Werken en een hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 15:48

Hier een stukje verderop wonen ook mensen die de honden overdag buiten zetten maar mijn hemel.. Die blaffen echt zó veel.. Ik werk thuis en die honden hoor ik echt úren blaffen op een dag. Super vervelend voor hun naaste buren.

blondies
Berichten: 682
Geregistreerd: 21-03-09

Re: Werken en een hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 15:53

Mijn hond is ook buiten als we weg zijn. Laatst kreeg ik van twee verontruste buren berichtjes dat de hond aan het piepen was en dat ze zich zorgen maken omdat ze hem normaal noooooit horen. Was wel fijn dat het dus opvalt als hij lawaai maakt en niet als hij stil is haha. Hij was aan de diarree en bevuilt zijn eigen plek niet, arme jongen. Gelukkig kon mijn vriend hem gauw uit zijn lijden verlossen!

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 16:11

_suus19_, ja en nee.

Hond 1 is bff met de kat. Die slapen samen, spelen samen en spannen samen tegen hond 2 :')
Hond 2 is te druk voor kat en die tolereren elkaar maar zijn geen vriendjes.

Ligt dus heel sterk aan de hond en de kat.

Ethelate

Berichten: 21123
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 16:17

xApple schreef:
Hier een stukje verderop wonen ook mensen die de honden overdag buiten zetten maar mijn hemel.. Die blaffen echt zó veel.. Ik werk thuis en die honden hoor ik echt úren blaffen op een dag. Super vervelend voor hun naaste buren.

Wij zijn van de zomer verhuisd en heb de buren meteen laten weten dat mocht er overlast zijn, ze mij moeten bellen.
Maar ze horen hem zelden en als de buurman hem ziet rent hij naar binnen om een plekje worst te pakken, dus nee, zij ervaren geen overlast. Anders zou ik ook zeker naar een andere oplossing zoeken.

Xanthippe

Berichten: 1723
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Re: Werken en een hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 16:22

Hier klagen de buren ook nooit, zij vroegen na een jaar of onze hond nog steeds binnen in zijn bench sliep, terwijl zijn buitenhok al lang klaar was :D
Zijn hok buiten staat trouwens gewoon open, het is een ren van 6x3 met een binnenhok, gestapelde (vastgemaakte) palletten om van de grond te kunnen liggen en voor de rest heeft hij ook heel de tuin ter zijner beschikking.
Hij zou eigenlijk als waakhond moeten dienen, maar ik vermoed sterk dat hij potentiële inbrekers gewoon hartelijk gaat begroeten.

Palmera

Berichten: 9466
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 23:02

anjali schreef:
Palmera schreef:
Ik werk zo'n 50 uur per week. Mijn twee honden wonen buiten het dagelijkse uitje om in de tuin en dat gaat prima. :)

gaan die daar niet zitten blaffen dan/ I.v.m. mogelijke burenoverlast?

Nee. :) Ze blaffen als dat nodig is. Als er bijvoorbeeld onbekend volk de oprit opkomt.

En heel af en toe eens tijdens het spelen. Maar dat is zelden en een paar korte blafjes.
Verder hebben de buren aan beide kanten ook honden. We informeren regelmatig bij elkaar of er geen overlast is, zodoende weten we allemaal dat een eventueel blafprobleem bespreekbaar is en daar dan dus ook wat aan gedaan kan worden.

Blaffen is uitstekend af te leren. :)

Sammyoo

Berichten: 4758
Geregistreerd: 31-12-05

Re: Werken en een hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 23:09

Toen ik jonger was had ik een partner met avonddiensten. Later kinderen die in pauze en na schooltijd met oppas thuis waren. Nu een volwassen kind zonder werk buitenshuis thuis. Het heeft zich eigenlijk altijd vanzelf opgelost.

0091

Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Re: Werken en een hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 23:11

Vriendlief werkt 40 uur en ik ongeveer 36. Maar ik heb een honden uitlaatservice en mijn hond mag dus gewoon mee. :=

Ik heb wel veel klanten waarvan de hond 2/3 dagen alleen thuis is. Die honden gaan op die dagen met mij mee.

EdkingEnzo

Berichten: 3473
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-17 18:42

Paulina schreef:
Vriendlief werkt 40 uur en ik ongeveer 36. Maar ik heb een honden uitlaatservice en mijn hond mag dus gewoon mee. :=

Ik heb wel veel klanten waarvan de hond 2/3 dagen alleen thuis is. Die honden gaan op die dagen met mij mee.


Een honden uitlaatservice hebben lijkt mij ook zo enorm leuk!! :D Maar er zijn er al zo veel hier in deze omgeving.

Emmaa

Berichten: 4384
Geregistreerd: 10-04-05

Re: Werken en een hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 16:11

Wij werken beiden maar op de dagen dat ze langer dan 4 uur alleen is gaat ze mee met de uitlaatservice. Vindt ze fantastisch overigens! :D Is zo'n 2x/3x per week.

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Werken en een hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 21:57

Mijn vriend werkt 40 uur, ik 32. De honden gaan met hem mee naar kantoor. Ik doe 's avonds of een lange wandeling of we gaan samen sporten. Één dag midden in de week ben ik vrij, mede voor de honden zodat ze middenin de week ook een goed actieve dag hebben.
Voordat we samenwoonden had ik een oppas waar ze heen gingen. Ik vind wel, als ik een dag niet thuis ben geweest dat de avond echt aan de honden gewijd moet zijn. Dus mee naar stal en lekker een lange ronde.

Shenavallie
Berichten: 11582
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 10:37

Van de week kregen wij de vraag van een kennisje of wij tijdelijk op één van haar honden konden passen, nu haar relatie over is en zij tijdelijk ergens logeert waar twee honden niet mogelijk is. Ik had het zo graag voor haar gedaan, maar ik ben sowieso 5 dagen in de week 6 uur van huis, mijn zoon zit fulltime op school, mijn man heeft 5-ploegendienst, mijn ouders hebben zelf al twee honden en zijn lichamelijk niet meer 100%, mijn broer heeft 3-ploegendienst.... kortom: ik heb met moeite 'nee' moeten zeggen. -O- Helaas mogen we geen huisdieren mee naar het werk, anders had ik het zéker willen doen, maar dit vind ik gewoon niet eerlijk naar de hond toe.

pateeke
Berichten: 2226
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 10:56

Ik heb er twee. Tot voor kort werkte ik telkens 2 halve dagen (die regelmatig uitliepen) en 2 volledige dagen buitenshuis. Een van mijn honden ging mee naar mijn werk, de andere bleef thuis. De halve dagen zat hij minimaal 6u alleen, de volledige dagen zat hij minimaal 11u alleen thuis. Vaak was dat dus wel langer. Als ik thuis kwam, maakte ik altijd tijd om met hem te gaan wandelen, naar de hondenschool te gaan, ... en de dagen dat ik thuis was gingen we dan langer wandelen oid. Dit lukte maar was niet ideaal.
Nu werk ik meer van thuis uit en zit hij veel minder alleen. Mijn andere hond kan nu ook niet altijd mee naar mijn werk en blijft dan soms ook bij hem als ik buitenshuis ga werken.