Vlooien

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sofriet

Berichten: 188
Geregistreerd: 24-05-09
Woonplaats: Drunen

Vlooien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-17 16:19

Hoi hoi,

Hopelijk kan iemand mij hier verder helpen.
Wij hebben een shih-tzu van bijna 3.
Hij heeft sinds 2 maanden vlooien.
We hebben hem een pipet van frontline gegeven, maar na een maand liepen er nog steeds vlooien. Dus naar de boerenbond om advies gevraagd. Na totaal 6 weken zou ik advantix mogen proberen.
Hiervan kreeg hij extreme jeuk. Na een week heb ik hem dus 2x gewassen. De jeuk is weg. De vlooien echter niet.
Begin van de zomer heb ik hem een tekenband aan gegeven van scalibor. Ook hier krabte hij zijn hele nek van open. Hij kan dus blijkbaar niet zoveel hebben.
Nu heb ik de dierenarts gebeld en die adviseren een pil van bravecto.
Ik vind dat echter een beetje eng. A door alle verhalen die er rond van over bravecto en B, stel hij blijkt hier ook allergisch voor te zijn dan heeft ie het opgegeten met een werkingsduur van 12 weken.

De omgeving hebben we trouwens al die tijd ook behandeld. Stofzuigen en sprayen.

Alvast bedankt!
Groetjes Sophie

marleen_usar

Berichten: 24653
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 16:24

Hier een kat met altijd vlooien ook brandplekken van pipetten.Met de Seresto nergens last meer van.

OleJon
Berichten: 2502
Geregistreerd: 04-07-14

Re: Vlooien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 16:30

zolang er nog vlooien op de hond zitten zitten ze ook nog in de omgeving. kan Vectra Felis aanbevelen maken de eieren van de vlooien onvruchtbaar

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 16:30

Spayen en stofzuigen is niet genoeg, de vlooien/eitjes komen gewoon weer uit je stofzuiger.

Heb ook heel veel last gehad van vlooien had een hoogpolig tapijt en een stoffen bank. Heb alles gedrenkt in azijn inclusief hond. En het heeft 2 weken lang echt smerig geroken thuis, maar was er daarna wel vanaf. Toen de vlooien eenmaal weg waren alles goed schoongemaakt met de stoomreiniger en 100 geurkaarsen gehaald :') .

Al die dure sprays, shampoos en pipetten zijn meer ter voorkoming van vlooien maar als je ze eenmaal hebt werkt azijn dus echt het beste.

merithshadow

Berichten: 122
Geregistreerd: 30-01-11
Woonplaats: deventer

Re: Vlooien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 16:38

je hele huis sprayen met indoor-x spray en je hond nexgard geven, is een tablet, die werkt een maand, maar werkt heel goed! vectra kan ook, maar is een pipet. en om dit te voorkomen, elke maand behandelen maar wel met een middel van de dierenarts.

sofriet

Berichten: 188
Geregistreerd: 24-05-09
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-17 16:40

CharmingS schreef:
Spayen en stofzuigen is niet genoeg, de vlooien/eitjes komen gewoon weer uit je stofzuiger.


Ik heb in de opvangbak van onze zakloze zuiger zo’n vlooienband gedaan. Dat zou dat wel tegen moeten gaan?

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 16:41

Seresto-bandje is het enige wat echt hielp hier.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 16:42

kieselgur (= duitse naam) Diatomeeënaarde helpt ook goed, wordt veel gebruikt voor kippen tegen (bloed)luizen
en helpt ook tegen vlooien (zelf nog niet uitgeprobeerd heb pas onlangs de tip gekregen)

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 16:44

sofriet schreef:
CharmingS schreef:
Spayen en stofzuigen is niet genoeg, de vlooien/eitjes komen gewoon weer uit je stofzuiger.


Ik heb in de opvangbak van onze zakloze zuiger zo’n vlooienband gedaan. Dat zou dat wel tegen moeten gaan?


Heb ik ook geprobeerd maar dat hielp ook niet helaas.. Heb alle bovengenoemde middelen geprobeerd, want had er echt al een hele poos last van. Heeft me een hoop geld gekost. En 2 flessen azijn er door en alles is weg..

Mizora

Berichten: 18094
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 16:45

Als je bravecto niet aandurft, maar op zich wel een pil durft te proberen. Comfortis werkt 4 weken officieel. Het heeft een veel lagere dosis maar is toch effectief.

één van mijn honden krijgt ook comfortis als ze (mogelijk) last heeft van vlooien. Vanwege een contactallergie met zand (specifiek bouwzand in de omgeving, gelukkig niet alle soorten zand) moet ze 2-3x in de week gewassen worden zolang ik hier woon/ze hier in de omgeving aan het bouwen zijn. Dat kan niet gecombineerd worden met pipetten.

De hond van mijn ouders durven we niets te geven. Toen hij vlooien had, hebben we hem redelijk kort geschoren en gewoon 2-3x per dag gecontroleerd op vlooien en verder zijn kleedjes behandeld (waarna ze gewassen moesten worden, want chemische stoffen triggeren zijn pollenallergie). Met 3 weken waren we er vanaf.

sofriet

Berichten: 188
Geregistreerd: 24-05-09
Woonplaats: Drunen

Re: Vlooien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-17 18:19

Hij gaat morgenochtend inderdaad naar de kapper, z’n scheerbeurt maar iets naar voren gehaald. Dan zien we de rotbeesten in ieder geval eerder om ze te vangen.
Zou ie voor zo’n seresto-bandje niet allergisch zijn? Lijkt mij dat dat allemaal een beetje dezelfde dingen bevat.

Ik ben momenteel zwanger en de geur van azijn trek ik niet zo :o

Waar zou ik comfortis kunnen kopen? Een pil durf ik wel aan maar heb toch een beetje schrik voor bravecto door al die horrorverhalen en als ie zo overgevoelig blijkt voor van alles ben ik bang dat dat uitgerekend hem treft.

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Re: Vlooien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 18:22

Bravecto is misschien wel net zo gevaarlijk als andere producten die er zijn. Het is toch een stukje gif wat je je beestje geeft. Kijk goed naar de werkzame stof van welke producten waar ze dus niet tegen kon en kies dan wat anders uit. Je hebt ook nog de comfortis. Die vind ik zelf ideaal.

Wij verkopen de Bravecto nog volop en nog nooit klachten gehad, daarentegen wel eens wat klachten (gehad) over Advantix, Advantage en vooral Frontline.

Mirranda

Berichten: 1717
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 18:24

Hier ook erg goede ervaringen met de Ceresto band. Kost wat maar echt geen vlo te bekennen en de werking is ook echt lang.

Thincla
Berichten: 525
Geregistreerd: 12-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 18:24

Wij hebben onze katten en hond toen ze vlooien hadden alleen een pil gegeven en toen waren ze snel erna allemaal weg :))

callum
Berichten: 2783
Geregistreerd: 06-09-10

Re: Vlooien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 18:48

Seresto werkt geweldig. Mocht hij allergisch zijn kan je hem zo af doen. En anders zou ik voor nextguard gaan. Hond van vriendin is allergisch voor bijna alle vlooien middelen en dit gaat goed

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110657
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Vlooien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 18:49

Idd een Serestoband, helpt ook goed tegen teken etc. Hij gaat 8 maanden mee, maar ik vervang hem voor de zekerheid rond de 6 maanden.

marleen_usar

Berichten: 24653
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 18:51

Niet meteen de hele dag op laten echt opbouwen.

Martinedd

Berichten: 1309
Geregistreerd: 04-08-04
Woonplaats: In de rimboe in Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 22:04

veel vlooienpopulaties zijn resistent voor Frontline.

Seresto is een goede optie, of anders de Comfortis pil. Daar heb ik zelf, met de kat, zeer goede ervaringen mee. Beide kun je kopen bij je dierenarts.

Als er meer huisdieren zijn, honden of katten, dan die natuurlijk ook gelijk mee behandelen.

sofriet

Berichten: 188
Geregistreerd: 24-05-09
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-17 12:33

Bedankt allemaal voor jullie reacties.
Gisteren is hij bij de Trimster geweest en vandaag bij de osteopaat.
In overleg met hun hebben we nu een spray voor op de vacht waar hij wel tegen zou moeten kunnen. Die kunnen we ook op zijn mandje en zo gebruiken en is veilig voor mij en de baby.
Er zitten dus geen chemische stoffen in dus ik hoop dat het toch wel werkt op die onbeesten!
Anders ga ik toch nog maar eens zo’n bandje proberen.

Osianaa
Berichten: 357
Geregistreerd: 08-02-11

Re: Vlooien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 12:37

En als het niet werkt bestaan er ook anticonceptie pillen voor vlooien. Van beapher volgens mij. Werkte hier als een trein, binnen 3 weken van alle vlooien af!

marleen_usar

Berichten: 24653
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 15:24

Die pillen zijn er als er al vlooien zijn en is niet om beschermd te blijven.

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 15:28

Rebel_Jits schreef:
Seresto-bandje is het enige wat echt hielp hier.

Hier ook.. toen was het heel snel over.

nicole_floor

Berichten: 3242
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 22:25

Heb al vaker gehoord dat vlooien een soort van resistent zijn tegen frontline. Wij geven de honden bravecto en nooit problemen gehad, maarja zij zijn niet allergies. Ik snap dat je wat voorzichtig bent voor bravecto, omdat je hond toch wel allergies is. Heb je al de vlooienband van seresto geprobeerd, ik hoor hier ook wel goede verhalen over.

dierenfan
Berichten: 9610
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Vlooien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 17:31

Bravecto geef ik zelf al 2 jaar na steeds twijfelen...

Maar jij hebt al 2 middelen gebruikt in 2 maanden en nog vlooien en een gevoelige hond. Ik zou nooit bravecto aanraden!! Wel idd de trimmer en goed wassen met citronella. Ook laten zwemmen zou top zijn dan verdrinken er ook of ze komen gezamelijk op de kop zitten...
Je hele huis zeer goed behandelen. Enkel de hond heeft geen nut.
Verder zou ik gaan voor seresto band of toch pipet van iets.

Geen enkele vlo is resistent tegen frontline. Dan is leuk praatje wat niet klopt. Je moet enkel goed doseren en goed gebruiken EN omgeving behandelen wil het middel goed werken ;)

Net als met bravecto. Bravecto is niet dodelijk. Bravecto kan wel in combinatie met entingen en ontworming wat veel mensen tegelijk of bijna tegelijk (binnen 1 a 2 weken) aan hun hond geven een dodelijke combinatie vormen. Idem voor de L4 enting (weil enting). In Amerika doet men deze gescheiden houden van andere entingen. Staat daar zelfs in de bijsluiter...
Hier doet men het combineren met parvo enting en vaak ook nog kennelhoest en rabiës entingen. Vervolgens noemt men het jaarlijkse APK dus ook maar ontworming en ontvlo middel er in en men denkt weer een jaar klaar en lekker geld bespaard zo alles in 1....
Best wat dierenartsen adviseren inmiddels 4 a 7 dagen te wachten na enten om te ontwormen maar hallo een afweersysteem is zo vlot niet terug op kracht als de hond niet in top conditie is.

Dus voor veel mensen aub denk aan je dier en spreidt meer dan minder risico's!
Hier 1x per 3 jaar in januari rabiës en 1x p 3 jaar parvo enting (dhp enting?). Maart/april bravecto en september weil enting. Ontwormen doe ik niet maar moet ik wel gaan doen ivm hartworm die in NL nu ook actief is. Dus het wordt het schema opnieuw bekijken.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 17:41

Ik gebruik de pil van symparica en dat gaat super.