Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 56 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wat nu met pup?! (“Alleen” zijn)

 

Steekt je pup ook de andere hond niet aan? Dat hoorde ik bij bekenden van ons, daar klaagde de buurman ook en bleek de oudere hond mee te janken..
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 10:56 



 
Profiel   

Waarschijnlijk lezen de mensen die beweren dat ik mij niet heb ingelezen of geen ervaring of wat dan ook dit toch niet maar toch.

We zijn heel rustig begonnen met opbouwen. De 2 weken heb ik bij haar geslapen op een luchtbed met haar in de ren, de bench was gewoon nog open om haar daar aan te laten wennen. Daarna ben ik steeds iets verder bij haar vandaan gaan liggen totdat ze nog maar 1 keer ‘s nachts eruit hoefde en ze in de bench kon met het deurtje dicht. Toen ben ik gewoon weer boven gaan slapen en zetten mijn wekker om haar uit te laten en dat steeds iets langer. Slapen/ bench is ook geen probleem.

Overdag zijn we begonnen met even naar boven lopen, de wc etc. Daarna naar de auto, de kliko ect. Daarna 5 minuutjes alleen, 10 minuutjes alleen, 15 minuutjes alleen tot max 1 uur (langer heeft ze nog niet alleen gezeten) want het was allemaal geen probleem. En eerst 1x per dag en daarna 2x per dag. (Als ik mij kind wegbreng moet ik hem ook weer ophalen) Want ze is stil als we weg gaan en stil als we thuis komen, tussendoor luister ik wel eens op de babyfoon en dan hoorde ik haar ook niet dus in zoverre dachten we ook gewoon dat het goed ging. Als ik bijv ergens met mijn kind heen moest in het begin (logopedie, was 40 min) en mijn man was er niet regelde ik oppas voor haar, dan kwam mijn moeder)
Maar blijkbaar is ze dus ergens de laatste dagen (nadat het 8 weken al goed ging) want daar had hij het over dus toch beginnen met janken maar niet dat wij kunnen horen want ze is immers stil als we weggaan en stil als we terug komen.
Dus ik wist niet eens dat er een probleem was!

Ze is dus alles behalve maar gewoon gedumpt in een bench, zoek het maar uit en je moet alleen blijven. We hebben er juist alles aan gedaan om het voor haar zo goed mogelijk op te bouwen. Dus voordat je meteen oordeelt, ook als je iets volgens “het boekje” aanpakt kan er dus iets mis gaan.

Nu ik weet dat er dus blijkbaar een probleem is, wil ik dat dus verhelpen maar wel op een manier dat het ook voor haar prettig is.

Ik ga nu dus niet meer reageren op opmerkingen waar ik niks aan heb.

Trainster ga ik vanavond benaderen als we les hebben, fokster ga ik bellen en de babyfoon met camera ga ik even op haar bench zetten en buiten in de auto zitten want het is niet echt weer om op een stoel voor de deur te gaan zitten. En dan kijken wat ze doet, of het echt zo erg is of dat de buurman misschien wat overdreven reageert.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 10:57 



 
Profiel   

Ik zou eerst kijken wat de daadwerkelijk overlast is. Dus evt een camera neerzetten of zo.

Ik heb ooit in een woonwijk gewoond en had mijn honden in een kennel zitten. Daarbij was er één buurman die vind dat mijn hond continu aan het blaffen was. Ik heb toen een andere gevraagd die de hele dag thuis was en ook veel in de tuin bezig was en die gaf aan dat mijn hond af en toe aansloeg als er iemand langs de tuin kwam. Niet lang, niet heel vaak, maar normaal.

Wanneer iets "overlast" is, is dus ook afhankelijk van perceptie.

Los ervan dat je je buurman wel serieus moet nemen (dus tegen hem zeggen dat je gaat kijken wat het probleem is en wat je eraan kunt doen), wil het niet zeggen dat het continu huilen waar hij het over heeft, je hond ook continu aan het huilen is. Pas als je weet wat er gebeurd overdag kun je er iets aan doen.

Edit; beetje boter na de maaltijd na jouw laatste post :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 10:59 



 
Profiel   

Jans schreef
Steekt je pup ook de andere hond niet aan? Dat hoorde ik bij bekenden van ons, daar klaagde de buurman ook en bleek de oudere hond mee te janken..


Nee de oudere hond doet niet mee, hij had het echt over die kleine. De oudere hond doet wel blaffen als de postbode bijv komt, misschien dat ze daar op begint te janken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 11:01 



 
Profiel   

eerste stapis idd achterhalen wanneer, waarom en hoe lang je pup begint te janken. Dan pas kan je gaan anticiperen op de oorzaak en gevolg en dan een gepaste manier zoeken om dit patroon te doorbreken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 11:10 



 
Profiel   

wyoming schreef
Jans schreef
Steekt je pup ook de andere hond niet aan? Dat hoorde ik bij bekenden van ons, daar klaagde de buurman ook en bleek de oudere hond mee te janken..


Nee de oudere hond doet niet mee, hij had het echt over die kleine. De oudere hond doet wel blaffen als de postbode bijv komt, misschien dat ze daar op begint te janken?


Dat zou kunnen. Even filmen dus en kijken of je er achter kan komen wanneer, waarom en hoe lang. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 11:15 



 
Profiel   

Camera + geluidsopname lijkt me een goed plan. Dan weet je tenminste of het probleem bij pup of bij buurman ligt.
Opbouwen doe je al.
Hoe pak je het aan op het moment dat je vertrekt? Hoe minder drukte je er zelf over maakt hoe rustiger de hond zal blijven. Dus proberen te doen alsof je gewoon even de vuilnisbak gaat buitenzetten.
Zit de volwassen hond ook in een bench? Kan je het eventueel riskeren de pup gewoon los in huis te laten? Of in een andere ruimte die niet grenst aan het huis van buurman?
Wat ook al genoemd is en wat een goede tip is, is zorgen dat pup vooraf lekker gewandeld of gespeeld heeft.
Zeker geen blafband gebruiken ! De enige toepassing waarbij dat kan dienen is wanneer je een hond hebt die blaft als hobby, puur voor het plezier van zijn eigen geblaf te horen en daarbij bijna in trance geraakt. Maar voor het zover is zal er wel heel veel misgelopen zijn in de opvoeding. Jouw pup doet niets verkeerds en jullie pakken het ook goed aan. Dat hij af en toe even jankt wanneer hij zich eenzaam of onzeker voelt is heel normaal. Zeker met het gezelschap van een ander hond die wel zonder probleem even alleen blijft komt dat vanzelf goed. Alleen vervelend dat buurman er last van heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 11:16 



 

Dat klinkt ook erg aannemelijk, dat juist de pup op een signaal van de oudere hond (bijvoorbeeld ene blaf) reageert. Kan je niet bij de betreffende buurman een uurtje / anderhalf op de koffie? Dan hoor je gelijk hoe hij het ervaart :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 11:21 



 
Profiel   

Sclimpre schreef
Camera + geluidsopname lijkt me een goed plan. Dan weet je tenminste of het probleem bij pup of bij buurman ligt.
Opbouwen doe je al.
Hoe pak je het aan op het moment dat je vertrekt? Hoe minder drukte je er zelf over maakt hoe rustiger de hond zal blijven. Dus proberen te doen alsof je gewoon even de vuilnisbak gaat buitenzetten.
Zit de volwassen hond ook in een bench? Kan je het eventueel riskeren de pup gewoon los in huis te laten? Of in een andere ruimte die niet grenst aan het huis van buurman?
Wat ook al genoemd is en wat een goede tip is, is zorgen dat pup vooraf lekker gewandeld of gespeeld heeft.
Zeker geen blafband gebruiken ! De enige toepassing waarbij dat kan dienen is wanneer je een hond hebt die blaft als hobby, puur voor het plezier van zijn eigen geblaf te horen en daarbij bijna in trance geraakt. Maar voor het zover is zal er wel heel veel misgelopen zijn in de opvoeding. Jouw pup doet niets verkeerds en jullie pakken het ook goed aan. Dat hij af en toe even jankt wanneer hij zich eenzaam of onzeker voelt is heel normaal. Zeker met het gezelschap van een ander hond die wel zonder probleem even alleen blijft komt dat vanzelf goed. Alleen vervelend dat buurman er last van heeft.


Ik pak gewoon een paar snoepjes en dan rent ze zelf al naar de bench, dan krijgt de oude hond eerst een snoepje en dan zij. Dus tot zover gaat het dus gewoon goed.

Ze kan helaas nog niet los in de woonkamer/ of niet meer eigenlijk, ze knaagt overal op nu ze aan het wisselen is, en zolang we in de buurt zijn alleen op haar eigen speeltjes maar zodra we boven zijn (kind bijv in bad stoppen) op alles, dus ging ze in de ren maar daar springt ze nu uit en gaat ze dus ook in de bench op dezelfde manier met een paar snoepjes maar daar maakt ze dan ook geen probleem van, gaat gewoon slapen, totdat ik weer beneden ben.

Oude hond zit trouwens niet meer in een bench, die ligt in een mand. (Of op de bank)


Jans schreef
Dat klinkt ook erg aannemelijk, dat juist de pup op een signaal van de oudere hond (bijvoorbeeld ene blaf) reageert. Kan je niet bij de betreffende buurman een uurtje / anderhalf op de koffie? Dan hoor je gelijk hoe hij het ervaart :j


Haha nee dank je, ik wil hem te vriend houden maar het is echt zo’n oude buurman die tijd teveel heeft en die je ook altijd in de rijdende rechter ziet. Haha. Helaas hebben ze de caravan verkocht want ze zaten altijd op de camping eigenlijk en nu dus bijna altijd thuis. Wij hebben ook veel meer last van hun nu (ze smijten de deur nogal hard dicht, kan trouwens ook een trigger zijn bedenk ik mij nu, en ze gluren altijd over de schutting) maar daar gaat het topic niet over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 11:31 



 
Profiel   

Je zou kunnen proberen de oudere hond ook in een bench te zetten naast de pup, het is toch maar voor een beperkte tijd. Het kan zijn dat de pup jankt wanneer de andere hond begint rond te lopen en de pup merkt dat hij vast zit en zijn vriendje niet kan volgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 11:38 



 
Profiel   

Heb je een kale hal die je met een kinderhekje kan afsluiten? Dan daar een grote 'bench ' maken en beide honden in. Kan bijvoorbeeld ook dat ze de grote hond roept/wilt helpen nadat die even blaft op de postbode.

In een hal valt niets kapot te maken en is meer ruimte.

Daarnaast beide honden mentaal moe maken door wat hersenspelletjes met ze te doen en tv aan laten. Bij mijn honden werkt het goed als ik er een ritueel omheen maak. Ze een koekje geef, ieder naar hun plek stuur en even de rolluiken omlaag doen als we een nieuwe hond erbij hebben. Bij andere honden is het weer beter als je er geen ritueel omheen maak.

Verder bel uitschakelen als jullie weg zijn en een camera aanschaffen met geluid.

Ken een verhaal van buren die gingen kloppen op de deur omdat de hond 2 minuten piepte. Tja, hond blafte en dat stuurde ze door als overlast.

Blafband zou ik nog mee wachten om eerlijk te zijn. Mijn hond heeft nooit alleen gezeten het eerste jaar en daarna geen enkel probleem gehad met haar, puur door een stabiele hond te creëren in een stabiel roedel en stabiele omgeving.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 11:51 



 
Profiel   

Het maakt wel uit of je buren hebt die dol op honden zijn,of die juist een hekel hebben aan honden.Die laatste zullen eerder overlast ervaren.Maar zeker als je in een huurwoning zit kun je wel problemen krijgen ermee. Trouwens,wie wil er nu dat anderen last hebben van zijn dieren,ik in elk geval niet.Daarom wacht ik er nu maar op of ik een keer een oud hondje kan krijgen die gewend is om zich rustig te houden.Want mijn buurvrouw heeft al hinder van het geluid van mijn t.v.En die kan ik gemakkelijker zachter zetten dan een hond!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 12:16 



 
Profiel   

Ook in een huurwoning wordt er gewoon gekeken of de klacht gegrond is of niet hoor. Dan moet een hond toch wel veel, vaak en aanhoudend blaffen. Mijn honden gaan gillen als ze de auto de oprit op horen rijden en slaan aan bij de postbode. Dat kan vervelend zijn voor de buren ja, maar dat is niet eens 5 minuten. Zelfs als ze zouden klagen, een paar minuten is vervelend, geen overlast waar maatregelen getroffen bij worden bij klachten.

Dat kan niet eens bij TS, want zo lang is zij zelf niet weg en als zij terugkomt is die al stil. En zij wil er nu al mee aan de gang, zodat het niet erger wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 12:29 



 
Profiel   

Ik heb net even de babyfoon met camera aangehad terwijl ik mijn zoon ging halen, ze jankt idd wel na 3 minuten maar 2 a 3 keer en is dan stil. Maar zoon ophalen was dit keer 10 min. Oudere hond doet niet mee en loopt ook niet rond, die lag gewoon in de mand. Maar mijn oudere hond is 10 jaar enig hond geweest en ze is waaks maar niet overdreven, alleen als ze echt het pad op lopen en die kan ook prima alleen zijn ondanks dat ze de eerste 3 jaar altijd met mij mee ging, ook naar werk.

Ik heb geen kale hal tot mijn beschikking of een andere plek waar ik ze samen op zou kunnen sluiten. Daarnaast wil ik dat ook niet omdat de oudere hond niet binnen wil spelen en de pup wel dus ik wil
ze niet samen in een kleine ruimte hebben. Ze kan trouwens vanuit de bench de andere hond gewoon zien, eigenlijk overal wel waar de andere hond zou gaan.

Edit: wij hebben een koopwoning, maar ik wil inderdaad gewoon niet dat andere last hebben van mijn dieren dus vind ik het mijn taak om er iets aan te doen als blijkt dat het gegrond is.


Laatst bijgewerkt door wyoming op 20-11-17 12:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 12:36 



 
Profiel   

Mmm, en als je de bench nu eens ergens neerzet waar ze de andere hond niet kan zien? Dus in de keuken oid?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 12:38 



 
Profiel   

Wij hebben een redelijk open huis om het maar zo te zeggen dus dan zou ik 1 van de 2 boven moeten zetten. En dat is ook niet echt praktisch.

Ik ga wel kijken of ik de woonkamer anders kan inrichten waardoor de andere hond nog wat dichter bij komt te liggen en zij ook minder zicht heeft op buiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 12:49 



 
Profiel   

Kabayo schreef
Lianne schreef
Je moet dit natuurlijk ook opbouwen. Koop een bench en start met benchtraining. Zorg dat die zijn brokjes krijgt in de bench of als hij de bench in moet dat je hem dan beloont met een trainingssnoepje of iets dergelijks (geen kauwbotten geven, dat is slecht voor een puppygebit!) Verder: loop eens de deur uit zodat je uit het zicht bent voor hem, daarna gelijk terugkomen als hij stil blijft. Blijft hij niet stil dan moet je dit telkens herhalen. Daarna kun je een minuutje wegblijven en bouw dit telkens met een minuut uit. Als hij dan tien minuutjes goed stil is kun je met kwartiertje, half uurtje etc gaan uitbreiden. Als hij met 10 minuutjes weer begint te joelen of piepen begin dan weer van voren af aan. Het is even werk maar je hebt er de rest van zijn hondenleven profijt van.

Vraagje
Hoezo geen kauwbot? Mijne is nu bijna 8 maand maar heeft altijd een kauwbot tot beschikking gehad waar ze dankbaar gebruik van maakte. Ze heeft , behalve 2 kranten en 1 plant , helemaal nooit wat gesloopt

Omdat ze kunnen stikken in het laatste stukje/een stukje. Hier krijgen ze ook alleen kauwmateriaal onder toezicht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 12:55 



 

wyoming schreef
Lianne schreef
Je moet dit natuurlijk ook opbouwen. Koop een bench en start met benchtraining. Zorg dat die zijn brokjes krijgt in de bench of als hij de bench in moet dat je hem dan beloont met een trainingssnoepje of iets dergelijks (geen kauwbotten geven, dat is slecht voor een puppygebit!) Verder: loop eens de deur uit zodat je uit het zicht bent voor hem, daarna gelijk terugkomen als hij stil blijft. Blijft hij niet stil dan moet je dit telkens herhalen. Daarna kun je een minuutje wegblijven en bouw dit telkens met een minuut uit. Als hij dan tien minuutjes goed stil is kun je met kwartiertje, half uurtje etc gaan uitbreiden. Als hij met 10 minuutjes weer begint te joelen of piepen begin dan weer van voren af aan. Het is even werk maar je hebt er de rest van zijn hondenleven profijt van.


Jij hebt de openingspost goed gelezen, alleen dat ze al in een bench zit stond er niet in. Natuurlijk hebben we het rustig opgebouwd, en daarnaast even mijn kind ophalen is 15 min. En zoals ik ook al zei jankt ze niet als ik weg ga en ook niet als ik terug kom, maar in die 15 min kan ze natuurlijk wel 10 minuten janken wat voor de buurman vervelend is.


Sorry maar ik lees nergens dat je dit rustig hebt opgebouwd. En dan bedoel ik niet ineens 10 a 15 minuten weg zijn want zo bouw je dus niks op, lees even mijn tips.......maargoed, doe ermee wat je wilt ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 13:13 



 

[quote"]
Kabayo schreef
Lianne schreef
Je moet dit natuurlijk ook opbouwen. Koop een bench en start met benchtraining. Zorg dat die zijn brokjes krijgt in de bench of als hij de bench in moet dat je hem dan beloont met een trainingssnoepje of iets dergelijks (geen kauwbotten geven, dat is slecht voor een puppygebit!) Verder: loop eens de deur uit zodat je uit het zicht bent voor hem, daarna gelijk terugkomen als hij stil blijft. Blijft hij niet stil dan moet je dit telkens herhalen. Daarna kun je een minuutje wegblijven en bouw dit telkens met een minuut uit. Als hij dan tien minuutjes goed stil is kun je met kwartiertje, half uurtje etc gaan uitbreiden. Als hij met 10 minuutjes weer begint te joelen of piepen begin dan weer van voren af aan. Het is even werk maar je hebt er de rest van zijn hondenleven profijt van.

Vraagje
Hoezo geen kauwbot? Mijne is nu bijna 8 maand maar heeft altijd een kauwbot tot beschikking gehad waar ze dankbaar gebruik van maakte. Ze heeft , behalve 2 kranten en 1 plant , helemaal nooit wat gesloopt

Omdat ze kunnen stikken in het laatste stukje/een stukje. Hier krijgen ze ook alleen kauwmateriaal onder toezicht.[/quote]

ook dat ja, en omdat het verschrikkelijk slecht is voor puppytandjes! Je moet ook geen trekspelletjes gaan doen met een pup, dat beschadigd gewoon het puppygebit. Nadat ze gewisseld hebben kan het het wel

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 13:14 



 
Profiel   

Lughnassadh schreef
Omdat ze kunnen stikken in het laatste stukje/een stukje. Hier krijgen ze ook alleen kauwmateriaal onder toezicht.

Dat wist ik inderdaad
Maar of het slecht is??

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 13:15 



 
Profiel   

wyoming schreef
Ze kan helaas nog niet los in de woonkamer/ of niet meer eigenlijk, ze knaagt overal op nu ze aan het wisselen is, en zolang we in de buurt zijn alleen op haar eigen speeltjes maar zodra we boven zijn (kind bijv in bad stoppen) op alles, dus ging ze in de ren maar daar springt ze nu uit en gaat ze dus ook in de bench op dezelfde manier met een paar snoepjes maar daar maakt ze dan ook geen probleem van, gaat gewoon slapen, totdat ik weer beneden ben.


Dit geldt ook voor als je weggaat denk ik? Sinds wanneer kan/mag ze niet meer in de ren maar moet ze in de bench? Is dat soms sinds vrij recent? Zoja, dan kan het heel goed zijn dat ze daar moeite mee heeft en daarom is gaan janken.
Hoe hoog is je ren? Ik heb zelf een ren van meer dan 1m hoog, daar springen ze niet snel uit dus daar zou ik voor gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 13:16 



 
Profiel   

GDG schreef
wyoming schreef
Ze kan helaas nog niet los in de woonkamer/ of niet meer eigenlijk, ze knaagt overal op nu ze aan het wisselen is, en zolang we in de buurt zijn alleen op haar eigen speeltjes maar zodra we boven zijn (kind bijv in bad stoppen) op alles, dus ging ze in de ren maar daar springt ze nu uit en gaat ze dus ook in de bench op dezelfde manier met een paar snoepjes maar daar maakt ze dan ook geen probleem van, gaat gewoon slapen, totdat ik weer beneden ben.


Dit geldt ook voor als je weggaat denk ik? Sinds wanneer kan/mag ze niet meer in de ren maar moet ze in de bench? Is dat soms sinds vrij recent? Zoja, dan kan het heel goed zijn dat ze daar moeite mee heeft en daarom is gaan janken.
Hoe hoog is je ren? Ik heb zelf een ren van meer dan 1m hoog, daar springen ze niet snel uit dus daar zou ik voor gaan.


Als we weg gingen, ging ze sowieso al in de bench daar is niks aan verandert, ze ging in de ren als we even naar boven gingen (luier verschonen, kind naar bed brengen, was doen, ed) maar nu gaat ze dan ook even in de bench maar daar heeft ze ook geen problemen mee. Ze gaat ook gewoon uit zichzelf in de bench slapen, ze heeft geen hekel aan de bench, die hebben we ook gewoon rustig opgebouwd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 13:22 



 
Profiel   

wyoming schreef
Hallo,

Wij hebben sinds eind september een puppy, hartstikke leuk beest.

Maar het probleem is dus dat ze gaat janken als we weg gaan, niet meteen en als we terug komen is ze ook altijd stil en ligt ze gewoon te slapen.

Maar blijkbaar jankt ze dus wel want de buurman klaagt er over, die wordt er knettergek van zegt hij. Buurvrouw aan de andere kant heb ik er nog niet over gehoord trouwens maar dat zegt niks natuurlijk, de buren van de buren horen niks want die heb ik geappt of ze er last van hebben.

Ze is niet echt alleen daar we nog een andere hond hebben (die trouwens prima alleen kan zijn) Ook werk ik op dit moment niet en ben dus ook nooit lang van huis. Mijn man werkt vanuit huis en is dus ook vaak thuis, behalve als hij op afspraken is. Daarnaast gaan ze ook mee als ze mee kunnen maar dat is niet altijd mogelijk. Of te wel ze is eigenlijk nooit alleen (andere hond) of laten we zeggen max 2 uurtjes op een dag (alle uitstapjes die ik maak samen, kind wegbrengen, boodschapje doen) maar denk dat we dat niet eens redden.

Maar goed, ik weet nu dus pas dat er blijkbaar een probleem is, maar nu dus nog oplossen. De buurman opperde een blafband maar daar vind ik haar te jong voor en ik wil het toch eerst anders proberen. Maar hoe?


Ik lees even mee.... Ik zet net een stuk op bokt, waarbij ik de buurvrouw ben en de hond van de buren hele dagen jankt en blaft (echt niet te harden). Maar deze hond is inmiddels 4..

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 13:25 



 
Profiel   

Lianne schreef
Sorry maar ik lees nergens dat je dit rustig hebt opgebouwd. En dan bedoel ik niet ineens 10 a 15 minuten weg zijn want zo bouw je dus niks op, lees even mijn tips.......maargoed, doe ermee wat je wilt ;)


Iets later in het topic heb ik het trouwens wel uitgelegd dat we het rustig hebben opgebouwd. Maar dat wil je niet lezen blijkbaar.

Je geeft als tip bench, hebben we al, doen we al en is ook het probleem niet.

Verder hebben we het dus rustig opgebouwd, ze heeft al die tijd nooit een kik gegeven maar de laatste dagen dus wel volgens de buurman. Dus ik heb je tips al uitgevoerd want die waren bij mij ook al jaren bekend, het is niet mijn eerste hond en ook niet mijn 2de. Maar wel 1 die dus blijkbaar overlast veroorzaakt bij de buurman zonder dat we dat door hadden en dat vind ik vervelend en daar wil ik wat aan doen.

Maar we gaan nu kijken wanneer ze het doet, hoelang ze doet en waarom ze het doet.

Want even heel simpel gezegd, als ik geen buren had gehad, had ik dus niet eens geweten dat ze aan het janken was omdat ze dus altijd gewoon rustig gaat liggen in de bench en dat nog steeds doet als ik thuis kom.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 13:44 



 
Profiel   

kan je niet iets met de buren afspreken.
(Wij hebben aangeboden om even te gaan lopen met m /of m even in huis te nemen)
dan wordt de tijd wat korter dat ie alleen zit en dan kan m op die manier leren dat je ook weer thuis komt
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 14:38 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 56 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen