Wie weet hoe? Vriendin & hond moeten Australië uitvluchten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 11:07

Annet_Dottie schreef:
Pipodipo schreef:
Australie is geen derde wereld land volgens mij.

Dit is en blijft een bedeltopic, ondanks de wijzigingen in de eerste post. Daar wil ik een beetje voor waarschuwen omdat mensen zich vaak makkelijk mee laten slepen en dat zie je in dit topi ook weer gebeuren. Zoals ik eerder al zei, ik ken de persoon waar het om gaat niet en ik heb ook geen idee of er wel iets klopt van het verhaal. Het heeft dus niet zoveel zin om boos te worden op mij, ik wil alleen maar wat relativeren. Dat daar zo overgevoelig op wordt gereageerd, zegt vooral iets over degenen die dat doen.

Ethelate, ken jij dat meisje persoonlijk?


Dit is helemaal geen bedel topic! De modjes hebben niet voor niet de OP aangepast omdat TS gewoon om tips en adviezen vraagt, alleen heeft ze de donatie link in haar onderschrift gezet, dat staat verder los van dit topic..
Wat ben je ontzettend harteloos zeg.. Kan me gewoon niet voorstellen hoe je zo kan denken.
Je bent echt alleen maar ontzettend onrust aan het stoken in dit topic, alsof het allemaal nog niet erg genoeg is.
Daarnaast is de letterlijke titel van het topic vriendin & hond, dus het lijkt me duidelijk dat de TS haar kent en dus bevriend is met haar...
Word hier oprecht een beetje verdrietig van..


Kom op, dat is het wel. Ik zal als man zijnde nu wel weer te nuchter of rationeel genoemd worden.
Zo van die verhaaltjes door de ogen van, in dit geval een hond, zijn er toch op gericht nog meer drama/emotie op te wekken om zo mensen over de streep te trekken.

Niemand kent het echte verhaal. En verder Australie is zo'n groot land, wat te vluchten? Ik denk dat die kerel haar sneller in NL vindt dan ginds. BTW hij is en blijft de vader van dat ongeboren kind, dus vluchten haalt weinig uit. En dat gevoel krijg ik hier ook wel bij. Elk verhaal heeft minstens twee kanten.

Zij wenst Australië te verlaten, prima maar als je de centen niet hebt, zal dat nog niet zo eenvoudig zijn. Emigreren, want dat is het, moet je nu eenmaal voorbereiden en de nodige financiele armslag voor hebben. (zeker als je de regels kent om Australie binnen te mogen, vind ik dit een heel apart verhaal om dan zogezegd als kansarm terug te moeten keren... verblijfsvergunningen zijn zeer strikt en gekoppeld aan wat je voor hen komt betekenen)

Wat met haar familie en vrienden in Nederland dan (er vanuitgaand dat die feiten kloppen)? We spreken hier over een lijnvlucht voor een dame en transport voor een hond. Dat is niet dat onoverkomelijke kapitaal om een inzamelactie voor opgang te brengen dunkt me.

Met die insteek, kan éénieder zo'n verhaaltjes ophangen. Wie is de uiteindelijke begunstigde van die donaties? Mooi en aangrijpend verhaal, maar heb er toch vraagtekens bij. Dus ik zou iedereen toch ook aanmanen sceptisch te zijn en wat dingetjes te checken alvorens te doneren. In Nederland is er wss om je hoek ook heel wat leed en waar je vaak zelf snel een goede daad kan verrichten en aldus het resultaat kan zien.

Verder staat ieder vrij natuurlijk

Veronica2
Berichten: 2696
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 11:11

Annet_Dottie, dit is wel degelijk een bedeltopic omdat bij de vraag hoe die hond naar NL moet automatisch het probleem komt hoe dat betaald moet worden. En vanwege die link in dat onderschrift is het dus we een bedeltopic. Het zou niet voor het eerst zijn dat de gepresenteerde 'feiten' in de werkelijkheid toch ietsjes anders bleken te zijn. Er is trouwens door de mods gevraagd om niet meer over het geld en de zwangerschap te hebben, maar alleen nog over de hond. Dat bljkt toch lastig te zijn voor de meesten.

Eens met Bulck hierboven.
Laatst bijgewerkt door Veronica2 op 17-07-18 11:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 11:14

bulck schreef:
Annet_Dottie schreef:

Dit is helemaal geen bedel topic! De modjes hebben niet voor niet de OP aangepast omdat TS gewoon om tips en adviezen vraagt, alleen heeft ze de donatie link in haar onderschrift gezet, dat staat verder los van dit topic..
Wat ben je ontzettend harteloos zeg.. Kan me gewoon niet voorstellen hoe je zo kan denken.
Je bent echt alleen maar ontzettend onrust aan het stoken in dit topic, alsof het allemaal nog niet erg genoeg is.
Daarnaast is de letterlijke titel van het topic vriendin & hond, dus het lijkt me duidelijk dat de TS haar kent en dus bevriend is met haar...
Word hier oprecht een beetje verdrietig van..


Kom op, dat is het wel. Ik zal als man zijnde nu wel weer te nuchter of rationeel genoemd worden.
Zo van die verhaaltjes door de ogen van, in dit geval een hond, zijn er toch op gericht nog meer drama/emotie op te wekken om zo mensen over de streep te trekken.

Niemand kent het echte verhaal. En verder Australie is zo'n groot land, wat te vluchten? Ik denk dat die kerel haar sneller in NL vindt dan ginds. BTW hij is en blijft de vader van dat ongeboren kind, dus vluchten haalt weinig uit. En dat gevoel krijg ik hier ook wel bij. Elk verhaal heeft minstens twee kanten.

Zij wenst Australië te verlaten, prima maar als je de centen niet hebt, zal dat nog niet zo eenvoudig zijn. Emigreren, want dat is het, moet je nu eenmaal voorbereiden en de nodige financiele armslag voor hebben. (zeker als je de regels kent om Australie binnen te mogen, vind ik dit een heel apart verhaal om dan zogezegd als kansarm terug te moeten keren... verblijfsvergunningen zijn zeer strikt en gekoppeld aan wat je voor hen komt betekenen)

Wat met haar familie en vrienden in Nederland dan (er vanuitgaand dat die feiten kloppen)? We spreken hier over een lijnvlucht voor een dame en transport voor een hond. Dat is niet dat onoverkomelijke kapitaal om een inzamelactie voor opgang te brengen dunkt me.

Met die insteek, kan éénieder zo'n verhaaltjes ophangen. Wie is de uiteindelijke begunstigde van die donaties? Mooi en aangrijpend verhaal, maar heb er toch vraagtekens bij. Dus ik zou iedereen toch ook aanmanen sceptisch te zijn en wat dingetjes te checken alvorens te doneren. In Nederland is er wss om je hoek ook heel wat leed en waar je vaak zelf snel een goede daad kan verrichten en aldus het resultaat kan zien.

Verder staat ieder vrij natuurlijk


"De kindertjes in Sirië zien we toch niet, dus als hen de strot wordt afgesneden is het niet erg." :Y)

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 11:15

Heb het juist gevraagd aan een mod, bedelen via er onderschrift dat elke keer in het topic komt mag wel. wat het nut van de openingspost te wijzigen is mag joost dan weten. Veel effect heeft niet.

Ethelate

Berichten: 21123
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-18 11:19

Bulck, als je even de moeite had genomen om mijn reacties te lezen, had je kunnen weten dat de vlucht wordt geregeld door immigratiedienst. Gezien de noodzaak. Dus ja, ook zij beoordelen dat zij beter naar de andere kant van de wereld kan.
Voor haar hielp het om het verhaal zo te schrijven, om de harde waarheid op papier te zetten.

Verder prima dat iedereen zijn kritische vragen/meningen deelt.
Met de tips qua vervoer zijn we veel opgeschoten!

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 11:20

[***] schreef:
Nogmaals het verzoek om de modopmerking door te lezen en je hieraan te houden, dit geldt voor iedereen die hier wil reageren.


Ik volg en lees al een tijdje mee, maar ik irriteer me echt dood aan het feit dat er zo doorgezanikt wordt over de zwangerschap, kinderen in Syrië, de bestemming van het geld etc. Dit heeft toch niets meer te maken met tips voor het reizen van de hond? }:0

TS: heel veel sterkte voor je vriendin. Ik hoop dat het lukt om haar hond naar Nederland te krijgen..

