Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

jankende hond van de buren

 
Profiel   

Hi, ik hoor graag ervaringen en hoe jullie hier mee om zouden gaan, want ik ben een beetje aan het eind van mn latijn.

De situatie;
Onze buren hebben een labradoodle van 5 jaar met - volgens mij - verlatingsangst.
Het ging in het begin al vrij snel mis.
Wij vroegen ons al af waarom iemand die fulltime werkt - en in ploegen - in hemelsnaam aan een hond gaat beginnen. Maar goed de buurman ging het allemaal regelen met zijn ouders, als hij er niet is zou de hond naar zijn ouders gaan.
Dus de pup kwam in huis. En als pup ging de hond nog niet naar zijn ouders (logisch vonden wij)
Wij hebben toen aangeboden om de hond bij ons op te vangen, maar dat wilde de buurman niet.
(wij hebben zelf 2 jack russels en wij dachten dat is leuk als de pup een beetje met onze hondjes opgroeid, maar buurman wilde daar niets van weten).

De pup werd al vrij snel hele dagdelen alleen gelaten (zonder op te bouwen).
Met als gevolg dat de pup de hele tijd in zn uppie zat te blaffen en te janken.
Met buurman besproken... Hij snapte er niets van want hij had er nooit wat van gemerkt (ja wiedus...)
De klachten begonnen ook te komen van de andere buren.
Er moest iets gebeuren.

Op ons aanraden heeft hij 1 (of misschien wel 2) sessies gedaan met een gedragsdeskundige.
Hij moest de hond opnieuw leren alleen te zijn. (opbouwen met 10 minuutjes en geen hele middagen alleen laten).
Jullie voelen m al aankomen. Na 2x 10 minuutjes opbouwen liet hij de hond weer hele middagen alleen.

Weer praten...... Wij vinden dit zooooo zielig voor de hond en we hebben er echt last van. Echt dat gejank en geblaf op een gegeven moment is je geduld op.
We willen met m lopen/in huis halen. Maar nee weer wilde buurman hier niets van weten.
Hij heeft dat arme dier een alternatieve blafband om gedaan (met citronella).
Maar ja toen de baterijtjes op waren begon het hele geblaf en gejank opnieuw.

Inmiddels is de hond 4... Een totaal ongeleid projectiel (maar dat moet buurman zelf maar weten) maar wij zitten hele dagen (van 3 uur smiddags tot 12 uur savonds) met een blaffende/jankende hond.
En dat gaat aan 1 stuk door.
Verschikkelijk. Zo zielig....

Uiteindelijk zaterdag nog maar een keer weer gaan praten.
Mislukt.
Ik had met nog zo voorgenomen rustig te blijven, maar helaas regaeerde de buurman zo pissig dat ik zelf ook pissig ben geworden. Met als gevolg een ruzie achtige toon en geen oplossing (want hij heeft er al van alles aan gedaan).

Wat moet ik hier nu mee ??
- de hond blaft en jankt hele dagen/dagdelen
- de buurman vindt dat ie wel genoeg gedaan heeft
- wij hebben overlast (echt het gaat door merg en been)
- praten helpt niet
- aanbiedingen van onze kant om te helpen worden afgewezen
ik weet het gewoon niet meer....

Iemand nog een snugger advies ??
(we willen liever nog geen aangifte doen bij de dierenpolitie; want dan zijn de rapen helemaal gaar)

sorry voor het lange verhaal; maar ik moest even van me afschrijven..
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 13:21 



 
Profiel   

Aangifte doen van overlast. En als je buren ook daadwerkelijk last hebben, hen ook aangifte laten doen.
Dan wordt er tenminste actie ondernomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 13:23 



 
Profiel   

Praten helpt al heel lang niet dus dan wordt het toch echt tijd voor een iets hardere actie.

Wel aangifte doen dus, misschien in overleg met de andere buren een gezamenlijke aangifte indienen. Zal de onderlinge verhouding misschien niet ten beste komen, maar als je buren niet willen luisteren en alle aangeboden hulp en advies afwijzen, dan heeft verder praten ook weinig zin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 13:27 



 
Profiel   

Wijkagent

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 13:28 



 
Profiel   

Politie doet weinig is onze ervaring, woonstichting gebeld omdat onze buren in een huurhuis wonen en zij hebben wel meer kunnen betekenen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 13:30 



 
Profiel   

Ik heb de politie ook wel eens gebeld midden in de nacht voor honden die onafgebroken de buurt wakker zaten te blaffen. De politie ging er meteen heen en heeft direct actie ondernomen.
Dus die doen zeker wel wat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 13:31 



 
Profiel   

Als er geen overleg nodig is en de andere buren hebben er ook last van, dan denk ik dat gezamelijk klacht indienen de enige oplossing is. Zeker gezien het feit dat je aangeboden hebt de hodn bij jou te nemen als de buurman langdurig weg moet.

Ik ben zelf hondeneigenaar en mijn honden hebben door een verandering van situatie ook wel eens langdurig geblaft. Maar toen de buren dit melden, heb ik onmiddellijk een oplossing gezocht en gaan verifiëren of dit ook werkelijk hielp. Tenslotte kan ik niet checken of mijn training en maatregels voldoende zijn als ik weg ben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 13:31 



 
Profiel   

Het eens opnemen? Dan kan de buurman het ook eens horen (en anders de politie)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 13:35 



 
Profiel   

GDG schreef
Wijkagent


o goed idee misschien kan die "bemiddelen"
en als ik de andere buren mee kan krijgen dat de dit gezamenlijk doen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 13:36 



 
Profiel   

Jes schreef
Het eens opnemen? Dan kan de buurman het ook eens horen (en anders de politie)


hij heeft een hele middag bij ons gezeten.. dus hij weet hoe het klinkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 13:36 



 
Profiel   

petitparis schreef
Als er geen overleg nodig is en de andere buren hebben er ook last van, dan denk ik dat gezamelijk klacht indienen de enige oplossing is. Zeker gezien het feit dat je aangeboden hebt de hodn bij jou te nemen als de buurman langdurig weg moet.

Ik ben zelf hondeneigenaar en mijn honden hebben door een verandering van situatie ook wel eens langdurig geblaft. Maar toen de buren dit melden, heb ik onmiddellijk een oplossing gezocht en gaan verifiëren of dit ook werkelijk hielp. Tenslotte kan ik niet checken of mijn training en maatregels voldoende zijn als ik weg ben.


Mijn honden zijn ook wel eens alleen. Alleen heb ik mijn buren uitdrukkelijk gevraagd als ze keer mochten gaan ik dat graag wil horen. Is nog nooit gebeurt van die van mij zijn met zn 2-en scheelt zo ie zo wel denk ik. En ze gaan na 10 minuten keten slapen totdat we thuis zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 13:38 



 
Profiel   

MiraLooks schreef
Jes schreef
Het eens opnemen? Dan kan de buurman het ook eens horen (en anders de politie)


hij heeft een hele middag bij ons gezeten.. dus hij weet hoe het klinkt


Ik ben wel benieuwd wat zijn reactie daarop was dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 13:40 



 
Profiel   

petitparis schreef
Ik ben zelf hondeneigenaar en mijn honden hebben door een verandering van situatie ook wel eens langdurig geblaft. Maar toen de buren dit melden, heb ik onmiddellijk een oplossing gezocht en gaan verifiëren of dit ook werkelijk hielp. Tenslotte kan ik niet checken of mijn training en maatregels voldoende zijn als ik weg ben.

Je kan wel aan de buren vragen of ze je hond hebben gehoord.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 13:41 



 

Inderdaad gewoon aangifte gaan doen van geluidsoverlast. En misschien eens met 144 bellen om informatie in te winnen wat je het beste kunt doen. Een hond van 3 tot 12 alleen laten is wel lang ja, maar dat hij er dan nog pissig over wordt ook als je er iets van zegt is gewoon not done. Zo heb ik ook buren gehad die elke dag harde muziek draaiden, stampmuziek en andre hazes. na 5x gevraagd te hebben of het zachter kon vroegen ze me of ik niet beter een hutje op de hei kon gaan kopen. Het is gewoon ontzettend irritant als het niet gewoon opgelost kan worden en ik geef jou groot gelijk dat je hier nu klaar mee bent. Buitenom dat het zielig is voor de hond, is het gewoon voor je eigen gemoedsrust ook zeer irriterend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 13:42 



 
Profiel   

@Yenni: Dat schrijf ik toch, dat ik ben gaan verifiëren of het probleem verholpen is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 13:42 



 
Profiel   

Ach wat vervelend.Dit is dus de reden dat ik in mijn gehorige appartement niet aan een hond durf te beginnen. want voortdurend geblaf is echt heel hinderlijk.Hier denk ik toch aan een blafband voor je buurhond!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 13:50 



 
Profiel   

ik denk dat jullie alle mogelijke “tussen” stappen al hebben ondernomen om er met elkaar zo goed mogelijk uit te komen.
En ik deze 4jaar tijd hebben jullie van alles aan geboden maar de buurman weigerd enige vorm van hun verder.
Helaas valt er niets anders te doen dan inderdaad de politie te gaan bellen. Want voor de hond is dit ook geen houdbare situatie meer :( beestje zit waarschijnlijk stijf onder de stress van het blaffen overdag.
Ik denk dat de enige en juiste oplossing is: politie bellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 14:10 



 
Profiel   

Tegenwoordig heb je in veel wijken buurtmediation. Dan praat je op een andere manier met elkaar en met een gespreksleider zeg maar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 14:20 



 
Profiel   

Arme hond.

Je kan de wijkagent en/of buurtbemiddeling in schakelen.
Want dat er iets moet gebeuren is wel duidelijk.

Ik hoop dat de hond een leukere baas gaat krijgen.
Een die hem wel uitlaat en niet zo lang alleen laat.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 14:38 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen