Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 56 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Wat nu met pup?! (“Alleen” zijn)

 
Profiel   

Misschien is het een idee om gebruik te maken van het ritme van een pup?
Spelen-plassen/poepen-slapen
Eten-plassen/poepen-slapen

Met name na een warme maaltijd vallen puppies vaak heerlijk voor langere tijd in slaap.
Kijk hoe lang dat ongeveer is en ga daarmee uitbreiden. Bij thuiskomst de hemel in prijzen uiteraard.
dus gewoon even een stapje terug.

Wij hadden vroeger ook een Cocker die ondanks dat hij een Cockervriendje had het toch nodig vond om te gaan janken. Stapje terug gedaan en opnieuw begonnen met opbouwen en steeds eerst binnen de tijd blijven dat het goed ging. Soms ook gewoon schijn weggaan maar dan gerust 20 minuten voor de deur blijven staan. Gaat het goed, dan naar binnen en belonen, gaat het niet goed kun je nog op stem corrigeren.

Ik zou echt nooit een anti blafband gebruiken bij pups. Daar krijg je onzekere en bange hondjes van en dat kan nooit de bedoeling zijn.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 15:04 



 
Profiel   

Hoe oud is de pup eigenlijk?

Wel een beetje een zeur hoor, die buurman. Je schrijft dat ze nooit lang alleen is, dan kan de overlast toch niet zo erg zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 15:44 



 
Profiel   

Diablo schreef
Hoe oud is de pup eigenlijk?

Wel een beetje een zeur hoor, die buurman. Je schrijft dat ze nooit lang alleen is, dan kan de overlast toch niet zo erg zijn?


Ja dat zei mijn man dus ook maar die legt dat soort dingen iets makkelijk naast hem neer dan ik dat doe. Ze is trouwens bijna 17 weken en 8 weken bij ons.

Heb de buurman ook gezegd dat ik het heel vervelend vind en dat we er mee bezig gaan maar dat ze ook nog gewoon een puppy is. Maar hij is gewoon de hele dag thuis en als je je eenmaal ergens aan begint te irriteren wordt het natuurlijk steeds irritanter.

Mijn man gaat nog wel naar hem toe om in ieder geval aan te geven als er nog eens wat is, of hij dan naar hem wil komen, juist omdat ik door een gewapende overval op mijn werk op dit moment eigenlijk helemaal geen conflicten kan hanteren, daarom loop ik ook thuis. En de zwangerschapshormonen werken ook niet echt mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 16:18 



 

wyoming schreef
Lianne schreef
Sorry maar ik lees nergens dat je dit rustig hebt opgebouwd. En dan bedoel ik niet ineens 10 a 15 minuten weg zijn want zo bouw je dus niks op, lees even mijn tips.......maargoed, doe ermee wat je wilt ;)


Iets later in het topic heb ik het trouwens wel uitgelegd dat we het rustig hebben opgebouwd. Maar dat wil je niet lezen blijkbaar.

Je geeft als tip bench, hebben we al, doen we al en is ook het probleem niet.

Verder hebben we het dus rustig opgebouwd, ze heeft al die tijd nooit een kik gegeven maar de laatste dagen dus wel volgens de buurman. Dus ik heb je tips al uitgevoerd want die waren bij mij ook al jaren bekend, het is niet mijn eerste hond en ook niet mijn 2de. Maar wel 1 die dus blijkbaar overlast veroorzaakt bij de buurman zonder dat we dat door hadden en dat vind ik vervelend en daar wil ik wat aan doen.

Maar we gaan nu kijken wanneer ze het doet, hoelang ze doet en waarom ze het doet.

Want even heel simpel gezegd, als ik geen buren had gehad, had ik dus niet eens geweten dat ze aan het janken was omdat ze dus altijd gewoon rustig gaat liggen in de bench en dat nog steeds doet als ik thuis kom.


ooh maar het is niet dat ik dat niet wil lezen, ik heb gewoon nog niet in de reacties gekeken......was aardig bedoeld hoor, alleen maar om te helpen......pfff.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 19:16 



 
Profiel   

wyoming schreef
Diablo schreef
Hoe oud is de pup eigenlijk?

Wel een beetje een zeur hoor, die buurman. Je schrijft dat ze nooit lang alleen is, dan kan de overlast toch niet zo erg zijn?


Ja dat zei mijn man dus ook maar die legt dat soort dingen iets makkelijk naast hem neer dan ik dat doe. Ze is trouwens bijna 17 weken en 8 weken bij ons.

Heb de buurman ook gezegd dat ik het heel vervelend vind en dat we er mee bezig gaan maar dat ze ook nog gewoon een puppy is. Maar hij is gewoon de hele dag thuis en als je je eenmaal ergens aan begint te irriteren wordt het natuurlijk steeds irritanter.

Mijn man gaat nog wel naar hem toe om in ieder geval aan te geven als er nog eens wat is, of hij dan naar hem wil komen, juist omdat ik door een gewapende overval op mijn werk op dit moment eigenlijk helemaal geen conflicten kan hanteren, daarom loop ik ook thuis. En de zwangerschapshormonen werken ook niet echt mee.


Jeetje wat heftig ts! Goed dat je man het dan over wil nemen.
Hebben jullie inmiddels meer gefilmd/getest met de babyfoon? Wat er precies gebeurd?
Ik kreeg nl ook de indruk dat de buurman wat overdrijft...

Het is erg in je te waarderen dat je geen overlast wil veroorzaken, maar als het slechts om een paar keer per dag een paar minuten is, en we hebben het over een pup, dan zou ik toch proberen het los te laten, want dat gaat vanzelf wel over.
En misschien kan je man dat uitleggen aan de buurman.

Zorg goed voor jezelf, stress heb je al genoeg ervaren helaas. Heel veel sterkte en geniet lekker van je pup!
(Een foto is altijd welkom :o )

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-17 19:50 



 
Profiel   

Dank je wel.

Mijn man heeft ondertussen de buurman ook gesproken en die was ineens een stuk rustiger, hij gaf nu aan dat ze af en toe idd wat huilt maar dat ze daarna ook gewoon stil is en het ook niet altijd doet. Dus volgens mijn man was de buurman vorige week gewoon met zijn verkeerde been uit bed gestapt. Of ik heb het allemaal verkeerd begrepen dat kan ook nog natuurlijk, maar ik voelde mij niet fijn op de manier hoe ik benadert werd.

Camera staat er nu af en toe op maar tot nu toe lag ze natuurlijk gewoon lekker languit (te slapen). Zou je altijd zien.


[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-17 11:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 56 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen