Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 71 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hoe vaak voer jij je hond?

 
Profiel   

Onze honden hadden altijd brokken staan. Aten wanneer ze honger hadden en konden zelf goed doseren.
Eens in de zoveel tijd kregen ze wat extra's
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-18 17:45 



 
Profiel   

2x daags.
Smorgens brokjes en savonds vlees

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-18 17:46 



 
Profiel   

Wij zijn helemaal de uitzondering op de regel. Onze honden krijgen al, zolang ik mij kan herinneren, de hele dag door een volle bak brokken.

Nog nooit honden gehad die overgewicht hadden, maagproblemen, baknijd, of andere ellende. De bak is ook nooit in 1 keer leeggevreten, de honden bepaalden zelf wanneer het tijd was voor wat brokken en kenden ook gewoon een stop.

Onze rottweiler krijgt ook iedere dag voldoende stukken schapen karkas met restvlees. De ene keer gaat het op, de andere keer blijft er wat liggen. Bij mijn moeder eet hij alleen verse botten met vlees, maar omdat mijn vriend er niet tegen kan heeft hij hier alleen brok. Hier zit hij eigenlijk zo goed als nooit aan.

Vorige week nog overdonderd met complimentjes dat hij er zo goed uit ziet, mooi glimt en ook de dierenarts is vol lof over zijn gezondheid en bouw.

Wij kiezen er simpelweg niet voor om onze honden te laten 'wachten' op een maaltijd. Wij zien te vaak honden die geobsedeerd zijn door hun voer en de tijdstippen precies uit hun hoofd kennen en dan onwijs zenuwachtig gaan zitten doen.
Ieder moet het voor zich weten, dit is onze manier.

De enige hond die wij vroegtijdig zijn verloren had helaas een ernstige hernia en tumor in zijn buik. De rest (rottweilers/goldens) zijn rond de leeftijd van 14 jaar ingeslapen.

Onze Wodan eet ook bij laaaange na niet heel de dag, de meeste tijd besteed hij aan spelen, knuffelen en lekker knorren. Ik denk dat we hem misschien 2 of 3 keer per dag zien eten.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-18 17:48 



 
Profiel   

Twee maal daags.
's Ochtends alleen brokken, en 's avonds brokken met vlees.
Niet met een speciale reden op deze manier, de honden doen het er in ieder geval goed op zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-18 17:49 



 
Profiel   

Bak is altijd gevuld. Onbeperkt dus
Al eet ze nooit zo veel.

Brokken trouwens
(Ze is een 10 maand oude rottweiler teef)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-18 17:49 



 
Profiel   

Wij voeren onze twee labradors ook twee maal per dag. ‘S ochtends om 7 uur en dan ‘s avonds om 6 uur ongeveer.
Onze oude labrador van bijna 13 jaar is het niet anders gewend dus dat ga je ook niet meer veranderen. Onze pup van 8 maanden voeren we dan gelijktijdig mee om ritme te houden.

Moet wel eerlijk bekennen dat ik kwa voeren van onze pup er nog niet helemaal over uit ben.
Voor mijn gevoel krijgt hij relatief weinig (ongeveer 275 gram per dag). Overigens hebben wij voorheen ongeveer 350 gram per dag gegeven maar hierdoor kwam hij wel flink aan. Nu is hij mooi op gewicht maar voor mijn gevoel is het maar weinig.
Beide honden eten gewoon brokken en doen het hier prima op. Wel wil ik in de toekomst, als de pup 1 jaar is, gaan oriënteren op KVV.
Iemand nog tips hiervoor? Wat raden jullie aan? Hoeveel geven jullie je hond hiervan? Geven jullie enkel KVV of ook nog brok? B-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-18 17:53 



 
Profiel   

Ze hebben hier bijna altijd brokken staan, dus ze kunnen eten zo vaak en wanneer ze willen. Gaat met alle 4 de honden heel goed (3 plaatsen om te eten) en ze wennen er snel aan.

Wel iedere dag eens wat lekkers, maar verschilt qua tijd, grootte en wat ik geef. Ene keer is het blikvoer, andere keer is het een beefstripje of iets van ons eten wat overblijft. Al geven we dat laatste maar weinig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-18 18:06 



 
Profiel   

2x per dag op brok.
Hoeveelheid wisselt betreft werken.
Soms durf ik een maaltijd over te slaan om voedseldrift hoger te krijgen voor het werken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-18 18:25 



 
Profiel   

Onze twee teckels hebben altijd een bakje brokken (Riverwood) tot hun beschikking.
Ze overeten zich beiden niet en ze zien er top uit.
Tussen de middag krijgen ze een stukje brood.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-18 18:29 



 
Profiel   

Hier krijgen ze beide onbeperkt brok. De oudste (twee jaar) eet vaak 's avonds het meest en overdag af en toe een beetje. De pup pakt heel de dag door kleine beetjes.
Ze zijn allebei netjes op gewicht, niet de dik en niet te dun.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-18 18:29 



 
Profiel   

Hier staat ook de hele dag brok klaar. Wat dus blijkbaar niet helemaal zo goed zou moeten zijn :Y)

Ze halen alledrie zelf hun brokken op het moment dat zij honger hebben. En er liggen verspreid kauwkluifjes door de kamer en af en toe krijgen ze een stuk gedroogde kip om te kluiven. Nooit problemen gehad ze zijn alledrie ook gezond en mooi op gewicht. Het oudje krijgt wel 's avonds nog senioren brok voorgeschoteld maar van alle andere dingen krijgen ze t zelfde. Alhoewel t oudje krijgt om te kluiven een dentastix of een kippenlong, daar kan hij net wat meer mee :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-18 18:54 



 
Profiel   

Twee keer per dag.
Ik geloof geen fluit van die beweringen in de OP. Zou wel eens willen weten waar die "wijsheden" uit dat citaat vandaan komen.
Edit; Zie het al " voernatuurlijk", mensen die denken dat hun poedels eigenlijk wolven zijn.... :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-18 19:06 



 
Profiel   

Hier dus een moeilijke eter die nu maar 1x per dag vlees krijgt, omdat ik inderdaad had gelezen dat het kon helpen tegen het kieskeurige. En inderdaad, het helpt. Hij eet nu veel vaker savonds gewoon alles op. Sochtends krijgt hij wel iets kleins om op te kauwen, want anders gaat hij gal spugen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-18 19:11 



 
Profiel   

Mijn vorige hondjes hadden altijd brokken tot hun beschikking, waren nooit ziek.
Ze aten ook niet in 1x heel erg veel, dus het verhaal van dat ze dan nooit vol zitten en altijd honger houden geloof ik niks van!
Nu krijgt mijn hond twee keer per dag, gelijk met de kat, gaat ook al jaren prima, ze zijn mooi op gewicht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-18 19:45 



 

1x daags Darf savonds.
Opgebouwd. Als pup kreeg ze 4x daarna naar 3, 2 en 1x.
Daarbij wat hart stukjes die ik uitstrooi in de tuin zodat ze ook wat moeite moet doen voor wat eten want dr kvv schrokt ze zo weg. Barf moet ze niet :')[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-18 19:52 



 
Profiel   

Hier is het ook twee x daags. Een keer 's ochtends en een keer 'savonds. Rond de tijd dat wij zelf ontbijten en eten dus. Voor de drie honden. Ze krijgen elk in hun persoonlijke eetbak een afgewogen hoeveelheid, kom gewoon heel de dag laten staan met een grote hoeveelheid kan hier dus niet. Anders gaan we er eentje kunnen rollen na een tijd denk ik :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-18 19:53 



 
Profiel   

2 keer per dag vlees, de dag door brok beschikbaar. Ze krijgen vaak ook tussendoortjes

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-18 19:59 



 
Profiel   

Ik heb een bull mastiff (maagtorsie gevoelig) en hij krijgt 2x per dag te eten. Bij de vorige baas krijg hij 3x per dag en vrat alles wat los en vast zat. Inmiddels schooierd hij nietmeer voor eten op een enkele uitzondering na.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-18 20:05 



 
Profiel   

Op ene normale dag 1x smorgens
Gaan ze werken krijgen ze het verdeeld in twee keer

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-18 20:16 



 
Profiel   

1x per dag. Alleen 's morgens ook nog een halve boterham. Dat is zo gegroeid doordat 1 van de vorige honden dat zo geweldig vond. En ook de huidige twee rennen met hun halfje de tuin in alsof het hun grootste schat is. Één van onze honden is maar net 12 geworden, de rest veertien jaar of ouder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-18 20:17 



 
Profiel   

Mijn hond heeft altijd een (volle) bak brokken staan, krijgt 's ochtends en 's avonds een half zakje nat voer, en krijgt van mijn pa eigenlijk altijd wel wat restjes van het avondeten: geprakte aardappels verzopen in jus :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-18 20:19 



 
Profiel   

3x per dag, net als wij zelf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-18 20:21 



 
Profiel   

Toen we onze hond kregen was ze 2x per dag gewend. ‘S ochtends tussen 7-9 en ‘s avonds tussen 22-23. Dat hebben we aangehouden. Ze krijgt brok

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-18 20:27 



 
Profiel   

de mijne heeft haar hele leven (14 jaar) onbeperkt gehad..
nooit problemen.

in begin geprobeerd op twee maal per dag.. maar ze liet gewoon de boel staan.. paar brokjes per keer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-18 20:32 



 
Profiel   

2 keer per dag, omdat ze anders in 1 keer een have kilo brokken zou krijgen en dat vind ik te veel ivm gevoeligheid maagtorsie.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-18 20:33 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 71 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen