Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 5 [ 112 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Plaskater, gat plasbuis, enige oplossing; Inslapen?

 
Profiel   

Nou we waren razendsnel terug. Blaas was leeg, wel was hij wat uigedroogd. De dierenarts heeft een infuus gegeven en als hij vanmiddag niet heeft geplast moet hij vanavond terug naar de dierenarts. Hij zit nu heel klaaglijk achter me bij de deur te mauwen omdat hij naar boven wil.

De dierenarts was niet heel ontevreden verder. Vond hem een heel stuk beter dan vrijdag en heeft er wel vertrouwen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 14:33 



 
Profiel   

Gelukkig maar! Krijgt hij ook natvoer ivm vocht? Anders misschien brokjes weken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 14:49 



 
Profiel   

Oh! Nou dat viel voor nu dus alles mee :) Maar heeft hij dan te weinig vocht binnengekregen of kunnen jullie een plasje gemist hebben?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 14:51 



 
Profiel   

Hij eet nog niets, drinkt nu ineens wel veel meer en is op tafel gesprongen en toen op de bank, ligt nu tussen de hond en andere kat in, heerlijk te slapen. Ik geef hem al wel vlees met vocht ( recovery ) met een spuitje mar hij wordt nog snel misselijk. Dat is ook te zien bij het drinken. Hij loopt vlot naar de waterbak maar op het moment dat hij een slokje gaat nemen stopt hij toch meteen en begint meet te slikken. Blijf hem vocht geven en voedsel geven met een spuitje en hij blijft infusen krijgen zolang hij zo weinig drinkt.

Het zal waarschijnlijk beide zijn Pmarena. Hij drinkt te weinig en de plasjes die er zijn geweest is bijna niet terug te vinden. Nou houden we hem de hele middag in de gaten.

Het liggen op de bank doet hem ook heel goed. Lekker buiten zijn kooi in contact met de hond waar hij echt strontgek op is. Nou moet hij snachts wel in zijn kooi om te kunnen zien of hij plast en te zorgen dat hij niet op de koude plavuizen blijft liggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 15:11 



 
Profiel   

Krijgt hij wel wat tegen de misselijkheid?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 15:26 



 
Profiel   

Ja, hij heeft een prikje gehad tegen de misselijkheid net als zaterdag. Zaterdag was hij heel erg misselijk, niets bleef binnen. Gister bleef alles wat hij binnenkreeg er ook in, maar hij dronk niet heel veel uit zichzelf. Vandaag liep hij vaker naar de waterbak, maar dronk dan niet echt. Toen straks toen hij thuis kwam begon hij direct met drinken.
Op het moment ligt hij nog steeds te slapen. Hij is heerlijk ontspannen en ligt voor het eerst in dagen zo echt rustig.

[ img ]


Laatst bijgewerkt door Melvern op 13-11-17 15:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 15:32 



 
Profiel   

Toppie, niks zo fijn als je pas geopereerde poezekater zo lekker in een goed, gelukzalig slaapje gedraaid te zien liggen :+:

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 15:35 



 
Profiel   

Zeker weten. Als hij zo ligt dan voelt hij zich gelukkig redelijk oke. Daar doen we het voor. Het is ook zo fijn om hem weer op zijn plekje te zien. Hij voelt zich beter en wij daardoor ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 15:38 



 
Profiel   

Ja gelijk heb je. Die van ons ook maar kort in zijn kooitje gehouden na heupkopverwijdering.

Veel korter dan de DA wilde maar die was verrast hoe snel & goed hij hersteld was...ja hèhè ik ga niet tegen advies in als ik niet zeker ben dat dat beter is :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 15:42 



 
Profiel   

Ach wat schattig :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 15:46 



 
Profiel   

Idd ik merk ook zo duidelijk dat hij nu veel gelukkiger is. Gewoon lekker even doen wat hij wil en fijn vind.

Mocht het dan niet goed gaan, dan heeft hij in iedergeval het fijne gevoel van bij zijn vriendjes zijn, wil hem niet zijn laatste dagen doodongelukkig in de kooi houden. Nou ziet het er niet zo slecht uit, maar je weet maar nooit. Nu kan er ook verder niet veel mis gaan. Hij ligt rustig, dat doen de anderen ook en we blijven nonstop bij hem in de kamer.

Vind ook dat hij wel af en toe even moet bewegen en dat wil hij ook graag. Hij is de kooi echt goed zat.

Ze zijn echt zo lief samen en ook allemaal heel gek met elkaar. Het hondje op de foto was ook nonstop aan het piepen toen hij naar de dierenarts was. Is ook helemaal dolblij zodra hij weer thuis komt. Loekie ligt altijd bij hem en tukt soms nog op zijn acherpoot of buik ( inclusief harde sabbel en zuig geluidjes )

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 15:49 



 
Profiel   

Toen mijn kat afgelopen jaar heel slecht lag na een operatie, kreeg ik een soort
van ORS mee, wat ik hem toe moest dienen ivm uitdroging, wellicht kun je het daar ook
nog over hebben met je DA, dat kan je namelijk thuis geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 16:09 



 
Profiel   

Kan het altijd overleggen. Nou scheelt dat ik zelf ook paraveterinair ben ik geef hem thuis ook infuus als hij vandaag kan plassen. Blijkt het allemaal goed te lopen dat geef ik hem in overleg met de dierenarts de infusen zelf zolang nodig is en zolang het er ook ook blijft komen. In die vloeistof zit ook alles, maar zou het wel fijn vinden als hij het met voeding zou redden, maar we doen wat nodig is. Krijg van de dierenarts alles mee en overleg alles met hem. Hij mocht ook dezelfde avond ( 2 uurtjes na de operatie ) al mee naar huis omdat ik zelf toezicht kan houden en hem kan verzorgen. Heel fijn, maar ook onwijs moeilijk. Je eigen dier is toch wel lastig als het zo slecht gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 16:27 



 
Profiel   

_AAASCHAAA_ schreef
Kan het altijd overleggen. Nou scheelt dat ik zelf ook paraveterinair ben ik geef hem thuis ook infuus als hij vandaag kan plassen. Blijkt het allemaal goed te lopen dat geef ik hem in overleg met de dierenarts de infusen zelf zolang nodig is en zolang het er ook ook blijft komen. In die vloeistof zit ook alles, maar zou het wel fijn vinden als hij het met voeding zou redden, maar we doen wat nodig is. Krijg van de dierenarts alles mee en overleg alles met hem. Hij mocht ook dezelfde avond ( 2 uurtjes na de operatie ) al mee naar huis omdat ik zelf toezicht kan houden en hem kan verzorgen. Heel fijn, maar ook onwijs moeilijk. Je eigen dier is toch wel lastig als het zo slecht gaat.


Je hoeft het mij niet uit te leggen, ik ben geen paraveteriniair, maar ik heb mijn lieveling ook 2 uur na de operatie meegenomen. Ze hebben hem toen helemaal opgelegd omdat hij plastic slierten had gegeten, vreselijk om je dier zo te zien lijden! Mijn kat is een sphynx en was zwaar onderkoeld na de operatie, heb wat kruiken staan maken := :+: Heb werkelijk een week naast hem op een stel tuinkussens in de woonkamer gelegen. Gelukkig is hij er bovenop gekomen :) Komt met jullie beestje ook echt goed, hij heeft al het geluk dat hij nog jong is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 16:43 



 
Profiel   

Ooh jeetje Bloembloem dat moet ook een zware tijd geweest zijn, maar alles voor de kattenvrienden. Hier ook elke keer pittenzakjes in de magnetron en dekentjes over hem heen leggen omdat mr. eigenwijs er steeds uit kruipt. Nu ligt hij dan heerlijk tussen kruiken die niet koud worden :P Hij slaapt dus al de hele middag dus we gaan zo meteen de dierenarts toch maar weer bellen voor en checkje van zijn blaas en verder overleg. Beter het zekere voor het onzekere. Nou ga ik doornroosje zo toch maar eens op de bak zetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 17:08 



 
Profiel   

Helaas, slecht nieuws :(


Gisteravond was ik alleen thuis. Mijn zus was met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht, en mijn ouders waren bij haar. Loekie lag heel rustig in zijn kooi en ik besloot hem wat waltham pap te voeren. Maar toen ik hem uit de kooi haalde, merkte ik direct dat het niet goed ging. Hij leek benauwd en ik wist direct dat het foute boel was. Heb meteen de spoedlijn gebeld, maar zag dat het te laat ging zijn... Binnen een minuut spande hij zijn pootjes even aan en toen was het gebeurd. Hij was er niet meer |(

Het was zo vreselijk... Het ging zo snel, kon gewoon niks voor hem doen ;( Had de nacht ervoor helemaal niet geslapen, dus even dacht ik dat ik in slaap gevallen was en het een vreselijke droom was.. Maar helaas. Heb me nog nooit zo machteloos gevoeld..

Mijn moeder is vandaag naar de dierenarts toe geweest, daar vroegen ze hoe het met hem ging. En ze schrokken er erg van dat hij niet meer leeft. We waren 's middags nog naar de dierenarts geweest met hem en toen was de dierenarts heel positief. Hij was niet uitgedroogd, was helder, blaas leeg.. NIKS wees er op dat het zo snel afgelopen zou zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-17 18:24 



 
Profiel   

Jeetje wat naar zeg, heel veel sterkte! :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-17 18:27 



 
Profiel   

Och jeetje zeg, wat zonde dat hij het niet gehaald heeft :(:) Zou het geen bloedpropje geweest zijn ofzo..?

Héél veel sterkte! Maar je zus ook afgevoerd? Hopelijk gaat het met haar wel goed? :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-17 18:31 



 
Profiel   

Nee :( wat erg.

Jullie hebben je best gedaan.

Heel veel sterkte met het verlies :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-17 18:32 



 
Profiel   

Ah wat naar dat het zo'n afscheid is..
Heel veel sterkte met het verlies. hij had geen betere baasjes kunnen hebben. :(:)
Heb het topic helemaal gelezen en echt tranen in mijn ogen. :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-17 19:01 



 
Profiel   

Wat erg! :(:) Sterkte!! Y;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-17 19:19 



 
Profiel   

enig idee wat het nu geweest kan zijn? sterkte, ook met je zus, alles in orde met haar?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-17 19:27 



 
Profiel   

Heel veel sterkte met dit plotselinge verlies :(:) jullie hebben je best gedaan voor hem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-17 19:52 



 
Profiel   

Jeetje TS, wat een plotseling en onverwacht einde. Wel "fijn" voor Loekie dat zo snel ging, helemaal niet leuk voor jullie. Sterkte met het verlies.

Ik hoop trouwens dat je zus OK is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-17 21:48 



 
Profiel   

Wat naar. Veel sterkte. Hoe is het met je zus?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-17 21:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 5 [ 112 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen