Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 56 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wat nu met pup?! (“Alleen” zijn)

 
Profiel   

Hallo,

Wij hebben sinds eind september een puppy, hartstikke leuk beest.

Maar het probleem is dus dat ze gaat janken als we weg gaan, niet meteen en als we terug komen is ze ook altijd stil en ligt ze gewoon te slapen.

Maar blijkbaar jankt ze dus wel want de buurman klaagt er over, die wordt er knettergek van zegt hij. Buurvrouw aan de andere kant heb ik er nog niet over gehoord trouwens maar dat zegt niks natuurlijk, de buren van de buren horen niks want die heb ik geappt of ze er last van hebben.

Ze is niet echt alleen daar we nog een andere hond hebben (die trouwens prima alleen kan zijn) Ook werk ik op dit moment niet en ben dus ook nooit lang van huis. Mijn man werkt vanuit huis en is dus ook vaak thuis, behalve als hij op afspraken is. Daarnaast gaan ze ook mee als ze mee kunnen maar dat is niet altijd mogelijk. Of te wel ze is eigenlijk nooit alleen (andere hond) of laten we zeggen max 2 uurtjes op een dag (alle uitstapjes die ik maak samen, kind wegbrengen, boodschapje doen) maar denk dat we dat niet eens redden.

Maar goed, ik weet nu dus pas dat er blijkbaar een probleem is, maar nu dus nog oplossen. De buurman opperde een blafband maar daar vind ik haar te jong voor en ik wil het toch eerst anders proberen. Maar hoe?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 10:20 



 

Pup de bench aanleren? Een rustig plekje in huis zoeken en zo steeds langere periodes uitbreiden.

Onze hond is heel waaks en blaft ook, behalve als ze in de bench zit. De buren hebben aangegeven hoeveel ze blaft, dus zit ze in de bench als we langere tijd weg zijn. Werkt goed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 10:25 



 
Profiel   

Ik zou er toch mee gaan oefenen om haar vaker alleen te laten, om haar toch te laten wennen aan het alleen zijn. Heb mijn hond toen ze pup was ook overal mee naar toe genomen en ze was altijd bij mij, met als gevolg toen ik ander werk kreeg (waar ze niet mee naar toe kon) ze de boel ging verbouwen.

Dus ik wou dat ik dat bij haar ook eerder had geweten.

Je hebt verschillende blafbanden, ook blafbanden met piepjes en trillingen. Je hebt ook nog verschillende kastjes die een hele hoge frequentie afgeven of een vies luchtje als ze gaan blaffen. Maar ik zweer bij een blafband. (al zal ik nu wel weer heel bokt over me heen krijgen :+ )

Normaal als je thuis bent en ze blaft corrigeer je haar ook, maar je kan haar niet corrigeren als je er niet bent. En nu is de buurman nog vriendelijk maar als hij straks bij de gemeente of politie belt dan heb je een groter probleem.

Heb mijn hond op het begin toen ze een beetje begon te blaffen een week lang de anti blaf band aan gelaten en heb hem nu niet meer nodig, ze blaft alleen nog om te waarschuwen als er iemand langs het erf loopt maar verder helemaal niet meer :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 10:28 



 

Je moet dit natuurlijk ook opbouwen. Koop een bench en start met benchtraining. Zorg dat die zijn brokjes krijgt in de bench of als hij de bench in moet dat je hem dan beloont met een trainingssnoepje of iets dergelijks (geen kauwbotten geven, dat is slecht voor een puppygebit!) Verder: loop eens de deur uit zodat je uit het zicht bent voor hem, daarna gelijk terugkomen als hij stil blijft. Blijft hij niet stil dan moet je dit telkens herhalen. Daarna kun je een minuutje wegblijven en bouw dit telkens met een minuut uit. Als hij dan tien minuutjes goed stil is kun je met kwartiertje, half uurtje etc gaan uitbreiden. Als hij met 10 minuutjes weer begint te joelen of piepen begin dan weer van voren af aan. Het is even werk maar je hebt er de rest van zijn hondenleven profijt van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 10:29 



 

CharmingS schreef
Je hebt verschillende blafbanden, ook blafbanden met piepjes en trillingen. Je hebt ook nog verschillende kastjes die een hele hoge frequentie afgeven of een vies luchtje als ze gaan blaffen. Maar ik zweer bij een blafband. (al zal ik nu wel weer heel bokt over me heen krijgen :+ )


Op zich is een blafband handig bij volwassen honden, maar deze pup heeft nog nooit geleerd alleen te blijven. Dus is het gewoon zielig als je een blafband gaat gebruiken bij een pup die helemaal niet snapt wat die verkeerd doet. Dan geef je juist het verkeerde signaal af.

Je kunt gewoon van een pup niet verwachten dat die gelijk al braaf alleen thuis kan zijn. Vraag me dan ook echt af of TS zich heeft ingelezen wat het houden en opvoeden van een pup betreft.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 10:33 



 
Profiel   

Ik weet niet of je een videocamera hebt? Onze pup is 20 weken nu en ik heb een aantal keer de videocamera aangezet en ben het naderhand gaan terugkijken.
Wie weet ervaart de buurman het wel als heel lang maar valt het reuze mee.
Je kunt op deze manier ook beter haar gedrag zien en dan actie ondernemen.

Onze hond zit in een bench, ze weet gewoon dat als wij weggaan dat ze daarin moet en dat is prima.
Ik zou, als ik jou was, wel doorgaan met haar eventjes alleen laten.
Iedere pup moet dit leren en hoewel het erg vervelend is voor je buurman zal hij toch even door die zure appel moeten bijten.
De pup is nu gewend dat er vaak mensen bij haar zijn dus het is logisch dat ze een reactie geeft als er iemand weggaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 10:34 



 
Profiel   

pimaude schreef
Pup de bench aanleren? Een rustig plekje in huis zoeken en zo steeds langere periodes uitbreiden.

Onze hond is heel waaks en blaft ook, behalve als ze in de bench zit. De buren hebben aangegeven hoeveel ze blaft, dus zit ze in de bench als we langere tijd weg zijn. Werkt goed!


Ze zit al in een bench, heeft ook geen problemen met de bench, ze gaat er zelf
in liggen, dus het is ook niet dat ze daar een hekel aan heeft. Ze blaft ook niet, ze jankt volgens de buurman.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 10:35 



 
Profiel   

Lianne schreef
Je moet dit natuurlijk ook opbouwen. Koop een bench en start met benchtraining. Zorg dat die zijn brokjes krijgt in de bench of als hij de bench in moet dat je hem dan beloont met een trainingssnoepje of iets dergelijks (geen kauwbotten geven, dat is slecht voor een puppygebit!) Verder: loop eens de deur uit zodat je uit het zicht bent voor hem, daarna gelijk terugkomen als hij stil blijft. Blijft hij niet stil dan moet je dit telkens herhalen. Daarna kun je een minuutje wegblijven en bouw dit telkens met een minuut uit. Als hij dan tien minuutjes goed stil is kun je met kwartiertje, half uurtje etc gaan uitbreiden. Als hij met 10 minuutjes weer begint te joelen of piepen begin dan weer van voren af aan. Het is even werk maar je hebt er de rest van zijn hondenleven profijt van.


Jij hebt de openingspost goed gelezen, alleen dat ze al in een bench zit stond er niet in. Natuurlijk hebben we het rustig opgebouwd, en daarnaast even mijn kind ophalen is 15 min. En zoals ik ook al zei jankt ze niet als ik weg ga en ook niet als ik terug kom, maar in die 15 min kan ze natuurlijk wel 10 minuten janken wat voor de buurman vervelend is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 10:37 



 
Profiel   

Op puppycursus oid om raad vragen?
Je kan zoveel dingen proberen, haar flink moe maken, nieuw speeltje geven etc.
En zoals hier genoemd wordt kan je ook het rustig opbouwen, eerst 5 min buiten voor de deur wachten (en luisteren). En dan 10 minuten, 15 etc. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 10:38 



 
Profiel   

Lianne schreef
CharmingS schreef
Je hebt verschillende blafbanden, ook blafbanden met piepjes en trillingen. Je hebt ook nog verschillende kastjes die een hele hoge frequentie afgeven of een vies luchtje als ze gaan blaffen. Maar ik zweer bij een blafband. (al zal ik nu wel weer heel bokt over me heen krijgen :+ )


Op zich is een blafband handig bij volwassen honden, maar deze pup heeft nog nooit geleerd alleen te blijven. Dus is het gewoon zielig als je een blafband gaat gebruiken bij een pup die helemaal niet snapt wat die verkeerd doet. Dan geef je juist het verkeerde signaal af.


Dat is toch wat je uiteindelijk kan gaan gebruiken als de politie aan de deur komt of de gemeente..

Dus omdat het een pup is dan is het zielig maar bij een volwassen hond niet, vind ik onzin. Je kan het ze beter in een keer duidelijk leren dan dat je weken gaat lopen aanklooien.
En inderdaad de pup weet niet wat hij fout doet, maar dat weet hij dan wel als ze de trilling heeft gevoeld, heb m zelf ook om gehad hoor doe ik altijd alles waar ik mijn hond mee corrigeer probeer ik eerst uit bij mezelf.. En zo spannend is zo'n trilbandje niet hoor. Het doet geen pijn maar word wel erg vervelend als ze vaker gaan blaffen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 10:38 



 
Profiel   

Filmen. Je zult eerst een beeld moeten krijgen van wat ze doet, hoe het opbouwt en hoelang ze het doet. Wie weet kun je door het filmen ook achterhalen waarom ze het doet (misschien gaat de andere hond uit haar zichtveld bijvoorbeeld?).

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 10:39 



 
Profiel   

Lianne schreef
CharmingS schreef
Je hebt verschillende blafbanden, ook blafbanden met piepjes en trillingen. Je hebt ook nog verschillende kastjes die een hele hoge frequentie afgeven of een vies luchtje als ze gaan blaffen. Maar ik zweer bij een blafband. (al zal ik nu wel weer heel bokt over me heen krijgen :+ )


Op zich is een blafband handig bij volwassen honden, maar deze pup heeft nog nooit geleerd alleen te blijven. Dus is het gewoon zielig als je een blafband gaat gebruiken bij een pup die helemaal niet snapt wat die verkeerd doet. Dan geef je juist het verkeerde signaal af.

Je kunt gewoon van een pup niet verwachten dat die gelijk al braaf alleen thuis kan zijn. Vraag me dan ook echt af of TS zich heeft ingelezen wat het houden en opvoeden van een pup betreft.....


Ten eerste is dit niet mijn eerste hond, pup die ik opvoed. Ten 2de heb ik het opgebouwd, ten derde is ze bijna nooit alleen. Ik ben geen uren weg en ml werkt ook vanuit huis. We zijn begonnen met een paar minuutjes en dat was geen probleem, hebben dat uitgebouwd naar even het kind wegbrengen, boodschapje doen ect. Zoals je kon lezen wist ik niet eens dat er een probleem was omdat ze altijd stil is als we weg gaan en ook als we terug komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 10:41 



 
Profiel   

Ik zou een camera kopen zodat je weet wat de hond doet als je er niet bent.
Mijn hond wou eerder ook nog wel is gaan janken/blaffen als ik niet thuis was, de buurman kwam ook klagen en ik heb dus een camera gekocht. Buurman klaagde dus ook regelmatig als de hond alleen maar een keer aansloeg als er aangebeld werd oid.
Het is zelfs een keer gebeurd dat er geklaagd werd dat de hond had zitten blaffen terwijl de hond niet eens thuis was :+
Ik zou dus een camera kopen of evt via skype oid zodat je zelf weet wat voor geluid eruit je hond komt.

Kwa opbouwen moet je zorgen dat je altijd alweer terug bent voordat het blaffen begint.
Begin met een 2 minuten en bouw het langzaam op, belangrijk is om in deze opbouwtijd nooit langer weg te gaan dan de tijd dat het goed gaat met opbouwen, dus niet aan de gang gaan met opbouwen en vervolgens toch een keer 2 uur weg gaan waardoor de hond weer in zijn oude gedrag terug valt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 10:41 



 
Profiel   

Ik zou eerst maar eens filmen/geluidsopname apparaat aanzetten als je weggaat. Het is wel heel raar dat de ene buurman er knettergek van wordt en de andere niets hoort. Om nou op de klacht van één persoon allerlei dingen uit de kast te gaan halen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 10:44 



 
Profiel   

Geduld. Is de pup al zindelijk? Is het een sloperd? Bouw het rustig op. 15 min is voor jou misschien kort maar een pup weet natuurlijk niet dat jij er met 15 min wel weer bent. Mijn 2e kon ook vreselijk slecht alleen zijn, ik werd helemaal knetter gestoord er van. Het was geen sloperd dus toen hij zindelijk was heb ik hem gelijk uit de bench gehaald en los in huis gelaten met m'n andere hond. Sindsdien was hij stil en heeft hij nooit meer gejankt. Dus dat zou je evt ook kunnen proberen. Wat ik ook een keer gedaan heb (omdat ik ook een klagende buurman had maar mijn andere buren gaven aan de honden nooit te horen) is doen alsof ik weg ging. Dus jas aan, sleutels mee, en ben toen een uur voor de voordeur op een stoel gaan zitten. Dan kun je een beetje meten na hoeveel minuten je pup begint te janken en dan kun je van daaruit gaan uitbouwen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 10:44 



 
Profiel   

nancyyy6 schreef
Ik zou een camera kopen zodat je weet wat de hond doet als je er niet bent.
Mijn hond wou eerder ook nog wel is gaan janken/blaffen als ik niet thuis was, de buurman kwam ook klagen en ik heb dus een camera gekocht. Buurman klaagde dus ook regelmatig als de hond alleen maar een keer aansloeg als er aangebeld werd oid.
Het is zelfs een keer gebeurd dat er geklaagd werd dat de hond had zitten blaffen terwijl de hond niet eens thuis was :+
Ik zou dus een camera kopen of evt via skype oid zodat je zelf weet wat voor geluid eruit je hond komt.

Kwa opbouwen moet je zorgen dat je altijd alweer terug bent voordat het blaffen begint.
Begin met een 2 minuten en bouw het langzaam op, belangrijk is om in deze opbouwtijd nooit langer weg te gaan dan de tijd dat het goed gaat met opbouwen, dus niet aan de gang gaan met opbouwen en vervolgens toch een keer 2 uur weg gaan waardoor de hond weer in zijn oude gedrag terug valt.


Camera ga ik proberen, zet de babyfoon er wel ff neer.

Ik ben dus altijd al terug voor het janken begint want ze ligt altijd te slapen als ik thuis kom.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 10:45 



 
Profiel   

MarlindeRooz schreef
Op puppycursus oid om raad vragen?
Je kan zoveel dingen proberen, haar flink moe maken, nieuw speeltje geven etc.
En zoals hier genoemd wordt kan je ook het rustig opbouwen, eerst 5 min buiten voor de deur wachten (en luisteren). En dan 10 minuten, 15 etc. :)


Vanavond hebben we weer les dus ga het zeker even met haar overleggen.

Ik ga ook even met haar fokker overleggen of zij nog tips heeft.


Laatst bijgewerkt door wyoming op 20-11-17 11:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 10:52 



 
Profiel   

Als je weg gaat, ga je dan altijd met de auto weg?
Indien ja, zou je eens kunnen proberen om met de auto weg te gaan en de auto om de hoek te parkeren (uit gehoorafstand). Als je vervolgens terugloopt en dr 'betrapt' op piepen is het makkelijker te corrigeren.

Ik heb ook een korte tijd een hond in een kennel gehad in de tuin die altijd super stil was als ik weg ging en thuis kwam, maar desondanks stond toch de politie aan de deur op een avond. -O- Als ik er niet was jankte ze heel de buurt bij elkaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 10:56 



 
Profiel   

Ibbel schreef
Ik zou eerst maar eens filmen/geluidsopname apparaat aanzetten als je weggaat. Het is wel heel raar dat de ene buurman er knettergek van wordt en de andere niets hoort. Om nou op de klacht van één persoon allerlei dingen uit de kast te gaan halen...


De buurvrouw die ik er nog niet over gehoord heb, daar hebben we een draagmuur tussen zitten, en haar huis staat wat verder naar achter waardoor we veel minder contact maken (wij horen van haar ook bijna niks terwijl de buurman aan de andere kant van haar wel regelmatig overlast van haar heeft), de buurman die klaagt zitten de woonkamers naast elkaar dus is het ook veel gehoriger)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 10:56 



 
Profiel   

xXLiekeXx schreef
Als je weg gaat, ga je dan altijd met de auto weg?
Indien ja, zou je eens kunnen proberen om met de auto weg te gaan en de auto om de hoek te parkeren (uit gehoorafstand). Als je vervolgens terugloopt en dr 'betrapt' op piepen is het makkelijker te corrigeren.

Ik heb ook een korte tijd een hond in een kennel gehad in de tuin die altijd super stil was als ik weg ging en thuis kwam, maar desondanks stond toch de politie aan de deur op een avond. -O- Als ik er niet was jankte ze heel de buurt bij elkaar.


Nee de ene keer is het met de auto, de andere keer lopend, of met de fiets. Ook gaan we de ene keer voor eruit en de andere keer achter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 10:59 



 
Profiel   

Zoiets is wel een probleem. Leer je hond niet door te blaffen,want anders kan hij niet overal wonen. Ik zou graag een hond hebben maar omdat ik momenteel in een heel gehorige woning zit durf ik het niet aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 11:28 



 
Profiel   

Wat ik heb gedaan is al gelijk vanaf de 1e dag dat ik mijn pup had, oefenen met alleen laten. Eerste paar dagen 5/10 minuutjes, toen 20 minuutjes en zo steeds wat langer. En dan pas naar binnen als hij stil is. Ook doe ik altijd voordat ik wegga, hem goed moe maken, zodat ze zoiezo gaan slapen als ze thuis zijn. Dat heeft bij mijn hond ook heel goed geholpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 11:36 



 
Profiel   

ofwel gewoon eens bv een uur 'weggaan' en zelf luisteren wat er gebeurd.

de ene mensen komt ook 'knettergek' van een pup die ff 5 minuutjes jankt en de andere zegt er pas iets over als het uren aanhoudt.

een pup kan makkelijk eens 5 minuutjes janken,zoiets gaat meestal ook vanzelf over met ouder worden.

daarmee dat ik vooral eerst zou willen weten om wat het concreet gaat,want het woord van een buurman,daar zou ik nooit op vertrouwen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 11:42 



 
Profiel   

Lianne schreef
Je moet dit natuurlijk ook opbouwen. Koop een bench en start met benchtraining. Zorg dat die zijn brokjes krijgt in de bench of als hij de bench in moet dat je hem dan beloont met een trainingssnoepje of iets dergelijks (geen kauwbotten geven, dat is slecht voor een puppygebit!) Verder: loop eens de deur uit zodat je uit het zicht bent voor hem, daarna gelijk terugkomen als hij stil blijft. Blijft hij niet stil dan moet je dit telkens herhalen. Daarna kun je een minuutje wegblijven en bouw dit telkens met een minuut uit. Als hij dan tien minuutjes goed stil is kun je met kwartiertje, half uurtje etc gaan uitbreiden. Als hij met 10 minuutjes weer begint te joelen of piepen begin dan weer van voren af aan. Het is even werk maar je hebt er de rest van zijn hondenleven profijt van.

Vraagje
Hoezo geen kauwbot? Mijne is nu bijna 8 maand maar heeft altijd een kauwbot tot beschikking gehad waar ze dankbaar gebruik van maakte. Ze heeft , behalve 2 kranten en 1 plant , helemaal nooit wat gesloopt

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 11:48 



 
Profiel   

Het is ook een fase waar je pup doorheen moet. Buurman moet ook niet verwachten dat een jong pupje meteen zo goed opgevoed is en de wereld snapt als een volwassen hond.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 11:55 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 56 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen