Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Irritaties na operatie hond

 
Profiel   

Bij de hond dan wel te verstaan :+ .

Mijn grote brokkenpiloot vond het nodig om haar elleboog te breken |( . Heel lang verhaal kort: hond is geopereerd en moet uiteraard rust houden. Poot zit van onder tot boven in een steunverband. Er is een groot gebied kaal geschoren en iets irriteert haar nu. Ze blijft maar likken op de plek waar de infuus naald heeft gezeten en zo wil ze ook maar blijven likken rondom haar oksel van de gebroken poot. Wonder boven wonder laat ze hechtingen met rust, dus dat is het niet.

Uiteraard staat ze onder strakke controle van de da, maar die heb ik vandaag niet gesproken, dus vandaar dat ik het hier even vraag. Het is dan ook niet levensbedreigend, maar meer vanuit mij dat ik het leven van mijn hond zo leuk mogelijk probeer te houden gedurende dit hele proces. Hond draagt inmiddels een opblaasbare kraag, omdat ze uiteraard absoluut niet aan de wond en de hechtingen mag beginnen.

Komt dit andere mensen bekend voor? Is er een zalfje oid wat ik kan smeren op de blote huid tegen de jeuk of de irritatie of wat het dan ook is?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-17 22:35 



 
Profiel   

Wij kregen hydrocortiderm mee. Onze hond had dan wel een kap op, zodat hij niet kon likken aan de wond. En dus ook niet aan de hydrocortiderm. Na twee dagen was het euvel verholpen. Ff de DA bellen denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-17 22:41 



 
Profiel   

Oh kijk, dank voor de tip! Met dat ik daar naar zoek kom ik Vetromil honingzalf tegen. Dat is zo verkrijgbaar en zonder rotzooi er in (hond heeft al meer dan genoeg rotzooi in d'r lijf om te verwerken, dus als het niet hoeft..). Ga ik morgen gelijk naar kijken!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-17 22:57 



 
Profiel   

Ik smeer als mijn kat een plekje heeft ook gewoon vaak echte honing op. is niet erg als ze dat binnen krijgen. Ik heb het geluk dat ik zelf bijen heb en dus mijn eigen honing of die van mijn vader kan gebruiken. zodat ik weet dat het goede honing is waar niet mee gesjoemeld is of dat er stoffen van planten in zitten die niet uit nederland komen. Misschien even langs iemand of een winkel die honing uit de buurt of uit de EU komt liefst nederland. Maar dat er gewoon op smeren. Zelf vind ik het altijd goed helpen.
Soms gebruik ik ook propoliscreme maar vaak zit hier acohol in dus daar ben ik voorzichtig mee. Maar dat is ook wonderspul!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-17 23:01 



 
Profiel   

Helaas, geen pure honing in huis. Heb wel Sweet itch van Sectolin voor de paarden. Is ook helemaal plantaardig. Zou dat voor nu kunnen helpen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-17 23:10 



 
Profiel   

Als je iets van honingzalf of calandulanzalf in huis hebt kun je dat er wel op smeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-17 00:35 



 
Profiel   

Zou goed kunnen dat er haartjes groeien die zo kort afgeschoren zijn dat het teruggroeien irriteert. Iets kalmerend erop en eventueel de bovenhuid wat losmasseren ( wat de hond zelf doet door het likken)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-17 00:55 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen