Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 6 [ 146 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Zelf snacks drogen voor de hond, wie doet het?

 
Profiel   

Ik was ook aan het kijken voor zelf te drogen.
Nu voer ik frolic brokjes (in 4 stukjes) voor het trainen maar pff dat is me een zooi wat er in zit.

Zou liever iets heven dat aansluit op zijn normale voer en toch lekker is. Tijdens het trainen gaan er toch wat beloningen door.

Ik vraag me alleen af hoe groot zijn de stukjes die jullie drogen? Voor een beloning moet je ze best klein snijden. Of kan dat ook achteraf gedaan worden?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-18 17:54 



 
Profiel   

Ik knip met een schaar kipfilet ofpaard of runderpoulet heel fijn. Voorgrotere stukken vlees gebruik de snijmachine.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-18 18:38 



 
Profiel   

Ik ben ook aan het kijken voor een droger. Maar zie door de drogers de juiste droger niet meer. :roll:

Welke droger hebben jullie? En waar halen jullie het vlees?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-18 16:14 



 
Profiel   

Schuur_ schreef
Ik was ook aan het kijken voor zelf te drogen.
Nu voer ik frolic brokjes (in 4 stukjes) voor het trainen maar pff dat is me een zooi wat er in zit.

Zou liever iets heven dat aansluit op zijn normale voer en toch lekker is. Tijdens het trainen gaan er toch wat beloningen door.

Ik vraag me alleen af hoe groot zijn de stukjes die jullie drogen? Voor een beloning moet je ze best klein snijden. Of kan dat ook achteraf gedaan worden?


Ivm allergie drogen wij onze eigen koekjes. Best moeilijk om betaalbare dingen te krijgen zonder graan, rund en kip.

Voor trainen/cursus gebruiken wij hele kleine trainers die we maken dmv kvv in een mini ijsblokjes mal te smeren, in te vriezen en dan in losse brokjes in de droger.

We maken ook grote koekjes met botjes vormige ijsblokjes mal.

Kleine trainers

[ img ]


[ img ]


De mal


[ img ]

Grote koekjes

[ img ]

En de mal

[ img ]

[ img ]


Ik doe niet veel drogen en heb gewoon een simpele clatronic. Als je echt veel wilt gaan drogen zal een groter (bv hendi) geschikter zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-18 16:32 



 
Profiel   

Ik heb een grote machine. Een klarstein. 14 trays

Ik droog ook zelf wegens allergie.
En omdat het super leuk is. Met deze warmte was drogen niet makkelijk.
Maar binnenkort ga ik weer los.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-18 17:11 



 
Profiel   

Waar halen jullie het vlees en zo vandaan wat je droogt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-18 19:37 



 
Profiel   

maj0 schreef
Waar halen jullie het vlees en zo vandaan wat je droogt?


De kvv kun je in vrijwel iedereen dierenwinkel wel halen tegenwoordig geloof ik.

Sprot (vis) 1x gedroogd en dat had ik via via. Je hebt speciale sites waar je dit bestellen kunt, je zou ook langs de slager kunnen gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-18 23:58 



 
Profiel   

Ik heb (nog) geen droger maar begreep dat je bij slagers, slachterijen en sites die kvv/barf voor de hond verkopen geschikt vlees kunt kopen.
http://www.versvoer.nl is er geloof ik 1 van.

Zelf koop ik nog gedroogde kipfilets en knip ze in stukjes als beloningssnack voor de training maar wat een pokkewerk is dat zeg. :x
Mede hierom overweeg ik om een droger te kopen en zelf te gaan drogen, dan kan ik het veel dunner snijden of alvast in miniblokjes/snippers.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-18 00:13 



 
Profiel   

Ik bestel alles bij dogmeat.
Of florisvlees.nl. Dat is voor grotere afname.

Onze honden eten geen kip en rund. Kan vrijwel. Niks in de supermarkt kopen helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-18 11:39 



 
Profiel   

ik heb sinds een paar maanden een drogertje,en gebruik het bijna dagelijks,inmiddels zelfs een grotere gekocht om nog meer te drogen :D

ik droog echt alles erin,ook wat vetter vlees, rundvlees halen we bij het slachthuis , daarvan droog ik tongen ,kopvlees en luchtpijpen en wat ie meegeeft van schapenvlees ( hart/longen luchtpijpen) droog ik ook.

en verder doe ik kvv drogen,en ik bestel gemalen vlees van konijn/ree/lam/kalkoen en droog daarvan plakken,heerlijk vinden ze het :)

ik vries het na het drogen wel in,zodat het langer houdbaar is..
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-18 12:02 



 
Profiel   

Marjo89 schreef
Ik bestel alles bij dogmeat.
Of florisvlees.nl. Dat is voor grotere afname.

Onze honden eten geen kip en rund. Kan vrijwel. Niks in de supermarkt kopen helaas.


Dit heb ik helaas ook. Die van ons kan er niet tegen dus moet echt lam of geit hebben. Nouja dat vind je zo niet in de supermarkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-18 12:19 



 
Profiel   

maj0 schreef
Marjo89 schreef
Ik bestel alles bij dogmeat.
Of florisvlees.nl. Dat is voor grotere afname.

Onze honden eten geen kip en rund. Kan vrijwel. Niks in de supermarkt kopen helaas.


Dit heb ik helaas ook. Die van ons kan er niet tegen dus moet echt lam of geit hebben. Nouja dat vind je zo niet in de supermarkt.


Kvv in dierenwinkel? Van naturis hebben ze lam

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-18 12:21 



 
Profiel   

Ze krijgen al kvv maar dat kan ik dus gewoon gebruiken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-18 13:32 



 
Profiel   

maj0 schreef
Ze krijgen al kvv maar dat kan ik dus gewoon gebruiken?


Zie mijn post ergens hierboven

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-18 14:02 



 
Profiel   

Hoi allemaal!

Ik zie dat dit topic al een tijdje dood is, maar ik hoop dat ik wellicht wat tips kan krijgen hier.
Ik wil zelf beginnen met drogen voor mijn chihuahua.

Thanksss

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-19 16:35 



 
Profiel   

Anonymous86 schreef
Hoi allemaal!

Ik zie dat dit topic al een tijdje dood is, maar ik hoop dat ik wellicht wat tips kan krijgen hier.
Ik wil zelf beginnen met drogen voor mijn chihuahua.

Thanksss


Super leuk. Je kan zoveel drogen

Wij drogen vaak konijnen oren. Of paarden hart.
Maar eigenlijk kan alles erin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-19 06:30 



 
Profiel   

Waar koop je de konijnenoren?
Ik heb tot nu toe gedroogd: kip, runderhart, biefstuk. Wil nog kabeljauw gaan drogen, kippenhart en lamshart. Alleen heb ik een ronde droger en de hartjes maken m'n roosters echt enorm vies, krijg ze ook niet schoon, hebben jullie tips hiervoor?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-19 21:35 



 
Profiel   

Anonymous86 schreef
Waar koop je de konijnenoren?
Ik heb tot nu toe gedroogd: kip, runderhart, biefstuk. Wil nog kabeljauw gaan drogen, kippenhart en lamshart. Alleen heb ik een ronde droger en de hartjes maken m'n roosters echt enorm vies, krijg ze ook niet schoon, hebben jullie tips hiervoor?


Ik doe de roosters gewoon in de vaatwasser, ik heb een Hendi.
Ik bestel vlees meestal via badplaats.nl bij Floris vlees.
Leuke prijzen en komen het aan huis brengen, ideaal!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-19 21:38 



 
Profiel   

Ik wil in de toekomst wel een hendi maar voor nu heb ik een clatronic, wel zo 1 die bovenin het motortje heeft. Ik heb geen vaatwasser helaas en met de hand is het een ramp om het schoon te krijgen na het drogen van de runderhartjes

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-19 21:40 



 
Profiel   

Je moet ze gewoon in een bak water laten weken, scheut dreft er bij zijn ze zo schoon

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-19 22:36 



 
Profiel   

Anonymous86 schreef
Ik wil in de toekomst wel een hendi maar voor nu heb ik een clatronic, wel zo 1 die bovenin het motortje heeft. Ik heb geen vaatwasser helaas en met de hand is het een ramp om het schoon te krijgen na het drogen van de runderhartjes


Dan zou ik ze laten weken, flink warm water met wat afwasmiddel en een paar uur laten staan

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 09:11 



 
Profiel   

Ja wij zijn ook begonnen voor onze chihuahuas. Deed het af en toe in de oven. Maar heb ook een droger gekocht. Ik koop kvv in bij meat4animals en daar kan ik ook konijnen oren, kippen levertjes,/hartjes etc kopen.

Ik heb nu uit de supermarkt sukadelappen, kip filet en surimi sticks gehaald. Dat kan ook allemaal in de droger.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-19 23:39 



 
Profiel   

Ik heb het veel gedaan, ik had zo´n witte droger met een aantal laders.
Vond het enorm lang duren en het ding maakte een kabaal van jewelste, heb hem verkocht en ben gaan drogen in de oven op de laagste stand.

Wat heb ik gedroogd, long, vis, gehakt, lever, konijneoren.

Ik sneed alles als het nog bevroren was maar net het hardste er van af, in mooie dunne plakjes.

Geen idee meer waar je het spul kunt kopen, toen deed ik mee op barfplaats aan allerlei verzamelpunten.
Maar het is achterlijk duur geworden, zowie zo, het barfspul is idioot duur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-19 23:44 



 
Profiel   

Rakkie123 schreef
Ik heb het veel gedaan, ik had zo´n witte droger met een aantal laders.
Vond het enorm lang duren en het ding maakte een kabaal van jewelste, heb hem verkocht en ben gaan drogen in de oven op de laagste stand.

Wat heb ik gedroogd, long, vis, gehakt, lever, konijneoren.

Ik sneed alles als het nog bevroren was maar net het hardste er van af, in mooie dunne plakjes.

Geen idee meer waar je het spul kunt kopen, toen deed ik mee op barfplaats aan allerlei verzamelpunten.
Maar het is achterlijk duur geworden, zowie zo, het barfspul is idioot duur.


Het valt mij ook op dat barf spul gewoon bijna de prijs heeft van voor menselijke consumptie geschikt vlees.

Terwijl het gewoon afgeschreven vlees is van de menselijke consumptie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-19 08:41 



 
Profiel   

mvdende schreef
Rakkie123 schreef
Ik heb het veel gedaan, ik had zo´n witte droger met een aantal laders.
Vond het enorm lang duren en het ding maakte een kabaal van jewelste, heb hem verkocht en ben gaan drogen in de oven op de laagste stand.

Wat heb ik gedroogd, long, vis, gehakt, lever, konijneoren.

Ik sneed alles als het nog bevroren was maar net het hardste er van af, in mooie dunne plakjes.

Geen idee meer waar je het spul kunt kopen, toen deed ik mee op barfplaats aan allerlei verzamelpunten.
Maar het is achterlijk duur geworden, zowie zo, het barfspul is idioot duur.


Het valt mij ook op dat barf spul gewoon bijna de prijs heeft van voor menselijke consumptie geschikt vlees.

Terwijl het gewoon afgeschreven vlees is van de menselijke consumptie.


Ja en als je de ongeplukte versie doet van een kip bv is het duurder nog.
Want ik wilde kijken of ik wat hele dieren kon gaan geven als maaltijd, met veer en al, niet te doen.

Ik snap eerlijk gezegd niet hoe mensen met 1 of 2 grote honden dat doen, daar gaat 1 salaris per maand aan op.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-19 10:34 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 6 [ 146 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen