Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 6 [ 146 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Zelf snacks drogen voor de hond, wie doet het?

 
Profiel   

Vanmorgen eerste lading erin gedaan. Nu gewoon afwachten. Ik heb nog een lade. Deze droger is voor ons zat. Hij staat in de loods dus hoor en ruik hem niet.

Dit vlees komt van de Lidl kipfilet. Sukadelap rest ligt nog in de vriezer. En surimi sticks.

[ img ]


Laatst bijgewerkt door BeFunny op 30-08-19 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-19 12:13 



 
Profiel   

Ik heb nog 5 kilo gedroogde vissnacks liggen, nu willen ze het niet eten :(
Mocht iemand interesse hebben? PB :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-19 12:15 



 
Profiel   

Even een schopje in dit topic.

Gisteren een rol geit kvv in de droger gedaan. Met zn slagroomspuit het vlees op de rekken gespoten. Was alleen iets te dik, na 16 uur drogen was het nog behoorlijk rauw vlees. Nu dus kleine stukjes gesneden en nog ff uurtje of 5 drogen.

Het valt me trouwens wel op dat het cat 3 vlees (dus niet geschikt voor menselijke consumptie) ondertussen bijna dezelfde prijzen heeft als vlees wat wel geschikt is voor menselijke consumptie -:(- 8)7

Het is ongelooflijk duur aan het worden! Zeker als ik oude topics met prijzen van vlees tegen kom.... jaar of 15 geleden betaalde je bijna niets voor het "afval" vlees afkomstig van menselijke consumptie, nu betaal je voor een kg "afgekeurde" kipfilet al snel €4,50....

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-19 14:08 



 
Profiel   

Mijn oude stage adres deed het! Zij had rollen KIVO, die deed zijn in speciale kleine rubberen blokjes, zelfde als ijsklontjes maar dan kleiner. Hier smeerde zij het goed diep in en dan in de droogmachine! Ideaal als trainingsbrokjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-19 14:13 



 
Profiel   

Ik heb toevallig afgelopen weken weer 4 grote boxen vol gedroogd. 1. met geelhaar, 1 met lams oren en luchtpijpjes en konijnen oren. En dan ook nog vlees repen. Spiervlees door de molen en dan uitsmeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-19 00:23 



 
Profiel   

Ik heb voor mijn verjaardag dit jaar een voedseldroger gehad en tot nu toe appel, sinaasappel en voor de honden kipfilet (blokjes en ministukjes) gedroogd.
Eerdaags de vriezer weer eens ordenen en kijken wat geschikt is om te drogen. :)
Ik haal ook geregeld vlees met kortingssticker, scheelt weer wat in de prijs en weggooien is zonde.

Deze droger heb ik:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-19 00:37 



 
Profiel   

lor1_1984 schreef
Ik heb voor mijn verjaardag dit jaar een voedseldroger gehad en tot nu toe appel, sinaasappel en voor de honden kipfilet (blokjes en ministukjes) gedroogd.
Eerdaags de vriezer weer eens ordenen en kijken wat geschikt is om te drogen. :)
Ik haal ook geregeld vlees met kortingssticker, scheelt weer wat in de prijs en weggooien is zonde.

Deze droger heb ik:
[ Afbeelding ]



In een dierenwinkel of online betaal je ongeveer €3 voor 100g gedroogde trainers. Uit 1kg vlees haal je zn 200g gedroogd vlees. Dus je kosten "mogen" €6 per kg vlees zijn wil je niet duurder uit zijn dan kant en klaar kopen. Ik droog gemiddeld 16 uur, wat op ongeveer €1 aan stroom kost. Ik koop dus eigenlijk alleen vlees van minder dan €5 per kg.

Vaak kom je met supermarkt vlees toch duurder uit dan €5 per kg. Vaak kan je wel goedkoop vlees halen bij de Turk/ Marokaan.

Tenzij je hond een allergie heeft natuurlijk. Voor een hond met allergie is zelf drogen wel vaak stukken goedkoper dan hypoallergeen snoepjes kopen.

Skip mag alles hebben, krijgt ook gewoon de goedkoopste snoepjes die ik kan vinden, bij de Action vandaan oid, en een 1,5kg emmer (met granen erin natuurlijk) voor €9 kan ik zelf niet voor gaan drogen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-19 09:28 



 
Profiel   

Oh, het gaat me niet om zo goedkoop mogelijk inkopen maar als ik het met korting kan krijgen omdat het op/tegen de datum is maak ik daar ook gebruik van.
Die trainertjes vinden mijn honden niet eetbaar trouwens. :')
Ik train met kleine stukjes gekookte kipfilet, kleine stukjes frikandel of een mengsel van zachte snackjess en gedroogd vlees in ieniemini stukjes. :)
Die laatste heb ik standaard een handje van in mijn jaszak en de pot gaat mee naar cursus zodat ik tussendoor ff wat extra kan bijpakken indien nodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-19 05:14 



 
Profiel   

Ik droog ook zelf,vind zelf gedroogd vlees ook altijd iets gezonder en voor kleine hondjes met obesitas nijging ook minder calorierijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-19 09:27 



 
Profiel   

beatje schreef
Ik droog ook zelf,vind zelf gedroogd vlees ook altijd iets gezonder en voor kleine hondjes met obesitas nijging ook minder calorierijk.


Zeker!

Nou had Skip voor de vakantie een beetje vetjes, maar je kon zn ribben nog goed voelen. Nu weer 2kg afgevallen doordat hij in het pension veeel buiten heeft gespeeld.

Hier maakt het dus niet veel uit of er veel of weinig calorieën in snoepgoed zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-19 10:50 



 
Profiel   

Upje! Net een droger besteld dus hoop vanaf volgende week ook de hondjes vers gedroogd lekkers voor te kunnen schotelen.:D

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-20 20:12 



 
Profiel   

Leuk! Wat ga je drogen? Welke heb je besteld? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-20 20:50 



 
Profiel   

Een Clatronic DR 2751, wilde eerst maar zien of ik er veel gebruik van ga maken voor ik een grote dure aan ga schaffen.
Nu eens op zoek naar adresjes voor vlees haha!
Wil beginnen met kleine trainers drogen. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-20 06:55 



 
Profiel   

Mlies schreef
Een Clatronic DR 2751, wilde eerst maar zien of ik er veel gebruik van ga maken voor ik een grote dure aan ga schaffen.
Nu eens op zoek naar adresjes voor vlees haha!
Wil beginnen met kleine trainers drogen. :)


Je kunt ook kvv drogen ik laat dat ontdooien en draai er kleine balletjes van. Ik doe met kvv op 40 graden ivm bot dan duurt het wat langer maar dan is het iig veilig.

Kip filet, kippenmaagjes, longen enz die laat ik bevroren en hak met een vleesmas en vleeshamer in stukjes.

Zalm

Ook konijnen oren bijvoorbeeld.

Ik let trouwens nooit op of het goedkoper is. Mijn hondjes worden helemaal wild als ik ga drogen en dat alleen al is het voor mij waard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-20 09:48 



 
Profiel   

Je hebt ook mallen voor kleine blokjes KVV te kunnen drogen, dan maak je in principe trainers.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-20 10:03 



 
Profiel   

KimD schreef
Je hebt ook mallen voor kleine blokjes KVV te kunnen drogen, dan maak je in principe trainers.


Mallen heb je echt niet nodig. Gewoon kleine stukjes. Ik heb een kruiden pad erin daar kun je echt kleine stukjes op leggen. Dan vallen ze niet door de gaatjes. En dan heb je dus mini trainers. Wil je ze groter dan kun je ook ijsblokjes vormen gebruiken. Maar ik maak altijd zelf bolletjes of plakjes of reepjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-20 10:43 



 
Profiel   

BeFunny schreef
KimD schreef
Je hebt ook mallen voor kleine blokjes KVV te kunnen drogen, dan maak je in principe trainers.


Mallen heb je echt niet nodig. Gewoon kleine stukjes. Ik heb een kruiden pad erin daar kun je echt kleine stukjes op leggen. Dan vallen ze niet door de gaatjes. En dan heb je dus mini trainers. Wil je ze groter dan kun je ook ijsblokjes vormen gebruiken. Maar ik maak altijd zelf bolletjes of plakjes of reepjes.


Ik wil ze graag van hetzelfde formaat, dan zijn mallen stukken handiger.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-20 12:14 



 
Profiel   

Die mallen zag ik inderdaad! Ook wel een idee. Ijsblokjes vind ik te groot..

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-20 10:07 



 
Profiel   

Even een schopje!

Vanmorgen bij de slager geweest, voor runderbot voor bouillon.

Gelijk gevraagd of hij wel eens "slachtafval" heeft, delen vlees wat hij niet gebruikt.

Kreeg een hele lever mee. Ding woog echt minimaal 5kg. Als "bedankje" ook wat gekocht in hun winkel.

Nu ligt de voedseldroger dus vol met lever. De rest alvast in grote stukken gesneden en individueel verpakt voor de volgende lading en in de vriezer gestopt.

Nu lekker de multicoocker aan voor bouillon en de voedseldroger voor snacks voor Skip.

De komende dagen weet ik wel wat er te doen staat... denk nog 2 of 3x een hele voedseldroger vol te hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-20 14:49 



 

Dat is echt wel een mooi cadeau!

Moest er iemand omgeving Hasselt zijn: Ik heb wel af en toe konijnenoren voor wie wil :) Mijn honden willen het zelf niet. Ze zijn wel rauw. Wie wil mag altijd een pb'tje sturen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-20 15:24 



 
Profiel   

Een schopje omhoog!
Door de komst van onze pup ben ik weer volop aan het droger geslagen. Ik doe het niet om goedkoper uit te zijn, maar vooral om een afwisseling te hebben tussen de chemische ienimini botjes in vrolijke kleuren en wat gezonders.
De afgelopen week ben ik in de weer geweest met koolvis, zalm en KVV (Rodi schijven, lekker fijngemalen) gaat lekker zo. Maar de vis heeft wel scherpe randjes, dus als snel trainertje niet zo handig, want ze moet er wel echt op kauwen.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

En ook eindelijk zelf bottenbouillon voor ze gemaakt in de slowcooker. ingevroren in siliconenvormpjes. Ik geef de honden twee keer per week 3 eetlepels over hun voer.

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-21 12:17 



 
Profiel   

Ceetje_bokt schreef
Een schopje omhoog!
Door de komst van onze pup ben ik weer volop aan het droger geslagen. Ik doe het niet om goedkoper uit te zijn, maar vooral om een afwisseling te hebben tussen de chemische ienimini botjes in vrolijke kleuren en wat gezonders.
De afgelopen week ben ik in de weer geweest met koolvis, zalm en KVV (Rodi schijven, lekker fijngemalen) gaat lekker zo. Maar de vis heeft wel scherpe randjes, dus als snel trainertje niet zo handig, want ze moet er wel echt op kauwen.

[ [url=m/Xvb1Ks.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/11ViJ1.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/iNfWG8.jpg]Afbeelding[/url] ]

En ook eindelijk zelf bottenbouillon voor ze gemaakt in de slowcooker. ingevroren in siliconenvormpjes. Ik geef de honden twee keer per week 3 eetlepels over hun voer.

[ [url=m/8hGuYc.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/zyWOy5.jpg]Afbeelding[/url] ]


Lekker bezig!

Ik ben (was) ook weer enthousiast begonnen met drogen voor de hond. We zijn begonnen met clickertraining en zodra het eenmaal goed aangeleerd is, stap ik over van de normale brok op snackjes. Ik wilde alvast een lading gaan maken toen mijn voedseldroger kapot ging _-:(

Vandaag dus maar even een nieuwe kopen zodat ik weer vrolijk verder kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-21 13:20 



 
Profiel   

Het lijkt mij erg handig om zelf dingen te gaan drogen voor mijn hond die voor veel dingen allergisch is.
Waar hebben jullie die mallen voor de trainertjes vandaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-21 16:13 



 
Profiel   

Hier droog ik, ondanks de shop, voor de fun wat dingetjes voor onze honden.
Vaak iets van trainertjes of viskoekjes en vissenhuiden en visjes.
Vooral als soort hobby _O-
De malletjes heb ik van ali.

Er zijn trouwens een hoooop trainers te vinden die gezonder zijn dan die botjes :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-21 16:17 



 
Profiel   

Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd omdat het in strijdt is met de Boktregels.



Laatst bijgewerkt door Muiz op 03-02-21 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Bericht verwijderd

Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-21 16:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 6 [ 146 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen