GPS-tracker voor huisdieren (kat) - ervaringen gezocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jester_

Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: GPS-tracker voor huisdieren (kat) - ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 15:07


Weissjee

Berichten: 2806
Geregistreerd: 14-04-08

Re: GPS-tracker voor huisdieren (kat) - ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 16:26

Wat een handig ding en leuk geprijsd. Heb je hem al lang en hoevaak moet hij worden opgeladen? Weet je ook hoeveel mb's hij ongeveer gebruikt?

Onze katten komen niet buiten maar ik zou hem dan gebruiken voor de camper. Afgelopen vakantie al een twijfel momentje gehad of we niet net optijd terug waren. Ik zou hem dan dus alleen met vakanties gebruiken, kan hij ook uit? Of is leeg gewoon uit haha.

Jester_

Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: GPS-tracker voor huisdieren (kat) - ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 19:00

Als hij op 1 signaal per uur staat gaat ie rustig een hele dag tot 2 dagen mee. Locatie per 10’seconden issie na 4/5 uur wel leeg. Ja je kan hem aan en uit zetten! En leeg is ook uit.

Hoeveel mb’s nog slecht zicht op..

FrNo
Berichten: 3657
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 20:23

Jester_ schreef:
Ik heb dus deze

https://www.vouchervandaag.nl/gps-track ... BbEALw_wcB


Er moet dus wel een simkaart in met mb’s maar hij is heel secuur. Ik heb met mijn kpn familie voordeel een abbotje van 5 per maand waar ik onbeperkt mb’s op kan zetten



Bij petsomdemand kun je een simkaart kopen met onbeperkt mb voor hun tracker, volgens mij moet het dan mogelijk zijn om die simkaart met deze tracker te combineren?
Of zou dat niet werken?
Dan ben je veel goedkoper uit en volgens Jester wel secuur.

Weissjee

Berichten: 2806
Geregistreerd: 14-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 21:50

Jester_ schreef:
Als hij op 1 signaal per uur staat gaat ie rustig een hele dag tot 2 dagen mee. Locatie per 10’seconden issie na 4/5 uur wel leeg. Ja je kan hem aan en uit zetten! En leeg is ook uit.

Hoeveel mb’s nog slecht zicht op..


Ah bedankt! Dan is hij toch te snel leeg. Ik hoopte dat hij minstens een dag of 3 mee zou gaan. Dus dat wordt zoeken naar wat anders.

Jester_

Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 19:11

Hier zie je hem trouwens wel duidelijk. Best groot maar ik heb eeen heel klein iel katje van amper 4 kg en die heeft er geen last van


Afbeelding

Ntlie_

Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Re: GPS-tracker voor huisdieren (kat) - ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 20:17

:wave: ik heb dit topic even doorgelezen maar nog steeds niet echt een geschikte tracker gevonden voor ons kleine poesje van nog geen 3 kg. Meeste trackers zijn zo groot...

Ben echt op zoek naar een tracker waar geen abonnement aan verbonden zit, die klein is en wat ik met een appje op mijn telefoon kan bekijken waar de kat is. Iemand een tip? :)

Century

Berichten: 5945
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: GPS-tracker voor huisdieren (kat) - ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-19 21:01

Ik denk niet dat je dat kan vinden. GPS heeft toch een abonnement nodig en is groot.
Daarom ben ik blij met de TabCat, heel licht en klein, geen abonnement. Maar het is geen GPS en ik heb geen app. Kan alleen 'warm, warmer, warmst' met de kat spelen. Maar dat vind ik voldoende, het is ook niet de bedoeling dat ie de tuin uit gaat standaard.

_kajo_
Berichten: 739
Geregistreerd: 21-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 22:03

Ik heb wel een tracker zonder abonnement, is de kleinste die ik kon vinden en er zit een app bij. Deze is daardoor wel een stuk duurder. Ik vind de tracker alleen niet erg precies. Met kat is het makkelijk zoeken omdat hij wel komt als ik de buurt ben en hem roep, maar toen ik het ding laatst kwijt was moelijk terug te vinden. Misschien verwacht ik er gewoon te veel van dat kan ook.
Mijn kater is 3,5 kilo vandaar dat ik ook een zo klein mogelijke tracker wilde hebben. Hij moest er heel erg aan wennen maar heeft er nu geen last meer van.
Afbeelding

Jester_

Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: GPS-tracker voor huisdieren (kat) - ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 02:21

Ik heb een kpn abbotje van 5 euro, dat mis ik maandelijks niets haha

Nielojram

Berichten: 7797
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 11:10

Hebben de eigenaren van de tractive vaak dat het signaal onnauwkeurig is? De bekende oranje balk, zeg maar?

xSiep

Berichten: 3687
Geregistreerd: 25-12-06
Woonplaats: Vilnius, Litouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 11:43

Oud topic, maar misschien heeft iemand wat aan mijn ervaring. Ik heb de Weenact tracker voor mijn kat, en bevalt heel goed! Er zit een simkaart in, kost 8 euro per maand of bij vooruitbetalen 5 euro per maand. Hij is heel nauwkeurig, heb hem vaak op 5 minuten interval staan en dan doet hij er makkelijk hele dag mee. Hij is wel groot, vergelijkbaar met de Tractive, maar mijn kat vindt het geen probleem om hem om te hebben. De app werkt ideaal, kan tot een maand elke dag terugzien welke route ze heeft gelopen en je kan er ook naar toebellen en dan hoor je de omgebing van de kat en kan je ook tegen hem praten

Nielojram

Berichten: 7797
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 17:22

xSiep schreef:
Oud topic, maar misschien heeft iemand wat aan mijn ervaring. Ik heb de Weenact tracker voor mijn kat, en bevalt heel goed! Er zit een simkaart in, kost 8 euro per maand of bij vooruitbetalen 5 euro per maand. Hij is heel nauwkeurig, heb hem vaak op 5 minuten interval staan en dan doet hij er makkelijk hele dag mee. Hij is wel groot, vergelijkbaar met de Tractive, maar mijn kat vindt het geen probleem om hem om te hebben. De app werkt ideaal, kan tot een maand elke dag terugzien welke route ze heeft gelopen en je kan er ook naar toebellen en dan hoor je de omgebing van de kat en kan je ook tegen hem praten


Wat leuk dat je ook kan praten!
" Poekie, back to base, I repeat, Poekie back to base" :D

Ik heb de tractive, ook een fijn ding.

Autumnn

Berichten: 8028
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 17:45

Nielojram schreef:
xSiep schreef:
Oud topic, maar misschien heeft iemand wat aan mijn ervaring. Ik heb de Weenact tracker voor mijn kat, en bevalt heel goed! Er zit een simkaart in, kost 8 euro per maand of bij vooruitbetalen 5 euro per maand. Hij is heel nauwkeurig, heb hem vaak op 5 minuten interval staan en dan doet hij er makkelijk hele dag mee. Hij is wel groot, vergelijkbaar met de Tractive, maar mijn kat vindt het geen probleem om hem om te hebben. De app werkt ideaal, kan tot een maand elke dag terugzien welke route ze heeft gelopen en je kan er ook naar toebellen en dan hoor je de omgebing van de kat en kan je ook tegen hem praten


Wat leuk dat je ook kan praten!
" Poekie, back to base, I repeat, Poekie back to base" :D

Ik heb de tractive, ook een fijn ding.


Dit lijkt me echt geweldig! Onze kat luistert naar een fluitje en ik zie hem er wel voor aan om dan ook echt naar huis te gaan als ik fluit.

Kat is soms wel eens 3 maanden weg en ondanks dat we zo ongeveer weten waar hij zit, wil ik het best graag wat nauwkeuriger weten, hij is alleen absoluut niet gewend aan een bandje. Zie ook dat alles zowat uitverkocht is.

Heeft er iemand toevallig al een wat kleinere GPS dan de genoemde?

Lotteettol
Berichten: 368
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 18:30

Ik lees even mee, ben namelijk op zoek naar een tracker.

Hoe gaat dat dan als hij “leeg” is zoals ik hier lees? Moet je hem dan opladen en zit je kat dan een tijdje zonder?

Zijn trackers waterdicht trouwens ?

xSiep

Berichten: 3687
Geregistreerd: 25-12-06
Woonplaats: Vilnius, Litouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 20:46

Lotteettol schreef:
Ik lees even mee, ben namelijk op zoek naar een tracker.

Hoe gaat dat dan als hij “leeg” is zoals ik hier lees? Moet je hem dan opladen en zit je kat dan een tijdje zonder?

Zijn trackers waterdicht trouwens ?

Zodra de kat savonds binnenkomt doen we het bandje met daaraan de tracker af. De tracker zit in een flexibele houder die weer aan het halsbandje zit. Dus dan tracker uit het flexibele ding en in de oplader tot de volgende ochtend. Dan weer om, is zo gepiept.
Weet niet of die echt waterdicht is, maar regen is in ieder geval geen probleem.

Weidemaatje

Berichten: 1627
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 20:46


Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 21:24

Weidemaatje schreef:
Heeft iemand ervaring met BIBSS?

Link;
https://www.grandado.com/products/huisd ... RUQAvD_BwE

Die heb ik gehad, werkte al niet aan een sleutelbos bij mij.
Ik heb een nieuwe kat, groot formaat, maar kampioen verstoppen. Ben ook weer op zoek naar een tracker

Lotteettol
Berichten: 368
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 09:59


welmoedz

Berichten: 1568
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 08:13


Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Re: GPS-tracker voor huisdieren (kat) - ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 11:21

Er is recent ook een zelfde topic gestart voor GPS trackers voor honden: [BB] GPS tracker hond ervaringen?

Hier staan ook al wat ervaringen. En veel trackers zijn er vast voor zowel honden als katten.

Lotteettol
Berichten: 368
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 13:52

welmoedz schreef:
Lotteettol schreef:
Heeft iemand ervaring met deze tracker=

https://www.bol.com/nl/p/invoxia-huisdi ... oductTitle


Deze kwam ik ook tegen, wat zijn de ervaringen?



De tracker heb ik uiteindelijk aangeschaft voor mijn huisdier (kat). Ik heb er goede ervaringen mee. Je hebt er geen abonnement voor nodig. Via de app kan je je huisdier goed volgen. De signalering gaat via satelliet, dus er zit wel enige vertraging in. Is niet op de meter nauwkeurig, maar met een marge.

Het is wel een wat "groter item" om om te hangen aan de halsband van je kat, niet heel geschikt voor een kleine kat denk ik. Waterdicht dat is fijn.
Het is wel een dure aankoop, maar geen spijt van gehad.

Flevolander

Berichten: 3839
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 20:13

ik weet dat er al even niet gereageerd is in dit topic, maar morgen krijg ik onze tracker van Invoxia.. en ik deel graag mijn ervaringen.. vandaar toch even een berichtje in dit topic :j

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 22:49

Flevolander schreef:
ik weet dat er al even niet gereageerd is in dit topic, maar morgen krijg ik onze tracker van Invoxia.. en ik deel graag mijn ervaringen.. vandaar toch even een berichtje in dit topic :j


Ben heel benieuw!
Wij hebben ongeveer een maand de Tractive voor onze kat.
Nou is hij al wel 2x thuis gekomen zonder trackers. Ook al 1x de kat echt gezocht (in het donkerj, dat ging goed.

Nadeel is wel dat hij niet mega nauwkeurig is. De ‘vind’ optie (met licht en/of geluid afspelen) werkt alleen als je al haast op de kat staat.
Toen de tracker verloren (overdag) was het nog behoorlijk zoeken in de bosjes, omdat we niet dicht genoeg bij waren voor de ‘vind’ opties.
Batterij gaat ongeveer 4 dagen mee, maar dan zet ik hem wel elke nacht uit.
En je kan de history van afgelopen 24 uur bekijken waar je kat geweest is, maar dat werkt echt niet fijn.

Maar ondanks meerdere nadelen, zijn we er toch heel blij mee. We hebben een ‘dure’ raskat en nu kunnen we hem toch met een geruster hart buiten laten!

Sidera

Berichten: 2545
Geregistreerd: 01-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 08:32

Dispar_Vulgo schreef:
Flevolander schreef:
ik weet dat er al even niet gereageerd is in dit topic, maar morgen krijg ik onze tracker van Invoxia.. en ik deel graag mijn ervaringen.. vandaar toch even een berichtje in dit topic :j


Ben heel benieuw!
Wij hebben ongeveer een maand de Tractive voor onze kat.
Nou is hij al wel 2x thuis gekomen zonder trackers. Ook al 1x de kat echt gezocht (in het donkerj, dat ging goed.

Nadeel is wel dat hij niet mega nauwkeurig is. De ‘vind’ optie (met licht en/of geluid afspelen) werkt alleen als je al haast op de kat staat.
Toen de tracker verloren (overdag) was het nog behoorlijk zoeken in de bosjes, omdat we niet dicht genoeg bij waren voor de ‘vind’ opties.
Batterij gaat ongeveer 4 dagen mee, maar dan zet ik hem wel elke nacht uit.
En je kan de history van afgelopen 24 uur bekijken waar je kat geweest is, maar dat werkt echt niet fijn.

Maar ondanks meerdere nadelen, zijn we er toch heel blij mee. We hebben een ‘dure’ raskat en nu kunnen we hem toch met een geruster hart buiten laten!


Vier dagen is nogal een verschil met de geadverteerde maand batterij duur!