Werken en een hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dierenfan
Berichten: 9611
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 09:39

xApple schreef:
Bo_Y schreef:
Ik werk 27 uur en mijn man 40.
Maandag werk ik 9 uur en gaat ze naar de opvang. De rest van de week werk ik 4,5 uur. Ze gaat soms mee, advocatenkantoor en anders is ze thuis en dan begin ik om 7.15 en gaat mijn man om 8.30 weg en is ze 3,5 uur alleen. Hier is max 4 uur alleen, moet het langer gaat ze mee of naar de opvang of naar mijn moeder..


Wat netjes opgelost.

Ik las net dat iemand het beter vond om de hele dag alleen te zijn en dan elke dag daarna het bos is dan niet alleen zijn en 4x per dag uitgelaten te worden maar daar ben ik het echt niet mee eens hoor.. Alsof al die uren alleen zitten, je rot vervelen, je behoeften ophouden en wachten opweegt tegen die 1 a 2 uurtjes het bos in. Nee mijn hond zou daar echt diep ongelukkig van worden. En inderdaad na het werk moet je nog het huishouden, boodschappen doen, verjaardagen, feestjes..

Ik begrijp echt wel dat mensen moeten werken (buitenshuis) maar regel dan goeie opvang.


Ik was diegene niet maar jaaaa de 4 oudste honden hier weet ik zeker dat liever 9 uur alleen zijn dan oppas. Hier voor en nadien als het licht is ook boswandeling en ze slapen nog als wij terug komen. Ze krijgen zoveel beweging aangeboden dat ze blij zijn met soms een slaap dag.
Daarnaast 2 vd 4 mensenschuw en 2 killers qua andere dieren. Het zou dus niet eens kunnen ;)
De 2 jongste (5 en 12 maanden) is ander verhaal maar die kunnen mee

kaatjemuts

Berichten: 2327
Geregistreerd: 15-07-07
Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 09:44

ik heb 2 kleine honden (speciaal voor gekozen, ik heb een slecht been en kan niet lang lopen). Ik werk 36 uur, jureer en rij wedstrijden. mijn honden gaan dan ook, als ik langer dan ong 4 uren weg ben, naar mijn vader. Ik breng ze er s'ochtends heen en haal ze s middags weer op. Dan gaan we naar de stal, waar ze heerlijk op de boerderij rond mogen rennen.
kon dit allemaal niet, dan zou ik waarschijnlijk iets van een uitlaatservice of een of andere creche/oppas brengen.
Ik zou in elk geval niet zonder honden kunnen.

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 09:59

Ik was die persoon en je hebt het een beetje uit zijn verband getrokken. Ik ken genoeg mensen die thuis zitten ( zonder medische reden ) en hun hond 3x per dag even een paar minuten de tuin in laten. Hond wordt dan op zondag even meegenomen naar het losloopgebied als het mooi weer is en dat is het.

opvang voor mijn honden is geen strak plan kan ik je vertellen... 1 van de 3 gaat nog wel eens mee met de hondenuitlaat, maar de andere 2 blijven lekker thuis. Tv staat aan en ze mogen overal in huis komen. Meestal liggen ze gewoon op de bank of op een bed als we terug komen.

Naast werktijd zijn ze echt nooit alleen. Iemand blijft dan thuis bij ze en nu het eerder donker is gaan ze toch al snel 3 uur naar het bos. Gewoon een lampje aan de halsband. Ze gaan veel mee in de auto, we ontdekken veel nieuwe plekken en doen veel aan mentale ontwikkeling.

Verder kun je lezen dat dit makkelijker is als je meer honden hebt, want dan zitten ze niet alleen. Hun behoefte ophouden doen ze ook 's nachts... Of ga je dan ook iedere 4,5 uur eruit om ze uit te laten?

Nee het is niet voor iedere hond geschikt, ook niet voor ieder ras... Maar zoals iemand al zei is een hond een roedel dier... Betekend voor mij niet dat ik daar altijd een onderdeel van moet uitmaken.

happyjoyce

Berichten: 4495
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Stuifzand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 10:04

Wij werken ook allebei fulltime (38 uur en 40 uur) en hebben een hond van nu 5 maanden.
Mijn man werkt in ploegen waardoor de hond de ene week heel weinig alleen is, maar de andere week wel wat langer. Ik ga dan om acht uur naar kantoor, kom tussen 12 en 13 uur een uur terug om hem uit te laten en mijn man is dan om 15 uur weer thuis.

We wonen vrijstaand met veel land en de paarden aan huis. De hond is altijd buiten als wij ook buiten zijn. Dus in ieder geval 's morgens en 's avonds een lange tijd. Daarnaast laten wij hem vaak twee keer per dag uit en hebben we een buurjongetje die een aantal keren per week 's middags nog met hem speelt als hij alleen is.

Als de pup wat ouder is en de tuin ingezaaid is willen we het zo maken dat hij overdag ook naar buiten kan als wij weg zijn.
Laatst bijgewerkt door happyjoyce op 17-11-17 10:09, in het totaal 1 keer bewerkt

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 10:06

Ik zeg ook dat mijn hond er dood ongelukkig van zou worden en ik denk met de mijne echt nog veel meer. Als het voor jouw honden wel werkt is dat prima toch.

En het ophouden van behoeften is overdag nogal anders lijkt me.. Overdag eet en drink je doorgaans een stuk meer dan eind van de avond en snachts waardoor je snachts veel minder die behoeften hebt.

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 10:06

Hier voorheen altijd 4 honden gehad. Hoewel wij beide een fulltime baan hebben, is dat goed te doen.
Manlief werkt ver van huis en gaat heel vroeg weg en is vroeg thuis. Ik werk vlakbij huis en ga later weg en ben later thuis. Ik kan ze ook gewoon tussen de middag uitlaten. Honden die de hele ochtend + middag alleen thuis zitten vind ik niks.
Ze zitten hier hooguit 3 uur achter elkaar "alleen" thuis. En natuurlijk hebben ze elkaar ook nog :)

Verder wandelen we veel. En ja, dat betekend eerder je bed uit. Maar dat doe je voor je hond.
Ze gaan ook vaak mee naar de paarden waar ze lekker los rond kunnen lopen en 1 ging ook altijd nog mee naar mijn werk.
Op een dag gaan ze 4 keer even snel naar buiten, 1 keer een lange wandeling en 1 keer rond keutelen bij de paarden.

Dus ondanks dat we beide fulltime werken, komen de honden hier helemaal niks tekort.

EdkingEnzo schreef:
Hoi bokkers!

Ik werk in een diervoeders winkel waar ik natuurlijk heel veel klanten heb met een hond natuurlijk :')
Maar, ook heel veel jongere stellen met een hond. Ik woon sinds kort samen met mijn vriend. Hij gaat fulltime naar stage nu, en binnenkort afstuderen + werkt daar ook nog bij. Ik werk zelf ook.
Ik vraag me dan soms echt af, hoe doen die mensen dat dan met een hond? Werken die dan niet? Kunnen ze de hond mee nemen naar het werk?

Ik wil echt ontzettend graag een hond, dat is mijn grootste droom, maar bij ons kan het gewoon niet.. We werken allebei + wonen in een appartement.

Ik vroeg me af hoe de bokkers hier het doen met een hond? Zijn jullie veel thuis? Kunnen jullie de hond meenemen naar het werk? Zo ja, wat voor werk doen jullie? Of zit de hond veel thuis, gaat het naar een opvang oid?
Kortom, ik ben gewoon heel erg benieuwd hoe jullie het doen met een hond! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 10:15

Ik vind het altijd wel grappig, op bokt lees je dat 9 van de 10 mensen. Altijd er voor zorgt dat hun honden weinig tot niet alleen zitten.

Maar in praktijk zie ik toch vaak tegenovergestelde...

Ik zou ook graag hele dagen bij mijn honden willen zijn. Maar ze kosten eenmaal geld. Dus ben druk bezig ermee om een diploma te halen, zodat er straks genoeg geld binnenkomt.

Sommige mensen snap ik ook niet. Werken niet ivm hun honden. Maar dan klagen, dat ze naar de da moeten :+

Hier ga ik overdag gewoon naar school. Voor de tijd worden, ze flink uitgelaten en na de tijd ook weer. En 's avonds ook weer. Schoolwerk probeer ik op school al af te krijgen.

En zaterdag draait het de hele dag om de mechels, want dan gaan we naar de club. En loopt pa een flink eind met de labrador.

Maar dagen dat ik thuis ben, slapen ze ook de hele dag door. Met uitzondering van de wintermaanden, staat achterdeur altijd open. Want behoeftes doen op een vast tijdstip ben ik geen voorstander van. Maar 1 hond gaat amper uit zichzelf naar buiten. Ligt het liefst de hele dag met zijn 4 poten in de lucht, te maffen. En dat voor een werkhond :+

Tierania_
Berichten: 4508
Geregistreerd: 29-11-05

Re: Werken en een hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 10:29

Ik bracht mijn hond altijd naar m'n moeder, maar we zijn nu verhuisd.
Gelukkig mag de hond mee naar kantoor :)
Heb ook maar een kleintje (chihuahua)

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78501
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 10:30

xApple schreef:
En het ophouden van behoeften is overdag nogal anders lijkt me.. Overdag eet en drink je doorgaans een stuk meer dan eind van de avond en snachts waardoor je snachts veel minder die behoeften hebt.


Ligt aan de hond denk ik. Hier een hond die alleen maar slaapt, en niet eet of drinkt als wij weg zijn.

MliesJarig
Berichten: 14150
Geregistreerd: 23-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 10:31

Tegenwoordig hebben mijn honden het niet meer zo slecht. Ben dagelijks wel weg, maar nooit lang. Als ik wel een hele dag weg moet regel ik oppas en gaan ze meestal naar m'n moeder.
Toen ik nog 40 uur in loondienst werkte was de hond wel veel alleen, maar er moet helaas ook geld verdiend worden. Als ik dan thuis was ging wel alle aandacht naar de hond en 's avonds sliep ze op de slaapkamer omdat ik dan ook nog alleen zielig vond. :+

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 10:32

Wij hebben pas honden aangeschaft toen ik halve dagen ging werken.
Meteen 2 tegelijk zodat ze nooit helemaal alleen zijn.
2 kleintjes in die tijd die met een hondenluik vrije toegang tot de tuin hadden.

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 10:40

Dana01 schreef:
Hier nog zo'n ontaarde baas :D

wij hebben een labrador van nu 1,5 jaar oud.

We werken beide, Ik ga 's morgens ruim 3 kwartier met hem lopen/bal gooien, vriend gaat s'morgens vroeg weg en is kwart over 4 thuis, dan gaat hij gelijk met hem naar het bos/wandelen.

De rest van de avond ligt ie voor pampus (ja de hond ook)

Hij zit dus de hele dag alleen, wel hebben wij de duidelijke afspraak gemaakt toen we voor een hond kozen om dan 's avonds niets meer zonder hond te ondernemen.
ik ben woensdags vrij en ook dan gaat de hond de hele dag mee, waar ik ook heen ga.
Winkelen, boodschappen, enz
we hebben een bestel auto op hem ingericht en daar blijft hij in als hij niet mee naar binnen mag.

ook de weekenden zijn voor de hond :D

afspraken waar onze hond niet mee naar toe kan plannen we op de dagen dat er overdag iemand thuis is geweest.

we hebben een camera in huis hangen en die arme hond die de hele dag alleen is doet niets anders dan slapen de hele dag :D

Het scheelt enorm dat het een heel makkelijke hond is die volmaakt tevreden is met zijn 2 keer per dag een flink eind lopen en zijn kleine plasrondje 's avonds.
juist top want een hond heeft een hoop slaap nodig anders krijg je ook problemen. Dus ik ben zeker er voor dat mensen werken zodat honden ook de rust krijgen die ze nodig hebben. Want niet alle honden pakken die als je thuis bent

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Werken en een hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 10:44

Ons laatst gekochte hondje is een jack russel.
Stond op marktplaats, pas 6 maanden oud. Wast te druk volgens de eigenaren.
Ja wat wil je jong diertje van dat ras.
Die ga je echt geen hele dag braaf houden zonder uitlaten/ spelen.

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 10:45

Wij hebben een bedrijf aan huis en ik werk zelf 28 uur ergens anders verdeeld over 5 dagen. De honden zitten bij ons max 3 uurtjes alleen en de meeste dagen helemaal niet. Toen wij nog ergens anders woonden en beiden 4 volle dagen werkten ging de hond mee met een uitlaatservice. Hele dagen je hond alleen thuislaten vind ik zelf echt geen optie

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 10:48

Ik heb een klein hondje, toen ik haar kocht werkte ik drie hele dagen. Zij was dan drie dagen bij mijn ouders. Sinds 2,5 jaar werk ik 2 hele dagen en 3 halve dagen. Op mijn hele werkdagen breng ik haar bij mijn moeder en op mijn halve werkdagen blijft ze gewoon thuis.Ik ga om 07.00 van huis en ben om 12.30 uur weer terug. Volgens mij ligt zij heerlijk te slapen als ik er niet ben.

Smiddags gaat ze mee naar de paarden en bijna overal waar ik naar toe ga behalve de supermarkt :)

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 10:55

Neonlight schreef:
xApple schreef:
En het ophouden van behoeften is overdag nogal anders lijkt me.. Overdag eet en drink je doorgaans een stuk meer dan eind van de avond en snachts waardoor je snachts veel minder die behoeften hebt.


Ligt aan de hond denk ik. Hier een hond die alleen maar slaapt, en niet eet of drinkt als wij weg zijn.


Nou inderdaad. Mijn hond eet en drinkt ook niet meer als ik wegga :') Ook als iets lekkers geef, laat hij het liggen en eet het pas op als ik terug
kom. Apart eigenlijk, waarom zouden ze dat doen?

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 10:58

Met een pup is het trouwens wel anders dan met volwassen honden. Tot ongeveer een jaar hebben onze honden ook nooit hele dagen alleen gezeten. Het is volgens mij gewoon onderdeel van het opgroeiproces dat ze ook leren dat je niet altijd en overal druk kan zijn, of aandacht kan krijgen. Een pup kan nog niet te lang zonder, dus die wordt gewoon voorzien in zijn behoeften.

Op de dagen dat ik thuis ben doen ze trouwens overdag echt niet meer dan als ik er niet ben. Wij hebben er wel eens een webcam op gehad en behalve veel slapen spelen ze ook regelmatig als we er niet zijn. Als ik thuiswerk doen ze echt niet anders.
2 van mijn 3 hondjes zijn ook wel een beetje einzelgangers hoor. Die zoeken regelmatig de rust van het alleen zijn, ook als we wel thuis zijn. Ik geloof gewoon echt niet dat zij het dan erg vinden dat we er niet zijn.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78501
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 11:02

Mijn hond is dus niet de enige die lekkere kauwtjes laat liggen tot we weer thuis zijn. Geen idee waarom ze dat doen. Maar sowieso eet mijn hond weinig snacks, veel blijft ie mee rondlopen en dan piepen en eet ie niet op. Ook 2 andere kluifjes zijn nu tot speeltjes gebombardeerd, al maanden. 8)7

Hond is vanmorgen haar kussen nog niet afgekomen, ook niet om me te begroeten toen ik beneden kwam. Manlief heeft haar om half 6 al eten gegeven, en dan is het nu slapen. Totdat de postbode net aan de deur stond en een pakketje gaf met daarin een nieuwe lange lijn. Op de een of andere manier weet ze dan ook dat dat voor haar is en nu loopt ze dus te piepen. Helaas voor haar worden er zo toch eerst boodschappen gedaan.

Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Werken en een hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 11:07

TS, wij hebben sinds 3 maanden een pup. Zij gaat sinds ze 10 weken oud is 3 dagen naar de dagopvang. Ze vindt het echt fantastisch. 1 dag gaat ze naar mijn schoonmoeder en de andere 3 dagen zijn we/ik thuis.

dierenfan
Berichten: 9611
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 11:11

Overigens een normale hond die goed in zijn vel zit slaapt altijd nog zeker 16 uur per dag. Ik heb er meer moeite mee om 9 uur alleen te laten dan dat hun er moeite mee hebben. Enkel de jongste 2 moeten "in beperking" ;) bij alleen zijn maar dat houd alsnog in 2 aan elkaar gekoppelde puprennen met water, knaagwerk, speelgoed, kussens en lol haha. Camera toezicht is er dan ook.

Net uur bos gehad met veel activiteit dat is als je er 6 hebt. Nu alles vies, moe en vol gedronken idd. Net voor ik weg ga laat ik plassen en klaar. Tis nu maar voor 3 uur maar kan gerust langer.

Ik laat nooit heel lang uit net voor ik weg ga. Dus bij heel vroeg werken ga ik max 20 minuten aangelijnd uit. Dan is het zo maar idd anders veel drinken dan is 9 uur te lang. Laatste ronde dus ook nooit enorm actief.
Werk ik laat op de dag dan s ochtends een hele lange actieve wandeling 2 uur voor ik weg moet ben ik dan terug en net voor ik weg ga even plassen ;) dan is 9 uur geen probleem

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 11:16

@neon: hier ook honden die hun kauw"botje" laten liggen tot ik thuis ben.

Ik werk full time en tot voor kort verbleven ze bij mijn moeder gedurende dag. Door gezondheidsproblemen van haar en dat de jongste de boel altijd op stelten zet, zitten ze nu een dagdeel "alleen" (ze zijn met 3) thuis en worden ze er 1x uitgelaten als ik weg ben (2 vd 3 willen dan niet eens buiten). Ik plan mijn avonden en vrije tijd rond hen, ga er nagenoeg elke avond nog minimaal een uurtje mee wandelen (loslopen) en/of ze gaan mee naar de paarden waar ze ook gewoon los kunnen en "achter" m"n paard aanhollen als ik nog wil rijden. In het weekend gaan we langere wqndelingen maken of gaan we mee buiten in de tuin (nog werk genoeg daar te doen en dan helpen ze met stokken aan te brengen :o )

Ik vind dit zelf niet langer ideaal, maar het is nu eenmaal zo. Ik hoop volgende zomer een hondenluik te kunnen installeren, want heb wel een grote tuin. Maar het is zoals iemand eerder al aangaf, het gaat er niet alleen om hoe lang je hond alleen is, maar ook om wat je met je hond doet. bv mijn tante is de hele dag thuis of sleept haar hond overal mee naar toe. Maar hond mag nooit ergens loslopen buiten bij mij in de tuin, zit de hele dag binnen of in de auto, want mijn tante is altijd druk bezig. Hondje is dolgelukkig als ik mijn tante dan toch eens kan overhalen om ze mee op wandeling te nemen (en de klitten uit haar vacht te halen).

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 11:17

Zo nou die 16 uur komt mijn hond écht niet aan. Ik heb een kinderopvang aan huis en hij is de hele dag met de kindjes bezig. Helemaal gek is hij op ze. Rennen, spelen, dollen, waken naast de bedjes..

Ik ben dus zon baas die 1x per week met hem naar het bos gaat en hij zich verder thuis vermaakt :D Maar moet zeggen dat hij savonds vaak ook echt bekaf is. Andere manier van energie kwijt raken en moe worden dan rennen met grote uitlaatrondes. Allebei niet verkeerd imo.

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Werken en een hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 11:19

@xapple: mijn jongste kan ook perfect de hele dag actief zijn, maar merk dat zij "gehoorzamer" en minder osntuimig is als ik haar op tijd verplicht te rusten. Het leek wel een hyperactief kind dat bleef vechten tegen de slaap...

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 11:20

ach en dat is ook juist de charme van al die verschillende honden toch? :)
2 van die van mij zouden een kinderopvang aan huis juist verschrikkelijk vinden. Die willen rust hebben en dan actief zijn met de baas. Maar contant gedoe... niets voor hun. Zo hebben ze allemaal wel wat :)

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 11:22

@petitparis: Ah gos nee dat moet je ook niet hebben.

Ik krijg ook heel vaak de vraag of die hond het wel leuk vindt al die kinderen. Maar hij is echt verliefd op ze. Pikt álles en zoekt ze de hele dag zelf op. Als hij écht moe is kan hij lekker naar buiten en slapen op de bank in de veranda. Of binnen op de hoge erkerbank. Dan mogen de kindjes er niet aankomen.