Waterkatten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 12:36

Oh het is al gelukt, heel goed +:)+ ! Wat zijn ze mooi en leuk (die neusjes!) <3 en wat zien ze er vreselijk zoet uit :D . Geweldig hoe ze met z'n drieen bij/in elkaar liggen <3 .

Sabbientje

Berichten: 4700
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 12:43

Wat een schattige draakjes. <3 <3 <3 :') :') :')

Ik zie het ook al helemaal voor mij hoe ze dat doen.

Mijn zus had een kat die hete Terry en had als bijnaam Terry Derry.
Want die vond het leuk om door de kots van zijn zus te glijden. Of kreeg het voor elkaar om met een achterpoot vol poep door het huis te rennen.
Zij hadden op een gegeven moment camera's in huis, dan konden ze kijken wat de katten aan het uitvreten waren en dan zag mijn zus hem een aanloopje nemen en zo door de smerigheid glijden :')

Doet het verhaal van deze kleine monstertjes erg aan denken :')

Helaas geen tips. Die van mij zijn wat dat betreft schattige poezebeestjes.
Die laten voer en drinkbakjes gewoon staan waar ze horen.

Taucha

Berichten: 1169
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 12:43

Wat een droppies :D
Water op aan het einde van de dag zou je met die slimmeriken ook kunnen oplossen door een konijnendrinkfles neer te hangen. Zijn ze wsl niet lang mee bezig uit te vogelen dat daar water uit komt, maar kan zomaar wel langzaam genoeg gaan dat ze een groot deel van de dag water hebben als de rest omgegooid is. :9k

snorkel1986

Berichten: 3010
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 12:46

Taucha schreef:
Wat een droppies :D
Water op aan het einde van de dag zou je met die slimmeriken ook kunnen oplossen door een konijnendrinkfles neer te hangen. Zijn ze wsl niet lang mee bezig uit te vogelen dat daar water uit komt, maar kan zomaar wel langzaam genoeg gaan dat ze een groot deel van de dag water hebben als de rest omgegooid is. :9k


Hier dacht ik ook aan of de variant voor honden iets leverpastij aan het tuitje en ze snappen het ( altans mijn hond)

pmarena

Berichten: 48102
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 12:48

Gatver wat goor Sabbientje.... ik ben echt een kattenmens maar twijfel of er na deze 2 nog nieuwe komen....die beesten zijn zó goor met al dat gekots, en vooral die muizen in allerlei stadia die ze mee naar binnen slepen :r

eventueel

Berichten: 308
Geregistreerd: 24-03-16

Re: Waterkatten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-18 13:40

Afbeelding
Jochom, de kater

Afbeelding
Otje (eigenlijk Olivia)


Afbeelding
En Ietje (eigenlijk Idylle), de kleinste, maar de grootste terrorist :D

Voor het geval mijn omgeving ze nog niet herkend had: hi, ik ben het :wave: .

eventueel

Berichten: 308
Geregistreerd: 24-03-16

Re: Waterkatten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-18 13:47

En Sabbientje, ik ben ineens blij met mijn wateroverlast :o , wat een viezerik!
En een konijnendrinkfles heb ik nog wel liggen, ga ik ook eens proberen, vinden ze vast enig!

pmarena

Berichten: 48102
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 13:49

Wat een terroristen snoepjes :+:

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 19:50

pmarena schreef:
Gatver wat goor Sabbientje.... ik ben echt een kattenmens maar twijfel of er na deze 2 nog nieuwe komen....die beesten zijn zó goor met al dat gekots, en vooral die muizen in allerlei stadia die ze mee naar binnen slepen :r


Nou liever een keertje kots en een halve muis dan een dikke naaktslak die in bed word gedropt of waar je dan in gaat staan. Of je aait poekie in het donker en graait in zo'n ding :r :r

Ik heb een langhaar en daar blijft altijd van alles inhangen.


Katten zijn leuk +:)+

okay wanneer de kat in d ekots gaat rollen zou ik ook niet echt blij zijn -O-

Luxorvalkje
Berichten: 1935
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Waterkatten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 20:11

Ik zou een antislip bak in de douche/bad zetten (eventueel stop erin)
En een badmat ervoor.

Kunnen ze kliederen wat ze willen

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Waterkatten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 20:25

Ik heb ook een emmer in de douche staan. Heb het opgegeven in de woonkamer.

Christiene
Berichten: 7718
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 20:34

Mijne is onder tussen zes maar doet het nog.

Ik heb een kleine waterbak in een grote waterbak. Beide zwaar. En een periode een groot bord met een waterbak erboven op.

Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Waterkatten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 21:32

Ik heb geen verdere tips, maar ts chapeau voor jouw schrijfstijl. Ik heb helemaal in een deuk gelegen. _O-

En wat een knap stel katten heb je. <3

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Re: Waterkatten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 01:08

Ik zie het helemaal voor me, geweldige katten heb je!

Misschien is dit nog een idee, hele stevige fontein, een wie weet als je er een bak met handdoeken omheen zet dat de rest van de vloer droog blijft?

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 02:40

Sabbientje schreef:
Wat een schattige draakjes. <3 <3 <3 :') :') :')

Ik zie het ook al helemaal voor mij hoe ze dat doen.

Mijn zus had een kat die hete Terry en had als bijnaam Terry Derry.
Want die vond het leuk om door de kots van zijn zus te glijden. Of kreeg het voor elkaar om met een achterpoot vol poep door het huis te rennen.
Zij hadden op een gegeven moment camera's in huis, dan konden ze kijken wat de katten aan het uitvreten waren en dan zag mijn zus hem een aanloopje nemen en zo door de smerigheid glijden :')

Doet het verhaal van deze kleine monstertjes erg aan denken :')

Helaas geen tips. Die van mij zijn wat dat betreft schattige poezebeestjes.
Die laten voer en drinkbakjes gewoon staan waar ze horen.

Oef ben ik even blij dat wij het tegenovergestelde hadden. Zodra de kater ook maar kokhals geluiden maakte zat poeslief er al naast om te wachten tot ze het lekker op kon smikkelen. Warm was het best maar koud draaide ze ook haar poot niet voor om. De vloer werd er bij afgelikt, scheelde weer met schoonmaken _O-

Wat een lieve draakjes zeg TS! Ik ben ook wel voor een filmpje, dan kunnen we het natuurlijk het best beoordelen :j

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 06:32

Afbeelding


Jamie en enzo. Nu 2 weken bij ons. Jamie vind het leuk om door het waterbakje heen te lopen. Hij gooit het dus niet om en sloopt het ook niet maar kan wel zien waar hij langs gelopen is met zijn nattie pootjes. Voor de rest vinden ze water verschrikkelijk. Als ze de kraan in de keuken horen zijn ze weg

eventueel

Berichten: 308
Geregistreerd: 24-03-16

Re: Waterkatten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-18 06:49

Och, ook al twee van die hompjes! Ik hoop wel dat Enzo een racemonster is, jullie hebben de motorolie vast klaargezet zie ik ;) .

Sky_As

Berichten: 4722
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 06:54

Emese_Flower schreef:
Bij mijn twee kittens had ik precies hetzelfde! Hun waterbakje werd weggesleept of omgegooid en bij een zwaardere drinkbak schepten ze het water eruit met hun pootjes..
Voor mij was een drinkbak met beweegbare bodem de oplossing. Omdat er maar een klein laagje water boven op ligt kunnen ze het er niet meer uithalen, willen ze meer water staan ze met hun voorpootjes op de bodem en kunnen ze verder drinken :)
Aan de onderkant van de drinkbak zitten klittenbandjes zodat je het vast kan zetten aan de vloer of een dienblad.

https://www.zooplus.nl/shop/honden/voer ... gI6RPD_BwE

Absoluut deze. ..... Mijn waterkat gooit deze als enige niet om

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 07:41

Te leuk dit topic :') Hier al jarenlang katten maar gelukkig op wat speeltjes in de waterbakken na geen rare dingen 8-)
Ze vinden het wel leuk om in de wasbakken te zitten, en te kijken naar de stromende kraan, maar gelukkig is dat het enige :o

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Waterkatten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 08:02

Hahaa herkenbaar, maar hier is het door de tijd heen wel beter geworden.

De grootste Oscar:
Nou laten we zeggen dat water en hij een goede combi zijn. Klep van toilet moet hier sws naar beneden, maar man lief vergeet dat wel eens net als de deur dicht doen. Oscar vind dat niet erg, kan je goed uit drinken.
Daarnaast houd hij ook van het zwembad die we voorheen in de tuin hadden. Ik minder, tenminste dat hij ervan hield. Want met enige regelmaat sprong meneer erin. Klein detailtje Oscar heeft lange haren -O- Jep en dan zo weer eruit klimmen en naar binnen rennen.....
Momenteel is zijn favo drink manier, liggen op je zij, pootje in het water dippen en aflikken.
Voordeel bij hem is wel, je kan hem eenvoudig in bad doen en wassen, hij vind het heerlijk.

Kleine Nala is onze grote terrorist, die vind alles leuk. Water laat ze redelijk met rust. Maar ze steelt alles en alles wat op tafel ligt moet op de grond.
Jat het eten van aanrecht, is echt de grootste kliko die er bestaat. Zelfs aardappels met zuurkool zijn lekker :Y) Je kan niet met haast weg na het eten en denken ik doe de rest zo in de vaatwasser. Geheid dat je alles overal terug vind, lees spaghetti in de gang, badkamer etc.

Maar de grote favoriet van beide, is rennen in een nat ligbad. Daar kan je zo leuk in glijden en rennen. Eruit springen, badkamer rond rennen en er weer in.

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 10:15

eventueel schreef:
Och, ook al twee van die hompjes! Ik hoop wel dat Enzo een racemonster is, jullie hebben de motorolie vast klaargezet zie ik ;) .


Een echt racemonster. Jamie trouwens ook hoor. Als je ze soms tekeer ziet gaan. Dan zit je zelf ook biet meer veilig want ze vliegen over je heen en alles.hahaha ja en de olie staat al klaar.

pmarena

Berichten: 48102
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 10:47

Cowgirl schreef:
pmarena schreef:
Gatver wat goor Sabbientje.... ik ben echt een kattenmens maar twijfel of er na deze 2 nog nieuwe komen....die beesten zijn zó goor met al dat gekots, en vooral die muizen in allerlei stadia die ze mee naar binnen slepen :r


Nou liever een keertje kots en een halve muis dan een dikke naaktslak die in bed word gedropt of waar je dan in gaat staan. Of je aait poekie in het donker en graait in zo'n ding :r :r

Ik heb een langhaar en daar blijft altijd van alles inhangen.


Katten zijn leuk +:)+

okay wanneer de kat in d ekots gaat rollen zou ik ook niet echt blij zijn -O-


Wij hebben gerust 4 muizen op een dag hè.... en het is ook wel voorgekomen dat die dan in bed, onder aan de trap of waar dan ook gelegd worden en meermaals als ik 's nachts naar beneden ga om te plassen voel ik dan iets kraken onder / tussen mijn tenen of ik sta in de kots.... of er ligt ineens kots of een overgebleven orgaantje op de treinrails van die kleine.....zó goor :r

Wij hebben hier geen last van muizen, alleen van katten die muizen mee naar binnen nemen... soms ontsnapt er dan 1 en die leeft dan nog tijden in huis in de muren, hoor je ze overal aan knagen en liggen er steeds muizenkeutels in de besteklades -O-

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: Waterkatten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 10:57


eventueel

Berichten: 308
Geregistreerd: 24-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-18 14:37

Bedankt voor alle tips! En katten zijn sowieso leuk, of ze nu muizen brengen, door hun eigen kots rollen of andermans kots opeten :j .

Onze katten hebben door gebrek aan muis een ander spel, er zijn twee versies van: Vat een Pad of Tik een Kikker! Van de eerste versie van het spel is Ot schuimbekkend binnen gekomen.
Overigens is Verfrommel een Hommel ook hoogst vermakelijk, (alweer) Ot heeft daar al eens een enorme olifantspoot van gehad >;)


Afbeelding
Ot en Iet krijgen speluitleg van Jochom


Afbeelding
Hierna heb ik de kikker wel gered :o

Stephanie_86

Berichten: 1935
Geregistreerd: 08-01-10

Re: Waterkatten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 14:59

dit is mijn waterrat doet ongeveer hetzelfde als ts dr monstertjes, hij wordt helemaal blij als ik ga douchen met de deur open haha. en de plantenpuit is helemaal een feest.

ik heb nu een electie waterbak die uit drie lagen bestaat en waar meneer niet in past anders gaat hij er in zitten.Afbeelding