Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 5 [ 113 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Werken en een hond

 
Profiel   

Hoi bokkers!

Ik werk in een diervoeders winkel waar ik natuurlijk heel veel klanten heb met een hond natuurlijk :')
Maar, ook heel veel jongere stellen met een hond. Ik woon sinds kort samen met mijn vriend. Hij gaat fulltime naar stage nu, en binnenkort afstuderen + werkt daar ook nog bij. Ik werk zelf ook.
Ik vraag me dan soms echt af, hoe doen die mensen dat dan met een hond? Werken die dan niet? Kunnen ze de hond mee nemen naar het werk?

Ik wil echt ontzettend graag een hond, dat is mijn grootste droom, maar bij ons kan het gewoon niet.. We werken allebei + wonen in een appartement.

Ik vroeg me af hoe de bokkers hier het doen met een hond? Zijn jullie veel thuis? Kunnen jullie de hond meenemen naar het werk? Zo ja, wat voor werk doen jullie? Of zit de hond veel thuis, gaat het naar een opvang oid?
Kortom, ik ben gewoon heel erg benieuwd hoe jullie het doen met een hond! :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-17 17:01 



 
Profiel   

Ik ben musicus, dus ben grootste gedeelte van de dag gewoon lekker thuis.
En als ik er niet ben kan mijn vriend, of mijn ouders voor de hondjes zorgen.

Heb hem ook wel eens meegenomen naar een concert :D En hij heeft zelfs in de kleedkamers van Orpheus in Apeldoorn gewacht toen ik een concert gaf hhaha. Dus zelfs meenemen met werk is mogelijk..

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-17 17:03 



 
Profiel   

Ik werk maar 2 dagen, maar dan gaat onze hond naar mijn vader. Ik wil niet dat ze de hele dag alleen zit.
Als dit niet had gekund had ik ook geen hond gewild.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-17 17:04 



 
Profiel   

Onze honden zijn sowieso samen dat vond ik belangrijk. Verder worden ze 2x overdag uitgelaten door een uitlaatservice en gaan ze vaak mee naar de paarden 's avonds. Totaal worden ze 5x tot 6x per dag uitgelaten.

Weekenden plannen we zo dat ze niet of amper alleen zijn.

Begin volgend jaar verhuizen we naar een boerderij met aardig wat land. Kunnen ze heel de dag kiezen of ze buiten of binnen willen zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-17 17:12 



 
Profiel   

Een volwassen hond die het gewoon is kan prima een aantal uren alleen zijn. Imo zijn veel asiels/fokkers erg overdreven bezig in hun eisen.

liever een hond bij iemand die 3 uur met hem wandeld en 8 uur werkt, dan iemand die de hele dag thuis zit en 10 minuten rondjes maakt.

Ook een appartement kan prima met een hond. Je zult ze misschien wat langer een trap op moeten dragen etc, maar een tuin is echt niet noodzakelijk voor een hond. Gewoon wat vaker het bos in.

Ook kan je een dagopvang regelen ( zeker jonge honden een goed idee ) of een hondenuitlaat die de hond tussen de middag even uitlaat.

Wel merk ik dat het makkelijker is met 2+ honden, dan een hond alleen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-17 17:12 



 
Profiel   

Op maandag werk ik 5 uur, dinsdag vrij, woensdag 8 uur (uitlaatservice), donderdag 8 uur (vriend thuis), vrijdag 4 uur.

En als de uitlaat vrij is gaat de hond meestal naar mijn zus of ik werk korter.
Helaas mag de hond niet mee naar kantoor(zou makkelijk kunnen maar als iedereen dit doet wordt het een zooitje :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-17 17:16 



 
Profiel   

Ik werk fulltime en breng mijn hond iedere dag naar mijn ouders. Die werken ook fulltime, maar beide wisseldiensten. Dus is er wel vaak iemand thuis.
En dan nog komt het voor dat ze wel eens 8 uur alleen moeten zitten. Maar dat is geen probleem.
Wel vind ik het fijner om haar dan naar mijn ouders te brengen zodat ze dan in ieder geval andere honden om zich heeft.
Wel hebben we haar geleerd dat ze ook alleen kan zijn zonder die andere honden ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-17 17:17 



 
Profiel   

Wij hebben er 2 en werken 32 plus 40 uur met 1 dag waarop we allebei vrij zijn. Mijn vriend begint 2 uur later dan ik en laat de honden 's ochtends goed uit, ik ben als eerste klaar en doe de middagwandeling.

In de avond zijn we eigenlijk altijd thuis of anders hooguit een uurtje weg.

Door omstandigheden ben ik afgelopen jaar thuis geweest, maar nu ik weer opbouw merken we geen verschil. Ze hebben een heerlijke bank om samen op te slapen, ze komen meer dan genoeg buiten en krijgen op tijd eten. Ze vinden het helemaal prima zo!


Laatst bijgewerkt door Wijslander op 16-11-17 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-17 17:17 



 
Profiel   

Ik werk 4 dagen thuis en 2 halve dagen buitenshuis. Die hond is bijna nooit alleen.
Soms als we naar vrienden gaan ofzo. Maar eigenlijk nooit langer dan 3 a 4 uurtjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-17 17:18 



 
Profiel   

Ik en mijn vriend studeren fulltime en werken erbij. Wij plannen altijd zo dat hond Max dagdeel alleen is. Tot nu toe lukt dat goed. Ik begin bijv vaak later en werk in de avond. Vriend begint vroeger en is s avonds thuis. Is de hond langer alleen dan gaat de hond naar mijn moeder :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-17 17:21 



 
Profiel   

ik werk vanuit huis, heb een kleine honden opvang. Meestal 4 honden tegelijk 2 van mijzelf en 2 opvang honden. Mijn eigen honden houdt ik max 4 uur alleen aan anders gaan ze naar een vriendin die op ze let.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-17 17:22 



 
Profiel   

Wij hadden vroeger thuis een hond en overdag was iedereen aan het werk, maar in de keukendeur naar de tuin zat een groot hondenluik. Hij deed zijn behoefte dan netjes in een speciaal gemaakte zandbak. Smorgens werd hij 30 min uitgelaten, tussen de middag een uur (er ging dan iemand naar huis voor de hond) na werk een uur en savonds nog een half uur a een uur. Dat was wel altijd een gedoe moet ik zeggen, maar hij heeft er niets van gekregen :D

Mijn vriend en ik willen ook heel graag een hond, maar dat gaat gewoon niet nu. Ik werk 40 uur op kantoor en heb nog paarden. Op de stal mag geen hond mee het terrein op dus de hond zou dan in de auto of thuis moeten blijven. Daarbij sporten wij 4 a 5 keer per week na werk en zijn we vaak weekenden weg. Als we heel goed zouden plannen dan kan het wel, maar het is niet handig en zou inhouden dat de hond vaak naar andere mensen toe zou moeten. En dat wil ik niet :) Wil niemand ermee lastig vallen en vind het voor de hond niet fijn.
Mijn vriend werkt trouwens vanuit huis, dus er is het grootste deel van de dag wel iemand thuis, alleen zou het dan inhouden dat mijn vriend eigenlijk bijna alle zorg op zich moet nemen omdat ik overdag op kantoor ben en de hond niet mee mag naar stal.. :(

Nog even wachten op onze boerderij :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-17 17:24 



 
Profiel   

StonedRomy schreef
Een volwassen hond die het gewoon is kan prima een aantal uren alleen zijn. Imo zijn veel asiels/fokkers erg overdreven bezig in hun eisen.

liever een hond bij iemand die 3 uur met hem wandeld en 8 uur werkt, dan iemand die de hele dag thuis zit en 10 minuten rondjes maakt.

Ook een appartement kan prima met een hond. Je zult ze misschien wat langer een trap op moeten dragen etc, maar een tuin is echt niet noodzakelijk voor een hond. Gewoon wat vaker het bos in.

Ook kan je een dagopvang regelen ( zeker jonge honden een goed idee ) of een hondenuitlaat die de hond tussen de middag even uitlaat.

Wel merk ik dat het makkelijker is met 2+ honden, dan een hond alleen.

Dat denk ik niet. Het is vaak zo dat mensen in hun enthousiasme veel te optimistisch zijn in hun tijdsberekening. Iemand die 8u werkt is gemakkelijk 10u van huis. Thuis zijn er nog klussen zoals koken en poetsen, er moeten boodschappen gedaan worden, etc. De geplande 3 uur wandelen wordt dan nogal eens ingekort, zeker in de winter. Dat weten ze in asiels en bij fokkers ook.
Een tuin is niet noodzakelijk, maar wel een groot voordeel, zowel voor de hond als voor de baas. Als je meerdere honden hebt en ze kunnen zowel binnen als buiten, dan is het minder erg als ze een poosje alleen moeten blijven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-17 17:25 



 
Profiel   

Ik heb het dan over de asiels en fokkers die eisen dat de hond maximaal 2 uur per dag alleen is, je kunt dus niet eens naar de bioscoop zonder een oppas te regelen volgens die regels.

Voor eerste hond kan ik het me nog voorstellen dat je iemand met 40 uur werken en kinderen minder snel een hond meegeeft... Maar iemand die al 20 jaar honden heeft weet echt wel hoeveel tijd een hond kost en heeft vaak een ritme in zijn gezin

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-17 17:30 



 
Profiel   

Ik heb zelf een dierenwinkel dus de hond gaat gezellig mee :D

Wat ik hier ook veel zie is dat het heel veel mensen echt niks uitmaakt dat de honden zo lang alleen zijn :( Zelfs pups die vanaf 8 weken oud 8 uur alleen in de bench zitten, met 10 weken oud een blafband om krijgen en die met 12 weken weer op marktplaats staan ;(

Als je echt fulltime werkt en je zou alleen tijd hebben in het weekend dan zie ik de meerwaarde van het hebben van een hond niet.
Maar er zijn zat mensen die het ontzettend goed geregeld hebben en hun vrije avonden en weekenden ook echt aan de honden besteden. En dan zie ik echt het probleem niet als je bijv. 2-3 dagen van 8 uur werkt waarbij de hond tussendoor een keer wordt uitgelaten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-17 17:37 



 
Profiel   

Ik werk niet dus de hond is zelden alleen thuis, paar ker per week maximaal een uurtje en dat is vrij ruim genomen. :)
Was het zo geweest dat ik wel werkte dan had ik of geen hond genomen of een oppas oid geregeld, tenzij de hond mee kon naar het werk.
StonedRomy schreef
liever een hond bij iemand die 3 uur met hem wandeld en 8 uur werkt, dan iemand die de hele dag thuis zit en 10 minuten rondjes maakt.

Ligt er natuurlijk ook aan wat voor hond het is, sommige honden zijn al tevreden met 3-4x daags 10 minuutjes wandelen en verder lekker in en om huis rommelen. :)
Ikzelf wandel meestal ook geen lange stukken maar neem de hond wel mee naar de dierenwinkel, op visite, beetje struinen door de buurt of de winkelstraat enzo.
Hier wordt hij mentaal lekker moe van en verder rommelen we in en om huis aan met spelen, kluiven, voerspelletjes, lekker knuffelen en speelt hij flink met 1 vd katten.
Heb er meestal geen kind aan, gewoon omdat hij mentaal al aardig wordt uitgedaagd zonder dat we veel doen.
Maar ik heb wel bewust gekeken naar wat voor type hond ik in huis nam, zo vielen types à la husky, border collie, (mechelse) herder, stafford al af ivm hun energiebehoefte en wilde ik eigenlijk een wat oudere herplaatser.
Het werd uiteindelijk een Shih Tzu van 10 maanden, lekker druk nog maar simpel te vermaken zegmaar en leuk om wat recreatief mee te sporten maar zo niet is het ook goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-17 17:42 



 
Profiel   

Ik ben zo'n ontaard hondenbaasje die de hond 5 dagen per week, 8 uur per dag alleen laat en in een appartement woont. Maar imo komen ze niets te kort :p

Ze lopen 's ochtends een uur, uit werk minimaal 1 tot 1.5 uur en in de avond nog weer een half uur. Zo krijgen ze minimaal 2.5 uur beweging op een dag. Verder zijn ze met z'n drieën en mogen ze overal in huis komen als we niet thuis zijn.

Bij ons is tijd echt kwaliteit. In de avonden gaan we niet echt weg, of ze gaan mee. Ze slapen s'nachts bij ons op bed(of waar ze dan maar zin in hebben) en weekenden wordt vooral aan de honden besteed.

Is dit de best mogelijke situatie voor ze? Waarschijnlijk niet, maar ik durf best te beweren dat ze het echt heel goed hebben.

Met een hond alleen zou ik het wel iets anders aanpakken trouwens. Hey zijn wel roedeldieren. Ik geloof alleen niet dat ik als mens daar ook altijd onderdeel van hoef te zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-17 17:52 



 
Profiel   

Ik werk zo'n 50 uur per week. Mijn twee honden wonen buiten het dagelijkse uitje om in de tuin en dat gaat prima. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-17 17:52 



 
Profiel   

Ik ben na een burn-out minder gaan werken waardoor de hond ineens ook een mogelijkheid werd. Mijn vriend werkt wel +/- 50 uur per week, dus de hond is echt ‘mijn verantwoordelijkheid’. Ik plan dan ook alles rondom onze hond.

Ik werk max 4,5 uur, en de zeldzame keer dat ik een hele dag werk gaat hij naar de oppas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-17 17:57 



 
Profiel   

Mijn man begint vroeg, ik begin laat (en hij is dus weer vroeg thuis), ik werk vaak thuis en in het ergste geval kunnen ze inderdaad mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-17 17:59 



 
Profiel   

Hier nog zo'n ontaarde baas :D

wij hebben een labrador van nu 1,5 jaar oud.

We werken beide, Ik ga 's morgens ruim 3 kwartier met hem lopen/bal gooien, vriend gaat s'morgens vroeg weg en is kwart over 4 thuis, dan gaat hij gelijk met hem naar het bos/wandelen.

De rest van de avond ligt ie voor pampus (ja de hond ook)

Hij zit dus de hele dag alleen, wel hebben wij de duidelijke afspraak gemaakt toen we voor een hond kozen om dan 's avonds niets meer zonder hond te ondernemen.
ik ben woensdags vrij en ook dan gaat de hond de hele dag mee, waar ik ook heen ga.
Winkelen, boodschappen, enz
we hebben een bestel auto op hem ingericht en daar blijft hij in als hij niet mee naar binnen mag.

ook de weekenden zijn voor de hond :D

afspraken waar onze hond niet mee naar toe kan plannen we op de dagen dat er overdag iemand thuis is geweest.

we hebben een camera in huis hangen en die arme hond die de hele dag alleen is doet niets anders dan slapen de hele dag :D

Het scheelt enorm dat het een heel makkelijke hond is die volmaakt tevreden is met zijn 2 keer per dag een flink eind lopen en zijn kleine plasrondje 's avonds.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-17 18:02 



 
Profiel   

ik werk full time, maar mijn hond kan op stal blijven- daar heeft ze het zoooo enorm naar haar zin!

Nog meer dan wanneer ik alleen maar thuis zou zijn (al zou ik dan voornamelijk op stal zijn :') )

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-17 18:04 



 
Profiel   

Ik werk 20 uur per week, m'n partner full time.. Als ik van huis ben de hele dag dan kan ze in en uitlopen met een halve hectare om te struinen... Prima te doen :_)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-17 18:08 



 
Profiel   

Zowel ikzelf als mijn vriend werken fulltime, en we hebben een wolfhond.
Op maandag gaat ze naar mijn moeder, op dinsdag mee naar het werk, op woensdag blijft ze een dag thuis in de kennel (en komt mijn schoonmoeder tussendoor voor 2-3 uurtjes), op donderdagvoormiddag blijft ze thuis met de poetsvrouw en van 12-18 gaat ze mee gaan werken, en op vrijdag gaat ze ook mee gaan werken.
Voor de rest gaat ze mee naar de paarden als ze niet bij mijn vriend kan blijven, gaan we iedere zondag minstens 10-15 km wandelen met vrienden (en hun honden), en gaan we over de middag een halfuurtje uit en savonds varieert het tussen wandelen, steppen, speuren,spelen, of gewoon lekker niks.

vroeger werkte ik maar 32 uur en zat ze dan in de kennel (woe-vrij, woe kwam schoonmoeder over de middag, donderdag voormiddag poetsvrouw, vrijdag wel een hele dag), maar met wat geplan konden we het beperken naar max 22 uur per week in de kennel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-17 18:17 



 
Profiel   

Om dezelfde reden als jij, TS, hebben wij ook sinds enkele jaren geen hond meer. Ik vind het doodzielig als zo'n beestje de hele dag alleen thuis moet zitten. Wij hadden wel altijd een hond toen ik nog veel thuis was (als ik er niet was, ging hij naar mijn ouders), maar sinds ik elke dag 5 tot 5,5 uur van huis ben vanwege werk wil ik het niet meer.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-17 18:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 5 [ 113 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen