Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 6 [ 146 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Zelf snacks drogen voor de hond, wie doet het?

 
Profiel   

Ik was al enige tijd bekend met het concept en het leek mij ook wel wat, zelfs snacks drogen voor de honden. Ik had er echter nog nooit werk van gemaakt, van uitstel komt afstel of zoiets dergelijks. :+

Op een verkoop pagina bood iemand die ik ken droogmachines aan, deze maar van haar overgenomen voor een mooi prijsje! Ik heb ze nog niet in huis, maar enthousiast ben ik wel. *\o/*

Toen dacht ik, ik ga op bokt speuren naar een topic, dat is er vast wel. Maar blijkbaar niet. Dus dan doen we het maar zelf. :Y)

Zijn hier mensen die zelf snacks voor de hond doen drogen, zo ja, wat? Ik ben benieuwd! :j
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-17 22:12 



 

ik heb geen hond maar volg even :P , zag al weken wat hangen op het werk maar dat waren pezen voor de hond die hingen te drogen . Heb geen idee hoe het op het werk gedaan word .. , maar het hangt al even := (werk bij de slager)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-17 22:15 



 
Profiel   

KimD schreef
Ik was al enige tijd bekend met het concept en het leek mij ook wel wat, zelfs snacks drogen voor de honden. Ik had er echter nog nooit werk van gemaakt, van uitstel komt afstel of zoiets dergelijks. :+

Op een verkoop pagina bood iemand die ik ken droogmachines aan, deze maar van haar overgenomen voor een mooi prijsje! Ik heb ze nog niet in huis, maar enthousiast ben ik wel. *\o/*

Toen dacht ik, ik ga op bokt speuren naar een topic, dat is er vast wel. Maar blijkbaar niet. Dus dan doen we het maar zelf. :Y)

Zijn hier mensen die zelf snacks voor de hond doen drogen, zo ja, wat? Ik ben benieuwd! :j


Ik zag het topic en ik wist gewoon dat jij het was :') :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-17 22:16 



 
Profiel   

mirriejj schreef
KimD schreef
Ik was al enige tijd bekend met het concept en het leek mij ook wel wat, zelfs snacks drogen voor de honden. Ik had er echter nog nooit werk van gemaakt, van uitstel komt afstel of zoiets dergelijks. :+

Op een verkoop pagina bood iemand die ik ken droogmachines aan, deze maar van haar overgenomen voor een mooi prijsje! Ik heb ze nog niet in huis, maar enthousiast ben ik wel. *\o/*

Toen dacht ik, ik ga op bokt speuren naar een topic, dat is er vast wel. Maar blijkbaar niet. Dus dan doen we het maar zelf. :Y)

Zijn hier mensen die zelf snacks voor de hond doen drogen, zo ja, wat? Ik ben benieuwd! :j


Ik zag het topic en ik wist gewoon dat jij het was :') :')


Ik wist ook wel dat jij je zou melden. Kan niet uitblijven natuurlijk. :+

Dankjewel he voor het koopje! **\O/**

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-17 22:19 



 
Profiel   

Rebecca schreef
ik heb geen hond maar volg even :P , zag al weken wat hangen op het werk maar dat waren pezen voor de hond die hingen te drogen . Heb geen idee hoe het op het werk gedaan word .. , maar het hangt al even := (werk bij de slager)


Mijn schoonvader is slager, hij bezorgt ons wel eens vaker vlees voor onszelf. Ik moet hem eigenlijk eens vragen of hij ook ons dingen kan verkopen wat we kunnen drogen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-17 22:21 



 
Profiel   

Ik heb ook een droogmachine, echt ideaal!
Het is ook een stuk goedkoper vind ik.
Gedroogde kipfilet vind ik ideaal als trainingskoekjes.
Ik droog vaak dingen als runderlong/lip/hart/slokdarm enz.
Lamslong/pens gaat ook goed.
Vissenhuiden vallen hier ook in de smaak!
Stukjes hertenvlees wil ik er ook nog wel is ingooien.

Ik heb ook veel dingen gedroogd als struisvogel,kangoeroe,ree enz. (Ivm. Eliminatie dieet, hond is nu helaas overleden dus nu alleen nog de meer gangbare en normaal geprijsde diersoorten)

Ik heb ook wel is rodi worst gedroogd dat ging ook wel maar de gedroode kipfilet valt beter in de smaak als trainingskoekjes.

