Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 6 [ 146 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Zelf snacks drogen voor de hond, wie doet het?

 
Profiel   

Balen is dat Mvdende.

Freekfuchs schreef
Het lijkt mij erg handig om zelf dingen te gaan drogen voor mijn hond die voor veel dingen allergisch is.
Waar hebben jullie die mallen voor de trainertjes vandaan?

Ali expres, het zijn mini icecube vormen. Ik vind ze geweldg goed gelukt en de honden zijn het er mee eens. Perfecte kleine vleestrainers zonder toegevoegde ingrediënten. Het kvv moet wel goed fijn gemalen zijn, pens van smuldier is veel te grof, maar de hamburgers van Rodi prima.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-21 17:02 



 
Profiel   

Ceetje_bokt schreef
Balen is dat Mvdende.

Freekfuchs schreef
Het lijkt mij erg handig om zelf dingen te gaan drogen voor mijn hond die voor veel dingen allergisch is.
Waar hebben jullie die mallen voor de trainertjes vandaan?

Ali expres, het zijn mini icecube vormen. Ik vind ze geweldg goed gelukt en de honden zijn het er mee eens. Perfecte kleine vleestrainers zonder toegevoegde ingrediënten. Het kvv moet wel goed fijn gemalen zijn, pens van smuldier is veel te grof, maar de hamburgers van Rodi prima.



Ik heb mijn ijsblokjes vorm ook van Ali. Duurt wel lang voordat je hem binnen hebt, maar kost geen drol.

Ik twijfel nog tussen 2 verschillende modellen voedseldroger, voornamelijk de prijs ervan.

Heb de bokker van de vorige pagina die een droger te koop heeft staan een pb gestuurd, die wacht ik nog even af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-21 17:28 



 
Profiel   

Ik ben ook aan het rondkijken voor een droger. Het lijkt me leuk om zelf snacks te drogen, en ook lekkerder voor de hond. (Ofja dat hoop ik dan :o )


Drogen jullie ook groente/fruit? En wat zoal?

Welk vlees uit de supermarkt is makkelijk om mee te beginnen?

Kip, runderpoulet?

Zo’n mini ijsblokjesmal ziet er handig uit! Die ga ik bestellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-21 17:45 



 
Profiel   

ferropaard schreef
Ik ben ook aan het rondkijken voor een droger. Het lijkt me leuk om zelf snacks te drogen, en ook lekkerder voor de hond. (Ofja dat hoop ik dan :o )


Drogen jullie ook groente/fruit? En wat zoal?

Welk vlees uit de supermarkt is makkelijk om mee te beginnen?

Kip, runderpoulet?

Zo’n mini ijsblokjesmal ziet er handig uit! Die ga ik bestellen.

Kippenhartjes, kippenlever. Zalmpje

Hier vinden ze gedroogde banaan en peer ook lekker

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-21 17:52 



 
Profiel   

Dankjewel!

Scheelt, ik heb 2 alles(vr)eters :D :9

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-21 18:33 



 
Profiel   

Bedankt voor de tip van Ali, heb er meteen een besteld!

Welke drogers zijn goed om mee te beginnen? Om te kijken of het echt wat voor je is zegmaar?
Het liefst wel een waar je de temperatuur van kan instellen (heb gelezen dat dat belangrijk is als je vlees met bot erin wilt drogen?), maar toch een beetje betaalbaar :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-21 18:56 



 
Profiel   

Ik heb er eentje van Bohrman, maar dat is nu Clatronic. Even Google gebruiken want de prijs kan verschillen. Het apparaat kost nog geen drie tientjes. Heeft alleen een aan- en uitknop, maar ik hoef niet meer. Hij doet wat ie moet doen.
Nog een Ali tip: een siliconen bakmat met halve bollen van 1 cm (, Silicone Baking Mat - 1.2 cm Hemisphere ) daarmee kan je kleine koekjes maken die je bakt. Ze zijn ook in oa Duitsland te koop, maar dan veel duurder. Iets goedkoper is een siliconen afdruipmat daarin maak je piramidevormige koekjes (Silicone Baking Mats Pad Pyramid Shape)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-21 19:05 



 
Profiel   

Ik heb mn beslissing gemaakt en deze: [ img ]

Is onderweg mijn kant op. De Vita Nobel pro 6. Volgens mij bijna een exacte kopie van de Hendi Profiline 6.

Gelijk 3 paraflex sheets erbij besteld en bij AliExpress 5 silicone gaasmatjes, dan heb ik hem zo compleet als ik al een lange tijd wil.

Nu nog een dag of 4 wachten op de voedseldroger en een week of 4 op de silicone matjes...

Wachten duurt lang :+ ookal is het maar 4 dagen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-21 14:50 



 
Profiel   

Wat een sjieke! Veel plezier ervan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-21 17:44 



 
Profiel   

Oh die ziet er goed uit. Die van mij komt dinsdag als het goed is *\o/*.

Ik kan alleen nergens echt duidelijk vinden hoe lang en hoe warm je verschillende soorten vlees moet drogen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-21 21:30 



 
Profiel   

Ik gooi alles gewoon op 70 graden en ik voel tussendoor even. Te lang drogen kan eigenlijk niet. Te kort wel

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-21 22:21 



 
Profiel   

kiwiwitje schreef
Ik gooi alles gewoon op 70 graden en ik voel tussendoor even. Te lang drogen kan eigenlijk niet. Te kort wel


Ik ook. Soms droog ik wel eens op een lagere temperatuur, maar dan duurt het langer voordat het droog is. En dus meer stroom.

Het meeste wat ik met de oude voedseldroger droogde aan vlees moest tussen de 20 en 30 uur. Afhankelijk van hoe groot en dik je stukken vlees zijn. Dun is sneller droog, maar ook klein gesneden droogt sneller dan grotere plakken, omdat er dan meer oppervlak is.

Ik probeer echt door en door droog te drogen, dan is het het beste en langste goed te houden. Meestal wel enkele weken tot 2-3 maanden. Ik doe het altijd in een pot met bodempje rijst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-21 03:56 



 
Profiel   

Ik had iets besteld wat ik nog niet kende (eigenlijk gratis, want door dit toe te voegen geen verzendkosten) het bleek een soort Smack te zijn. Een deel in blokjes gesneden en die zitten nu in de droger en deel gepureerd met eieren, boekweitmeel en blauwe bessen en daar koekjes van gemaakt. Ik kan voorlopig weer vooruit!
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-21 14:11 



 
Profiel   

Yeey hij is binnen! Zo snel had ik hem niet verwacht.

Vanmiddag ga ik hem gelijk uitproberen. Heb nog genoeg vlees in de vriezer liggen.

Met de clicker training gaan er een hoop beloningkjes doorheen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-21 14:31 



 
Profiel   

Ceetje_bokt schreef
Ik had iets besteld wat ik nog niet kende (eigenlijk gratis, want door dit toe te voegen geen verzendkosten) het bleek een soort Smack te zijn. Een deel in blokjes gesneden en die zitten nu in de droger en deel gepureerd met eieren, boekweitmeel en blauwe bessen en daar koekjes van gemaakt. Ik kan voorlopig weer vooruit!
[ [url=m/SxXB8L.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo’n soort worst had ik ook geprobeerd. Ik had verwacht dat er meer vocht uit zou gaan dus ik heb hele platte stukjes haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-21 14:41 



 
Profiel   

kiwiwitje schreef
Ceetje_bokt schreef
Ik had iets besteld wat ik nog niet kende (eigenlijk gratis, want door dit toe te voegen geen verzendkosten) het bleek een soort Smack te zijn. Een deel in blokjes gesneden en die zitten nu in de droger en deel gepureerd met eieren, boekweitmeel en blauwe bessen en daar koekjes van gemaakt. Ik kan voorlopig weer vooruit!
[ [url=m/SxXB8L.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo’n soort worst had ik ook geprobeerd. Ik had verwacht dat er meer vocht uit zou gaan dus ik heb hele platte stukjes haha

Ach, zo experimenteer je wat... hoe lang had jij ze gedroogd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-21 14:55 



 
Profiel   

Paar uurtjes. Heb t eerlijk gezegd niet bijgehouden. Ik zet zo'n ding gewoon aan en ik ga wat anders doen. En dan ineens bedenk ik; oh even kijken en dan pluk ik t eruit _O-
Heb bij de visboer kabeljauw en zalmhuiden gekregen dus dat ligt er nu in vlechten en ringen in.
Mn hondjes en katten zullen weer blij zijn als t klaar is.

Ben wel heel blij dat ik voor de rest gewoon de shop heb. En dit alleen voor de fun voor mn eigen beesten doe. Want t is best intensief :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-21 15:09 



 
Profiel   

Worst is goed gelukt, zo grappig dat de honden op weg naar de wandeling enorm bij de schuurdeur staan te snuiven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-21 09:50 



 
Profiel   

Haha hier zit alles ook indd bij de schuurdeur als ze de kans krijgen

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-21 10:13 



 
Profiel   

Welke dingen drogen jullie als kauwsnack?
Ik zoek iets waar ze wat langer mee bezig (kunnen) zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-21 20:18 



 
Profiel   

Dat doe ik niet, alleen kleinere snacks en beloningssnoepjes. Pensstaven, long, bullepees en konijnenoren koop ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-21 10:47 



 
Profiel   

Ik droog zelf snacks voor de hond en katten ( kip ) maar gebruik het ding ook om fruit en vlees (beef jerky ) voor mezelf te maken. Vind het echt heel leuk om te doen! :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-21 11:01 



 
Profiel   

Ik wil heel graag binnenkort een droger aanschaffen.

Maar had een vraag over die (kleine) mallen die gebruikt worden: gaat die hele mal in de droger of keer je die om boven een rek en zet je dat in de droger?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-21 11:19 



 
Profiel   

Hebben jullie geen last dat het gedroogde snel gaat schimmelen? Of doe ik dan wat verkeerd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-21 11:42 



 
Profiel   

meggiemeg schreef
Hebben jullie geen last dat het gedroogde snel gaat schimmelen? Of doe ik dan wat verkeerd?

Dan is t niet droog genoeg. :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-21 13:16 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 6 [ 146 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen