Plaskater, gat plasbuis, enige oplossing; Inslapen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Evelyne79

Berichten: 4003
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 21:24

Loekie is Lucky :D

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Plaskater, gat plasbuis, enige oplossing; Inslapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 21:25

Super TS! Wat hebben jullie dit goed opgepakt.

Op naar nog vele gezonde jaren! :D

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 21:31

Jeetje hé.. Dan te bedenken dat je kat nu anders gewoon dood was als je gewoon klakkeloos geluisterd had..

Daarom zou ik ook nooit een dier op de tafel niet meer uit de narcose wakker laten worden. Ik zou altijd een tweede opinie willen. Je weet maar nooit. Blijkt wel weer.

Want nu is er nog kans dat hij jarenlang een mooi leven tegemoet gaat!

Sterkte TS!

daantjuhhh

Berichten: 26872
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 21:53

ElineS schreef:
Jeetje hé.. Dan te bedenken dat je kat nu anders gewoon dood was als je gewoon klakkeloos geluisterd had..

Daarom zou ik ook nooit een dier op de tafel niet meer uit de narcose wakker laten worden. Ik zou altijd een tweede opinie willen. Je weet maar nooit. Blijkt wel weer.

Want nu is er nog kans dat hij jarenlang een mooi leven tegemoet gaat!

Sterkte TS!

Nooit? Dat ligt natuurlijk geheel aan de situatie!

Gelukkig heeft TS een goede keus gemaakt.
Fijn dat hij weer thuis is.

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 23:00

daantjuhhh schreef:
ElineS schreef:
Jeetje hé.. Dan te bedenken dat je kat nu anders gewoon dood was als je gewoon klakkeloos geluisterd had..

Daarom zou ik ook nooit een dier op de tafel niet meer uit de narcose wakker laten worden. Ik zou altijd een tweede opinie willen. Je weet maar nooit. Blijkt wel weer.

Want nu is er nog kans dat hij jarenlang een mooi leven tegemoet gaat!

Sterkte TS!

Nooit? Dat ligt natuurlijk geheel aan de situatie!

Gelukkig heeft TS een goede keus gemaakt.
Fijn dat hij weer thuis is.


Nuja, niet snel dan :)

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 23:09

170 euro? %) dat had je bij ons minstens 500 euro gekost, voor 1 operatie hahahaha. Mazzel'pik'. Blij dat het gelukt is. En de assistente om zoiets laten bellen? Ik had het geweigerd, ook al heb ik zelf 100% vertrouwen in mijn collega's. Ik kan het lang niet zo goed uiitleggen als de DA, dus is het echt not-done.

Blij dat hij weer thuis is. Verwen hem maar lekker *\o/*

Charaz

Berichten: 24294
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 23:11

*\o/* fijn om te horen dat de operatie geslaagd is!

Anoniem

Re: Plaskater, gat plasbuis, enige oplossing; Inslapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 23:18

Heerlijk om te lezen dat het goed gaat , lekker vertroetelen en knuffelen <3

Daphne__
Berichten: 12462
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-17 23:57

Ja, de prijs verbaasde ons ook heel erg! Aan de telefoon had hij al gezegd dat hij wat ging doen met de rekening, dus wij gingen uit van minimaal 500 euro. 170 Hadden we absoluut niet verwacht.

Arme vent! Toen hij thuis was keek hij direct om zich heen en was hij wakker. Maar toen we hem in zijn tijdelijke kooi deden, ging hij er heerlijk bij liggen slapen. Nu goed in de gaten houden en warm houden, maar dat komt goed, mijn zus heeft de opleiding paraveterinair gedaan (En is geslaagd), dus dat is wel fijn.
Afbeelding

Hij heeft na de foto ook alweer een beetje rond gelopen. En ligt nu weer lekker te slapen. Is natuurlijk niet niks wat hij vandaag heeft meegemaakt.

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 00:03

Zo, dat is geen kattenpis, zowel voor Loekie als voor jou. Wat fijn dat de operatie goed gegaan is en dat hij alweer thuis is. Super dat hij er nog is, 4 jaar is inderdaad veel te jong om ze al kwijt te raken. Mijn jongste poetie is 4, moet er niet aan denken om 'r te missen.

En nu ren ik naar mijn eigen katjes toe om ze even een dikke knuffel te geven :o Hopelijk herstelt Loekie goed, zorg maar goed voor 'm. Beterschap dapper kattenventje <3

BloemBloem

Berichten: 16584
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Plaskater, gat plasbuis, enige oplossing; Inslapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 10:56

Super TS, ben heel blij voor jullie! Zou alleen nooit meer naar DA1 gaan, onmogelijk..... en ik verbaas mij helemaal dat het slechte nieuws door een assistente gemeld werd!

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Plaskater, gat plasbuis, enige oplossing; Inslapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 11:05

Fijn zeg! En jee wat een mazzel met de rekening! Maar waarom dan...? Hopelijk knapt hij snel op :+:

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 11:23

Stil gevolgd en geduimd; super dat het uiteindelijk goed gegaan is. Vertroetel hem maar lekker!

Vind het wel een beetje gek dat mensen zo verbaasd waren dat de assistente belde... Moet de DA dan zijn steriliteit verbreken om even rustig te gaan bellen?! Daar is de assistente voor uitgevonden.

Wat ik wel erg 'kneuzig' vind, is dat de eerste DA de amputatie niet zag zitten. Valt onder de regelmatig voorkomende operaties. Niet meer dan normaal dat ze je gematst hebben met de prijs. Het PEGD (bijscholing voor dierenartsen) doet hier regelmatig een herhalingsdag voor, uiteraard hangt dit er wel vanaf of er genoeg mannelijke dierdono.rcodicil zijn.
(Wie zich afvraagt wat dit is: je kan na het overlijden je huisdier afstaan aan de universiteit en dan wordt hij/zij daarna voor oa dit soort onderwijs gebruikt. Voor meer info mag je altijd pb)

Dees

Berichten: 18917
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: Plaskater, gat plasbuis, enige oplossing; Inslapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 11:53

Wat een geweldig mooi mens, die DA nummer 2! Hulde!
En wat fijn dat de operatie goed is gegaan!

Het herstel is nog zwaar hoor, Loekie gaat nog een paar zware weken tegemoet. Fijn dat hij thuis is.
Ik duim voor een spoedig herstel.

Mist

Berichten: 9492
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Re: Plaskater, gat plasbuis, enige oplossing; Inslapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 13:48

Goed dat je niet zomaar akkoord ging! veel beterschap !

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 14:10

Hoe is het nu met Loekie TS? Is hij een beetje bijgekomen en gaat het plassen goed?

Daphne__
Berichten: 12462
Geregistreerd: 12-12-06

Re: Plaskater, gat plasbuis, enige oplossing; Inslapen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-17 17:21

Bedankt allemaal voor de reacties.

Loekie heeft een zware nacht achter de rug maar. Hij heeft veel over gegeven en wil graag lopen maar dat lukte hem niet.

Vanochtend was hij wakker en mauwde flink naar ons en naar de honden ( hij is altijd heel spraakzaam ). We kwamen de dierenarts nog tegen. Hij vroeg hoe het ging. Nu had Loekie op dat moment nog niet geplast ( 3 uur vanmiddag ). Gelukkig kwam er vanmiddag een plasje, wel met een beetje bloed maar dat is niet raar. Wel bleef Loekie heel erg misselijk. Hij dronk water en spuugde dat meteen weer uit, direct daarna weer drinken om dat er ook meteen weer uit te gooien.

We zijn daarom net nog even naar de dierenarts geweest voor een onderhuids infuusje en spuitje tegen de misselijkheid. Loekie bromde flink uit protest en dat vond de dierenarts een heel goed teken. Hij was veel wakkerder.

Hij wandelt ook wat door de woonkamer en wou ook al de trap op. Nou hebben we dat nog maar even niet laten gebeuren, wat weer voor een hoop verontwaardigd gemauw heeft gezorgd. Hij ligt nu heerlijk opgekruld in zijn mandje in de caviakooi ( voor zijn veiligheid ivm de honden en andere katten. Hier heeft hij rust en kunnen de anderen niet bij hem )

Afbeelding
Afbeelding

Daphne__
Berichten: 12462
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-17 17:49

Nog even een plaatje van hoe hij nu ligt na de pijnstilling en de medicatie bij de dierenarts. Hij ligt nu zo lekker na een kwartier dekentje kneden.

Afbeelding

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 17:57

Ach gos... fijn dat hij wat tegen de misselijkheid heeft gekregen, en dat hij spraakzaam is en protesteert :D Wat is de prognose qua herstel? Hebben ze aangegeven hoe lang dat ongeveer zou gaan duren?

Daphne__
Berichten: 12462
Geregistreerd: 12-12-06

Re: Plaskater, gat plasbuis, enige oplossing; Inslapen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-17 20:11

Ja hij voelt zich echt beter nu, heeft ook niet meer overgegeven. Hij wil niet in zijn kooi en heeft vanaf dat we terug zijn van de dierenarts los door de woonkamer gelopen, water gedronken en languit op de vloer gelegen.

Nu lit hij weer in de kooi in zijn mandje want buiten de kooi lopen was wel erg vermoeiend voor hem. Hij ging op de vloer liggen ( plavuizen ) en voor even mag het wel maar ga hem nu geen uren op die koude vloer laten liggen.

Ze knappen van van deze operatie vaak redelijk snel op. Loekie is ook al zo opgeknapt vergeleken met gister. Over 10 dagen mogen de hechtingen er allemaal uit. Nou heeft Loekie ook zijn buik open gehad dus bij hem is het wel iets meer geweest als normaal bij deze operatie, maar vaak zijn ze met een weekje / 2 weekjes al weer heel goed op de been.

Kan niet wachten tot hij weer helemaal ( nouja zo goed als :P ) de oude is. Voor nu flink verwennen en goed op hem passen. Het is zo onwerkelijk wat er allemaal al gebeurt is, we zijn hier thuis nu allemaal zo gelukkig met hoe het met Loekie gaat.

Loekie heeft een klein doosje wat al kattenbakje in zijn kooi staat een onderlegger erin zodat we goed kunnen zien of hij plast en hoe het er uit ziet. Nou kan hij weer goed lopen en stapte erin en heeft even lekker in het doosje gelegen.

Knappe kleine vechtersbaas
Afbeelding

Zoolgangster

Berichten: 9602
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Re: Plaskater, gat plasbuis, enige oplossing; Inslapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 14:56

Fijn dat het al weer een stuk beter gaat!

Melvern
Berichten: 4410
Geregistreerd: 14-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 14:14

Ben de zus van TS

We gaan zo weer zo weer naar de dierenarts. Hij knapt niet echt verder op en we zien geen plas meer. Ook eten gaat nog onder dwang. Hij is wel veel wakkerder en minder pijnlijk als de afgelopen dagen. Toch gaan we even laten kijken of alles gaat zoals moet, het opknappen gaat echt minimaal en een beetje op en af maar dat er verder geen plas meer komt baard zorgen.

Hij ligt nu in de vensterbank naar buiten te kijken.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Plaskater, gat plasbuis, enige oplossing; Inslapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 14:40

Ahnee.. Stoppen met eten is nooit goed nee.

Sterkte straks!

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Plaskater, gat plasbuis, enige oplossing; Inslapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 14:42

Oei hopelijk valt het mee en is het goed op te lossen.... stoppen met eten als gevolg van pijn is niet zo raar, maar niet plassen dat vind ik het engste. Duimen draaien! :(:)

Melvern
Berichten: 4410
Geregistreerd: 14-02-05

Re: Plaskater, gat plasbuis, enige oplossing; Inslapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 15:10

Bedankt!

Het niet eten is bij katten ook niet goed, maar nog lang niet zo erg als het niet kunnen plassen. Hij is wel veel fitter want spong toen net op de vensterbank ( ging natuurlijk niet goed ) en wou op het aanrecht springen. Hopelijk valt het mee en is het zorgen om niets nu. Maar ik ben een beetje bang om alles wat er nog niet goed is richting de narcose en de operatie toe te schuiven en straks te horen dat het dus gewoon niet goed is en dat het ergens anders van komt. Hij wordt er niet beter op dus nu maar gewoon meteen vragen nu hij nog redelijk te pas lijkt.