Internationale oefenavond met Fenix in Gierle

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Internationale oefenavond met Fenix in Gierle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-17 11:14

Hallo,

Afgelopen zaterdag heb ik met Fenix meegedaan aan een oefenavond. Deze oefenavond was anders als alle andere waar ik ben geweest aangezien ze hier dus alles er aan doen om de hond weg te jagen met vuurwerk, geweerschoten, harde muziek en vuur.
Hierbij deden mensen mee uit 7 verschillende landen, het was een hele avond het begon om 7 uur en was om half 1 pas klaar.

Ik train Fenix voor de ph1 bij de KNPV en we zijn nu al 9 maanden aan het trainen en ze pakt dit heel erg goed op, haar bijtwerk word steeds beter. Speuren doet ze geweldig en ze blijft me verbazen.

Een oefenavond zoals deze had ik nog nooit eerder meegemaakt. Er waren ook 60 deelnemers en het was ontzettend druk, donker en een hoop lawaai dus een hoop indrukken voor een jonge hond als Fenix.

De eerste oefening was een oefening met vuurwerk, waarbij er vuurwerk (ratelband) werd afgestoken onder een rooster, de pakwerker staat daar achter. Heb haar nog nooit zo zien bijten, het vuurwerk stimuleerde haar om nog flinker bij te pakken. Was hier van erg onder de indruk!

Daarna hadden we nog een oefening waarbij ze door een tunnel moest waar luchtslangen in lagen (van die dingen die dan alle kanten op flappen, met op het eind de pakwerker. Hier had ze wel even twijfel en draaide zelf even om, maar na wat aanmoediging ging ze er toch voor en wederom goed bijtwerk.

Vervolgens hadden we een oefening waarbij ze de pakwerker in een trailer stond met opblaaspoppen, veel honden gezien die meteen vol op de poppen beten en de pakwerker totaal negeerde, maar Fenix wist meteen waar ze moest zijn en beet niet goed aan waardoor ze bijna de pakwerker in zijn hand beet. Even los gemaakt en opnieuw aan laten bijten en ik was tevreden over die oefening.

Daarna moest ze binnen in een kantine, met harde muziek en plastic op de grond en ook dit deed ze super!

Ook was er een oefening waarbij ze in een bak moest vol met flessen die bij mij tot aan mijn heupen kwamen. Hier had ze veel twijfel en draaide tot 3 keer om omdat ze het niet goed durfde. Ik ben de bak in gesprongen en heb haar flink aangemoedigd (wat dus eigenlijk niet mocht van de keurmeester omdat ik alle flessen plat drukte :') ) Maar uiteindelijk heeft ze het wel gedaan. Heb daarna de oefening nog een keer over gedaan en toen ging ze er meteen voor.

Er was een oefening die ik heel erg spannend vond, maar heb mn best gedaan om rustig te blijven. Hier moest ze door een tunnel en daarna door het vuur om bij de pakwerker te komen. Ik kon het vanaf de plek waar ik haar moest afzetten niet goed zien. Toen ik haar had losgelaten hoorde ik haar een keer flink piepen en toen sloeg de paniek in bij mij. Toen ik bij haar kwam zat ze vast op de pakwerker en heb haar nog nooit zo goed zien bijten. Een vriend van mij had wel gezien wat er gebeurde en ze schrok alleen van het vuur maar knalde er daarna gewoon doorheen, waarom ze piepte weet ik nog steeds niet aangezien ze nergens schroeiplekken had.

Er waren nog veel meer oefeningen maar van deze oefeningen was ik het meest onder de indruk.

Ik heb bij alles goed op mijn hond gelet en heb haar voor alles begon ook een keer overal laten kijken om haar op haar gemak te stellen, aangezien het echt extreem is voor een jonge hond. Maar ben heel erg blij dat ik het heb gedaan. Het was echt teambuilding en ik weet nu dat ze letterlijk voor me door het vuur gaat. Ben zo ontzettend trots op mijn hond!!

Heb een paar filmpjes op facebook staan dus hier de link. Filmpjes zijn niet allemaal even duidelijk maar zo hebben jullie een beetje een idee!

https://www.facebook.com/melissa.dewit. ... nref=story

https://www.facebook.com/melissa.dewit. ... 602964173/
:evaw:
Laatst bijgewerkt door CharmingS op 20-11-17 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt

xhaflinger
Berichten: 202
Geregistreerd: 09-10-14

Re: Internationale oefenavond met Fenix in Gierle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 11:22

Wat stoer!

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-17 12:13

xhaflinger schreef:
Wat stoer!


Thanks :D Ben ook super duper trots op mijn hond <3

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Internationale oefenavond met Fenix in Gierle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-17 12:25

Voor de mensen die Fenix nog niet kennen dit is ze
Afbeelding
Afbeelding