Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 39 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaring kruisband operatie?

 
Profiel   

Ik vind die van Fannetje ook nog slecht lopen voor op 6 weken :oo Die van mij liep bij beide operaties de dag erna alweer goed.
Dit was Juna 3 weken na haar operatie.
https://www.facebook.com/miranda.blomen ... 98/?type=3
Ze loopt wel nog stijf, want dit was de eerste keer dat ze weer buiten de deur een klein stukje mocht lopen, de 3 weken bench hadden haar spieren geen goed gedaan. Maar ze liep hier al gewoon weer goed op haar knie.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-17 11:07 



 
Profiel   

Wiedes loopt ongeveer net zo als Juna, maar hij zit nu wel op ruim 6 weken. Bij die van jou was TTA gedaan hè? Onze hond is geholpen met Tight Rope.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-17 14:08 



 
Profiel   

wilma84 schreef
Wiedes loopt ongeveer net zo als Juna, maar hij zit nu wel op ruim 6 weken. Bij die van jou was TTA gedaan hè? Onze hond is geholpen met Tight Rope.


Ja bij beide knietjes met de TTA methode. Beide keren met 6 weken benchrust en poep en plasrondjes in de tuin en eens per dag een stukje buiten, opbouwend naar ongeveer een kwartier op 6 weken. Leuk voor de hond? Nee misschien niet, maar bij beide operaties was het bot bijna voor 100% weer gevuld, wat volgens de orthopeed erg snel is. Daarna weer spieren gaan opbouwen.
De eerste keer liep ze na 4 maanden weer rustig aan in de sport en de 2e keer heb ik haar na 5 maanden weer opgepakt met sporten. Hond loopt weer succesvol in de agility en heeft nooit een pas kreupel gelopen na de operatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-17 14:21 



 
Profiel   

Hier twee honden met een TTA rapid operatie mde 1 rechts , de ander links
Die liepen beide binnen no time weer helemaal zuiver.
Revalidatie is in overleg met dierenarts ook anders dan de standaard aangepakt
, veel minder bench rust en veel meer recht toe, recht aan bewegen ivm hele drukke hoge drift hond waar niet tegen aan te werken is met kalmerings middelen :n
Die zat op de max van de calmivet aangevuld met valeriaan , en nog was hij errug wakker
Maar latere foto’s laten een heel schoon gewricht zien dus geen negatieve gevolgen van de aangepaste revalidatie regela

Nummer twee was net een jaar oud en is ook veel vrijer gelaten dan de voorgeschreven en loopt sonds na de OP ook weer als een kievit

Kennis van me , zelfde OP ander resultaat en die had dus meniscus issues die alsnog opgelost moesten Worden

Hond van tante dmv kunstbandjes die moest na de eerste OP nog een keer omdat de bandjes in de omliggende weefsels sneden

Hondje van een vriendin had beide knieen kunstbandjes en die liep vrij vlot weer zuiver na de beide operatie

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-17 14:26 



 
Profiel   

Mirreij, ik heb het idee dat bij een TTA het spierverlies ook veel minder is. Bij een TPLO verliezen ze in eerste instantie bijna alles, komt natuurlijk door de standscorrectie. Bovendien was mijn hond 9 jaar en een iets zwaarder type dan die van jou denk ;) Scheelt ook in het herstel. Belangrijkste vond ik dat ze daarna 0 arthrose had en alles weer kon na de OK's . De mijne heeft namelijk de 2e keer dat ze losliep, de andere ook maar afgescheurd :o Het was alleen jammer dat ze op 11 jarige leeftijd door een hystiocytair sarcoom ingeslapen moest worden, maart afgelopen jaar |(

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-18 13:35 



 
Profiel   

Hier met de TTA’s ook bij de 1 minimaal spierverlies
Bij de teef helemaal geen spierverlies , maar die was sowieso erg vlot qua herstel
De dierenarts stond er bij de controlefoto’s van te kijken hoeveel spier dat die dame had en hoe goed dat die foto’s er uit zagen qua botvorming

Helaas vrees ik wel dat we met haar een afspraak kunnen gaan maken voor een tta voor de andere achterpoot als ik haar zie lopen vandaag(geen idee wat ze uitgevreten heeft , maar soepel lopen kun je het niet noemen)
Dus als ik gelijk heb (dat ze haar rechterknie te grazen heeft genomen)
hoop ik op een zelfde verloop als de vorige keer
(Morgen gelijk even afspraak maken voor entingen en poot bekijken)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-18 15:03 



 
Profiel   

Sonja_vR schreef
Hier met de TTA’s ook bij de 1 minimaal spierverlies
Bij de teef helemaal geen spierverlies , maar die was sowieso erg vlot qua herstel
De dierenarts stond er bij de controlefoto’s van te kijken hoeveel spier dat die dame had en hoe goed dat die foto’s er uit zagen qua botvorming

Helaas vrees ik wel dat we met haar een afspraak kunnen gaan maken voor een tta voor de andere achterpoot als ik haar zie lopen vandaag(geen idee wat ze uitgevreten heeft , maar soepel lopen kun je het niet noemen)
Dus als ik gelijk heb (dat ze haar rechterknie te grazen heeft genomen)
hoop ik op een zelfde verloop als de vorige keer
(Morgen gelijk even afspraak maken voor entingen en poot bekijken)



Pfff bah hopelijk valt het mee ... hier ben ik ook steeds zo bang voor. Joy heeft tplo gehad en idd heel veel spier verlies maar ik was dan ook echt een watje en ze mocht bijna niks meer van mij nu zijn we rustig aan weer aan het hard lopen enz. Wel had ze bij de eerste controle foto na 6 weken al 90% botherstel dus dat vond ik wel een opluchting!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-18 15:40 



 
Profiel   

Dat is idd mooi, dat percentage bot herstel

Ik hoop ook dat het mee valt, maar net stond ze op en aan het ontlasten van de poot na rust weet ik eigenlijk voldoende :=
Kopietje van de andere kant

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-18 15:47 



 
Profiel   

Hier gebeurde dat ook precies een jaar na de operatie, ze stond op uit de mand en liep kort op 3 poten. Echt onvoorstelbaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-18 16:25 



 
Profiel   

het kan idd zo makkelijk stuk gaan soms
Maar ben wel blij dat we pas al besloten hadden haar soieso niet voor de fok in te gaan zetten ivm hoe makkelijk die linker poot aan diggelen lag
Dus al laten castreren
Nu met poot nr 2 hoef ik voor de diagnose niet eens naar de dierenarts
Ik weet 100% zeker dat die mijn vermoedens gewoon direct gaat Bevestigen
Maar hoe ze het voor elkaar heeft gekregen?
We haalden haar op bij pension
Niks aan het handje
Ze komt de auto 5 minuten later uit et voila; kreupele hond

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-18 16:43 



 
Profiel   

Ik doe even een schopje :D

Onze Golden is afgelopen maandag geopereerd aan beide kruisbanden tegelijk.
Operatie is super verlopen , hij heeft een nachtje bij de DA gebleven en hij plaste gelijk al op 1 poot, tis wel een echte kerel natuurlijk.

Nu zijn we een week verder en moeten we meneer af en toe tot de orde roepen, zo goed voelt hij zich.

Alleen het opstaan gaat nog vreselijk moeizaam, net zo moeizaam(zo niet moeizamer) dan voor de operatie.
Snap natuurlijk dat dit tijd nodig heeft.

Mijn vraag aan jullie ervaringsdeskundigen; Hoelang heeft dit bij jullie honden geduurt dat ze weer een beetje normaal konden opstaan?

Hoor graag van jullie

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-21 19:29 



 
Profiel   

Inmiddels zijn we ruim 8 weken verder.

Onze Golden heeft de operatie goed doorstaan, gelijk bij thuiskomst stond meneertje al op 1 poot te plassen. Ook gaf hij ogenschijnlijk geen pijn aan, hij had natuurlijk pijnstillers, onstekingsremmers en antibiotica. Maar ook voor de operatie gaf hij nooit pijn aan! Wij gingen enkel en alleen voor het zeer moeizame opstaan. Na een week of 3/4 hadden we nog een controle waarbij wij aangegeven hebben nog geen vooruitgang in het opstaan te zien, het ging nog net zo moeizaam als voor de operatie. de DA gaf toen aan dat daar echt wel meer tijd voor nodig was en dat pas bij een week of 7/8 vooruitgang is te boeken. Ok nog even geduld hebben dus. We hebben in de tussentijd nog wel filmpjes van hem gemaakt van het opstaan om het te vergelijken.

We zijn nu bijna 9 weken na de operatie en helaas staat onze kanjer nog steeds erg moeizaam op we zien totaal geen vooruitgang sinds de operatie of van daarvoor.

Vanmiddag ,hopelijk wordt het niet afgezegd ivm de storm, wordt er weer gecontroleerd en dan zal er ook foto's gemaakt worden om te zien hoe de botopbouw is verlopen.

We zijn er echt wel zuur van, en zitten vol met vragen.
Na veel ervaringen gehoord te hebben van diverse mensen, die zeggen dat veel van de honden met een kruisband probleem krijgt daarna problemen met de meniscus, daar zouden we dan vreselijk van balen.

Hebben we spijt van de operatie? tja ook dat weten we niet, wat was er gebeurd als we het niet hadden gedaan dat weten we ook niet.

En we begrijpen ook wel dat ze nooit 100% garantie kunnen geven, maar dit resultaat vinden wij wel erg telleurstellend.

Heb gister filmpjes aan onze dierenarts laten zien en ook hij schrok er wel van, maar ja hij brandt zijn handen hier ook niet aan, dat snap ik .

Dus fingers crossed dat de afspraak vanmiddag door gaat en hopen dat de foto's er wel goed uitzien

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-22 10:11 



 
Profiel   

Oei hopelijk kan de dierenarts jullie vragen goed beantwoorden. Het klopt idd van de meniscus vandaar dat ik specifiek gekozen heb voor een tplo waarbij de meniscus verwijderd wordt.
Mijn meisje was na de revalidatie net als zij voor haar ongeluk was alleen bij overbelasting liep zij niet rad en had ik daarvoor altijd wel wat pinstilling in huis maar dan heb ik het over dagen waarbij ze in mul zand speelde en in ijskoude water zwom dus heel gek vond ik het niet.
Je zou evt kunnen kijken naar hydrotherapy dat maakt de spieren rondom de knie soepeler en mss helpt dat ook met opstaan. Ook gaf ik de mijne van de paardendrogist de glucosamine forte dagelijks.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-22 12:37 



 
Profiel   

Mijn hond heeft ook gescheurde kruisband + verbrijzelde miniscus gehad. Geopereerd in Honselersdijk. Tta methode, die was toen vrij nieuw.
Operatie was gelukt. Ze mocht/moest vrij snel weer opbouwen. Na vier maanden precies hetzelfde met andere knie. Hond bleef daarna mank lopen. Nazorg ontbrak volledig.
Na verloop van tijd bij een andere chirurg geweest. Deze constateerde direct dat de tweede operatie niet goed was uitgevoerd. Er was een optie tot opnieuw opereren, maar nog een zeer heftige operatie met slagingskans ongeveer 60% en de hond was al tien jaar. In overleg hiervan afgezien en met fysio en holistische behandeling de hond zoveel mogelijk comfortabel gekregen. Ze is dertien jaar geworden.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-22 22:25 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 39 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen