Goede honden gedragsdeskundige Eindhoven

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wispeltuur
Berichten: 1600
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Helmond

Goede honden gedragsdeskundige Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-18 19:10

Voor ons 5 jarige havanezer reutje zijn wij op zoek naar een degelijke gedragsdeskundige voor een erg lastig probleem.

Het gaat om een hondje wat erg gevoelig is voor bepaalde geluiden en hier angstig op reageert. Nu hebben we dit altijd in redelijk goede banen kunnen leiden tot nu.
Ons hondje reageert echt extreem op het geluid van boren. En dit is lastig want wij wonen in een flatgebouw, er word hier dus wat afgeboord. Een minuut boren staan gelijk aan minstens 40 minuten stijf staan van de stres. De afgelopen weken is hij het alleen blijven gaan koppelen aan boren en hij begint nu al in de stres te schieten als hij maar denkt dat wij het huis gaan verlaten.
Het moeilijkste aan dit probleem? Als er in ons huis geboord word is er niets aan de hand. Het lijkt echt voort te komen uit het niet weten waar het geluid vandaan komt.

Wij zijn opzoek naar een gedragsdeskundige die werkt met positieve bekrachtiging en die niet volgens de dominantie theorie te werk gaat.

We zijn meer dan bereid om wat geld uit te geven maar dan wel aan iemand die echt goed is opgeleid en ook goede nazorg verleend. Niet iemand die even binnen valt wat termen strooit en er snel vandoor is met het verdiende geld.

Ik hoop echt dat iemand ons kan helpen want we worden er moedeloos van om toe te kijken hoe ons beestje zo bang is zonder dat wij iets voor hem kunnen betekenen.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Goede honden gedragsdeskundige Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 19:11

Ik stuur je een pb, bedenk me net dat die mensen een beetje uit de omgeving zijn gaan wonen maar ze zijn wel echt super goed.

Wispeltuur
Berichten: 1600
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-18 19:15

Azmay schreef:
Ik stuur je een pb, bedenk me net dat die mensen een beetje uit de omgeving zijn gaan wonen maar ze zijn wel echt super goed.


Wat verder uit de buurt is ook geen probleem! Liever wat extra kilometervergoeding betalen voor een kundig persoon dan een kwakzalver om de hoek. :j

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110684
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Goede honden gedragsdeskundige Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 03:34

Hoe reageren jullie wanneer hij in de stress schiet?

Wispeltuur
Berichten: 1600
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-18 13:07

Cayenne schreef:
Hoe reageren jullie wanneer hij in de stress schiet?


Heel eerlijk baal ik er altijd wel van. Vaak betekent het dat onze gemaakte plannen de gehele dag opgeschort worden omdat we weer thuis moeten blijven. Ik kan me dus goed voorstellen dat dat niet mee helpt aan zijn reactie. Ik probeer dit vaak zo snel mogelijk weer van me af te laten glijden maar dat is niet altijd makkelijk.

Verder laten we hem gewoon zijn ding doen. Vaak komt hij strak achter, naast, voor of op je liggen en dit laten we gewoon toe. Als hij op schoot komt zitten aai ik hem rustig wat over zijn rug. Hier vraagt hij dan vaak ook om.

Het stomme is dat vuurwerk ook lang een echt groot probleem is geweest maar dit hebben we met counter conditionering en veel trainen zo ver opgelost dat we zelfs oud en nieuw goed door kunnen komen.

Ik geloof ook echt wel dat wij steken laten vallen in onze reacties hoor. Daarom hebben wij de gedragsdeskundige misschien nog wel harder nodig dan ons hondje zelf.

Dientje_Yara
Berichten: 681
Geregistreerd: 23-01-08
Woonplaats: De Zilk

Re: Goede honden gedragsdeskundige Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 13:20

Ik ben bij hondengedragsdeskundige anniek winters geweest
Ik vind haar een aanrader. Ze geeft ook lezigen en cursussen en komt aan huis

MissYvette4u

Berichten: 2985
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 13:23

Odie
Hele goede en fijne school!

Macs

Berichten: 7638
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 13:23

Ik kan je Arvid van Putten ontzettend aanraden.

Wispeltuur
Berichten: 1600
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-18 13:59

MissYvette4u schreef:
Odie
Hele goede en fijne school!


Helaas is Odie al eens bij ons langs geweest jaren terug en haar ceaser milaan methode paste absoluut niet bij ons.

Daarom vraag ik nu ook uitsluitend naar mensen die werken met positieve bekrachtiging en vooral geen dominantie theorie inzichten en training.

Wispeltuur
Berichten: 1600
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Helmond

Re: Goede honden gedragsdeskundige Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-18 14:00

Bedankt voor het mee denken iedereen! Ik ga vanavond even googelen op wat namen :)

MissYvette4u

Berichten: 2985
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 16:02

Wispeltuur schreef:
MissYvette4u schreef:
Odie
Hele goede en fijne school!


Helaas is Odie al eens bij ons langs geweest jaren terug en haar ceaser milaan methode paste absoluut niet bij ons.

Daarom vraag ik nu ook uitsluitend naar mensen die werken met positieve bekrachtiging en vooral geen dominantie theorie inzichten en training.


Echt?!? Oh dat is jammer, maar ieder z'n ding ;)

Wispeltuur
Berichten: 1600
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-18 16:14

[/quote]

Echt?!? Oh dat is jammer, maar ieder z'n ding ;)[/quote]

Inderdaad zoveel mensen zoveel wensen en met iedere methode zijn er weer mensen geholpen.

Alsnog bedankt voor je input hoor :)

dingogirl
Berichten: 1252
Geregistreerd: 10-10-13
Woonplaats: midden limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 16:19

peter smeets uit venlo.
hij heeft ook een site, geeft cursussen, lezingen en is echt zeer kundig.
heeft onze herplaatser met problemen top geholpen.