaide zich om en sliep verder tot 6u

Bo_Y

Berichten: 4555
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Re: Hond blaft om 5 uur in de ochtend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 23:33

Wat een naar probleem.
Geen oplossing..
Hier een vergelijkbaar probleem.
Onze hond van 13 maanden heeft altijd als een roos geslapen in bench onder de trap. In het weekend met gemak tot 9 uur.
Sinds onze vakantie in oktober gaat het door de week goed, dan werken we en staan om 7 uur op.
Maar in het weekend, wordt ze om 7.15 wakker en gaat dan piepen en haar kleed ( oude handdoek) in stukken trekken en zijn wij wakker. Het lijkt of ze er dan genoeg van heeft en houdt dus de tijd van door de week aan. Ze heeft geen hoge nood, want als we naar beneden gaan, heeft ze alle tijd en eerst spelen en uitrekken en plast pas als we al een poos lopen. We zijn het nu aan het negeren in de hoop dat we straks weer langer slapen.
Los in huis is geen optie, ze sloopt als wr weg zijn, dat is ook de reden van de bench...

Steppe

Berichten: 2798
Geregistreerd: 15-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-17 11:53

Afgelopen dinsdag waren we bij de da geweest, zij ziet na onderzoek en aan de hand van vragen nog niet een dementie bij Jordy maar dat wil niet zeggen dat het er niet is.

Waarom hij het dus is gaan doen geen idee, de hele week hem niet gehoord en vanmorgen weer wel. Terwijl hij gisteravond om 23.30 uur uit is geweest.
Dus diverse methode die hier zijn genoemd gaan we verder toepassen.