Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 21 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Kunststof apporteerblok met touw

 
Profiel   

Hoi bokkers
Ik doe met met mijn border collies gehoorzaamheid. Voor de apport heb ik voorlopig een simpel speeltje. Ik ben de voorbije dagen bij wedstrijden gaan kijken en veel spelers hebben een kunststof apporteerblok in fluogeel met een oranje/blauwe touw in het vastpakgedeelte er rond. Deze blokken leken me ideaal. De personen aan wie ik het vroeg wisten ook niet meer waar ze hem gehaald hadden of hadden hem al jaren.
Op internet vindt ik de blokken wel maar niet die met touw.
Ik heb ze een tijd terug op een webshop zien staan en kan ze niet meer terugvinden. Kan iemand me helpen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 20:22 



 
Profiel   

zoiets?
https://www.medpets.nl/kong-air-fetch-stick/

of deze,
https://www.dierapotheker.nl/Hond/440-A ... Touw-11-cm


Laatst bijgewerkt door TheJokerr op 12-11-17 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 20:23 



 
Profiel   

http://www.k9shop.nl/hondensport-and-tr ... nl/page-2/
hier hebben ze alles van apporteerspul, ik zou even een mailtje sturen, zij kunnen er vast aan raken of het maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 20:25 



 
Profiel   

Neen. Zoiets niet.
Zo een blok
[ img ]
Maar dan met in het midden op deze mannier een touw

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 20:26 



 
Profiel   

Duhelo schreef
http://www.k9shop.nl/hondensport-and-tr ... nl/page-2/
hier hebben ze alles van apporteerspul, ik zou even een mailtje sturen, zij kunnen er vast aan raken of het maken.

Dankje. Als ik het zo niet kan vinden is dat Idd een optie. Ik weet wel dat die koort er standaard om zat bij de blokken die ik zag vandaag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 20:27 



 
Profiel   

ja kan ook een blok en koord apart kopen,. Zo een vijsje met een oogje ken je wel? deze kan je in de apporteerblok draaien en koord eraan met een musketonnetje.
Of bij de action heb je 10 m touw van 5 mm dacht ik, of 8 mm voor 1 euro per bundeltje.
Stukje touw vlechten tot een goede flos, stukje overhouden en rond de blok knopen (of gaatje in boren, touwtje erdoor halen en dan vlechten.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 20:32 



 
Profiel   

Waarom moet dat touw er omheen? Dat is enkel zeer vlot vies en goor. Hier gewoon kunststof, hout en metaal apport en metaal vinden ze het fijnste

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 09:16 



 
Profiel   

Wil je echt wedstrijden gaan lopen? Dan zou ik kiezen wat ze daar gebruiken. Bij de FCI is dit hout of metaal (alleen in de OB2). FHN weet ik niet zeker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 09:49 



 
Profiel   

In de gehoorzaamheid zijn alle apporteren toegestaan. Wil jij met een pluche olifant gaan apporteren, prima

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 10:05 



 
Profiel   

Ik heb houten apporteerblokken besteld in Duitsland bij Lasch Hundesport. Hele fijne blokken.
Die kunststof blokken heb ik vaker gewoon bij verschillende dierenwinkels zien liggen, alleen zonder touw erom heen.
Waarom wil je dat touw precies erom hebben? En wat voor gehoorzaamheid doe je? In de FCI obedience ben je vanaf de klasse 1 verplicht een houten apport te gebruiken en in de klasse 2 ook een metaal.
Omdat mijn hond metaal niet wilde apporteren heb ik het blok eerst ingetaped. Ik heb dat gedaan met gewone schilderstape, maar dat spul wat je om een bit heen kunt doen wordt er ook veel voor gebruikt en is nog wat zachter ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 10:34 



 
Profiel   

Ik doe Belgische gehoorzaamheid. Bij de kkush sectie 4B. Dus geen obedience

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 10:36 



 
Profiel   

Na even googlen kwam ik deze tegen:
https://www.fordogtrainers.eu/index.php ... a8nb0u8k74
Onder aan de pagina staan nog meer uitvoeringen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 10:47 



 
Profiel   

Dankje! Zoiets bedoel ik Idd. Maar ik zoek het andere model echt wat ik zag daar. Maar goed alternatief als ik hem niet kan vinden

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 11:00 



 
Profiel   

Ik zou zoeken op een kunststofblok met verwisselbaar tussenstuk. Ik weet bij de houten blokken dat daar touw/jute vervangstukken voor zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 11:10 



 
Profiel   

Ik weet welke blokken je bedoelt maar heb geen idee meer welk merk.
Heb even gekeken maar vind het niet zo snel.

Maar waarom kunststof? En geen erkende houten FCI apporteerblok?
Ik train met de blokken van Gappay.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 11:36 



 
Profiel   

Ik heb een winkel gevonden die ze verkocht. Er zijn echter leverproblemen. Hij hoopt ze half december weer voorradig te hebben. Het nadeel is dat ze geen webshop hebben en de winkel op 45 minuten rijden van thuis zit. Dus suggesties nog steeds welkom

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-17 11:27 



 
Profiel   

Waar zit de winkel? Misschien is er een bokker die in de buurt woont en hem kan ophalen en verzenden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-17 12:42 



 
Profiel   

Genk. Ik heb gemaild of ze ook verzenden als ik het geld overstort :) anders het combineren met een middagje shoppen daar in de buurt :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-17 12:47 



 
Profiel   

kijk eens bij euro joe in moorslede, misschien hebben ze ze daar wel, die hebben ook een webshop

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-17 13:25 



 
Profiel   

helaas hebben ze ze daar niet, toch bedankt :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-17 13:51 



 
Profiel   

maar ze hebben wel zelf samen te stellen blokken => zijkant - tussenstuk - apporteertouw op het boutje schuiven - zijkant - moertje?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-17 14:05 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 21 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen