Eten muizen kattenbrokjes?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
olijf

Berichten: 1485
Geregistreerd: 27-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 12:14

herous schreef:
olijf schreef:
Of misschien lopen er meer katten in de buurt?
Die kunnen er ook bij als jou kat naar binnen en buiten kan..
En een slimme kat heeft het zo door waar hij wat extra eten kan scoren.


Hier heb ik ook even aangedacht want dat zou ook kunnen natuurlijk. Maar heb er nog nooit eentje gezien en aangezien iedereen hier zegt dat muizen ook kattenbrokjes eten, en ik nu ook de muis gezien heb, tja, dan denk ik dat het eerder dit is.


Ja als je er een gezien hebt dan zal het muizen zijn idd.
Sterkte!!

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Eten muizen kattenbrokjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 15:03

Absoluut geen muizengif gebruiken als je katten of honden hebt in huis!

Tigress

Berichten: 8939
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 15:11

AlwaysH schreef:
Absoluut geen muizengif gebruiken als je katten of honden hebt in huis!

Hier kan ik in mee gaan.
Wij zijn onze kat verloren aan een buurvrouw die zo haar omgeving muisvrij wilde houden. Onze kat at één van die vergiftigde muizen...enkele dagen later konden we haar begraven -O-

Behalve dat het schadelijk is voor huisdieren, zijn ook wilde dieren er de dupe van.
Ik snap dat muizen vervelend zijn, maar met gif werken maakt meer kapot dan enkel muizen :j

Wesco

Berichten: 5066
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In het midden van het land of het zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 15:13

Ik zou nooit zomaar gif strooien want als de muizen van het kattenvoer eten kunnen er ook restjes gif in je kattenvoer komen. En wat als de kat een muis vangt waar gif in zit? Onze stalkat heeft altijd een bak vol brokken staan en krijgt 1 keer per dag vlees. Ze vangt nog steeds van alles. Laatst nog een baby haas en een vogel.

herous

Berichten: 392
Geregistreerd: 18-08-15

Re: Eten muizen kattenbrokjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-18 16:40

Ik geef ook helemaal geen gif meer. Heb dit even geprobeerd maar vond het dus maar niks.

Nu hebben we dus een poes en met de tips die ik reeds van iedereen kreeg hoop ik verlost te geraken van vervelende muizen. Natuurlijk zullen er altijd wel weer nieuwe komen maar ik hoop dus dat Zonnetje (zo heet onze poes) deze zal vangen of verjagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 11:42

AlwaysH schreef:
Absoluut geen muizengif gebruiken als je katten of honden hebt in huis!


Absoluut geen gif gebruiken. Punt. Het is een gruwelijke lijdensweg voor muizen en ratten. Sowieso bizar om ze te willen doden omdat je overlast ervaart door je eigen slechte management. Gewoon voer goed afsluiten.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 22:34

Hier dezelfde situatie. Gif was geen succes aangezien de muizen dat in de balen hooi verstopten!
Dus stalkat aangenomen voor de muizenjacht op stal. Ze krijgt s morgens en s avonds natvoer en er staat altijd een bak met brokjes op de grond. S nachts sluiten we haar op in de stal zodat ze haar werk kan doen waarvoor ze is aangenomen en dat gaat prima. Na haar bak voer gaat ze binnen op jacht en als ze een muis vangt gaat die er ook nog geheel met huid en haar in. Alle muizen verkassen met dit weer weer naar binnen dus s nachts blijft zij ook binnen. Anders heb ik niks aan een stalkat.

herous

Berichten: 392
Geregistreerd: 18-08-15

Re: Eten muizen kattenbrokjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-18 00:00

Das nog een goede tip Bravura. Misschien eens kijken of ik dat ook kan doen.