Ook kvv heb ik wel is gedroogd maar dit vond ik niet ideaal, toch hoor ik soms van mensen dat dat erg goed gaat, dit zal misschien ook afhankelijk zijn welke soort kvv er gebruikt word.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-17 22:59 



 
Profiel   

Yep. Ik droog wekelijks vanalles. 3 dagen terug net haring eruit gehaald

[ img ]
Verder droog ik konijnenoren. Eenden voetjes. Spiervlees. En zoek altijd naar nieuwe dingetjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-17 23:03 



 
Profiel   

Jee, die haring ziet er goed uit! Je zou het bijna zelf willen eten :+
Mijn zus droogt ook hondensnacks, maar vooral "gewoon" versvlees in hele kleine snackvormige propjes als trainers etc. :)
Haar ene hond is nogal gevoelig voor van-alles-en-nog-wat, dus zelf drogen is veel handiger dan winkelsnacks.. Die van de kipfitet ga ik aan haar doorgeven, lijkt me ook een goeie :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-17 23:16 



 
Profiel   

_l_amanda_l_ schreef
Jee, die haring ziet er goed uit! Je zou het bijna zelf willen eten :+
Mijn zus droogt ook hondensnacks, maar vooral "gewoon" versvlees in hele kleine snackvormige propjes als trainers etc. :)
Haar ene hond is nogal gevoelig voor van-alles-en-nog-wat, dus zelf drogen is veel handiger dan winkelsnacks.. Die van de kipfitet ga ik aan haar doorgeven, lijkt me ook een goeie :j


Op Facebook wordt er ook veel gebruik gemaakt van die kleine ijsblokvormpjes, ik vraag me alleen af hoe goed die siliconen vormen tegen de droger kunnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-17 23:21 



 
Profiel   

Klinkt interessant!

Moet het dan per se in zo'n droogmachine? Kan het niet in een gewone oven? Of stinkt dat dan vreselijk?
En euh, waar haal je dan de rauwe dingen? Nou ja, bij kippenfilet kan ik me wat voorstellen maar konijnenoren en eendenvoetjes?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-17 23:34 



 
Profiel   

Op Facebook wordt er ook veel gebruik gemaakt van die kleine ijsblokvormpjes, ik vraag me alleen af hoe goed die siliconen vormen tegen de droger kunnen.[/quote]

Ik heb ook van die vormpjes, van die kleintjes, dat gebruik ik dan als trainingskoekjes.
Ik vul de vormpjes met spiervlees en leg ze vervolgens een paar uur in de vriezer zodat ze een beetje hard zijn, dan kun je het er vrij makkelijk uitkrijgen, ik zet de droger daarna gelijk aan terwijl de stukjes dus nog half bevroren zijn, werkt prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-17 23:38 



 
Profiel   

Lukasje schreef
Klinkt interessant!

Moet het dan per se in zo'n droogmachine? Kan het niet in een gewone oven? Of stinkt dat dan vreselijk?
En euh, waar haal je dan de rauwe dingen? Nou ja, bij kippenfilet kan ik me wat voorstellen maar konijnenoren en eendenvoetjes?


Het kan ook in de oven maar de meeste dingen moeten nogal lang drogen, om je oven urenlang aan te zetten kost veel stroom ten opzichte van een droogmachine.

Ik bestel het vlees meestal via barfplaats, soms kun je bijv bij de visboer ook wel wat halen of bij de poelier

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-17 23:42 



 
Profiel   

Ah oké, dankje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-17 00:35 



 
Profiel   

Als je zoekt op Hendi droogmachine. Die zijn niet duur en goed.
Drogen is hier een groot feest. Mijn honden zouden liefst hun kussen ernaast leggen.

Hij staat bij ons op een kleine slaapkamer.
En qua lucht vind ik reuze te doen.
Zelfs vis. Wat ik erger vind is lever. Dat stink wel korte periode

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-17 08:15 



 
Profiel   

Tot nu toe altijd lever gedroogd in een normale keukenoven. Ik kook de lever eerst ( ik gebruik meestal lamslever, vanwege de beschikbaarheid), snij hem dan in zo dun mogelijke plakjes en droog die dan op een rek. Duurt inderdaad behoorlijk lang, open de oven zo nu en dan om het vocht te laten ontsnappen. Als ik een voordelige droogoven vind zou ik die aankoop zeker overwegen, zal die "hendi" eens opzoeken.
Wat ik hier tot nu toe in de handel heb gezien is behoorlijk prijzig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-17 11:47 



 
Profiel   

Kuggur schreef
Tot nu toe altijd lever gedroogd in een normale keukenoven. Ik kook de lever eerst ( ik gebruik meestal lamslever, vanwege de beschikbaarheid), snij hem dan in zo dun mogelijke plakjes en droog die dan op een rek. Duurt inderdaad behoorlijk lang, open de oven zo nu en dan om het vocht te laten ontsnappen. Als ik een voordelige droogoven vind zou ik die aankoop zeker overwegen, zal die "hendi" eens opzoeken.
Wat ik hier tot nu toe in de handel heb gezien is behoorlijk prijzig.


Duh. :')
Je kunt volgens mij nog wel meer drogen van lam, niet alleen de lever wat goed, lekker en gezond is.

De droogovens / machines wat ik tot nu toe had gezien waren ook allemaal vrij prijzig. Dus ik ben blij dat ik er op deze manier een paar heb kunnen overnemen en kan testen hoe het bevalt. Als het goed bevalt kan ik nog altijd een grotere / betere overwegen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-17 13:14 



 
Profiel   

Ik heb via marktplaats destijds 1 gekocht. Splinter nieuw. Hij droogt als een trein. Vind de ruimte erg beperkt. 1 kilo eenden loop voetjes. Of 500 Gr konijnenoren. En dan houdt Het op. Verder gemiddeld van alles 1 kilo per keer.

Lever droog ik nooit meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-17 18:51 



 
Profiel   

Marjo89 schreef
Ik heb via marktplaats destijds 1 gekocht. Splinter nieuw. Hij droogt als een trein. Vind de ruimte erg beperkt. 1 kilo eenden loop voetjes. Of 500 Gr konijnenoren. En dan houdt Het op. Verder gemiddeld van alles 1 kilo per keer.

Lever droog ik nooit meer.


Hoeveel konijnenoren zijn 500 gram? Ben daar wel benieuwd naar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-17 19:01 



 
Profiel   

KimD schreef
Marjo89 schreef
Ik heb via marktplaats destijds 1 gekocht. Splinter nieuw. Hij droogt als een trein. Vind de ruimte erg beperkt. 1 kilo eenden loop voetjes. Of 500 Gr konijnenoren. En dan houdt Het op. Verder gemiddeld van alles 1 kilo per keer.

Lever droog ik nooit meer.


Hoeveel konijnenoren zijn 500 gram? Ben daar wel benieuwd naar.


Ongeveer 15. Zo uit mijn hoofd

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-17 19:49 



 

Zag vandaag dat de pezen meegaan in de rokerij , die worden dus al rokend gedroogd op het werk (net als de droge worsten etc)

Maar gok dat niet iedereen die thuis heeft :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-17 19:58 



 
Profiel   

Rebecca schreef
Zag vandaag dat de pezen meegaan in de rokerij , die worden dus al rokend gedroogd op het werk (net als de droge worsten etc)

Maar gok dat niet iedereen die thuis heeft :')


Een Roker kun je vrij makkelijk zelf maken, hebben ze op het werk van mijn verloofde ook gemaakt van een oude archiefkast! Super handig en vooral super lekker met zalm ofzo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-17 20:01 



 
Profiel   

Ik heb een princess volgens mij was die toen 69 euro.Ik droog omdat ik ee hond met allergie heb.Bij mij gaat er voornamelijk paarde vlees in.Voor de andere honden droog ik ook wel spiering,kip, stoofvlees.
Soms ook hart of pezen.
Het enige wat ik nooit meer droog is verse pens,jezus wat stinkt dat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-17 20:01 



 

KimD schreef
[naam] schreef
Zag vandaag dat de pezen meegaan in de rokerij , die worden dus al rokend gedroogd op het werk (net als de droge worsten etc)

Maar gok dat niet iedereen die thuis heeft :')


Een Roker kun je vrij makkelijk zelf maken, hebben ze op het werk van mijn verloofde ook gemaakt van een oude archiefkast! Super handig en vooral super lekker met zalm ofzo.

Hmm kipfilet <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-17 20:02 



 
Profiel   

Yes hier nog 1 die met tijd en wijle fanatiek droogt

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-17 01:00 



 
Profiel   

Heb 2 droogovens

Droog nu ca 2 maanden denk ik.

Long is wel mijn favoriet en kippenpoten.

Eigenlijk enkel , omdat het het minste werk is.

Heb al wel vanalles gedroogd, maar niet alles is een succes.

Rundertong is erg vet en niet lang houdbaar.
Snijsels van rund en paard zat teveel vet aan.

Kippen en eendennekken zijn mijn honden dol op, maar het vet eraf snijden is een aardig klusje.

Verder vind ik hart en lever stinken van de
Kip. Pens ga ik niet proberen . Het idee alleen al
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-17 02:08 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 6 [ 146 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen