Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 27 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Starten met honden uitlaten

 
Profiel   

Hoii :D .

Omdat ik echt gek ben op honden (heb een tijdje een hond gehad maar nu niet meer) en graag wat geld zou bijverdienen wil ik graag honden gaan uitlaten. Ik ben oud genoeg om studentenjobs te doen :P , maar heb veel werk voor school zodat een vakantiejob in het weekend bv wat te veel wordt. Iemand een idee hoe ik hier best mee begin? En wat ik kan vragen?

Groetjes :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 18:17 



 
Profiel   

Heb je gehootzaamheidheidscursussen gevolgd, misschien een ehbo diploma voor dieren?
Dekt je verzekering eventuele schade?
Waar wil je de honden uitlaten en hoe lang?

Ik liet altijd gratis de hond van de buren uit.
En honden van mensen uit de straat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 18:24 



 
Profiel   

Er zijn verschillende sites waar je naar kunt kijken. België weet ik niet precies de websites.

Wat je kunt vragen hangt heel erg af van de hond/eigen ervaring en wat er in je omgeving gevraagd wordt.

Ik vraag meer omdat ik een opleiding tot hondentrainer heb gevolgd. Daardoor krijg ik wel ook de moeilijkere honden die ook echt training nodig hebben. Een makkelijke hond die los kan en waar mijn eigen honden mee kunnen/ ik nog een wandelhond mee kan nemen vraag ik minder voor dan een hond die mensen bijt en waar echt mijn kennis nodig is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 18:26 



 
Profiel   

Ik vroeg altijd 3 euro ler wandeling

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 18:28 



 
Profiel   

Ik heb geen speciale hondenopleidingen gevolgd ofzo, maar weet er wel heel wat over. Dan zal ik zoals Kabayo zegt iets rond de 3 euro vragen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 18:30 



 
Profiel   

Hoeveel ervaring heb je met honden behalve dat je er een gehad hebt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 18:39 



 
Profiel   

Wat noem je veel ervaring?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 18:42 



 
Profiel   

MoppieFilou schreef
Wat noem je veel ervaring?

Het gaat mij er meer om dat ik als eigenaar zou willen weten hoe jij zou handelen als ik mijn loopse teef mee geef bijvoorbeeld. Of als mijn hond onverhoopt schrikt en weg rent, of misschien angstig is en ineens een groep honden tegen komt.
Dat zijn situaties waar je mee om leert gaan gaandeweg, maar met andermans hond is dat toch vrij akelig.
Wil je met 1 hond tegelijk gaan lopen of met een hele groep, wil je de hond(en) ook los gaan laten als dat mag van de baas?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 18:47 



 
Profiel   

Ik heb al meermaals met honden van het asiel gewandeld ook, en die beestjes hebben vaak een verleden. Ik zou sowieso maar met één hond tegelijk gaan wandelen. Ik wil geen risico's nemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 18:54 



 
Profiel   

Azmay schreef
MoppieFilou schreef
Wat noem je veel ervaring?

Het gaat mij er meer om dat ik als eigenaar zou willen weten hoe jij zou handelen als ik mijn loopse teef mee geef bijvoorbeeld. Of als mijn hond onverhoopt schrikt en weg rent, of misschien angstig is en ineens een groep honden tegen komt.
Dat zijn situaties waar je mee om leert gaan gaandeweg, maar met andermans hond is dat toch vrij akelig.
Wil je met 1 hond tegelijk gaan lopen of met een hele groep, wil je de hond(en) ook los gaan laten als dat mag van de baas?


Verder is het ook belangrijk dat je weet wanneer een hond genoeg heeft gelopen. Heb je een oudere hond met artrose is het heel leuk als je een uur loopt met de hond... Wat minder leuk als de hond na 10 minuten al mank loopt en je nog 50 minuten door blijft wandelen omdat dat de afspraak is met de eigenaar.

Kan je zo'n hond ook op een andere manier moe maken zonder zijn lichaam te belasten? Of wat doe je als het erg warm is? Of net wanneer er zout gestrooid is? Wat doe je als een hond je bijt?
Doe je ook aan dagopvang of vakantie opvang?

De makkelijke honden die los kunnen lopen gaan meestal gewoon mee met een hondenuitlaat met een busje. stuk of 10 honden voor 10 euro per hond. Wat blijft er over? Jonge honden, oude honden, honden met blessure of die niet los kunnen lopen en honden met gedragsproblemen. Een hond gehad hebben in je leven bereid je hier over het algemeen niet goed op voor en zeker als je er maar 3 euro voor krijgt is het een hoop werk. Op jouw leeftijd krijg je makkelijk 9 euro per uur, 3x zo veel dus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 18:57 



 
Profiel   

Het is niet zo dat ik het erg professioneel wil doen, gewoon met honden in de buurt om een extra groepsles (paardrijden) per week te kunnen betalen :D .

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 20:52 



 
Profiel   

Stonedromy. Ik had 3 euro voor 1 hond. Ik liet die 5x per week uit en had 15 euro per week. 60 per maand. Dat was voor een meisje van 12-13 al heel wat :o was ook een klein bijbaantje

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 20:55 



 
Profiel   

Is ook niet dat ik er heel veel mee wil verdienen :) . Id vakanties kan ik wel een studentenjob zoeken :D .

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 20:59 



 
Profiel   

Je ian in de supermarkt een briefje ophangen dat je honden wil uitlaten.
Of adverteren op een plaatselijke FB groep.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 09:49 



 
Profiel   

Ik doe al 6 jaar ongeveer een hond uitlaten van iemand anders die zocht iemand en vroeg toen op me stage plek of ze iemand wisten en ze dachten gelijk aan mij ik begon met 3 euro per ronde en zijn eigenaar heeft het zelf naar 7 euro gedaan.
Ik geniet nog iedere keer van die husky die ik dus doe die is namelijk vorige week alweer 11 geworden.


De hond laat ik ieder geval iedere woensdag uit 2 keer per dag en als zijn baasje nachtdienst heeft iedere avond door de weeks.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 10:21 



 
Profiel   

Kijk eens op www.hondjeuitlaten.nl, daar heb ik een hond in de buurt gevonden die ik nu wekelijks uitlaat. Zo zijn er wel meer websites waar je iets op kunt plaatsen. Ik doe het dan niet tegen een vergoeding, maar dat kun je altijd overleggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 10:32 



 
Profiel   

Bedankt voor de tips! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 15:39 



 
Profiel   

Ons buurmeisje van 18 laat onze hond vaak uit als we beiden werken. Ze krijgt 3 euro per keer. Heb aangeboden om het te verhogen tot 5 euro als ze langer dan 45 min gaat maar dat wilde ze zelf niet. De ene keer is ze heel lang weg en de andere keer laat ze de hond kort uit omdat ze andere verplichtingen heeft. Als ze een keer niet kan is het ook niet erg. Wel heel fijn zo'n buurmeisje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 16:03 



 
Profiel   

Zoiets zou ik ook wel tof vinden :) . Alleen heb ik geen buren met een hond :+ .

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 16:58 



 
Profiel   

Ik loop al sinds ik 8 was oid met de hond van buurtgenoten. Toen ik 11 was kregen we zelf een hond. Ik had een buurvrouw van 72 en ik liet 5 tot 7 dagen per week haar hond minimaal een uur uit. Ook ging ik dan actief met hem spelen etc. Nam dan altijd onze eigen hond mee en soms nog een extra vriendje. Ging dan altijd een uur of 1,5 uur wandelen en de hele tijd liepen ze los. Kreeg daar 7.50 per keer voor. :)
Ze was namelijk niet tevreden over de hondenuitlaatservice en ik had een tussenjaar, dus kwam mooi uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 17:15 



 
Profiel   

Kijk eens op de pagina pawshake, daar kunnen mensen zich aanbieden voor wandelingen en zo.

Verder ben ik het met Azmay eens. Ik zou willen zien welke ervaring je hebt met honden en hoeveel je van honden(gedrag) weet. Stel je gaat met mijn honden wandelen en er komt een grote loslopende agressieve hond naar je toe rennen. Kun je dat handelen?
Hoe ga je met honden om? Ben je gewend om honden te trainen of doe je alleen leuk wandelen? Kun je onwenselijk gedrag ombuigen of afleren? Soms zijn eigenaren met een bepaald iets bezig (zoals het afleren van het eyen op auto's door border collies) als je daar als vaste uitlaat niet mee meewerkt dan kun je zo een belangrijke training 'verpesten'.
Verder heb ik ook de indruk dat je vrij jong bent. Niet dat daar iets mis mee is, maar een stuk volwassenheid en het om kunnen gaan met moeilijke situaties zoals hier boven geschetst is voor mij wel een vereiste.
Maar misschien schiet ik ook wel een beetje erg door. Ik heb inmiddels diverse diploma's voor het houden en trainen van honden en loop al weer even mee in de hondensport. Ik ben nogal een zeikerd als het op mijn honden aan komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 17:31 



 
Profiel   

Ach ieder zijn eigen ding inderdaad. Ligt er ook aan wat voor hond je hebt denk ik. Hier een doodsbrave golden retriever die geen vlieg kwaad doet en zeker niet wegloopt dus degene die hem uitlaat maakt mij niet uit. Alleen wel vanaf bepaalde leeftijd. Zelf liet ik toen ik 12 was andermans honden uit (ook golden retrievers). Maar onze hond is nog vrij jong en weet niet of ik haar nu al aan een 12-jarige zou meegeven. Denk eerder vanaf 14 ofzo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 17:58 



 
Profiel   

Ik ben nu ook niet van plan om met de meest moeilijke gevallen te gaan wandelen ofzo :') . Gewoon honden die toch een beetje manieren hebben. Als ze eens een keertje trekken of een keertje blaffen vind ik het niet erg, zo lang ze maar niet agressief zijn ofzo ;) .

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 19:25 



 
Profiel   

MoppieFilou schreef
Ik ben nu ook niet van plan om met de meest moeilijke gevallen te gaan wandelen ofzo :') . Gewoon honden die toch een beetje manieren hebben. Als ze eens een keertje trekken of een keertje blaffen vind ik het niet erg, zo lang ze maar niet agressief zijn ofzo ;) .


Nee dat is dan al een zorg minder. Maar dan nog. Wat doe je als je een andere wel agressieve hond tegenkomt? Je bent wel verantwoordelijk voor de hond die je bij je hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 20:09 



 
Profiel   

Jemig, ik vind dat sommigen wel heel overtrokken reageren.
Als baas weet je vast zelf wel of je je hond zomaar aan een niet professional durft mee te geven. TS gaat niet met een roedel probleemhonden op stap.
Ik paste tussen mijn 12e en 18e ook altijd op de kinderen in de buurt, zonder pedagogisch- en/of ehbo diploma.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 20:36 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 27 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen