Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 69 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hoe help ik mijn hond met een hernia?

 
Profiel   

Hoi!
Plaats amper wat op bokt en lees veel mee, maar merk nu toch de behoefte aan advies.

Mijn (morgen jarige) old english bulldog heeft altijd wat gehad. Is ernstig verwaarloost en mishandeld geweest, heeft veel allergieën en veel last van haar oren. Begin september zijn wij verhuisd naar een andere stad, na een week of 3 begon ze langzamer te lopen. Wij dachten aan heimwee naar het oude huis, maar ook daar (wij komen daar nog wel) was ze langzaam. Een dag later kon ze niet meer lopen en zijn wij naar de dierenarts gegaan. Na foto's bleek dat ze 2 hernia's in haar rug heeft en haar linkerachter heup is versleten. Nooit eerder wat van gemerkt.

Drie dagen lang terug naar de dierenarts voor ontstekingsremmers en pijnstillers en alles leek goed te gaan. Afspraak gemaakt voor de acupunctuur en regels voor de hond opgesteld. Niet meer ver wandelen en niet meer 'gek' doen. Springen, rennen en spelen zijn uit ten boze.

Drie weken later leek ze weer lusteloos. Net op die dag een tweede afspraak bij de acupunctuur gepland, mooi, dan kunnen we gelijk kijken wat er is. Zij zag niet echt iets dat ze pijn had, wel dat ze anders liep. Dit in de positieve zin: Ze verdeelde haar gewicht anders. Maar een dag later was het weer raak, hondje kon niet meer lopen en viel om als je een hand zacht op haar rug legde. Dus terug naar de dierenarts. Weer pijnstillers en antibiotica en een laser behandeling voor haar rug. Binnen een dag was ze weer totaal zichzelf; vrolijk, alert, helder. De pijn lijkt echt uit haar rug te komen, niet uit haar heupen.

En nu heeft ze weer pijn, drie weken later. Ik heb over een half uur weer een afspraak staan, maar wil verder kijken. Onze dierenarts is top, twijfel niet aan zijn kunde, maar is een second opinion handig? Kan ik nog meer doen? Dit lijkt een soort cirkel te worden: Pijn-drie weken goed- pijn-drie weken goed-pijn.
Hoe kan ik die cirkel doorbreken? Hebben jullie hier ervaring mee? Het is een hond van bijna 6 met erg veel energie. De kleine blokjes om doen het niet voor haar, maar ik durf niet verder. Ik durf haar niet los te laten lopen uit angst dat ze iets verkeerd doet.

Ze krijgt vers vlees en chineese kruiden van de acupunctuur. Daarnaast geef ik haar zalm olie. Ik hoorde iets over wietolie tegen pijn, maar ik heb daar totaal geen ervaring mee.

Kortom: Zijn er mensen met tips en ervaring?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-17 11:32 



 
Profiel   

https://www.diergeneeskunde.nl/nieuws/2 ... e-rugpijn/

Misschien is meedoen aan dit onderzoek wat voor je hond? Hierbij wordt de tussenwervelschijf ingespoten met slow-release pijnstiller. Het lijkt me dat dit voor jouw hond wel langdurig(er) voor pijnstilling zou kunnen zorgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-17 11:42 



 
Profiel   

Ik zie dat je in Gelderland woont. Misschien is een bezoekje aan de dierenkliniek in Kleve een idee. Zij zijn zeer kundig, helpen je goed maar zijn ook realistisch.
Het voordeel van de kliniek is dat heel veel onderzoeken gewoon tijdens het consult kunen en de kosten zijn veel lager dan in NL.
Hier bleek onze hond spondylose te hebben en dat is ook per keer bekijken met goede pijnstilling is ze blij

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-17 11:48 



 
Profiel   

Hier een Rottweiler gehad met een hernia, al 2x naar de dierenarts geweest omdat ik voelde dat ze niet fit was, na de 2e keer bij thuiskomst was het ineens mis, ze kon bijna niet meer lopen, heb op de vloertegels vloerbedekking moeten leggen om het haar comfortabel te maken. Qua pijnstillimg hielp alleen tramadol verder ontstekingsremmers en nog een tijdje prednison. Ook heeft ze nog een spierversterkende spuit gehad en 6 weken benchrust, alleen eruit om wat te doen buiten, eigenljk is het best goed gekomen het was een oudere hond. Helaas kreeg ze een half jaar later kanker en is haar dat fataal geworden. Veel beterschap

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-17 12:00 



 
Profiel   

Bedankt voor de tips! Ik ga zeker contact opnemen met de kliniek in Kleve.

Zijn net terug, dierarts zei ook dat het niet normaal is dat ze er weer last van heeft. Ze heeft weer pijnstilling gekregen (Solu Medrol) en tabletten(Gabapetin) die ontstekingen tegen gaan. Hebben contact opgenomen met Utrecht, waar we eventueel morgen terecht kunnen voor een afspraak. Zij vermoedden dat een MRI misschien nodig is, maar dat zou pas om half 2 in de middag kunnen. Tot die tijd moet ze nuchter zijn. En ik heb even een kostenpost opgevraagd, schrok er van. Door de afgelopen maanden hebben we al ruim 2500 euro aan dierenartskosten bestaald dus ons potje begint op te raken...
Zijn even in dubio wat we nu moeten doen. Vriend is in staat om de auto te verkopen, ik ook wel, maar alleen als dat de laatste optie moet zijn..

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-17 14:03 



 
Profiel   

informeer eens bij:

https://www.facebook.com/karin.baas.94

Zij heeft al heel veel honden geholpen met een hernia.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-17 14:08 



 
Profiel   

Er zijn op Facebook meerdere pagina’s over teckels.
Deze honden hebben ook regelmatig hernia .
Hier kun je misschien tips vinden.
Ik heb het zo niet paraat, maar iets met Aaronkliniek schiet mij te binnen.
Succes en beterschap voor je hond

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-17 14:09 



 
Profiel   

Hele goede ervaring met aharon! orthomanuele geneeskundige.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-17 14:27 



 
Profiel   

RoosG schreef
En ik heb even een kostenpost opgevraagd, schrok er van. Door de afgelopen maanden hebben we al ruim 2500 euro aan dierenartskosten bestaald dus ons potje begint op te raken...


Als je mee kunt doen het het onderzoek waar ik eerder het linkje van postte, dan is alleen de eerste MRI voor jou. De rest van de behandeling is gratis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-17 14:56 



 
Profiel   

RoosG schreef
Bedankt voor de tips! Ik ga zeker contact opnemen met de kliniek in Kleve.

Zijn net terug, dierarts zei ook dat het niet normaal is dat ze er weer last van heeft. Ze heeft weer pijnstilling gekregen (Solu Medrol) en tabletten(Gabapetin) die ontstekingen tegen gaan. Hebben contact opgenomen met Utrecht, waar we eventueel morgen terecht kunnen voor een afspraak. Zij vermoedden dat een MRI misschien nodig is, maar dat zou pas om half 2 in de middag kunnen. Tot die tijd moet ze nuchter zijn. En ik heb even een kostenpost opgevraagd, schrok er van. Door de afgelopen maanden hebben we al ruim 2500 euro aan dierenartskosten bestaald dus ons potje begint op te raken...
Zijn even in dubio wat we nu moeten doen. Vriend is in staat om de auto te verkopen, ik ook wel, maar alleen als dat de laatste optie moet zijn..

Voordat je een MRI laat maken zou ik eerst contact opnemen met dr Aharon van https://www.kreupeldier.nl. Dan ben je €90 kwijt voor een consult ipv bijna €1000 voor een MRI.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-17 14:57 



 
Profiel   

Meert schreef
Voordat je een MRI laat maken zou ik eerst contact opnemen met dr Aharon van https://www.kreupeldier.nl. Dan ben je €90 kwijt voor een consult ipv bijna €1000 voor een MRI.



:j

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-17 14:59 



 
Profiel   

Wij zijn ook naar Aharon geweest met onze hond, echt een aanrader!
Heel veel sterkte met je hond!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-17 15:01 



 
Profiel   

Ondanks dat Aharon een eind rijden is, ga ik toch even contact opnemen! Dank voor de tips zo ver, het breekt mijn hart om mijn hond zo te zien. Dank!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-17 15:08 



 
Profiel   

Toen wij er waren kwamen er ook mensen vanuit Drenthe! Ze komen daar vanuit het hele land.
Heel veel succes en hoop van harte dat er gauw een goede oplossing komt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-17 15:31 



 
Profiel   

Ibbel schreef
RoosG schreef
En ik heb even een kostenpost opgevraagd, schrok er van. Door de afgelopen maanden hebben we al ruim 2500 euro aan dierenartskosten bestaald dus ons potje begint op te raken...


Als je mee kunt doen het het onderzoek waar ik eerder het linkje van postte, dan is alleen de eerste MRI voor jou. De rest van de behandeling is gratis.


Telefonisch zeiden ze dat ze daar nog niks over kon zeggen. Heb voor de zekerheid wel alle informatie nog gemaild over onze hond, waaronder de foto's die wij hebben. Wie weet is dat toch wel erg interessant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-17 16:10 



 
Profiel   

Inderdaad Drs. Aharon.

Ik rij anderhalf uur enkele rit, maar zij was de enige die mijn hondje er bovenop kreeg. (Geen hernia overigens).
Heb tig euro's uitgegeven aan de DA, internist, röntgenfoto's en een heel kastje vol medicatie.

2 dagen nadat we bij Aharon waren geweest had ik mijn hond weer terug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-17 16:19 



 
Profiel   

Mijn dalmatier had destijds een nekhernia. 2 MRI's moeten maken, slik... de eerste volle mep, bij de 2e veel minder hoeven betalen, gelukkig. Hond is geopereerd in Utrecht bij SDU door dr. Scheepens (http://www.s-d-u.n), dus niet de Universiteitskliniek (daar had ik een slechte ervaring mee mbt een ander geval)
. Wij hadden een hondenverzekering, dus relatief weinig zelf hoeven betalen. Maar kostbaar, ook de medicatie ervoor en erna. Maar ze heeft daarna nog een paar jaar pijnvrij geleefd. Uiteindelijk 15,5 geworden.
Maar ik zou zeker even rondvragen en kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-17 16:31 



 
Profiel   

_CS_ schreef
Inderdaad Drs. Aharon.

Ik rij anderhalf uur enkele rit, maar zij was de enige die mijn hondje er bovenop kreeg. (Geen hernia overigens).
Heb tig euro's uitgegeven aan de DA, internist, röntgenfoto's en een heel kastje vol medicatie.

2 dagen nadat we bij Aharon waren geweest had ik mijn hond weer terug.


Ook hier hele goede ervaring met Aharon.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-17 16:32 



 
Profiel   

Even een snelle update: onze eigen dierenarts raadde ons af om nu naar Aharon te gaan, hij was bang dat dat in dit stadium te veel belasting zou zijn. Tot vorige week is het heel goed gegaan, donderdag liep ze weer moeilijk. Niet zo heftig als anders maar wel aanzienlijk moeilijk. Hebben bloed laten prikken. Nu belde net de dierenarts dat hij zich toch wel zorgen maakt om de uitslag en ons absoluut aanraad om naar Utrecht te gaan. Met de informatie die hij nu heeft (haar klachten en het bloeduitslag) denkt hij aan een sacroom. Hij noemde een speciaal iets, maar toen hij zei dat hij zich zorgen maakte, kreeg ik het al niet meer mee. Morgenochtend maak ik een afspraak met Utrecht. Zijn nu op het punt beland dat ik bereid ben om alles te doen.

Voel me ontzettend rot dat we niet eerder bloed hebben laten prikken... ben onderweg naar huis met tranen in mijn ogen (zit in de trein) en voel me rot.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-17 18:42 



 
Profiel   

Histiosytair? Als Kleve niet te ver weg is zou ik zeker ook even daarheen bellen want als zij hetzelfde kunnen ben je goedkoper uit of heb je meer ruimte in je financien als het duur wordt.
Ze spreken daar ook NL en ze zijn savonds ook bereikbaar.
Heel veel succes

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-17 19:45 



 
Profiel   

Goed om te weten dat ze er Nederlands spreken, dat was namelijk wel een reden om het niet te doen. Ik ga er zeker even contact mee opnemen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-17 19:57 



 
Profiel   

Hoe is het nu?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-17 18:28 



 
Profiel   

Lief dat je het vraagt!

Wij gaan morgen naar Utrecht, daar hadden ze eerder plek dan in Kleve. Ik wou het niet langer afwachten.

Met hondje gaat het wel goed, maar ja die heeft nog pijnstillers natuurlijk..

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-17 20:18 



 
Profiel   

Zijn onderweg naar huis. Hele lange dag gehad, waren er om 1100 en zijn pas om 1805 terug in de auto gestapt. Eerste onderzoek ging heel goed, mri is wat minder. Bloeduitslag morgen moet meer uitwijzen maar het lijkt een vorm van kanker. Ik heb het niet helemaal onthouden maar als ik het goed heb gaat het tussen lymfeklierkanker en bloedkanker. Die veroorzaken ontstekingen tussen haar wervels waardoor ze zenuwuitval krijgt. De solumedrol die ze tot nu toe van onze dierenarts kreeg, remden die ontstekingen maar de oorzaak gingen dan niet weg. Morgen weten we meer maar voor nu zijn we heel verdrietig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-17 19:43 



 
Profiel   

:(:) wat een verdrietig nieuws
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-17 19:51 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 69 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen