Gps tracker hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lukasje
Berichten: 11261
Geregistreerd: 06-01-15

Gps tracker hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-18 22:39

Ik wil graag een gps tracker aanschaffen voor mijn hond (+/- 28kg). Ze loopt veel los, luistert best goed maar het zou me toch een geruster gevoel geven -en al zeker in het buitenland- wanneer ik haar zou kunnen tracen mocht ze tòch verloren lopen.

Maar help ! ik zie door de bomen het bos niet meer.
Ik had begrepen dat de meeste systemen internetverbinding vereisen. Dat werkt dan vaak toch niet wanneer je in het bos zit? En vaak ben je gebonden aan een abonnement ... wat voor ons sowieso een internationaal moet worden vermits we vaak met de hond in het buitenland zijn.

Mijn speurinstructeur heeft dan weer een tracker die géén internet nodig heeft en om de 2.5 seconden update -wat ik erg interessant vind- maar die is andereijds peperduur en heeft maar een bereik van 1.5km. Te weinig naar mijn idee, een hond is gauw een eind weg.

Wie heeft ervaring met een goed systeem en kan me wat info verschaffen over de werking?

Alvast bedankt!

Anoniem

Re: Gps tracker hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 22:40

Omdat BB-HK meer bedoelt is voor kletstopics etc, verplaats ik je topic naar BB.

Lukasje
Berichten: 11261
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-18 22:42

[***] schreef:
Omdat BB-HK meer bedoelt is voor kletstopics etc, verplaats ik je topic naar BB.


Oh sorry! Dankjewel!!

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Gps tracker hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 22:50

Ik heb tractive gehad maar die vond ik zelf niet fijn werken. Was langzaam en kreeg hem slecht aan het werk, dus ik lees mee ik zoek nog een goede haha

Wolken

Berichten: 765
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 22:51

Ik heb deze voor mijn hond van 30kg:

https://www.gpsshop.nl/product/728405/t ... gJgwvD_BwE

Ideaal! Bij mij werkt hij perfect. Hij werkt idd met internet maar heeft een bijna wereldwijde dekking ( 80 landen ) en werkt op GPS. Is idd met een abbo. Maar het geeft mij heel veel rust dat ik mijn teef kan lokaliseren mocht ze toch de benen nemen. Ik ga er niet vanuit maar ze raakt snel in paniek als ze mij niet snel genoeg kan vinden en gaat dan rennen. En dan natuurlijk de verkeerde kant op. Een volle batterij blijft zeker 24 uur werken.

RavenIris

Berichten: 769
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: Scherpenheuvel, België

Re: Gps tracker hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 22:53

Ik heb weenect voor mijn 2 honden, ideaal! Update vrij snel en geeft overal (behalve soms binnenshuis) een goed signaal.

Lukasje
Berichten: 11261
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Gps tracker hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-18 22:56

@ RavenIris en Wolken: bedankt alvast! Hebben jullie dan ook ontvangst midden in het bos en zo?

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Gps tracker hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 22:59

Die van wolken had ik dus en was waardeloos :P

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Gps tracker hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 23:23

Over internet en het buitenland; als je binnen de EU blijft dan gaat internet en bellen gewoon van je bundel af en kost het dus niks extra in het buitenland.
Je zou zelfs gewoon een oude smartphone kunnen gebruiken met het goedkoopste abonnement (of prepaid??) en die volgen met je eigen telefoon. Dan heb je alleen een rugzakje voor de hond nodig.

Lukasje
Berichten: 11261
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-18 23:29

8nnemiek schreef:
Over internet en het buitenland; als je binnen de EU blijft dan gaat internet en bellen gewoon van je bundel af en kost het dus niks extra in het buitenland.
Je zou zelfs gewoon een oude smartphone kunnen gebruiken met het goedkoopste abonnement (of prepaid??) en die volgen met je eigen telefoon. Dan heb je alleen een rugzakje voor de hond nodig.


Je bedoelt dan dat je werkt met "find my Iphone" ?

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Gps tracker hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 23:31

Bij iphone heb je bv de vrienden app, daarmee kun je andere iphones volgen. Er zijn meer van dat soort apps.

Lukasje
Berichten: 11261
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-18 23:40

8nnemiek schreef:
Bij iphone heb je bv de vrienden app, daarmee kun je andere iphones volgen. Er zijn meer van dat soort apps.


Ja klopt, al vind ik die nu niet zó geweldig goed werken.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Gps tracker hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 23:59

Ik zie dat de app Find my Family veel wordt gebruikt en veel sterren heeft. Maar er zijn echt tig van zo’n soort apps. Als je toevallig nog een oude telefoon hebt liggen kun je het altijd even proberen voordat je een dure tracker koopt. Dan weet je ook meteen hoe goed de internetverbinding werkt in het bos, dat zal bij een tracker met simkaart niet veel anders zijn dan bij een telefoon.

Lukasje
Berichten: 11261
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-18 00:03

8nnemiek schreef:
Ik zie dat de app Find my Family veel wordt gebruikt en veel sterren heeft. Maar er zijn echt tig van zo’n soort apps. Als je toevallig nog een oude telefoon hebt liggen kun je het altijd even proberen voordat je een dure tracker koopt. Dan weet je ook meteen hoe goed de internetverbinding werkt in het bos, dat zal bij een tracker met simkaart niet veel anders zijn dan bij een telefoon.


Dat laatste denk ik inderdaad ook.

Simbaa
Berichten: 3963
Geregistreerd: 17-12-04

Re: Gps tracker hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 08:21

Ik heb voor aan mijn sleutelbos een tile (sleutels altijd kwijt). Geen idee op wat voor systeem het werkt, maar ik kan als mijn bluetooth aan staat altijd precies zien waar mijn sleutels liggen.
Geen idee of het voor honden werkt, maar waarom niet zou ik denken?

Lukasje
Berichten: 11261
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-18 09:19

Simbaa schreef:
Ik heb voor aan mijn sleutelbos een tile (sleutels altijd kwijt). Geen idee op wat voor systeem het werkt, maar ik kan als mijn bluetooth aan staat altijd precies zien waar mijn sleutels liggen.
Geen idee of het voor honden werkt, maar waarom niet zou ik denken?


Ik ben eens eventjes gaan kijken maar wat ik begrijp is dat het bereik maar 30 meter bedraagt? En het produceert enkel een geluid, je kan niet op een scherm mee volgen? Dan lijkt het me voor een hond minder interessant ...
Wel bedankt om mee te denken! Sowieso handige tip.

Simbaa
Berichten: 3963
Geregistreerd: 17-12-04

Re: Gps tracker hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 09:57

Je kan het wel op je scherm bekijken in ieder geval! Dat bereik is wel een dingetje. Ga eens even kijken of dat inderdaad 30 meter is :)