Leuke/vreemde gewoontes hond & eigenaar

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AnnickT

Berichten: 1465
Geregistreerd: 14-07-15

Leuke/vreemde gewoontes hond & eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-17 09:26

Hallo allemaal :)

Wat zijn de grappige, maar misschien rare gewoontes van jezelf en je hond?
Hier die van mijn hond, een bijna 5-jarige teckel (met hier en daar een illustratie):

- Dingen jatten, en dan met name bonnetjes en zakdoekjes (trekt ie ook gerust uit je zak of tas, versnippert het en dan is het aan de baas de taak om het op te ruimen)
Afbeelding

Deze fluffy kerstbal heeft ie 2 jaar terug uit de kerstboom getrokken, inmiddels hangt het ding hoger zodat ie er niet meer bij kan.
Afbeelding

- Hij zoekt overal het zonnetje op om in te liggen
Afbeelding

- Hij doet random dingen
Ik had dit piepschuim nodig voor een opdracht voor school, had er een stuk vanaf gesneden en de rest op de grond gelegd. Kijk ik om, zit meneer er ineens op :')
Afbeelding

We zaten in de tuin en ineens kwam ie heel trots met een appel aanzetten. Ook al een keer met een broodje.
Afbeelding

Soms bijt 'ie random in een grasspriet, zowel in de tuin als tijdens het wandelen :')

- Hij helpt me met leren (door zichzelf op de bladen te parkeren en alles te kreuken waardoor lezen onmogelijk wordt)
Afbeelding

- Als ie aandacht wil op de bank, gaat ie onder de kussens liggen
Afbeelding

- Hij behoudt graag het overzicht door op de vensterbank te gaan zitten en naar buiten te kijken

- Als ie op schoot wil, maar de laptop staat in de weg, timmert ie met z'n poot op je toetsenbord (of nou ja, hij probeert er gewoon overheen te lopen)


Mijn eigen rare gewoontes weet ik eigenlijk niet zo goed, waarschijnlijk zijn ze voor anderen wel raar, maar voor mij inmiddels gewoon :')
Het enige wat me zo snel te binnenschiet is dat ik zoveel koosnaampjes voor hem heb.

Ik ben benieuwd naar de gewoontes van anderen!

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Leuke/vreemde gewoontes hond & eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 19:37

och, ik heb hele gesprekken met mijn hond. Haar knuffel noem ik haar baby.

Afbeelding
baby moet ook altijd mee.... mee uitlaten, mee slapen... alles

Jennanne

Berichten: 470
Geregistreerd: 29-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 20:10

ahhhw wat schattig allemaal <3

mijn hondje gaat nooit in de dingen liggen die ik voor hem koop. Maar wel heeft ie laatst besloten dat de IKEA kast in mijn kamer voldoet aan zijn behoeftes...

Afbeelding

S_imonee

Berichten: 3844
Geregistreerd: 27-01-09
Woonplaats: Drenthe

Re: Leuke/vreemde gewoontes hond & eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 20:28

Vaste prik na het eten; bij de baasjes op schoot. Eerst bij mijn vriend en daarna bij mij. Elke avond weer :')

Afbeelding

xSCWx
Berichten: 7057
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 01:48

Mijn witte herder maakt me wakker als we een beetje kunnen uitslapen en ze merkt dat ik lichtelijk wakker wordt. Dan gaat ze piepen, staren, over me heen walsen en op/af bed springen totdat ik eruit ga. Vervolgens blijft ze op bed liggen als ik me aankleed en klaar maak. En komt pas naar beneden zodra ze hoort dat ik hun eten klaar maak :Y) om vervolgens daarna gelijk weer in haar mand verder te slapen (maar dan gaan we toch echt even wandelen :D )
Mijn andere hond vindt het heel leuk om met verdwaalde sokken/onderbroeken/BH’s argeloos rond te lopen. Hij pakt het heel voorzichtig op, loopt wat rond van “ik vond dit net hier maar volgens mij hoort het hier niet, wat moet ik hier nou mee”, naar mij toe te lopen waarop ik altijd in lachen uitbarst omdat het zo’n leuk gezicht is en dan laat hij het los want: aandacht! <3

Aidenn

Berichten: 457
Geregistreerd: 20-06-14
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 02:57

Hier een Fila van 1,5 jaar die helemaal gek Is van water, als de sproeiers aan staan zit meneer er al in.

En het liefste met een nat pak nog ff door de modder heen om vervolgens in huis te gaan en op de bank te gaan slapen

Afbeelding


Afbeelding
Van staan wordt je moe dus hij gaat er bij liggen

Afbeelding
En als pup, tja dan zijn ze nog leuk

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Leuke/vreemde gewoontes hond & eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 03:37

Onze hond weet altijd MCdonalds te vinden, MCflurry 's, bug macs, smoothies, kipbuggets echt alles en altijd van de mac. Hoe die het doet ik weet het niet maar al van pup af aan weet hij alles te vinden.