Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Surefeed voerautomaat

 
Profiel   

Ik ben aan het kijken naar een oplossing waarmee mijn kitten altijd toegang heeft tot zijn eten, maar mijn volwassen kat niet datzelfde voer op kan eten.

Ik ben al een paar jaar bekend met de surefeed voerautomaat, maar krijg nu toch wel veel interesse. Zijn er mensen die er ervaring mee hebben? En dan vooral mij kunnen vertellen wat er gebeurd als die kleine al zit te eten en die ander z'n kop erbij onder steekt?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-18 13:55 



 
Profiel   

Ik heb voor mijn oudje deze aangeschaft toen hij op dieet moest http://www.zooplus.nl/shop/katten/voerb ... eed/479582

Inmiddels al een jaar of drie geleden, bevalt prima! De andere katten wagen het niet om in de buurt te komen, dus kan je helaas niet vertellen wat er dan gebeurt. Sommige katten moeten wennen aan het geluid, maar die van ons is doof, de trainingsstand hebben wij dus nooit gebruikt.

Inmiddels krijgt hij weer gewoon voer, maar ik vind het fijn om controle te houden over de hoeveelheid voer per kat en daarom blijven we de voerautomaat gewoon gebruiken. Het enige onhandige is de instructie voor de oppas als we op vakantie gaan :+ Dan wordt er nog wel eens op een verkeerde knop gedrukt waardoor de boel wat ontregelt :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-18 14:39 



 
Profiel   

Ik heb er eentje staan en ben er erg tevreden over. Mijne ene kat eet erg langzaam (en die krijgt uit de surefeed) terwijl mijn andere kat echt een vreetzak is en ook een blaasgruisdieet moet volgen. Het aanwennen gaat vrij simpel, gewoon de stappen van de voerbak zelf volgen.

Mijn vreetzakkat wilde natuurlijk in eerste instantie ook erg graag uit de surefeed mee eten dus ik heb de bak in een hoek gezet en tijdelijk (denk 1,5 week) een kartonnetje aan 1 zijkant bij moeten plakken omdat hij van de zijkant zijn poot erin stak. Ook heb de surefeed ingesteld op de "snel-dichtgaan-stand" (er zijn 3 standen), waardoor hij meteen dichtgaat als mijn kat haar hoofd wegtrekt/opstaat. Dit voorkomt dat de vreetzak mee kan eten. Er is niet zo heel veel plek dus 2 volwassen katten passen er sowieso niet gelijktijdig onder. Mijn ervaring is dat als één kat bij wil kruipen, de andere meteen opstaat waardoor de bak dichtgaat. Inmiddels weet de vreetzak dat er bij de surefeed niks te halen valt voor hem dus hij is nu niet meer geinteresseerd.

Al met al een hele fijne voerbak. Aan de prijs natuurlijk, maar er is geen andere voerbak die dezelfde mogelijkheden heeft, dus ik vind het de prijs wel waard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-18 14:46 



 
Profiel   

Ik schop dit topic even omhoog.

Ik heb sindskort 2 surefeed voederbakken. Aangezien we een nieuwe kitten hebben en ik niet wil dat de oudere kat zijn voer op eet. Zij is namelijk grondig op dieet.

Maar nu loop ik er tegen aan dat de oudere kat last van acne krijgt door de plastic bakjes.
Ik weet dat er ook metalen te koop zijn, maar dat zijn alleen de enkele bakjes. Ik gebruik altijd de dubbele, zodat er altijd brokjes naast het natvoer staat.

Iemand een tip voor metaal of keramiek wat past in de Surefeed en dan dus de dubbele variant?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 22:05 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen