Hond doet plots behoefte in huis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Noblesse_

Berichten: 1839
Geregistreerd: 24-01-12
Woonplaats: Belgie

Hond doet plots behoefte in huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-17 18:55

Hoi!

Even een situatieschets: wij hebben drie honden. Twee labradors van 8 en 9 jaar oud en nog een kleiner formaat hondje, da's een vuilnisbakje van 6 jaar oud. Het zijn drie teefjes.
De 8-jarige labrador is er een paar maanden geleden als laatste bij gekomen, de andere twee kennen elkaar al hun hele leven. In het begin was het wat wennen voor alledrie maar alles gaat gewoon goed.

Overdag zitten ze allemaal buiten op het erf, 's avonds komen ze binnen in huis en slapen ze ook binnen. Ze hebben elk hun eigen kussen/mand en eigen eet- en drinkbakken.

Twee/drie weken geleden had onze kleine hond plots erg veel last van haar rug. Na heel wat onderzoeken en dierenartsbezoeken staat ze nu op cortisone (pilletjes). Hier reageert ze goed op en zijn we aan het afbouwen. De dierenarts had ons gewaarschuwd dat ze daardoor meer zou drinken en meer zou plassen. Dus 's avonds voor we gaan slapen laten we de honden allemaal nog eens extra buiten om hun behoefte te doen.

Nu sinds een week vinden we elke morgen op dezelfde plek in huis een plasje. Eerst was het enkel een plasje, dus we gaan er van uit dat dat van het kleintje is door de cortisone.
Maar nu sinds een dag of drie vinden we elke morgen een plasje met een drol ernaast. Alleen lijkt die drol van formaatje labrador :+ . Die kan bijna niet van onze kleine hond zijn.
Voor de rest is qua voeding of zo niks verandert.

Nu mijn vraag: heeft iemand een verklaring waarom dit zou kunnen zijn? Voorheen had geen enkele van de drie het ooit in huis gedaan.

Alvast bedankt! :)

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (Belgiƫ)

Re: Hond doet plots behoefte in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 12:56

mss is het plasje idd van de kleine, maar heeft dit in combi met het latere uitlaten een van de grotere getriggert niet langer op te houden...
Mijn reu moet bijvoorbeeld altijd enkele minuten na "beweging" of autorit. Dus als ik hem 's avonds een keer extra uitlaat, dan zou hij opnieuw zijn behoefte moeten/kunnen doen. Kan me zo voorstellen dat als hij dan een plasje ruikt er gewoon zijn drol bij legt ipv op te houden tot de ochtend.