Werken en een hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Goof

Berichten: 28780
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 11:23

keona schreef:
juist top want een hond heeft een hoop slaap nodig anders krijg je ook problemen. Dus ik ben zeker er voor dat mensen werken zodat honden ook de rust krijgen die ze nodig hebben. Want niet alle honden pakken die als je thuis bent


Ik herken dit wel ja. Ik ben nu de laatste tijd dus meer thuis dan ik voorheen was en mijn hond drentelt de hele dag achter me aan als ik zit gaat ze aan mijn voeten liggen, maar zodra ik al naar de wc of keuken loopt staat ze op en loopt ze mee. Ze gunt zichzelf totaal geen rust. Heel irritant voor haar en ook voor mij.
Als ik er niet ben slaapt ze, omdat ze doof is hoort ze me niet binnen komen en vaak wordt ze pas wakker als ik echt al naast haar sta.

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 11:41

Mijn hond is een aantal jaren mee naar kantoor gegaan bij mijn vorige werk, kon ik lopend heen, in de pauze wandelen en weer terug wandelen. Was ideaal!
En een hond op kantoor is super goed.
Daarna ging hij doordeweeks naar mijn ouders of uitlaatservice. Maar sinds de uitlaatservice hem een keer is kwijt geraakt, durf ik dat niet meer zo goed. Het is een beagle, maar ik ben hem nog nooit kwijt geraakt..
Inmiddels is hij 10 en vindt hij de meeste jonge honden veel te druk.
Wandel s'ochtends een goed half uur los door het bos met hem, bij thuis komst weer, doordeweeks s avonds nooit alleen thuis, vriend werkt veel thuis en de uren dat hij dan alleen thuis is, ligt hij in de tuin. Grote tuin, geïsoleerd hondenhok, grote fatboy, veel schaduw en zonneplekjes, en het liefst ligt hij gewoon lang uit op de loungebank te chillen 8-) Hij krijgt dan altijd zo'n grote paardenvoerbal met wat brokken er in, dat vindt hij een geweldig ding! Hij doet nooit behoeftes in de tuin. In het weekend (en zomers ook s avonds) gaat hij mee buitenritten maken door het bos. Hij is in super conditie.
Als ik een dag thuis werk ligt hij 90% van de tijd te slapen.
Ik ben van mening dat menig hond meer gebaad is bij lekker kunnen rond snuffelen, los in het bos mentaal uitgedaagd worden en echte quality time, dan meerdere 10 min rondjes om snel te kunnen plassen/poepen.

Xanthippe

Berichten: 1723
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 11:42

Mijn vriend en ik werken allebei fulltime en onze border collie zit elke dag 9,5u alleen thuis, behalve de weken dat mijn vriend in de late shift staat, dan is dat ongeveer 3u.
Hier wordt elke morgen een halfuur stevig gewandeld, meteen na het werk ook een halfuur, 3 kwartier en laat op de avond net voor het slapen gaan nog is hetzelfde.
Wij zijn winter en zomer meerdere keren per avond buiten en dan is het spelletjestijd: met de bal gooien of denkspelletjes.
Onze hond is ook van het type dat zichzelf geen rust gunt en dus elke milimeter die ik beweeg, word ik gevolgd door een hondvormige schaduw. Overdag ligt hij dan ook heerlijk te slapen, eindelijk op zijn gemak.
We gaan ook meerdere keren per week naar een losloopwei waar hij fijn met andere honden kan spelen en 2x per week gaan we naar de hondenschool.
Maar ja hoor, hij is zo zielig, 9u per dag alleen thuis :(:)

Renee1991

Berichten: 5976
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Werken en een hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 11:51

Ik heb het geluk dat onze buurvrouw helemaal gek is van mijn hond.. Ze is afgekeurd om te werken en is dus eigenlijk altijd thuis. Ze hebben de sleutel, halen hem op wanneer ze daar zin in hebben en hij mag overal mee naartoe. Mijn hond is nooit meer alleen thuis eigenlijk. Maar ja, daar moet je dan net geluk mee hebben :+

EdkingEnzo

Berichten: 3473
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-17 11:53

Wat een leuke reacties weer! Bedankt! :D
Bij ons is de hond naar mijn ouders brengen helaas geen optie. Misschien naar mijn schoonouders, maar denk niet dat die er nu op zitten te wachten. Daarbij wonen wij nu op 3 hoog, zonder lift. Dus 6 trappen, met een puppy zindelijk maken wordt dan lastig denk ik.
Ik werk 32 uur, begin door de weeks om 9 uur tot 6, de woensdag van 10 tot 7 en de zaterdag van 8 tot 5.
Mijn vriend gaat om half 8 de deur uit (elke dag) en is half 6 thuis. De zaterdag werkt hij nu ook nog, maar gaat hij mee stoppen. Hij gaat over een half jaar afstuderen dus dan kan het sowieso nog niet (dan krijgen we echt ruzie := )
Wie weet, als hij een baan heeft over een jaar. Hij vind dat we het nu ook niet kunnen betalen.

Ook ben ik zelf van mening, als je een hond hebt, hij niet 4 dagen (die dagen dat ik werk) naar de opvang moet.. Daarvoor heb ik geen hond. Dus ik denk, dat er bij ons alleen een hond komt, als hij mee zou kunnen naar het werk, of als onze tijden beter op elkaar afgestemd kunnen worden zodat de hond niet te lang alleen zit.

Lastig lastig. Ik wil het zo graag.. Maar ik ben het wel met mijn vriend eens dat het nu nog niet kan. Even geduld nog maar dan :)

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 11:56

Xanthippe schreef:
Mijn vriend en ik werken allebei fulltime en onze border collie zit elke dag 9,5u alleen thuis, behalve de weken dat mijn vriend in de late shift staat, dan is dat ongeveer 3u.
Hier wordt elke morgen een halfuur stevig gewandeld, meteen na het werk ook een halfuur, 3 kwartier en laat op de avond net voor het slapen gaan nog is hetzelfde.
Wij zijn winter en zomer meerdere keren per avond buiten en dan is het spelletjestijd: met de bal gooien of denkspelletjes.
Onze hond is ook van het type dat zichzelf geen rust gunt en dus elke milimeter die ik beweeg, word ik gevolgd door een hondvormige schaduw. Overdag ligt hij dan ook heerlijk te slapen, eindelijk op zijn gemak.
We gaan ook meerdere keren per week naar een losloopwei waar hij fijn met andere honden kan spelen en 2x per week gaan we naar de hondenschool.
Maar ja hoor, hij is zo zielig, 9u per dag alleen thuis :(:)

Doet dat volgen geen alarmbelletje rinkelen? Wij hebben regelmatig opvanghonden in huis. De eerste dagen doen ze dat overal volgen allemaal, daarna neemt dat gedrag af naarmate ze meer op hun gemak zijn.

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 12:01

Sclimpre schreef:
Xanthippe schreef:
Mijn vriend en ik werken allebei fulltime en onze border collie zit elke dag 9,5u alleen thuis, behalve de weken dat mijn vriend in de late shift staat, dan is dat ongeveer 3u.
Hier wordt elke morgen een halfuur stevig gewandeld, meteen na het werk ook een halfuur, 3 kwartier en laat op de avond net voor het slapen gaan nog is hetzelfde.
Wij zijn winter en zomer meerdere keren per avond buiten en dan is het spelletjestijd: met de bal gooien of denkspelletjes.
Onze hond is ook van het type dat zichzelf geen rust gunt en dus elke milimeter die ik beweeg, word ik gevolgd door een hondvormige schaduw. Overdag ligt hij dan ook heerlijk te slapen, eindelijk op zijn gemak.
We gaan ook meerdere keren per week naar een losloopwei waar hij fijn met andere honden kan spelen en 2x per week gaan we naar de hondenschool.
Maar ja hoor, hij is zo zielig, 9u per dag alleen thuis :(:)

Doet dat volgen geen alarmbelletje rinkelen? Wij hebben regelmatig opvanghonden in huis. De eerste dagen doen ze dat overal volgen allemaal, daarna neemt dat gedrag af naarmate ze meer op hun gemak zijn.

Toch verschilt dat erg per karakter van de hond

Xanthippe

Berichten: 1723
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 12:10

Sclimpre schreef:
Doet dat volgen geen alarmbelletje rinkelen? Wij hebben regelmatig opvanghonden in huis. De eerste dagen doen ze dat overal volgen allemaal, daarna neemt dat gedrag af naarmate ze meer op hun gemak zijn.


Nee hoor, want dat doet hij buiten, terwijl we ermee bezig zijn, ook.
Ook op wandeling is hij nooit echt ver uit de buurt en komt hij regelmatig checken of we er écht nog wel zijn, 't is gewoon zo'n knuffelkont en wilt overal bij zijn en alles gezien hebben.

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Werken en een hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 12:35

Interessant topic, leuk om te lezen hoe men dit op verschillende manieren oplost.

Wij willen ook erg graag een hond. Of twee, daar zijn we nog niet over uit.
Wij werken allebei full time dus zijn doordeweeks wel veel weg. Ik zou de hond wel mee kunnen nemen naar werk en tussendoor wandelen.
De hond zou thuis niet binnen hoeven te zitten als we weg zijn. We hebben een grote achtertuin en kunnen het zo maken dat er een schuilhok onder het huis is (schaduw en droog bij regen).
Sowieso willen we geen pup maar halen we iets bij een opvang of de RSPCA als het doorgaat.
De grote vraag is nu 1 of 2. Een is makkelijker mee te nemen maar twee hebben het samen leuker als we niet thuis zijn lijkt mij. Lastig....

_suus19_

Berichten: 1721
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Ter Aar

Re: Werken en een hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 12:52

Leuk topic. Mooi om te zien hoe iedereen het verschillend oplost en er anders over denkt.

Bij een hond in een bench vind ik 8 uur alleen laten ook wel erg lang. Maar wat nou als je een klein hondje hebt die gewoon los door de woonkamer kan lopen bv als je weg bent? Dan zou ik niet het gevoel hebben dat de hond alleen maar ligt te wachten tot baas thuis komt. Qua behoeftes is het een ander verhaal natuurlijk, dat zal getrained moeten worden en zal per hond verschillen. Maar een kleintje zou prima zelf door een luikje naar buiten kunnen of op een kattenbak oid.

Heeft een hond ook iets aan katten als gezelschap?

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Werken en een hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 13:13

Ligt aan de hond denk ik suus. onze ene hond is stapelgek op de kat. Dat zijn echt twee tortelduifjes/partners in crime. Die zoeken elkaar op om te racen, spelen, of samen in een mand te slapen. Ons oude hondje moet er niet teveel van hebben though.. die vindt de kat maar een brutaal en ongemanierd monster geloof ik

Unbeatable
Berichten: 589
Geregistreerd: 13-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 13:21

Ik werk in de zorg en mijn vriend in de horeca, allebei onregelmatig dus. Meestal werken we langs elkaar en is de hond dus nooit alleen. Als het wel voorkomt dat we beide aan het werk zijn, dan gaat hij met de uitlaatservice mee. In de weekenden als we beide bijvoorbeeld avonddienst hebben dan gaat de hond bij mijn moeder spelen. Goed te doen zo, maar als we beide 9-5 hadden gewerkt en we waren hele dagen weg had ik er ook nooit een genomen.

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 13:24

Mijn hond is dikke vriendjes met 1 vd katten. :j
Overigens heb ik geen kattenluik oid omdat ik heel veel thuis ben en 1 van mijn katten anders ontsnapt en de tuin uit gaat, die heeft huisarrest tot ik de omheining op orde heb.

bruintje123 schreef:
Ons laatst gekochte hondje is een jack russel.
Stond op marktplaats, pas 6 maanden oud. Wast te druk volgens de eigenaren.
Ja wat wil je jong diertje van dat ras.
Die ga je echt geen hele dag braaf houden zonder uitlaten/ spelen.

Die van mij (10 maanden oud) zou vals zijn, enige wat eraan mankeert is dat hij nooit begrenst is.
Heb hem nu 22 dagen, heb de eerste 14-16 dagen bloed, zweet en tranen erin gestoken qua bijsturen, begrenzen en corrigeren en we zijn er nog lang niet maar hij weet inmiddels heel goed dat nee ook echt nee is en dat als hij niet luistert er consequenties tegenover staan. :)
Mooie is dat ik nu zie dat hij meer rust in zijn koppie heeft terwijl ik niet gek veel met hem doe, ik wandel 3-4x daags 10-20 minuten en verder doen we gehoorzaamheidsoefeningen, heeft hij bijna onbeperkt kluifwerk en mag hij spelen en in en rond huis rommelen.
Moet hem wel nog bijsturen in het spelen met zijn kattenvriendin, hij is soms zo enthousiast dat hij over haar heen dendert en dat vindt zij niet grappig, maar hij reageert ook niet voldoende op haar correcties waardoor zij soms pislink wordt en hij erom heen staat te stuiteren. *\%/*

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 13:28

Ik heb een pup gekocht/geadopteerd zodra ik op mezelf ging wonen. Ze was 12 weken toen ze bij mij kwam en ik werkte toen 4 á 5 dagen in de week van 9 tot 6.
Mijn opa en oma hebben haar elke dag opgehaald en uitgelaten, ze was dus maximaal 2 uurtjes alleen thuis. Prima, en zo heeft ze goed geleerd alleen te blijven.

Daarna kreeg ik een baan waardoor ze mee kon, tussendoor even snel uitlaten en op 5 minuten van huis waardoor ze bij nood altijd opgehaald of weggebracht kon worden.

Inmiddels ben ik gaan samen wonen en heb een andere baan waardoor ik langer weg ben (van 8 tot 7) gelukkig is mijn vriend kok dus die begint op zn vroegst om 12 uur, smiddags komt mijn schoonmoeder of zwager als het nodig is, en om 7 uur maken we een grote wandeling.

Vrije dagen gaat ze mee naar de paarden en we maken lange strand/boswandelingen als het nog licht is.

Hond gaat dus minimaal 4x per dag uit, rondes van minimaal 20 minuten. Als ik het zelf doe minimaal 1 uur.

We willen het liefst volgend jaar wel kijken voor een hond erbij, als maatje voor de eerste.

* edit, nu in de wintermaanden is hond eigenlijk maar 1 x per week alleen thuis.

silversomali

Berichten: 758
Geregistreerd: 21-09-10
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 13:47

Hier ook fulltime werk en 3 honden thuis. Helaas geen ouders die op willen passen. En zou ze daar eerlijk gezegd ook niet op mee willen zadelen.

Ik heb een tijdje een oppas gehad voor 3 dagen waar ze dan de hele dag bleven, maar 1 van mijn honden heeft lichte epilepsie en had toen veel vaker toevallen dan nu ze alleen thuis zijn. Ik wandel 's ochtends met ze en begin wat later, mijn man begint vroeg en die is dus ook wat vroeger thuis. Ze zijn ongeveer 8 uur alleen. Het zijn windhonden en die liggen echt mega te tukken overdag. Soms werkt mijn vriend thuis en dan liggen ze ook alleen maar te slapen. Ik wil wel proberen volgend jaar 4 dagen te gaan werken, zodat ik wat meer thuis ben.

Overigens zag ik laatst een uitlaatservice die de honden op de parkeerplaats gewoon uit de auto liet springen terwijl er auto's reden en aan het einde gewoon een N-weg loopt (80km/h). Dat vond ik best shocking..

Bo_Y

Berichten: 4560
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 13:53

xApple schreef:
Bo_Y schreef:
Ik werk 27 uur en mijn man 40.
Maandag werk ik 9 uur en gaat ze naar de opvang. De rest van de week werk ik 4,5 uur. Ze gaat soms mee, advocatenkantoor en anders is ze thuis en dan begin ik om 7.15 en gaat mijn man om 8.30 weg en is ze 3,5 uur alleen. Hier is max 4 uur alleen, moet het langer gaat ze mee of naar de opvang of naar mijn moeder..


Wat netjes opgelost.

Ik las net dat iemand het beter vond om de hele dag alleen te zijn en dan elke dag daarna het bos is dan niet alleen zijn en 4x per dag uitgelaten te worden maar daar ben ik het echt niet mee eens hoor.. Alsof al die uren alleen zitten, je rot vervelen, je behoeften ophouden en wachten opweegt tegen die 1 a 2 uurtjes het bos in. Nee mijn hond zou daar echt diep ongelukkig van worden. En inderdaad na het werk moet je nog het huishouden, boodschappen doen, verjaardagen, feestjes..

Ik begrijp echt wel dat mensen moeten werken (buitenshuis) maar regel dan goeie opvang.


Hangt ook van je hond af.
Ik heb een jonge stabij dus die heeft andere behoeften dan de 14 jaar oude goldie van mijn ouders. Saar wordt diep ongelukkig van lang en vaak alleen en de goldie van mijn moeder boeit het niets

Bhriseis

Berichten: 6869
Geregistreerd: 22-08-11

Re: Werken en een hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 13:58

Ik werk fulltime maar haast altijd van huis uit. Onze nu zeven maand oude pup is dus haast altijd bij me. In het weekend nemen we hem ook gewoon mee als we ergens heen gaan, met de wagen of met de trein. Als ik 's avonds ga sporten is mijn vriend thuis, en als ik naar het archief ga, plan ik het zo dat hij niet langer dan vijf uur alleen thuis is (met de kat als gezelschap), en we onze lange avondwandeling 's middags hebben gemaakt in plaats van 's avonds. Momenteel is hij gemiddeld eens per week 3 uur alleen.

Moet ik echt een hele dag weg en kan hij niet mee, dan komt mijn moeder puppysitten.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Werken en een hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 14:11

Ik werk ook 40 uur in de week heb 2 honden. Een mechelse herder en een chihuahua en het gaat nu prima. Sochtends gaan ze een flink eind mee wandelen of fietsen voor ik ga werken. Om 12 uur in mijn pauze gaan ze mee naar het bos, en als ik thuis kom om 5 uur mogen ze weer mee.. Daarnaast train ik nog 3 dagen in de week met de herder en gaan ze mee naar stal als ik ga rijden. Overdag ligt mijn chihuahua te slapen in mijn bed haha en mijn herder ligt in haar kennel buiten. Mijn leven is ook ingericht naar de honden.

_Alarm_wlkp

Berichten: 2507
Geregistreerd: 14-04-09

Re: Werken en een hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 14:23

Ik ben voor langere periode thuis geweest door medische en psychische problemen.
Wanneer ik langer weg was dan deed mijn vader de honden.
Vanaf volgend jaar ga ik terug opbouwen met werken en wanneer ik fulltime draai zitten de honden in de kennel (is nu ook al).
Maar daar komt nog een grote buitenren aan zodat ze zelf kunnen doen en laten wat ze willen.

Er word wel fanatiek mee gewandeld en IPO sport getraind.
Ook komen ze binnen, dus komen niets te kort.

madeliefw

Berichten: 2666
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Werken en een hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 14:31

Hier ook al heel lang de wens gehad een hond te nemen maar nooit gedaan omdat we beiden op dezelfde tijden fulltime werkten. Totdat ik een kindje kreeg en daardoor minder ben gaan werken, 3 dagen. In eerste instantie werkte ik dichtbij huis en kon ik onze hond die we toen aan hebben geschaft tussen de middag uitlaten of eens wat eerder weg bijvoorbeeld om thuis te werken. Daarna een andere baan gekregen, wat verder weg. Ons buurmeisje kan meestal de hond uitlaten voor of na haar school. Maar als ze een keer niet kan is dat geen ramp, de hond kan behoefte gelukkig ophouden. Wel zorgen we dat we voor of na het werk lekker met haar gaan fietsen en wandelen. En op de vier vrije dagen ook veel aandacht aan haar besteden (lange wandelingen, trainingen, bos etc). Nu ik zwangerschapsverlof heb en de hele dag thuis ben, merk ik dat de hond het meeste deel van haar tijd op haar plekje onderaan de trap ligt en dus niet eens bij mij in de buurt ligt. Die drie dagen dat ze alleen was toen ik nog werkte, zal ze dit ook wel doen.

BertBaley

Berichten: 6824
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: 's-Gravenzande , Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 14:37

Wij werken ook full time (ik 45 uur en vriend 50+) en ons hondje gaat 2 dagen naar mijn moeder, 1 dag naar mijn schoonmoeder en 1 dag naar mijn oma, de overige dag gaat ze met mijn vriend mee naar kantoor of bij mij (beiden familiebedrijf) als dit niet zo had gekund had ik het nooit gedaan/kunnen doen.
Snap dat dit ook niet voor iedereen mogelijk is.

Thenexttry

Berichten: 1285
Geregistreerd: 24-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 14:40

Ik heb sinds een half jaar een herder uit het asiel gehaald. Ik ben eigenaar nr 6 het asiel niet meeerekend en hij is vorige week 5 geworden.

Op het moment dat ik hem ging halen werkte ik fulltime was 9 uur p.d op mijn werk en dan nog soms file

Ik ging sochtends minimaal 1,5 a 2 uur met hem weg als het lukte ging ik in Mn pauze heen en weer maar dat ging vrijwel niet. En gelijk na mijn werk ging hij mee naar de paarden +- 2 a 3 uur dan ging ik eten en gingen we nog minimaal 2 uur in het park lopen.

Dit was meestal af en toe is het gebeurd dat het minder was dit als ik of mij versliep of als ik echt heel moe was of een afspraak had.

Van het alleen zitten heeft hij voor zover ik of buren hebben gemerkt geen last gehad. Maar zorgde ook wel voor voldoende uitdaging.

Nu even niet aan het werk dus dan slapen we samen wel eens smiddags haha

Stripe000
Berichten: 585
Geregistreerd: 02-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 14:44

Wij hebben twee honden, 1 Maltezer van bijna 11 en een labradoodle van bijna 2.
Ik werk drie dagen, mijn man fulltime waarvan 1 dag thuis.
Rest twee dagen dat ze alleen zijn van 8.30-14.30, dan komen de kids uit school en worden ze uitgelaten.

Op de twee dagen dat ze alleen zijn gaat de labradoodle mee met uitlaatservice, gerund door een vriendin van me en absoluut vertrouwd.
Hij is dan weg van 9.30- 13.30.
Lekker spelen met andere honden.

Onze Maltezer gaat niet mee, die heeft daar echt geen behoefte aan, ze slaapt bijna heel de dag.
Dat doet ze ook als we thuis zijn.

Met de labradoodle wordt heel veel, lang en ver gewandeld, elke dag.
De Maltezer heeft voldoende aan wat korte rondjes.
Moet er wel bij zeggen dat ze voor haar leeftijd al behoorlijk versleten is ( voormalig fokteefje puppyfabriek )

Het is dus erg verschillend wat de behoeftes zijn per hond.

Als ik de uitlaatservice niet had gehad dan was de labradoodle ( ook herplaatser) er niet gekomen.

Ik vind twee dagen alleen van 8.30-14.30 zelf gewoon te lang, maar dat is persoonlijk.
Ik zou dan niet rustig op mijn werk zitten

blondies
Berichten: 682
Geregistreerd: 21-03-09

Re: Werken en een hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 15:09

Die van ons zit standaard elke week (buiten verlof natuurlijk) drie dagen 5uurtjes alleen en één dag 2x3,5u (dan ben ik tussendemiddag thuis voor lunch en wandelen).
Ik weet zeker dat hij nog veel langer alleen kan zijn want meestal komt hij met kleine oogjes uit zijn nachthokje, huppelt naar binnen en gaat verder slapen op de mat.

Soms denk ik ook dat wij als baas altijd maar het gevoel hebben dat de hond de hele dag entertainment nodig heeft en actie.
Wij hebben een werkhond en ik merk dat hij rustiger/stabieler is als hij het gewone weekritme met genoeg tijd alleen heeft dan wanneer het in vakanties de hele week feest is.
Honden hebben ook rust nodig en dat vergeten we soms.

anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 15:13

Palmera schreef:
Ik werk zo'n 50 uur per week. Mijn twee honden wonen buiten het dagelijkse uitje om in de tuin en dat gaat prima. :)

gaan die daar niet zitten blaffen dan/ I.v.m. mogelijke burenoverlast?