Undefined
Berichten: 3768
Geregistreerd: 18-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 11:23

-
Laatst bijgewerkt door Undefined op 10-02-22 16:03, in het totaal 1 keer bewerkt

pateeke
Berichten: 2235
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 11:30

Ik ben bij zulke verhalen met de vraag naar donatie altijd op mijn hoede en zal dan ook niet doneren.
Ik kan me wél voorstellen dat als de situatie zo schrijnend is en je de voorbije tijd zoveel steun hebt gehad van je hond en je hond zoveel voor je betekent, dat je die niet achter wil laten. Ik hoop dan ook dat het lukt om de hond over te laten komen.
Ja, mensen die niets hebben, hebben moeite om de zorg voor hun dier te betalen naast zorg voor zichzelf. Maar ook daar bestaan tegenwoordig wel wat initiatieven voor (bijvoorbeeld dierenvoedselbanken, dierenartsen die kosteloos of aan een heel laag tarief werken voor mensen met financiële problemen). Emotioneel kan je nou eenmaal een heel sterke band hebben met een hond en dan laat je je hond ook gewoon niet zomaar achter.

Daarnaast vind ook ik sommige reacties er heel erg over... Jammer dat er zo gereageerd wordt. Niet alleen voor TS en de persoon over wie dit gaat, maar evenzeer voor anderen die in zo'n situatie zitten.

@TS: ik heb geen tips voor je ivm het overvliegen van de hond. Ik hoop wel dat de situatie snel uitgeklaard is en een voor iedereen zo goed mogelijke afloop kent.

Boras
Berichten: 9964
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 11:30

Hmm, doorgaans zijn immigratiediensten heel zakelijk ingestelde overheidsdiensten die er niet zijn om individuen met een persoonlijk probleem te sponseren. Of om schrijnende problemen op te lossen.

Doorgaans is er alleen sprake van gesponserd vervoer als de betreffende persoon illegaal verblijft of om een andere reden als ongewenst is aangemerkt door een overheid.

Veronica2
Berichten: 2696
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 11:31

Undefined schreef:
Geloof mij dat juist het verkrijgen van een visum in Australië je straatarm kan maken :') Dat gaat echt niet op hoor. Als zij op een partnervisum in Australië is gebleven, en vervolgens een tijd geen mogelijkheid heeft gehad om te werken (of wellicht heeft hij haar geld wel nu), lijkt het me niet vreemd dat ze geen geld heeft.

En als je niet voldoet aan de regels van dat partnervisum, dan word je door de autoriteiten vanzelf het land uitgezet en wordt er dus echt niks geregeld voor een hond. Als je het land wordt uit gezet, dan betaalt de immigratiedienst je ticket naar land van herkomst. Dat is geen liefdadigheidsinstelling en doen dat niet omdat ze zo zielig is. Je zit in een opvang, je relatie is voorbij, die kerel heeft dat waarschijnlijk ook verklaard en dan word je gewoon terug gestuurd. En die hond heeft ze gegijzeld.
Zo kunnen de feiten dus ook liggen.

cursebreaker

Berichten: 11546
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 11:34

Urbiezira schreef:
Het empathieniveau is echt heel hoog in dit topic, dat blijkt maar weer. Lijkt wel alsof mensen die weten dat ze alleen nare reacties kunnen plaatsen dit soort topics opzoeken.

Zit nog een flink verschil tussen relativeren en gewoonweg zonder empathie reageren. Dat blijkt, en blijft echter een ingewikkelde scheidingslijn voor mensen.

Wat een geluk dat wij ons allemaal niet in de situatie van de vriendin van TS bevinden en daarmee het recht hebben om vanuit onze luie stoel te oordelen. We mogen ons oprecht in de handjes knijpen.


dit dus.
De mond valt met letterlijk open van de reacties van sommigen hier.
Wat een onbeholpen en zelfs onbeschofte reacties worden hier gegeven zeg!!
Soms denk ik dat mensen niet dieper kunnen zakken wat betreft het missen van empathie,
maar sommige reacties hier laten me weer zien dat dit wel mogelijk is...
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 17-07-18 11:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Ethelate

Berichten: 21123
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-18 11:35

Er lopen aanvragen via Jetpets, Zoo Logistics en AeroPets. Mocht iemand meer tips hebben..?

Zij is als vrijgezel daar heen gegaan, heeft visum & werkvergunning en alles geregeld, daar haar certificaten behaald zodat ze haar werk wat ze hier deed ook kon doen, dus ze was geheel zelfstandig en onafhankelijk voor ze bij hem terecht kwam..

Wie zich zorgen maakt om de zorgen voor de hond hier, daar is uiteraard al een heel plan voor.

jaji
Berichten: 169
Geregistreerd: 16-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 11:37

Zooo ik schrik hier wel van. Wat een reacties van sommige mensen, zo harteloos. Als je niet wil doneren en niet wil helpen, prima, ga wat anders doen met je tijd. Maar waarom zo hard je mening verkondigen? Waar is een stukje medeleven?

Dan is er ruimte genoeg voor nuttige opmerkingen en hulp waar TS wat aan heeft en haar vriendin en de hond.

Want hoe moeilijk is het om bepaalde situaties eens van een andere kant te bekijken, oftewel niet alleen vanuit je eigen perspectief en je eigen leven. Dat de vrouw zwanger is hoeft niet eigen keus te zijn he met een geweldadige ex-partner, denk even iets verder wat er gebeurt zou kunnen zijn...

En dat ze als ze hier is geen geld zou hebben om de hond te onderhouden? Jullie zouden niet je zus opvangen als ze terug komt, haar in je huis laten wonen, mee laten eten en even brokken kopen voor de hond? En de dierenarts mocht dat nodig zijn? Nee dat zouden jullie niet doen? Ben blij dat ik geen familie van jullie ben dan...

TS goed dat je tips hebt gekregen waar je wat aan hebt en heel goed dat je dit doet!! Ik heb gedoneerd en hoop echt dat ze hier veilig in NL aankomt, de hond uiteindelijk ook en dat het haar lukt haar leven weer op te bouwen, met kind en hond en steun van familie en vrienden.

Veel sterkte gewenst!
Laatst bijgewerkt door jaji op 17-07-18 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Ethelate

Berichten: 21123
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-18 11:38

Pipodipo schreef:
Undefined schreef:
Geloof mij dat juist het verkrijgen van een visum in Australië je straatarm kan maken :') Dat gaat echt niet op hoor. Als zij op een partnervisum in Australië is gebleven, en vervolgens een tijd geen mogelijkheid heeft gehad om te werken (of wellicht heeft hij haar geld wel nu), lijkt het me niet vreemd dat ze geen geld heeft.

En als je niet voldoet aan de regels van dat partnervisum, dan word je door de autoriteiten vanzelf het land uitgezet en wordt er dus echt niks geregeld voor een hond. Als je het land wordt uit gezet, dan betaalt de immigratiedienst je ticket naar land van herkomst. Dat is geen liefdadigheidsinstelling en doen dat niet omdat ze zo zielig is. Je zit in een opvang, je relatie is voorbij, die kerel heeft dat waarschijnlijk ook verklaard en dan word je gewoon terug gestuurd. En die hond heeft ze gegijzeld.
Zo kunnen de feiten dus ook liggen.


Zo, jij bent er op dit moment zelf bij?
De situatie is heel anders, maar ik ga hier niet verder in details treden.

Als iemand nog tips heeft..

jaji
Berichten: 169
Geregistreerd: 16-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 11:40

HelmerG schreef:
Urbiezira schreef:
Het empathieniveau is echt heel hoog in dit topic, dat blijkt maar weer. Lijkt wel alsof mensen die weten dat ze alleen nare reacties kunnen plaatsen dit soort topics opzoeken.

Zit nog een flink verschil tussen relativeren en gewoonweg zonder empathie reageren. Dat blijkt, en blijft echter een ingewikkelde scheidingslijn voor mensen.

Wat een geluk dat wij ons allemaal niet in de situatie van de vriendin van TS bevinden en daarmee het recht hebben om vanuit onze luie stoel te oordelen. We mogen ons oprecht in de handjes knijpen.


dit dus.
De mond valt met letterlijk open van de reacties van sommigen hier.
Wat een onbeholpen en zelfs onbeschofte reacties worden hier gegeven zeg!!
Soms denk ik dat mensen niet dieper kunnen zakken wat betreft het missen van empathie,
maar sommige reacties hier laten me weer zien dat dit wel mogelijk is...


Nou he, mee eens, helaas...

NinaCharlie

Berichten: 3182
Geregistreerd: 15-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 11:41

Ik werk zelf voor een luchtvaartmaatschappij en dagelijks check ik honden en katten in die met passagiers meegaan, dus geen cargo.

Zonder op de details van het verhaal van je vriendin in te gaan wil ik even inhaken op het transporteren van de hond. Als ik het goed begrijp gaat het om een Sub Nose dog. Wat ik mij afvraag..waarom dat risico nemen? Het is écht niet aan te raden om zo’n dier via de lucht te vervoeren. Er gelden niet voor niets restricties en embargo’s voor het vervoeren van Sub Nose honden en katten bij heel veel maatschappijen. Ik kan niet meer op 2 handen tellen hoe vaak ik passagiers van de vlucht af heb moeten halen tijdens het inchecken vanwege zo’n dier (of een te jong dier of een platgespoten dier, maar dat terzijde). Ik heb zelfs een keer meegemaakt dat er een hond overleden aankwam op Schiphol. Dat was géén Sub-Nose.

Het lijkt me niet reeël tegenover het diertje om, wanneer je zelf überhaupt geen geld hebt voor het transport, mensen vragen geld te doneren voor een zeer ondiervriendelijke manier van transport waar de kans groot is dat het dier komt te overlijden. Al het zo overduidelijk is dat een hoop luchtvaartmaatschappijen hun handen er niet aan willen branden waarom zou je dan toch willens en wetens je hond vervoeren via een transporteur omdat het daar nou eenmaal wel kan. Je speelt met een dierenleven!

Het lijkt mij dat zij het gedoneerde geld veel beter kan gebruiken voor zichzelf en haar kleine op komst.

En uiteraard ben ik een dierenvriend en besef ik mij écht goed wat een dier voor je eigen gemoedstoestand kan betekenen. Dieren kunnen je uit depressies slepen, je weer betekenis van het leven laten inzien etc etc etc.

Ik hoop alleen dat alle dierenvrienden zich niet blindstaren op hun eigen geluk en daarmee de gezondheid van hun diertje op het spel zetten.

Boras
Berichten: 9964
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 11:46

Een mens kan heel goed empatisch en kritisch tegelijk zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 11:47

NinaCharlie schreef:
Ik werk zelf voor een luchtvaartmaatschappij en dagelijks check ik honden en katten in die met passagiers meegaan, dus geen cargo.

Zonder op de details van het verhaal van je vriendin in te gaan wil ik even inhaken op het transporteren van de hond. Als ik het goed begrijp gaat het om een Sub Nose dog. Wat ik mij afvraag..waarom dat risico nemen? Het is écht niet aan te raden om zo’n dier via de lucht te vervoeren. Er gelden niet voor niets restricties en embargo’s voor het vervoeren van Sub Nose honden en katten bij heel veel maatschappijen. Ik kan niet meer op 2 handen tellen hoe vaak ik passagiers van de vlucht af heb moeten halen tijdens het inchecken vanwege zo’n dier (of een te jong dier of een platgespoten dier, maar dat terzijde). Ik heb zelfs een keer meegemaakt dat er een hond overleden aankwam op Schiphol. Dat was géén Sub-Nose.

Het lijkt me niet reeël tegenover het diertje om, wanneer je zelf überhaupt geen geld hebt voor het transport, mensen vragen geld te doneren voor een zeer ondiervriendelijke manier van transport waar de kans groot is dat het dier komt te overlijden. Al het zo overduidelijk is dat een hoop luchtvaartmaatschappijen hun handen er niet aan willen branden waarom zou je dan toch willens en wetens je hond vervoeren via een transporteur omdat het daar nou eenmaal wel kan. Je speelt met een dierenleven!

Het lijkt mij dat zij het gedoneerde geld veel beter kan gebruiken voor zichzelf en haar kleine op komst.

En uiteraard ben ik een dierenvriend en besef ik mij écht goed wat een dier voor je eigen gemoedstoestand kan betekenen. Dieren kunnen je uit depressies slepen, je weer betekenis van het leven laten inzien etc etc etc.

Ik hoop alleen dat alle dierenvrienden zich niet blindstaren op hun eigen geluk en daarmee de gezondheid van hun diertje op het spel zetten.



Erg goede tip dit! :)


De hond vervoeren via zee, is dat nog een idee? Mee op een schip?

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 11:51

NinaCharlie schreef:
Ik werk zelf voor een luchtvaartmaatschappij en dagelijks check ik honden en katten in die met passagiers meegaan, dus geen cargo.

Zonder op de details van het verhaal van je vriendin in te gaan wil ik even inhaken op het transporteren van de hond. Als ik het goed begrijp gaat het om een Sub Nose dog. Wat ik mij afvraag..waarom dat risico nemen? Het is écht niet aan te raden om zo’n dier via de lucht te vervoeren. Er gelden niet voor niets restricties en embargo’s voor het vervoeren van Sub Nose honden en katten bij heel veel maatschappijen. Ik kan niet meer op 2 handen tellen hoe vaak ik passagiers van de vlucht af heb moeten halen tijdens het inchecken vanwege zo’n dier (of een te jong dier of een platgespoten dier, maar dat terzijde). Ik heb zelfs een keer meegemaakt dat er een hond overleden aankwam op Schiphol. Dat was géén Sub-Nose.

Het lijkt me niet reeël tegenover het diertje om, wanneer je zelf überhaupt geen geld hebt voor het transport, mensen vragen geld te doneren voor een zeer ondiervriendelijke manier van transport waar de kans groot is dat het dier komt te overlijden. Al het zo overduidelijk is dat een hoop luchtvaartmaatschappijen hun handen er niet aan willen branden waarom zou je dan toch willens en wetens je hond vervoeren via een transporteur omdat het daar nou eenmaal wel kan. Je speelt met een dierenleven!

Het lijkt mij dat zij het gedoneerde geld veel beter kan gebruiken voor zichzelf en haar kleine op komst.

En uiteraard ben ik een dierenvriend en besef ik mij écht goed wat een dier voor je eigen gemoedstoestand kan betekenen. Dieren kunnen je uit depressies slepen, je weer betekenis van het leven laten inzien etc etc etc.

Ik hoop alleen dat alle dierenvrienden zich niet blindstaren op hun eigen geluk en daarmee de gezondheid van hun diertje op het spel zetten.


Kan ik me helemaal bij aansluiten.
Soms is loslaten juist houden van in plaats het omgekeerde.

Veronica2
Berichten: 2696
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 11:52

Ethelate schreef:
Pipodipo schreef:
En als je niet voldoet aan de regels van dat partnervisum, dan word je door de autoriteiten vanzelf het land uitgezet en wordt er dus echt niks geregeld voor een hond. Als je het land wordt uit gezet, dan betaalt de immigratiedienst je ticket naar land van herkomst. Dat is geen liefdadigheidsinstelling en doen dat niet omdat ze zo zielig is. Je zit in een opvang, je relatie is voorbij, die kerel heeft dat waarschijnlijk ook verklaard en dan word je gewoon terug gestuurd. En die hond heeft ze gegijzeld.
Zo kunnen de feiten dus ook liggen.


Zo, jij bent er op dit moment zelf bij?
De situatie is heel anders, maar ik ga hier niet verder in details treden.

Als iemand nog tips heeft..

Jij bent er toch ook niet zelf bij? Op de vraag hoe goed je dat meisje kent, wil je geen antwoord geven? Maar met deze post verlies je wel heel veel van je geloofwaardigheid omdat je eigenlijk geen details achter kunt houden als je om geld vraagt voor het vervoeren van een Australische hond. Natuurlijk zit het anders dan dat ik het stel, maar je kunt je beter afvragen wie er dichter bij de waarheid zit.

Ethelate

Berichten: 21123
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-18 11:52

NinaCharlie schreef:
Ik werk zelf voor een luchtvaartmaatschappij en dagelijks check ik honden en katten in die met passagiers meegaan, dus geen cargo.

Zonder op de details van het verhaal van je vriendin in te gaan wil ik even inhaken op het transporteren van de hond. Als ik het goed begrijp gaat het om een Sub Nose dog. Wat ik mij afvraag..waarom dat risico nemen? Het is écht niet aan te raden om zo’n dier via de lucht te vervoeren. Er gelden niet voor niets restricties en embargo’s voor het vervoeren van Sub Nose honden en katten bij heel veel maatschappijen. Ik kan niet meer op 2 handen tellen hoe vaak ik passagiers van de vlucht af heb moeten halen tijdens het inchecken vanwege zo’n dier (of een te jong dier of een platgespoten dier, maar dat terzijde). Ik heb zelfs een keer meegemaakt dat er een hond overleden aankwam op Schiphol. Dat was géén Sub-Nose.

Het lijkt me niet reeël tegenover het diertje om, wanneer je zelf überhaupt geen geld hebt voor het transport, mensen vragen geld te doneren voor een zeer ondiervriendelijke manier van transport waar de kans groot is dat het dier komt te overlijden. Al het zo overduidelijk is dat een hoop luchtvaartmaatschappijen hun handen er niet aan willen branden waarom zou je dan toch willens en wetens je hond vervoeren via een transporteur omdat het daar nou eenmaal wel kan. Je speelt met een dierenleven!

Het lijkt mij dat zij het gedoneerde geld veel beter kan gebruiken voor zichzelf en haar kleine op komst.

En uiteraard ben ik een dierenvriend en besef ik mij écht goed wat een dier voor je eigen gemoedstoestand kan betekenen. Dieren kunnen je uit depressies slepen, je weer betekenis van het leven laten inzien etc etc etc.

Ik hoop alleen dat alle dierenvrienden zich niet blindstaren op hun eigen geluk en daarmee de gezondheid van hun diertje op het spel zetten.

Bedankt voor de informatie.
Hier hebben we zeker naar gekeken: https://www.petrelocation.com/dogs/flyi ... nosed-dogs
Is het met deze tips nog steeds zo'n groot risico?
De hond heeft de meeste tijd van haar leven in Queensland geleefd, waar de zomers erg heet zijn, is dat geen voordeel op zo'n vlucht?

jaji
Berichten: 169
Geregistreerd: 16-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 11:54

Boras schreef:
Een mens kan heel goed empatisch en kritisch tegelijk zijn.


Dat klopt, maar kritisch zijn is wat anders dan bot, hard en ongevoelig zijn.

En (ver)oordelen en je mening verkondigen terwijl je niet op de hoogte bent van de hele situatie.

Ethelate

Berichten: 21123
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-18 11:58

Pipodipo schreef:
Jij bent er toch ook niet zelf bij? Op de vraag hoe goed je dat meisje kent, wil je geen antwoord geven? Maar met deze post verlies je wel heel veel van je geloofwaardigheid omdat je eigenlijk geen details achter kunt houden als je om geld vraagt voor het vervoeren van een Australische hond. Natuurlijk zit het anders dan dat ik het stel, maar je kunt je beter afvragen wie er dichter bij de waarheid zit.

Was ik dat maar..
Ik ken haar al 16 jaar, lang genoeg om te weten dat zij te trots zou zijn om om hulp te vragen, als het niet nodig was. En ja, ze heeft mij veel meer vertelt dan dat hier openbaar gezet kan worden. En ook totaal niet relevant is in dit topic.

Zoals al eerder verdaag vermeld: "ze was geheel zelfstandig en onafhankelijk voor ze bij hem terecht kwam.." en jij maakt er een compleet ander verhaal van. Vandaar de vraag of je er zelf bij bent.

En nu weer on topic graag.

NinaCharlie

Berichten: 3182
Geregistreerd: 15-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 11:59

De hitte is het eerste probleem. Het verschil in luchtdruk op 10km hoogte is het grootste probleem.

Duhelo

Berichten: 28577
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Wie weet hoe? Vriendin & hond moeten Australië uitvluchten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 12:05

Ik denk dat er nu ook wel genoeg gezegd is over die privé situatie. Het belangrijkste én de insteek van dit topic is hoe de hond veilig en gezond naar Nederland kan gebracht worden,