Hoe help ik mijn hond met een hernia?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-18 12:26

Tijdje geleden hier wat gepost maar leek mij toch wel leuk om nog iets te posten. Gaat nog steeds erg goed met de hond. Ze is officieel 'over de datum', 9 weken geleden kregen we de diagnose. Kreeg afgelopen week alle verslagen van Utrecht binnen, die had ik nodig voor de verzekering. Hierin stond 'Prognose is eerder weken dan maanden' en 'Bij een vroege diagnose is de prognose 6-8 weken, naar verwachting zal het in dit geval korter zijn.'

Gelukkig hebben we 80% van de verzekering vergoed gekregen van de onderzoeken.

Ze krijgt momenteel nog steeds prednison en CBD en THC olie. Heeft enorm veel energie, loopt goed, poept goed, drinkt goed. Zijn heel gelukkig met hoe het nu gaat! Mijn vriend is komend weekend jarig en 3 maanden terug hadden we niet verwacht dat ze er dan nog zou zijn. Dus dit wel een mijlpaal.

Sassol

Berichten: 5254
Geregistreerd: 16-01-09
Woonplaats: Omg. Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 15:57

Je kunt omega 3 geven tegen ontstekingen (bij de gewrichten bijv). Ik raad dan Doils Joint aan en dan zou ik in het begin gewoon een tijdje 'overdoseren'. Omega 3 kan namelijk geen kwaad als je iets teveel geeft en zo kun je kijken of het verschil maakt.

Verder zijn er nog wel wat mineralen die je kunt geven die eventueel kunnen helpen, een uitlaathond van mij kreeg deze en of het nou door die pillen kwam weten we niet maar hij liep in ieder geval een stuk beter! Weet helaas niet meer wat deze waren, het waren er 3, maar zij had ze via de homeopaat aangeraden gekregen.

Verder geef je aan kleine rondjes te lopen, maar loop je nu dan ook vaker? Stil liggen is namelijk funest, het beste zou hij de hele dag rustig rondwaggelen.

Verder kun je hem speurspellen geven binnen zodat hij daar ook wat in beweging is op een rustige manier en tegelijkertijd mentaal wat bevredigd wordt.

RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Hoe help ik mijn hond met een hernia?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-18 08:34

Sorry Sassol, ik had he bericht nog niet gezien.

Inmiddels gaat ze achteruit en vermoed ik dat het volgende week zo ver is. Gisterwn bij de dierenarts geweest en die maakt zich niet zo veel zorgen als ik. Maar ik merk het heel subtiel in haar gedrag. Net iets minder enthousiast en blij als ze me ziet. Enorm veel plassen. Langer over het eten doen. Volgens de DA had ze een iets verhoogde hartslag wat er op kan wijzen dat het is uitgezaaid naar haar hart, maar ze deed wel erg druk bij de dierenarts. Ze is nog gewoon alert, als ik mijn jas aandoe, wil ze wel wandelen en rent ze naar de voordeur. Maar mijn onderbuik zegt dat het snel gaat.

We hebben zondag een fotoshoot gepland, ik hoop dat dit nog haalbaar is. Vandaag ga ik voor de zekerheid langs de fotostudio in de buurt, voor een paar portretfoto’s.

Merk dat ik er nog niet klaar voor ben, voel me vreselijk en heel schuldig. Hebben alles gedaan wat we konden maar ik kan het nog niet aan om de beslissing te nemen. Jaren terug mijn paard laten inslapen maar dat was een no-brainer: hij kon gewoon niks meer. Maar ze is nog zo vrolijk(al is het minder dan normaal) en helder.

Nu zijn we aan het nadenken wat we na haar dood willen. Hebben het er wel eens over gehad maar nu het zo ver is, vind in het bar moeilijk.

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Re: Hoe help ik mijn hond met een hernia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 18:30

Ah, arme RoosG. Ik heb met je te doen. Wens jullie nog een paar mooie dagen met fijne herinneringen toe! Hoop dat het allemaal gaat lukken met de foto's.

janouk
Blogger

Berichten: 17881
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Hoe help ik mijn hond met een hernia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 18:54

:(:)

RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Hoe help ik mijn hond met een hernia?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-18 20:02

We hebben vandaag besloten dat ze morgen wordt ingeslapen. Het is echt heel oneerlijk om haar langer bij ons te willen houden. Hebben zelf vandaag foto's gemaakt, ook met familieleden wie langs kwamen om afscheid te nemen.

Daarna wordt ze gecremeerd, zodat ze toch nog een beetje bij ons blijft.

marleen_usar

Berichten: 24663
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 20:22

Heel veel sterkte morgen.

_CS_

Berichten: 4697
Geregistreerd: 02-07-05

Re: Hoe help ik mijn hond met een hernia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 20:47

Heel veel sterkte morgen.

Bovendien een dikke pluim voor jullie +:)+
Voor wat jullie gedaan hebben voor d'r, inclusief deze moeilijke beslissing.

Nico_lette

Berichten: 1829
Geregistreerd: 05-01-15
Woonplaats: Joure, Friesland

Re: Hoe help ik mijn hond met een hernia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 20:52

Ik was een stille meelezer, maar wil je nu toch even heel erg veel sterkte wensen morgen! Jullie hebben het geweldig met haar gedaan!

Wyb_ster

Berichten: 788
Geregistreerd: 22-10-14

Re: Hoe help ik mijn hond met een hernia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 21:22

Pff, ik heb het nu pas gelezen, maar jeetje, wat een verhaal! Ontzettend knap dat jullie de beslissing gemaakt hebben! Ontzettend veel sterkte morgen en geniet van de laatste momenten

Deni11

Berichten: 1216
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Re: Hoe help ik mijn hond met een hernia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 08:39

Heel veel sterkte

RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Hoe help ik mijn hond met een hernia?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-18 23:39

Dank jullie wel voor alle steun.

Vanmiddag is ze rustig ingeslapen. Ik had haar een uur van te voren nog wat wietolie gegeven want ze kon haar draai niet vinden. Toen de dierenarts kwam, sliep ze ook lekker. We hebben rustig de hele dag afscheid genomen en gezegd hoe veel we van haar hielden. Ze stribbelde iets tegen toen ze de dierenarts de vloeistof toediende wat zorgde voor een beetje bloed. Vond het erg naar: er moest een tweede keer geprikt worden terwijl ze toen al ‘weg’ was. Een uur later is ze opgehaald door het crematorium. In dat uur nog veel geknuffeld.

Gaan haar enorm missen. Kwamen zojuist thuis en toen was het stil. Vreselijk. Ik durfde het huis niet in.

cariena1
Berichten: 947
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Hoe help ik mijn hond met een hernia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 23:52

Sterkte

JPS
Berichten: 2231
Geregistreerd: 10-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 23:52

Heel veel sterkte!

xSCWx
Berichten: 7061
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Hoe help ik mijn hond met een hernia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 00:02

Heel veel sterkte gewenst

Deni11

Berichten: 1216
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Re: Hoe help ik mijn hond met een hernia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 09:37

Heel veel sterkte..

LoveBodin

Berichten: 4360
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Hoe help ik mijn hond met een hernia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 09:41

Heel veel sterkte

Isabel

Berichten: 2271
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Re: Hoe help ik mijn hond met een hernia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 09:53

Heel veel sterkte. Wat heeft ze geluk gehad met jullie als baasjes Y;(

RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Hoe help ik mijn hond met een hernia?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-18 10:55

Heel lief, dank jullie wel.

Was heel moeilijk om vanmorgen beneden te komen, automatisch keek ik naar haar mand. Haar knuffeltjes en speeltjes liggen nog op dezelfde plek als waar zij ze voor het laatst heeft gelaten.

Had er vanmorgen spijt van dat we haar na een uur hebben laten ophalen door het crematorium. Had nog zo graag met haar willen knuffelen. Maar mijn vriend vond het erg naar.

We halen haar morgen weer op en gaan in de loop van de tijd opzoek naar een mooi schilderij van haar. Willen het as niet in een urn op de schouw, maar misschien dat we het achter een schilderij maken. Is het toch nog een beetje alsof ze er is misschien.

Heel erg bedankt voor alle lieve berichtjes, ik was vergeten dat het verdriet om een huisdier zo intens kan zijn. Wij hebben heel veel geluk gehad met haar als hond en daar had ik graag nog wat langer van willen genieten.