Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 8 van de 9 [ 207 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

kleurgeteste honden

 
Profiel   

Tigress schreef


Ja, thanks! Ik ben niet thuis in het ras, hoe zit het bij jullie met de kleuren? Moeten deze officieel bevestigd worden? Of is het "wat je ziet is het", wat de RvB in principe doet. Die zien een merle hond en is blauw, dus blue merle. Die zien een hond met drie kleuren, dus tricolor.

Bij de corgi mag geloof ik wel alles qua kleur toch? Net zoals bij borders.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-19 14:55 



 
Profiel   

KimD schreef
Tigress schreef


Ja, thanks! Ik ben niet thuis in het ras, hoe zit het bij jullie met de kleuren? Moeten deze officieel bevestigd worden? Of is het "wat je ziet is het", wat de RvB in principe doet. Die zien een merle hond en is blauw, dus blue merle. Die zien een hond met drie kleuren, dus tricolor.

Bij de corgi mag geloof ik wel alles qua kleur toch? Net zoals bij borders.

Nee, niet alles mag.
Even copy paste gedaan :))
::
"Toegelaten kleuren zijn blue merle, brindle, rood, sable, tricolour met brindle points en tricolour met red points.
Lever en verdunde kleuren hoogst ongewenst."

Aan de ene kant is het "what you see is what you get", maar de kleuren testen om alles uit te sluiten is niet ongebruikelijk in ons ras :j Het gebeurd zo her en der namelijk wel eens dat er ineens een pink opduikt, of er dus een hond cryptic merle blijkt te zijn. Dat wordt liever voorkomen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-19 16:43 



 
Profiel   

Je kunt helaas op dit moment geen tests naar vemodia sturen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-19 16:58 



 
Profiel   

Misschien even een e-mailtje sturen Hoelang deze onderbreking gaat duren? Misschien is het maar enkele weekjes meer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-19 17:00 



 
Profiel   

Heeft inderdaad te maken met de verhuizing van het laboratorium. Binnenkort gaan ze weer aan de gang.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-19 17:40 



 
Profiel   

Tigress schreef
KimD schreef

Ja, thanks! Ik ben niet thuis in het ras, hoe zit het bij jullie met de kleuren? Moeten deze officieel bevestigd worden? Of is het "wat je ziet is het", wat de RvB in principe doet. Die zien een merle hond en is blauw, dus blue merle. Die zien een hond met drie kleuren, dus tricolor.

Bij de corgi mag geloof ik wel alles qua kleur toch? Net zoals bij borders.

Nee, niet alles mag.
Even copy paste gedaan :))
::
"Toegelaten kleuren zijn blue merle, brindle, rood, sable, tricolour met brindle points en tricolour met red points.
Lever en verdunde kleuren hoogst ongewenst."

Aan de ene kant is het "what you see is what you get", maar de kleuren testen om alles uit te sluiten is niet ongebruikelijk in ons ras :j Het gebeurd zo her en der namelijk wel eens dat er ineens een pink opduikt, of er dus een hond cryptic merle blijkt te zijn. Dat wordt liever voorkomen :j


Dat geldt voor de welsh corgi cardigan wat Tigress opnoemt qua kleuren.

De pembroke heeft andere toegestane kleuren: Alle effen kleuren rood; sable; lichtbruin; rood met zwart of één van de kleuren gecombineerd met witte aftekening op benen, borst en/of hals. Iets wit aan het hoofd en voorsnuit toegestaan.
—> dus eigenlijk rood en tricolor (rood/zwart en witte aftekeningen). Merle etc. is bij pembrokes niet toegestaan.

Waarschijnlijk weet Kim wel dat er 2 rassen corgi’s bestaan, maar even voor de verduidelijking voor iedereen die meeleest :) .

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-19 17:47 



 
Profiel   

Tigress schreef


Interessant stamboom! Ook gaaf dat je 9 generaties terug kunt kijken, alleen vind mijn telefoon dat minder grappig. :')

Je kunt duidelijk zien waar de blue merle erin is gekomen en niet meer eruit is gegaan. :j

Wel heel veel Black Brindle, is dat de meest gangbare kleur?

Als ik het stamboom zo zie, hoef je je denk ik geen zorgen te maken over gekke uitslagen. Ik denk dat jij een hele mooie uitslag krijgt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-19 21:26 



 
Profiel   

Kleurtest van aelynn binnen. Helaas geen eered en wel bruin. Ik had het liever andersom gehad. Maar ach, het is maar een kleur!

EE Em/N Bb DD KBKB atat

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-19 22:29 



 
Profiel   

Jammer dat ze geen rood draagt Zoe!

Ik wacht nog op de test van Djessey.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-19 22:55 



 
Profiel   

Citaat
E-locus:

Em Locus:

B-locus:

D-locus:

K-locus:

A-locus:


Zijn dit alle genen die een hond kan hebben?

Ik zit echt 0.0 in de kleur genetica van honden maar lijkt me onwijs interessant.
Kan iemand mij is uitleggen wat er wordt bedoeld met welke locus enzo?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-19 23:20 



 
Profiel   

Nee er zijn er meer en nog een hoop wat nog onbekend is
dit is een leuke site om wat te leren http://www.doggenetics.co.uk/

Em locus is er overigens niet, Em ligt op de E locus
Die van Zoe is dus EmE
Jammer dat ze geen rood draagt Zoe

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-19 09:29 



 
Profiel   

Vreemd dat vhl Em en E dan opsplitst.

Inderdaad jammer maar ach. De zwarte blijven toch het leukst :p en mijn volledige wachtlijst voor pups wil zwart :p

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-19 09:32 



 
Profiel   

ja die laboratoria doen wel vaker vreemde dingen :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-19 09:51 



 
Profiel   

Net Djessey’s kleurtest binnen gekregen;
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-19 17:07 



 
Profiel   

KimD schreef
Tigress schreef


Interessant stamboom! Ook gaaf dat je 9 generaties terug kunt kijken, alleen vind mijn telefoon dat minder grappig. :')

Je kunt duidelijk zien waar de blue merle erin is gekomen en niet meer eruit is gegaan. :j

Wel heel veel Black Brindle, is dat de meest gangbare kleur?

Als ik het stamboom zo zie, hoef je je denk ik geen zorgen te maken over gekke uitslagen. Ik denk dat jij een hele mooie uitslag krijgt.

Op zich niet de meest gangbare kleur (brindle en rood komen ook vrij veel voor), maar enkel driekleur mag met blue merle gekruist worden bij ons. Vandaar dat je die in zijn lijnen het meeste zal spotten :D

Zojuist de uitslagen terug gekregen. Inderdaad geen gekke, verstopte dingen *\o/*
https://www.mydogdna.com/crm/animal/en/ ... 71867/pass

Eigenlijk helemaal zoals gehoopt :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-19 18:38 



 
Profiel   

Dat is fijn Tigress gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-19 18:44 



 
Profiel   

Tigress schreef
KimD schreef

Interessant stamboom! Ook gaaf dat je 9 generaties terug kunt kijken, alleen vind mijn telefoon dat minder grappig. :')

Je kunt duidelijk zien waar de blue merle erin is gekomen en niet meer eruit is gegaan. :j

Wel heel veel Black Brindle, is dat de meest gangbare kleur?

Als ik het stamboom zo zie, hoef je je denk ik geen zorgen te maken over gekke uitslagen. Ik denk dat jij een hele mooie uitslag krijgt.

Op zich niet de meest gangbare kleur (brindle en rood komen ook vrij veel voor), maar enkel driekleur mag met blue merle gekruist worden bij ons. Vandaar dat je die in zijn lijnen het meeste zal spotten :D

Zojuist de uitslagen terug gekregen. Inderdaad geen gekke, verstopte dingen *\o/*
https://www.mydogdna.com/crm/animal/en/ ... 71867/pass

Eigenlijk helemaal zoals gehoopt :D


Mooi! Mooi systeem ook, overzichtelijk en alles bij elkaar staan, fijn zeg! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-19 08:39 



 
Profiel   

ik kan ook meepraten, het meeste is mij nu duidelijk dankzij kiwi :D maar wat bedoelen ze met saddle tan Nl?

edit: dit kwam bij balto zijn test wist niet dat het erbij zat :+

Ee
Bb
DD
kyky
ayat
Nl

edit 2 om dit dus :

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-19 09:27 



 
Profiel   

Saddle tan is het zadel patroon wat je bijvoorbeeld veel bij duitse herders ziet.
Dat het alleen op at(blacktan) toont is niet waar trouwens

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-19 10:13 



 
Profiel   

ohh dat is duidelijk dank je, want bij hem zie je daar helemaal niks van :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-19 10:15 



 
Profiel   

Is er iemand die ik eens mag pb-en over kleurgenetica bij honden?
Ik geraak er niet wijs uit , paarden zijn zoveel makkelijker :')

Ik ben van plan volgend jaar een eenmalig nestje uit mijn blue Merle teckeltje te fokken..

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-19 19:47 



 
Profiel   

Ik ben er ook nieuw in maar een hele goede group op Facebook is Coat color and Genetics daar leer ik veel van! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-19 19:49 



 
Profiel   

Mij mag je gerust een on sturen 3)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-19 20:35 



 
Profiel   

Nest de DNA testen van Lily (Eyes Of The World Set My Heart On Fire) terug gekregen
atat BB Dd nEm Ee KBKB
Dus drager blauw en eered. (Haar zus ook nog drager bruin. Maar ik ben blij dat zij het niet draagt :p )

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 21:42 



 
Profiel   

EMe is ze dan?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-20 21:44 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 8 van de 9 [ 207 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen